Jump to content
easo

Kawasaki KZ 550 LTD, Elektro zagadka

Recommended Posts

Moto - Kawasaki KZ 550 LTD.

Poprzedni właściciel, a raczej jeszcze wcześniejszy musiał się nieźle napocić nad elektryką, a efekt jest taki

Po przekręceniu kluczyka świeci wszystko reflektor, tył i kierunki z przodu (światłem ciągłym) te z tyłu milczą.

 

I teraz co mnie interesuje najbardziej jak włączę któryś kierunek to świeci wyraźnie mocniej ale dalej światłem ciągłym, a jak włączę awarynje to migają, chociaż świecą non stop (mocniej i słabiej, ale wyraźnie migają).

 

Jakieś pomysły od czego zacząć śledztwo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerywacz sprawdź po prostu. A potem to co Konrad napisał. Samo okablowanie kierunków zobacz i czy przypadkiem nie są żarówki dwułóknowe (takie jak właśnie w jułesej wersji).


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem kiedyś KZ 550, ale nie przypominam sobie żeby tam były światła awaryjne, pozatym w tym motocyklu intalacja nie jest dramatycznie trudna , może ktos próbował własnie zrobić sobie wersje USA, albo nieudolnie przerobił w druga stronę, zaproponuję tak jak koledzy wyżej, schemat i po kolei każdy obwód od początku do żarówki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie sprawdzenie całej instalacji i tak pewnie mnie nie ominie - tym bardziej że kierunków z tyłu brak, a żeby go odpalić trzeba kabelki zwierać (tu akurat chyba tylko przełącznik wysiadł)

 

Przyszło mi do głowy że ma oświetlenie amerykańskie ;) w końcu awaryjne miga po amerykańsku. Żarówek jeszcze nie oglądałem (generalnie mało co udało mi się obejrzeć) No ale jakby był amerykański to kierunki też powinny migać, a nie migają i ciekawy jestem czy przerywacz może być nie teges.

 

Motor jest z NL i tam śmigał. Nie bardzo się orientuję czy tam można jeździć z amerykańskim oświetleniem, ale zgaduję że nie - co jest dodatkową zagadką co się motórowi przytrafiło i jaka jest jego historia.

 

Tak czy owak w sobotę zaczynam śledztwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie sprawdz wszystkie masy, specjalnie od migaczy i swiatel, korozja jedego z tych polaczen powoduje wariacje ciezkie do opisania w calej instalacji.

To samo z pomylka typu przelozenie kabelkow w ktoryms z kierunkowskazow, tak ze kabelek pozycji idzie do kierunku i odwrotnie :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie sprawdzenie całej instalacji i tak pewnie mnie nie ominie - tym bardziej że kierunków z tyłu brak,

Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje .

 

Niby tak, ale awaryjne migają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro z tyłu kierunków brak to jakim cudem mają poprawnie działać kierunki przednie ? Aby przerywasz działal poprawnie , musi byc obciążony dwiema żarówkami .Jedna z tyłu i druga z przodu i inaczej głupieje .

zazwyczaj działają tylko częstotliwość "migania" jest większa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niby tak, ale awaryjne migają

No tak , bo jak włączysz awaryjne , wtedy przerywacz jest obciążony dwiema żarówkami z przodu i migają . Jak włączysz kierunnek prawy lub lewy , to z braku kierunków tylnych , przerywacz jest obciążony tylko jedną żarowką przedniego migacza i przerywacz głupieje i nie działa .

Edited by bruns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerywacze obciążone połową nominalnego migają szybciej albo świecą na stałe. To od któregoś roku wymóg w UE dla nowych sprzętów - pojazd MUSI jakoś sygnalizować brak jednej żarówki na stronę. Awaryjne to obciążenie 4 żarówkami, realizowane przerywaczem o większej obciążalności albo dwuobwodowym.


www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziomy, ale co wy tu koledze za głupoty opowiadacie? Przecież to zwykły śmietnik w wersji amerykańskiej, czy tam kanadyjskiej, czy inny cyrk.

 

W kierunkach przednich prawdopodobnie są założone żarówki dwuwłóknowe. wystarczy, jak odepniesz włókno 5W.

Jak mniemam, nie ma toto włącznika świateł jako takiego. Może to nawet ten sam, którym onegdaj miałem okazję trochę pojeździć.

Jeśli włącznik świateł jest, to musisz odpiąć zasilanie przełącznika krótkie/długie ze stacyjki pod włącznik.


Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadna to zagadka , przecież to zwykła "ameryka" . Brak włącznika świateł ( same się włączają po zapłonie ) i brak postojówki w lampie .

W zamoan postojówki w kierunkach żarówki z dwoma włóknami . Aby nie świeciły wystarczy rozpiąć brązowy przewód idący do nich .

Żeby reflektor nie świecił zaraz po włączeniu zapłonu , trzeba założyć dodatkowy przekaźnik podłączony do kontrolki ładowania albo smarowania

Wtedy reflektor będzie się włączał dopiero po uruchomienu silnika . Bardzo prosta przeróbka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie sprawdz wszystkie masy, specjalnie od migaczy i swiatel, korozja jedego z tych polaczen powoduje wariacje ciezkie do opisania w calej instalacji.

To samo z pomylka typu przelozenie kabelkow w ktoryms z kierunkowskazow, tak ze kabelek pozycji idzie do kierunku i odwrotnie :).

 

dokładnie jak kolega napisał, często gęsto kierunki są podłączone szeregowo jak lampki w choince i poprzez zeżarcie gniazda żarówki przez korozję dzieją się cuda.

 

a co do samej instalacji to ściągnij "wiring diagram" i zwróć uwagę na tzw "relay'ie" - miałem identyczne cuda w XJ550 Maxim wersji US. instalacja jest prosta, nie miałem bladego pojęcia o elektryce jak się za to zabierałem, a w efekcie naprawiłem wszystkie niedociągnięcia, więc dasz radę. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

często gęsto kierunki są podłączone szeregowo jak lampki w choince

Większej bzdury to w życiu nie czytałem ! Podaj przynajmniej jeden przykład .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...