Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie o olej do lag. Sprawa tyczy sie buell xb9sx (pytalem w grupie buel ale tam znikomy ruch) mianowicie manual podaje aby lagi zalewac olejem typu E a w swerwisie harleya koleś sprzedal mi olej bel ray 30w https://drive.google.com/file/d/0B7WCINA7D-gcOUxzUTVDOEpCT28/view?usp=drivesdk czy to jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie mam do Was prośbę czy może ktoś mnie poratować od 100-200ml oleju czystego, które chciałbym wysłać do analizy.

Dzięki uprzejmości jednego z kolegów z forum możemy przeprowadzić analizę najpopularniejszych olejów do HD.

Wyniki prześlę po wykonaniu analizy.

A więc tak potrzebuję w czystej butelce lub słoiku od 100 do 200ml oleju z butelki przed przelaniem dobrze potrząśnijcie butelką ;).

Rodzaje olejów:

  • Valvoline 20W50
  • Motul 7100 20W50
  • Motul 3000 20W50
  • Mobil Racing 4T 15W50
  • HD 360 20W50 - ten najbardziej mnie interesuje
  • Syn3 20W50- ten najbardziej mnie interesuje
  • BelRay VTwin 20W50 minerał i półsyntetyk

Jeśli będą chętni do wysłania oleju proszę o odpowiedź na prv.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serio, takie moje zboczenie ;).

Widziałem bardzo wiele testów UOA zawartości metali w silnikach Harleya i najlepsze jest to, że ten najdroższy olej nie zawsze jest najlepszy;).

Tak wygląda łożysko po użyciu AMSa w sprzęgle po 33 tyś mil (tak zwane płaskie plamy na rolkach jak to mówią w USA i robią się po zastosowaniu oleju syntetycznego w silniku Harleya. Mówią, że oleje syntetyczne są zbyt śliskie aby obrócić rolkę w łożysku ;)

post-23242-0-36603300-1494352634_thumb.jpg

post-23242-0-80897700-1494352640_thumb.jpg

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed 10 dniami wymieniłem wszystkie oleje w silniku Zastosowałem w wszystkim RevTech

Spuszczając zauważyłem że w sprzęgle był czerwony chyba Atf?

Niestety dzisiaj spuściłem olej sprzęgła bo na zimnym coraz bardziej zgrzytały biegi jak się rozgrzał zgrzytanie ustawało.

Ten olej jest za gęsty.Prześledziłem forum i dzisiaj zalałem Mobilem AtF II 220 zobaczę jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serio, takie moje zboczenie ;).

Widziałem bardzo wiele testów UOA zawartości metali w silnikach Harleya i najlepsze jest to, że ten najdroższy olej nie zawsze jest najlepszy;).

Tak wygląda łożysko po użyciu AMSa w sprzęgle po 33 tyś mil (tak zwane płaskie plamy na rolkach jak to mówią w USA i robią się po zastosowaniu oleju syntetycznego w silniku Harleya. Mówią, że oleje syntetyczne są zbyt śliskie aby obrócić rolkę w łożysku ;)

Olej jest "za śliski"?

W życiu większej herezji nie słyszałem.

To próba usprawiedliwienia wad projektowych i przerzucania odpowiedzialności na użytkownika. Również finansowej.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek1300 a jak sie tobie widzi tabela Amsoil jeden olej do wsztkiego ,jesli chodzi o TC . ta tabela ktora wklejam od jakiegoś czasu tu na różnych postach http://www.performanceoilsltd.co.uk/harley_motorcycles.html

 

Żużu77 moze herezja ale tak na dobra sprawe i chlopski rozum czy rolka nie moze stanac w koszyku bo nie ma poslizgu bo olej jest do d......py.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przed 10 dniami wymieniłem wszystkie oleje w silniku Zastosowałem w wszystkim RevTech

Spuszczając zauważyłem że w sprzęgle był czerwony chyba Atf?

Niestety dzisiaj spuściłem olej sprzęgła bo na zimnym coraz bardziej zgrzytały biegi jak się rozgrzał zgrzytanie ustawało.

Ten olej jest za gęsty.Prześledziłem forum i dzisiaj zalałem Mobilem AtF II 220 zobaczę jak będzie.

Życzę powodzenia jak ATF rozpuści simmering wału i dostanie się do silnika...

 

Czerwony mógł być np. syntetyczny Motul.

 

A ustawiłeś sprzęgło? Prawidłowo? Bo raczej tutaj doszukiwałbym się problemów z wysprzęglaniem na zimno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek1300 a jak sie tobie widzi tabela Amsoil jeden olej do wsztkiego ,jesli chodzi o TC . ta tabela ktora wklejam od jakiegoś czasu tu na różnych postach http://www.performanceoilsltd.co.uk/harley_motorcycles.html

 

Żużu77 moze herezja ale tak na dobra sprawe i chlopski rozum czy rolka nie moze stanac w koszyku bo nie ma poslizgu bo olej jest do d......py.

Na chłopski rozum to łożyska są wykonane wg określonych założeń konstrukcyjnych. Rolka stanie tylko w przypadku zniszczenia powierzchni tocznej, nadmiernego luzu zużytego łożyska, które i tak kwalifikuje się do wymiany. Żaden olej nie naprawi wyeksploatowanych podzespołów.

Nie może być mowy o podcieraniu szkłem dupy bo problemy mają to do siebie, że pozostawione same sobie mają tendencję do powiększania się.

Jeżeli mamy problem z maszyną, to dobra praktyka techniczna wymaga porządnego usunięcia niedomagań, a nie udawania naprawy przez zmianę rodzaju smarowidła.

Pamiętajmy, że jak dbamy, tak mamy.

Jak jadę 5 tys trasę, w dwa tygodnie, na drugi koniec Europy, to nie mogę sobie pozwolić na liczenie na szczęście. Że może jakoś to będzie. Nie będzie.

Moto ma być sprawne.

Na wyjeździe mam się cieszyć widokami i czerpać radość, a nie martwić, że coś mi lub żonie unieruchomi motocykle.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale problem w tym, że kręcicie sie wokół problemu za bardzo nie wiedząc o co tam tak naprawde chodzi.

Wszystkie te dywagacje opieracie na jakis tam amerykańskich forach.

Zadałbym Wam Panowie jedno diametralne pytanie w stylu - ile km zrobiliscie tymi swoimi Harleyami.

Bo ogólne teorie - ogólnymi teoriami - choćby ta:

"Żaden olej nie naprawi wyeksploatowanych podzespołów.

Nie może być mowy o podcieraniu szkłem dupy bo problemy mają to do siebie, że pozostawione same sobie mają tendencję do powiększania się.
Jeżeli mamy problem z maszyną, to dobra praktyka techniczna wymaga porządnego usunięcia niedomagań, a nie udawania naprawy przez zmianę rodzaju smarowidła.
Pamiętajmy, że jak dbamy, tak mamy.
Jak jadę 5 tys trasę, w dwa tygodnie, na drugi koniec Europy, to nie mogę sobie pozwolić na liczenie na szczęście. Że może jakoś to będzie. Nie będzie.
Moto ma być sprawne.
Na wyjeździe mam się cieszyć widokami i czerpać radość, a nie martwić, że coś mi lub żonie unieruchomi motocykle."

Zgadzam sie z tym w zupełności... bo tak dokładnie jest... ale to jest tylko ogólne stwierdzenie, a problem tkwi tak naprawde głębiej.

 

"Na chłopski rozum to łożyska są wykonane wg określonych założeń konstrukcyjnych. " -text nie mający nic wspólnego z realną (obecną) sytuacją w tych motocyklach... w kazdym innym pewnie tak, i też w tym, ale w kazdym innym miejscu łozyskowanie w HD...

Gdyż załozenia konstrukcyjne akurat w tym konkretnym miejscu - tego ułozyskowania były prawidłowe 30 lat temu - dziś po tych wszystkich "unowocześnieniach" i jakosci wykonania - stanowią piete achillesowa tego napedu.

Całkiem nieźle zeście sobie wybrali na testy oleju - akurat to miejsce... wg mnie niefortunne.

Bo tak naprawde mały upgrade tego ułozyskowania załatwia temat generalnie bez względu na olej.

 

Tak na marginesie z zupełnej ciekawości:

maniek 1300 - ile dziś ma przebiegu Twój Harley? Bo o ile dobrze pamiętam to jakieś 2 lata temu maił 3000 mil (czy jakios tak)

 

Wally - generalnie z tym ATF-em to jest tak jak piszesz, ale w modelach 2006 i nowszych probelm pojawi sie w postaci "cieknącej skrzyni biegów" - nie zaś w rozszczelnieniu przedziału komora silnika - komora sprzegła. Nie mniej jednak - tyle juz o tym było pisane, ze dalsze ostrzeganie potencjalnych "nowych czytaczy" moze ich narazić na obrazę w postaci analfabetyzmu... a tego bysmy przeciez nie chcieli... ;)

 

P.S.

I żeby nie było, że czepiłem sie tylko żużu77 - poprostu chłop najrozsądniej pisze... nie mylić, ze trafnie. :)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu Galeonku stuknął właśnie taki jubileusz. Zaczynałem z licznikiem sporo poniżej 80. Trzy lata temu.

Sam serwisuję i reguluję ten i poprzednie moje oraz żony maszyny.

Lata w siodle nauczyły mnie podejścia jak już wyżej pisałem. 0d657a32bbc3ce61b26735db7dc51e9c.jpg

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...