spas121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Wydoli, ta turbina też jest montowana w 240 konnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 W VW 1,8T występuje KKK K03. To jest mała sprężarka a jej graniczna wydajność to właśnie okolice 200 koni. W mocniejszych wersjach tego silnika 225 koni występowała już K04. Restrykcji raczej nie będzie, może być jedynie spadek wydajności przy maksymalnych obrotach ale w takich sytuacjach silnik bardzo rzadko pozostaje. Ważniejszy jest szeroki zakres obrotów użytecznych bo tak naprawdę, to decyduje o sprawnym przemieszczaniu się pojazdu. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 sprężarka z 1,9 tdi nada się co najwyżej do 100konnej 600tki. Jeśli jest sprawność to ok 200 koni, to nie ma sensu wkładać jej do projektu w którym przewidujesz więcej mocy, bo powyżej tego zakresu sprężarka zaczyna działać jak pompa ciepła.Przerobienie gaźników jest dużo bardziej skomplikowane, niż zdajesz sobie sprawę. Do tego trzeba mieć naprawdę wiedzę i zaplecze. Moim zdaniem w tym momencie ta zabawa Ci nie wyjdzie- musisz poświęcić wiele wiele godzin na zdobywanie wiedzy na anglojęzycznych forach. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Nic z tego projektu nie wyjdzie. Do turba nadaje się rzadko który motocykl. Np hajka. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Tu masz porządnie uturbiony silnik: Koleś udziela się na: http://polishbanditcrew.pl/ - przynajmniej kiedyś się udzielał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Krótka piłka - 1. 0,3 bara to nie będzie w tym przypadku 30 KM. 2. Bez odprężenia silnik zacznie stukać tym łatwiej im bardziej jak przypadkowy afr się pojawi, a na to się zanosi. 3. Konieczne będzie odprężenie silnika, więc spadnie jego sprawność i sumarycznie przyrost mocy nie będzie większy niż 15 KM + nie będzie chciał ruszać z miejsca.Pytanie, czy warte jest to wydania kilku tysięcy złotych? Odpowiedz, NIE. Lepiej pojechać na KUBĘ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Ci ktorzy wypowiadaja sie i wprowadzaja cos nowego co moze pomoc bardzo dziekuje :) i chcialbym sie dowiedziec wiecej! jak pisalem wczesniej turbinka ma dawac 0.2/0.3 bara. nikt o mocy nic nie pisal-jest na tyle mala ze bedzie ciagnac od dolu ale potem moze sie rozpasc, postaram sie przesunac odciecie zaplonu na bezpieczne obroty(nie wiem jeszcze jak, nie szukalem nawet :D) jezeli nie bedzie sie dalo to bede uwazal na obrotomierz, czujnik temperatury i czujnik AFR. AFR pokazuje sklad mieszanki na podstawie spalin wiec nie rozumiem jak moze byc przypadkowy.-nie wiem skad wam sie wzielo turbo z 1.9tdi. na poczatku tematu podalem modele jakie biore pod uwage.-sklad mieszanki mozna ustawic na podstawie czujnika AFR, ktory ma zegar/wyswietlacz, czujnika temperatury. wiem ze wiedza na ten temat jest bardzo obszerna ale licze na wasza pomoc :) poczytalem troche na forach usa. i sie bardzo zdziwilem co do gaznikow. Pan, ponoc z duzym doswiadczeniem i raczej szanowany na forum, zostal poparty przez innych ktorzy tak samo zrobili, ma mutocykl gaznikowy z turbo, jak pisal dzialaja bez zarzutu pod cisnieniem 1 bara. co zrobil? uszczelnil gaznik i zamontowal pompe paliwa przed, ktora musi podawac wieksze cisnienie niz turbina. tym sposobem gazniki podcisnieniowe pozostaja podcisnieniowe i dzialaja z turbo. nie weryfikowalem tej wiedzy w zaden sposob ale to ma sens. sciagne gazniki zaslepie je, podam cisnienie, zobaczymy gdzie cieknie i czy da sie to faktycznie zrobic. bardzo mozliwe, ze 0.3 bara wytrzymaja tak jak sa, bo i tak sa na tyle szczelne zeby nie ciagnely lewego powietrza i wystarczy pompa paliwa. co do odprezania silnika, pod glowice pojda 2 uszczelki, na 0.3 bara to wystarczy. wiedza zweryfikowana przez firme tuningowa :) uszczelki, jedna bez jednej warstwy, tak zeby kanapka byla, tak ku woli scislosci. czy ma sens wydac kilka tys zl? nie wyjdzie kilka tys zl. w 1 500 sie zamkne na pewno, turbinke mam za darmo... jest to regenerowane turbo nie szmelc ze szrotu, tez ku woli scislosci. Edytowane 12 Lutego 2015 przez spas121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Kolega pytał o turbo z 1,8t, więc mu odpowiedziałem o popularniejszych 1.9t i taka turbina może była by dobra do 600, a Ty bierzesz turbinę z 1,4t, 70konnego, ta turbinka to totalne maleństwo, ale twoim wymaganiom sprosta.Turbo bez zmiennej geometrii nie może za wcześnie wstawać, bo to znaczy że będzie mulić przy maksymalnych obrotach. Z silnikiem kompletnie nic nie rób, nie do takiego ciśnienia. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) myslisz ze wytrzyma 0.3 bara? co myslisz o rozwiazaniu gaznikowym? i znasz jakis trik do ustawienia AFR? z gory dzieki :D turbin mam dosc duzo do wyboru, moze proponujesz cos innego? wole zeby sie zbieralo od dolu niz krecic do konca z ogromnym lagiem na poczatku. co do 1.9 tdi to one maja zmienne geo w wiekszosci, tylko te bardzo stare te do 80 czy 90 koni sa z klapka.. Edytowane 12 Lutego 2015 przez spas121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Wydoli, ta turbina też jest montowana w 240 konnym silnik W VW 1,8T występuje KKK K03. To jest mała sprężarka a jej graniczna wydajność to właśnie okolice 200 koni.W mocniejszych wersjach tego silnika 225 koni występowała już K04.Restrykcji raczej nie będzie, może być jedynie spadek wydajności przy maksymalnych obrotach ale w takich sytuacjach silnik bardzo rzadko pozostaje. Ważniejszy jest szeroki zakres obrotów użytecznych bo tak naprawdę, to decyduje o sprawnym przemieszczaniu się pojazdu. Chyba już rozumiem, czyli poprawie zakres obrotów od chwili gdy sprężarka "wstanie" do momentu aż zapotrzebowanie silnika na powietrze zrówna się z wydajnością sprężarki. To wsadzając takie k03 do Hayabusy nie zrobię więcej niż te 200 koni ale będę mieć je wczesniej i dłużej więc polepszę ogólne przyśpieszenie. Dobrze mi się wydaję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Chyba już rozumiem, czyli poprawie zakres obrotów od chwili gdy sprężarka "wstanie" do momentu aż zapotrzebowanie silnika na powietrze zrówna się z wydajnością sprężarki. To wsadzając takie k03 do Hayabusy nie zrobię więcej niż te 200 koni ale będę mieć je wczesniej i dłużej więc polepszę ogólne przyśpieszenie. Dobrze mi się wydaję ?To bez sensu, bo i tak będziesz miał turbo dziurę, taka turbina powinna wstawać między 3a 4tyś obr. Ale przy maks. obrotach będzie pchała ona parzące powietrze w które będziesz musiał lać dużo benzyny by nie było spalania stukowego, a przyrost mocy i tak będzie marny bo za mały wirnik turbiny będzie dławił wymianę ładunków w komorze spalania. myslisz ze wytrzyma 0.3 bara? co myslisz o rozwiazaniu gaznikowym? i znasz jakis trik do ustawienia AFR? z gory dzieki :D turbin mam dosc duzo do wyboru, moze proponujesz cos innego? wole zeby sie zbieralo od dolu niz krecic do konca z ogromnym lagiem na poczatku. co do 1.9 tdi to one maja zmienne geo w wiekszosci, tylko te bardzo stare te do 80 czy 90 koni sa z klapka..Ja bym sugerował jakiegoś garreta z serii GT17 mają wydajność do 200KM, albo nawet GT20, bądź którąś z popularnych Mitsubishi td04. Na KKK i innych się nie znam.Fabryczny silnik dobrze zestrojony wytrzyma dużo więcej, źle zestrojony choćby i cały zakuty rozpadnie się po paru kilometrach. Edytowane 13 Lutego 2015 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spas121 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Chodzi żeby zbierała od dołu, nie musi się kręcić do końca. chcialbym zeby sie bezpiecznie krecil do 8-9 tys. na fabrycznych czesciach silnikadlatego tez 0.3 bara doladowania?Co z gaznikami?to co napisalem wczesniej ma prawo dzialac?jaka jest wasza opinia? Edytowane 14 Lutego 2015 przez spas121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Chyba już rozumiem, czyli poprawie zakres obrotów od chwili gdy sprężarka "wstanie" do momentu aż zapotrzebowanie silnika na powietrze zrówna się z wydajnością sprężarki. To wsadzając takie k03 do Hayabusy nie zrobię więcej niż te 200 koni ale będę mieć je wczesniej i dłużej więc polepszę ogólne przyśpieszenie. Dobrze mi się wydaję ?Nie do końca.Turbosprężarka o maks. wydajności 200 koni jest za mała do silnika który taką moc jest wstanie wygenerować będąc wolnossącym. ona z pewnością poprawiłaby przebieg momentu i osiągi silnika w średnim zakresie obrotów, ale w wyższych partiach wypadnie poza mapę sprężarki powodując surge i szybką jej destrukcję. Do Hajki bardziej pasuje np. Garrett GT28RS która wygeneruje ok. 300 koni bez problemu. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosen Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Witaj.Na zadane pytanie nie dostaniesz wprost odpowiedzi jasnej jak instrukcja budowy z klocków LEGO :-(Ja zbudowałem bolida z turbo, a dokładnie SUZUKI GSX-R 1000 K7 Turbo. Oparłem to o fabryczną Suzi i zestaw z USA produkcji Velocity Racing.Pierwszy motocykl oparty o ten zestaw kosztował mnie bardzo drogo i niestety już nie istnieje - źle podłączyłem zawór wastegate... przy 240km/h usłyszałem tylko huk i koniec.Drugie podejście też zrobiłem na GSX-R 1000K7 i ten sam zestaw turbo. Tym razem wyszło wszystko. Ciśnienie paliwa w określonych parametrach konsultowałem z Velocity Racing. Mapy, kabelki przewodziki itp. musiałem kombinować sam już nie wiem skąd. Dołożyłem do tego kilka ciekawych gratów. Sporo wynikło z konsultacji z P.Furstenhoffem. Ogólnie planowałem wyszykować sprzęt na wyjazd do Elvington. Niestety musiałem zweryfikować plany i finalnie powstał PREDATORBIKE :-) Polecam zdjęcia. Chłodnica Laminova, to nabytek i modyfikacja z ostatniego miesiąca:-) Edytowane 18 Lutego 2015 przez sosen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 i niby w tym k7 są gaźniki ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.