Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. tylko, że to nie jest HD... wiec czasem wchodzac w tematy stricte harleyowskie mijasz sie z rzeczywistościa...

Ogólnie pasuje wszystko...

Ale jak to czesto bywa niektóre marki "mają inaczej" aby nie napisac że w poprzek...

Aby wiedziec co sie dzieje w motocyklu który posiadasz to najlepiej nim jeździć... co z resztą czynisz...

Jednak.

Nie mając HD możesz nie znać jego przypadłości... jak w tym przypadku - bo akurat to łozysko, czasem może sie nie chciec krecić nawet na sucho, a w innym przypadku byc zmuszone do przenoszenia obciążeń z 3 innych łozysk - jak to było w przypadku postu manek1300 - #158.

A ze maniek 1300 - wybrał akurat to miejsce wiążąc je z olejem (bo amerykanie na forum napisali) - no cóż... stąd moje pytanie do niego - ile już kilometrów zrobił swoim Harleyem......

 

P.S.

Aż ciśnie sie na usta napisac ogólnie do wiekszości aktywnych w tym wątku sławny cytat IZIego - "Jeździć, nie pie**olić!"

A wtedy sporo rzeczy wyklaruje sie sama... ;)

 

 

Podobnie z tymi olejami.

 

żużu77 - dobrze prawi... jak coś zje*ane to olej tego nie naprawi.

Ja dodam od siebie, ze niewłaściwy olej może pomóc coś zje*ać... przykładem może być ATF w skrzyniach 6-cio biegowych...

A co sie zepsuje dowie sie właściciel, jak zacznie tym latać droche dalej - do czego niniejszym namawiam. ;)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia jak ATF rozpuści simmering wału i dostanie się do silnika...

 

Czerwony mógł być np. syntetyczny Motul.

 

A ustawiłeś sprzęgło? Prawidłowo? Bo raczej tutaj doszukiwałbym się problemów z wysprzęglaniem na zimno...

Tak jest ustawione na srubie regulacyjnej kosza dokrecone i pół obotu popuszczone i zakontrowane

Potem na lince naciągnięte tak że na klamce jest 1mm luzu

A co do sprzegła to działo się to stopniowo co zimny i znów rozgrzany był to bardziej 1bieg zgrzytał to tak

w przeciągu 5dni i około 300km

Więc jaki olej proponujecie był tam na pewno czerwony i zrobiłem na nim ze 100km w ciągu 3dni i było wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja mam na swoim zrobione 6tyś mil ;), co do oleju to zainteresowało mnie używanie AMSa w silniku Harleya a tak naprawdę używanie syntetyka w tych silnikach. Około 60% ludzi z forum piszę, że przejście na syntetyka z minerała powoduję głośniejszą pracę góry i zaworów. Dlatego jestem ciekaw dlaczego tak się dzieje w tych silnikach. Opinie są naprawdę różne np: skład syntetyka i jego formulacja powoduję głośniejszą pracę lub powstanie pienienia u góry lub puszczanie lifterów które nie potrafią dostarczyć odpowiedniej ilości oleju do góry. To mnie najbardziej interesują o co tu chodzi. Chciałbym aby ktoś mi to wytłumaczył.

Oczywiście opinie na forum w USA było takie, że przejście na olej mineralny powoduję, że silnik się wycisza. Dodatkowo czytałem właśnie, że było parę awarii łożysk po zastosowaniu oleju AMSa i nie były to przeloty rzędu 100 000 mil tylko 20 000mil lub 30 000mil.

A co do analizy olejów zajmuję się hobbistycznie analizami olejów samochodowych. Gdzie np: bardzo fajnie wypadają oleje Valvo lub Specol z dodatkiem AR9100.

 

Oto przykład użycia AMSa po 34tyś.

 



Ostatnio otrzymałem analizę oleju Midland 20W50 minerał i moim zdaniem wypadł super oprócz kwasowości troszkę dużo jak na świeży olej. Na pewno nie trzymał bym go w silniku przez zimę oczywiście używanego. Bardzo dobry wapń, cynk fosfor no i TBN prawie 12. Chciałbym zobaczyć analizę tego oleju po 2tyś km.

 

O to analiza

post-23242-0-47656400-1494438798_thumb.jpg

SK010P-000417030709070.pdf

SK010P-000417030709071.pdf

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdamieM. - ATF w modelach po 2006 robi problemy z uszczelnieniami. Sprawdziłem...

Powodem jest niewłaściwa konstrukcja tego przedziału napedu czyli pogorszenie jego budowy w porównaniu do lat poprzednich.

Zauważ, ze nie wypowiadam sie negatywnie odnośnie tego oleju w modelach starszych... ale tam stosowanie tego oleju nie ma sensu, bo tam nie ma problemu ze stukajacym sprzęgłem jak jest wszystko dobrze wyregulowane.

 

maniek1300 - tak jak myslałem, badasz a nie jeździsz. Oczywiście - to Twoj wybór...

Pozwolisz, że odniose sie do paru zdań:

"lub puszczanie lifterów które nie potrafią dostarczyć odpowiedniej ilości oleju do góry" - nieprawda

Puszczający lifter nie ma wpływu na ilość oleju u góry. To 2 różne sprawy...

Twa teoria mówi - porównujac - To tak, jakby wlewać wode do garnka w nieskończoność, a ona nigdy sie nie przelała...

"powstanie pienienia u góry" - nie... no tylko nie tak - pienienie jak już wystapi, w co powaznie wątpię.... zostanie "wygaszone" przez system kanalików w lifterze... Lifter wyseparuje powietrze. A nawet jakby tego nie zrobił to "ucieknie" ono kanałem natryskowym w rockersie... Zapowietrzanie sie lifterów to normalna sprawa - aby nie powiedzieć codzienna... wiec lifter jest tak zbudowany, ze gdy jest sprawny, to robi to skutecznie.

 

Jak masz badac te oleje to badaj... to dobra robota bedzie i sporo osób to wykorzysta. Ale te teorie sa wg mnie mocno nietrafione.

 

Odnosnie foty - ogólny stan silnika by sie przydał do tego wałka. Jak dla mnie to problem z filtracją... a nie z olejem. A TC z tego słynie, że filtruje za późno...

 

Cieszy mnie wynik Midlanda...

Może za jakiś czas dopisze pare marek olejowych które równiez bym widział w silnikach HD.

Ale nie spodziewajcie sie rewolucji...

Midland napewno pozostaje w czołówce minerałów...

W syntetykach - bedzie małe przetasowanie.

W tamtym roku odbyłem wycieczkę na Sahare Zachodną (na kołach, bez transportu lawetowego) w srodku lata w temp. około 50 st. C Electra bez chłodnicy na oleju AmsOil... przywozłem stamtąd bardzo ciekawe spostrzeżenia... za pare tygodni silnik pójdzie do przeglądu, zobaczymy co uda sie wywnioskowac.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Włsciciele EVO - Panowie - proponuję odejść od OEMowych filtrów oleju przeznaczonych do tych silników.

Równiez od filtrów aftermarketowych oznaczonych jako dedykowane do EVO.

Proponuje montowac filtry oleju do silników TC. W filtracji TC nastąpiły przez te 16 lat produkcji 2 rewolucje w tym temacie.

Co prawda tej 2 nie moge sie doszukac po numerach części i tylko o niej słyszałem, ale już ta pierwsza sporo wnosi do trwałości silnika...

Zastosowanie jej do EVO - powinno powaznie wpłynać na trwałosć silnika.

 

Oczywiscie wszyscy wiedzą, ze filtry oleju do EVO nie mogą być stosowane w TC z racji swej budowy... to chyba jasne...

W drugą stronę nie ma problemu.

 

Oczywiście jest to tylko propozycja.

Kazdy właściel tego typu motocykla sam na podstawie ogólnodostepnych informacji o typach filtrów do jego motocykla, powinien wyciągnac wnioski i podjąć jedynie słuszną dla siebie decyzję. ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simeringi dedykowane do automatycznych skrzyn sa z innych materialow, kiedys o tym pisalem.

 

Fis napisz swoje spostrzezenia, ja zaczalem stosowac na upaly jeszcze ciezszy olej od 60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fisu za odpowiedź, ale nie znalazłem odpowiedź na temat głośnej góry w silnikach TC po zalaniu syntetyka. Powiedź mi proszę dlaczego tak jest. Na pewno nie jest to przebieg bo ludzie zalewają np: po pierwszym serwisie 1000mil i doświadczają ten problem. Oczywiście ponowna zmiana na minerała załatwia sprawę z głośną pracą.

Ze względu na sytuację rodziną i służbową nie mogę pozwolić sobie na jazdy nad czym boleję :(.

Za kawalerki to się latało ;).

Więc pozostało mi przeprowadzenie analiz olejowych co czyniłem wcześniej ;). Zdobytą wiedź na temat olejów chcę się podzielić na tym forum aby przedstawić interesujące wyniki pracy silników Harleya na olejach mineralnych i syntetycznych. Chcę tym obalić pewne olejowe mity ;). A dzięki uprzejmości jednego z kolegów z forum można takie analizy wykonać z free (chyba?).

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia mówiąca, że MOCO wystosowało biuletyn mówiący o nie używaniu olejów syntetycznych w silnikach Harley z powodu, że olej jest zbyt śliski i mogą występować problemy z łożyskami. Domyślam się, że problem leży z wad konstrukcyjnych łożysk oraz ich montażu co było opisane na innych forach.

Fisu mam prośbę napisz mi proszę swoją opinię o AMS ciekawi mnie bardzo czy faktycznie zużycie silnika jest podobne do analizy olejowej.

I na koniec oczekuję na pw. informacji od kolegów, którzy by mogli podesłać swoje oleje do analizy.

 

Pozdrawiam



I jeszcze jedno odnośnie tego:

 

Odnośnie foty - ogólny stan silnika by sie przydał do tego wałka. Jak dla mnie to problem z filtracją... a nie z olejem. A TC z tego słynie, że filtruje za późno...

 

możesz to wyjaśnić czy chodzi oto, że stosując filtry TC Super Premium 5 mikronów może niedostatecznie przypuścić olej, ze względu na użyty element filtracyjny. Filtr K&N posiada inny element filtracyjny około 15-20 mikronów nie wiem jak te dzisiejsze chińskie ale ten oczywiście może przepuścić więcej oleju.

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: filtry, z którymi mam do czynienia, posiadają zawór bocznikujący, który MA PRZEPUŚCIĆ olej w przypadku "zabetonowania" powierzchni filtrującej.

Czy filtry oleju do harego mają inną konstrukcję? Nie posiadają tak ważnego elementu bezpieczeństwa?

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mają w jednym poście pokazałem przekrój filtra HD. Chodzi mi o to, że filtry wersji Premium 5 mają wkład filtracyjny o filtracji 5 mikronów który jest bardzo restrykcyjny i oczywiście przy dużym ciśnieniu idzie na bypass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simeringi dedykowane do automatycznych skrzyn sa z innych materialow, kiedys o tym pisalem.

 

Fis napisz swoje spostrzezenia, ja zaczalem stosowac na upaly jeszcze ciezszy olej od 60

Nooo puchnie tworzywo/guma i odłazi od blachy...

 

Musze pomierzyć to coś skrobne, pewnie w dalekiej przyszłosci

 

Robercie - zalewasz tego specyfika modnego w USA? - Lucas Heavy Duty oil stabilizer?

https://lucasoil.com/products/engine-oil-additives/heavy-duty-oil-stabilizer

Co o nim sądzisz??? :)

 

 

Takie pytanie: filtry, z którymi mam do czynienia, posiadają zawór bocznikujący, który MA PRZEPUŚCIĆ olej w przypadku "zabetonowania" powierzchni filtrującej.

Czy filtry oleju do harego mają inną konstrukcję? Nie posiadają tak ważnego elementu bezpieczeństwa?

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

Posiadaja, ale w modelu EVO i starym TC - działa to troche inaczej jesli chodzi o bezpieczeństwo.

W nowszych TC jest juz podobniej, trzeba tylko pamietac, ze te motocykle pracują na innych ciśnieniach oleju a raczej ich zakresie niż standardowe silniki na panewkach.

 

Jesli chodzi o filtry HD Premium 5 ( a nawet te starsze - filtrujące do 30 mikronów) - to jest to straszne gówno. Powodem jest "fuckt", że filtrują krótko. Czesto sa zapchane przed uzyskaniem przez sprzet ustalonego przebiegu do wymiany oleju. Dlatego najlepiej stosowac markowe ich odpowiedniki...

Sprawa filtrów oleju to drugi WAŻNY aspekt (problem) w tych motorach i generalnie nie wiem dlaczego jest on tu pomijany.

Sporo ludzi inwestuje w markowe oleje, pomijając jakość filtra, który jest wg mnie równie wazny jak sam olej.

 

Problemem jest jeszcze kiedy ten olej w silniku jest filtrowany.

Silnik EVO kreci sie (dzieki inteligencji jego konstruktora) bez tzw. wstepnie (czyt. na stałe) napietych elementów obtorowych.

Dodatkowo we wszystkich modelach TC te elementy trą po częsciach aluminiowych.

Dwa. W Silniku EVO nie podlegają tarciu elementy z tworzyw sztucznych w przeciwieństwie do TC.

Istnieje zatem duza różnica w filtrowaniu oleju z drobinami nylonu (który zapycha filtr szybciej) i czastek aluminium, a w filtrowaniu oleju który pracuje w silniku nie generującym takich dodatków.

Jesli do tego dołozyć magnes, który powoli opuszcza śruby spustowe nowych TC ( a jest to silnik na lożyskach tocznych, wiec magnes ma sens) to powoli mozna sobie wyobrazić całokształ z jakim zmaga sie urządzenie aby pchać swego właściciela ku zachodzacemu słońcu...

Można tylko pocieszyć, ze obaj maja podobny problem - rider słońce swiecące prosto w oczy, a silnik "plajstikowe" wióry przepychające sie przez filtr i wióry "ameliniowe" pchajace sie w szczeliny pasowań części ruchomych.

Itd itp.... bo tak se można pisac o tym jeszcze ze dwie niedziele...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://lucasoil.com...-oil-stabilizer

 

Czytałem o tym wynalazku na forach ogólnie opisują, że jest ok po dodaniu do oleju syntetycznego wycisza górę z innych opinii powoduje, że olej się zagęszcza.

Czytałem dobre opinie o AR9100 fajne dodatki estrowe jest to modyfikator tarcia. Używam go moim samochodzie i jest na plus ;).

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simeringi dedykowane do automatycznych skrzyn sa z innych materialow, kiedys o tym pisalem.

 

 

To ciekawe jaki typ uszczelnienia HD stosuje bo w mojej BSA ATF nie dal rady rozpuscic taniego typowego simmera przez 10 lat.

Mam go w przedziale napedu pierwotnego, tak jak HD - sprzeglo zachowuje sie na nim b. ladnie.

W razie jakiegokolwiek klopotu z simmeringami wystarczy je wymienic na ten sam rozmiar z vitonu, odporny na olej czy paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe jaki typ uszczelnienia HD stosuje bo w mojej BSA ATF nie dal rady rozpuscic taniego typowego simmera przez 10 lat.

Mam go w przedziale napedu pierwotnego, tak jak HD - sprzeglo zachowuje sie na nim b. ladnie.

W razie jakiegokolwiek klopotu z simmeringami wystarczy je wymienic na ten sam rozmiar z vitonu, odporny na olej czy paliwo.

 

Takie:

https://www.google.pl/search?q=%C5%82ozysko+kulkowe+zwyk%C5%82e+rs&tbm=isch&imgil=_fjifO2baEybUM%253A%253BaQsAyj4nkSvHzM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.okazje.info.pl%25252Fszukaj%25252Flozysko-6206-rs-skf%25252Fceny.html&source=iu&pf=m&fir=_fjifO2baEybUM%253A%252CaQsAyj4nkSvHzM%252C_&usg=__krRKCwhEW261xevaOWfHZIzWuqM%3D&biw=1920&bih=1080&ved=0ahUKEwjZzuSG7-rTAhVGVSwKHT7tDtEQyjcIPw&ei=Lu8VWdn_BcaqsQG-2ruIDQ#imgrc=2PEOrXytNT2ezM:

 

I jak je sforsuje to ATF leje sie za sprzetem po pasie i po asfalcie.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...