easo 0 Posted February 14, 2015 Moto - Kawasaki KZ 550 LTD.Poprzedni właściciel, a raczej jeszcze wcześniejszy musiał się nieźle napocić nad elektryką, a efekt jest takiPo przekręceniu kluczyka świeci wszystko reflektor, tył i kierunki z przodu (światłem ciągłym) te z tyłu milczą. I teraz co mnie interesuje najbardziej jak włączę któryś kierunek to świeci wyraźnie mocniej ale dalej światłem ciągłym, a jak włączę awarynje to migają, chociaż świecą non stop (mocniej i słabiej, ale wyraźnie migają). Jakieś pomysły od czego zacząć śledztwo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
konrad1f 14 Posted February 15, 2015 (edited) może to wersja amerykańska :D pytanie trochę dziwne - zacznij od rewizji instalacji - schemat w łapę i lecisz z koksem ;) Edited February 15, 2015 by konrad1f Quote TRENINGI / SZKOLENIA / EVENTY MOTOCYKLOWE Share this post Link to post Share on other sites
_Monter_ 139 Posted February 15, 2015 Przerywacz sprawdź po prostu. A potem to co Konrad napisał. Samo okablowanie kierunków zobacz i czy przypadkiem nie są żarówki dwułóknowe (takie jak właśnie w jułesej wersji). Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Share this post Link to post Share on other sites
motorek 7 Posted February 15, 2015 miałem kiedyś KZ 550, ale nie przypominam sobie żeby tam były światła awaryjne, pozatym w tym motocyklu intalacja nie jest dramatycznie trudna , może ktos próbował własnie zrobić sobie wersje USA, albo nieudolnie przerobił w druga stronę, zaproponuję tak jak koledzy wyżej, schemat i po kolei każdy obwód od początku do żarówki... Quote Share this post Link to post Share on other sites
easo 0 Posted February 15, 2015 W sumie sprawdzenie całej instalacji i tak pewnie mnie nie ominie - tym bardziej że kierunków z tyłu brak, a żeby go odpalić trzeba kabelki zwierać (tu akurat chyba tylko przełącznik wysiadł) Przyszło mi do głowy że ma oświetlenie amerykańskie ;) w końcu awaryjne miga po amerykańsku. Żarówek jeszcze nie oglądałem (generalnie mało co udało mi się obejrzeć) No ale jakby był amerykański to kierunki też powinny migać, a nie migają i ciekawy jestem czy przerywacz może być nie teges. Motor jest z NL i tam śmigał. Nie bardzo się orientuję czy tam można jeździć z amerykańskim oświetleniem, ale zgaduję że nie - co jest dodatkową zagadką co się motórowi przytrafiło i jaka jest jego historia. Tak czy owak w sobotę zaczynam śledztwo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. 0 Posted February 15, 2015 Dokladnie sprawdz wszystkie masy, specjalnie od migaczy i swiatel, korozja jedego z tych polaczen powoduje wariacje ciezkie do opisania w calej instalacji.To samo z pomylka typu przelozenie kabelkow w ktoryms z kierunkowskazow, tak ze kabelek pozycji idzie do kierunku i odwrotnie :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
bruns 0 Posted February 15, 2015 W sumie sprawdzenie całej instalacji i tak pewnie mnie nie ominie - tym bardziej że kierunków z tyłu brak,Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje . Quote Share this post Link to post Share on other sites
easo 0 Posted February 15, 2015 Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje . Niby tak, ale awaryjne migają Quote Share this post Link to post Share on other sites
konrad1f 14 Posted February 15, 2015 Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje .zazwyczaj działają tylko częstotliwość "migania" jest większa Quote TRENINGI / SZKOLENIA / EVENTY MOTOCYKLOWE Share this post Link to post Share on other sites
bruns 0 Posted February 15, 2015 (edited) Niby tak, ale awaryjne migająNo tak , bo jak włączysz awaryjne , wtedy przerywacz jest obciążony dwiema żarówkami z przodu i migają . Jak włączysz kierunnek prawy lub lewy , to z braku kierunków tylnych , przerywacz jest obciążony tylko jedną żarowką przedniego migacza i przerywacz głupieje i nie działa . Edited February 15, 2015 by bruns Quote Share this post Link to post Share on other sites
c64club 7 Posted April 1, 2015 Przerywacze obciążone połową nominalnego migają szybciej albo świecą na stałe. To od któregoś roku wymóg w UE dla nowych sprzętów - pojazd MUSI jakoś sygnalizować brak jednej żarówki na stronę. Awaryjne to obciążenie 4 żarówkami, realizowane przerywaczem o większej obciążalności albo dwuobwodowym. Quote www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Share this post Link to post Share on other sites
saska251 10 Posted April 1, 2015 Ziomy, ale co wy tu koledze za głupoty opowiadacie? Przecież to zwykły śmietnik w wersji amerykańskiej, czy tam kanadyjskiej, czy inny cyrk. W kierunkach przednich prawdopodobnie są założone żarówki dwuwłóknowe. wystarczy, jak odepniesz włókno 5W.Jak mniemam, nie ma toto włącznika świateł jako takiego. Może to nawet ten sam, którym onegdaj miałem okazję trochę pojeździć.Jeśli włącznik świateł jest, to musisz odpiąć zasilanie przełącznika krótkie/długie ze stacyjki pod włącznik. Quote Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Share this post Link to post Share on other sites
bruns 0 Posted April 1, 2015 Żadna to zagadka , przecież to zwykła "ameryka" . Brak włącznika świateł ( same się włączają po zapłonie ) i brak postojówki w lampie .W zamoan postojówki w kierunkach żarówki z dwoma włóknami . Aby nie świeciły wystarczy rozpiąć brązowy przewód idący do nich .Żeby reflektor nie świecił zaraz po włączeniu zapłonu , trzeba założyć dodatkowy przekaźnik podłączony do kontrolki ładowania albo smarowaniaWtedy reflektor będzie się włączał dopiero po uruchomienu silnika . Bardzo prosta przeróbka . Quote Share this post Link to post Share on other sites
AdamYZF 0 Posted April 11, 2015 Dokladnie sprawdz wszystkie masy, specjalnie od migaczy i swiatel, korozja jedego z tych polaczen powoduje wariacje ciezkie do opisania w calej instalacji.To samo z pomylka typu przelozenie kabelkow w ktoryms z kierunkowskazow, tak ze kabelek pozycji idzie do kierunku i odwrotnie :). dokładnie jak kolega napisał, często gęsto kierunki są podłączone szeregowo jak lampki w choince i poprzez zeżarcie gniazda żarówki przez korozję dzieją się cuda. a co do samej instalacji to ściągnij "wiring diagram" i zwróć uwagę na tzw "relay'ie" - miałem identyczne cuda w XJ550 Maxim wersji US. instalacja jest prosta, nie miałem bladego pojęcia o elektryce jak się za to zabierałem, a w efekcie naprawiłem wszystkie niedociągnięcia, więc dasz radę. Pozdro Quote Share this post Link to post Share on other sites
bruns 0 Posted April 11, 2015 często gęsto kierunki są podłączone szeregowo jak lampki w choinceWiększej bzdury to w życiu nie czytałem ! Podaj przynajmniej jeden przykład . Quote Share this post Link to post Share on other sites