Skocz do zawartości

Potrzebna porada co na 70 km dziennie, dla już takiego co jeździ. Ale Rozbitego


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !!!

 

Panie i Panowie, przeglądałem forum i nie jestem jedyny i pewnie nie ostatni. Zakup to nie problem ale najpierw dopasowanie motocykla to dla mnie na dzień dzisiejszy nie lada wyczyn, więc...

 

Mam na imię Maciej i 33 lata i mam dwóch synów w wieku 7 i 4 lata. Mieszkam 35 km od Poznania koło Obornik , "postawa" to jakieś 183 cm i 86 kg żywej żwawej wagi.

Jestem motocyklistą od 02.09.1997 roku i szczęśliwym posiadaczem MZ 251 ( elektronik ;) ) z 92 roku, a MZ-tka jest moja od 99r. bo kupiłem ją od wuja, czyli od zawsze w rodzinie. Motorem poruszam się już raczej sezonowo, używam go od ostatnich 10 lat do pokonywania krótkich dystansów, no bo wcześniej było inaczej, ale ja nie o tym teraz chciałem. Na dziś zastosowanie dla MZ to np: wyjazd do Obornik 5 km, małe zakupy, poczta, itp... , do lasu na polowanie lub tak się rozglądnąć po lesie czy poligonie.

Ale sytuacje życiowe się zmieniają i znów od pewnego czasu pomykam do Poznania do pracy, samochodem i tu zaczynają się schody, ruch coraz większy, disel też raczej w górę, o parkowaniu w centrum już nie wspomnę... :) .

 

Uwzględniająć powyższe twierdzę że wielki czas na drugi motor, lecz ofert co niemiara, więc ...

 

Poszukuję drugiego motocykla którym mógłbym:

  • dojechać do Poznania 35 km w jedną stronę,
  • poruszać się po poznańskiej dżungli,
  • czasem może jeszcze przejechać drogą leśną czy duktem (choć może to już niekoniecznie).

 

Serce mówi mi enduro ale turystyki fajne, dylemat mam też z pojemnością w jaką powinienem celować.

 

 

Budżet 11000 motor + nowy kask + wdzianko + kask dla żony (tu też mile widziana rada)

 

 

Z Poważaniem

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deauville ze względu na już niemałe przebiegu jakie będziesz robił byłaby fajniejsza - lepsza ochrona przed wiatrem/deszczem, kufry fabryczne nie poszerzające motocykla (na prawdę wdzięczna rzecz jeśli motocykl traktujesz użytkowo), napęd wałem, przyjazdny dla pasażera, fajny w trasę a jednocześnie motocykl nieduży dobrze dający sobie radę w korku

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !!!

 

Panie i Panowie, przeglądałem forum i nie jestem jedyny i pewnie nie ostatni. Zakup to nie problem ale najpierw dopasowanie motocykla to dla mnie na dzień dzisiejszy nie lada wyczyn, więc...

 

Mam na imię Maciej i 33 lata i mam dwóch synów w wieku 7 i 4 lata. Mieszkam 35 km od Poznania koło Obornik , "postawa" to jakieś 183 cm i 86 kg żywej żwawej wagi.

Jestem motocyklistą od 02.09.1997 roku i szczęśliwym posiadaczem MZ 251 ( elektronik ;) ) z 92 roku, a MZ-tka jest moja od 99r. bo kupiłem ją od wuja, czyli od zawsze w rodzinie. Motorem poruszam się już raczej sezonowo, używam go od ostatnich 10 lat do pokonywania krótkich dystansów, no bo wcześniej było inaczej, ale ja nie o tym teraz chciałem. Na dziś zastosowanie dla MZ to np: wyjazd do Obornik 5 km, małe zakupy, poczta, itp... , do lasu na polowanie lub tak się rozglądnąć po lesie czy poligonie.

Ale sytuacje życiowe się zmieniają i znów od pewnego czasu pomykam do Poznania do pracy, samochodem i tu zaczynają się schody, ruch coraz większy, disel też raczej w górę, o parkowaniu w centrum już nie wspomnę... :) .

 

Uwzględniająć powyższe twierdzę że wielki czas na drugi motor, lecz ofert co niemiara, więc ...

 

Poszukuję drugiego motocykla którym mógłbym:

  • dojechać do Poznania 35 km w jedną stronę,
  • poruszać się po poznańskiej dżungli,
  • czasem może jeszcze przejechać drogą leśną czy duktem (choć może to już niekoniecznie).

 

Serce mówi mi enduro ale turystyki fajne, dylemat mam też z pojemnością w jaką powinienem celować.

 

 

Budżet 11000 motor + nowy kask + wdzianko + kask dla żony (tu też mile widziana rada)

 

 

Z Poważaniem

 

Maciej

 

Podesłałem Ci pw, jak będziesz zainteresowany daj znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobną sytuację miałem do twojej - wybór padł na yamaha tdm 850. Gabaryty mam takie same jak ty. Silnik 2 cylindrowy mocy nie mało coś koło 80 km i 80nm - więc sporo. W lekki teren też wjedziesz -to jest takie pseudo enduro jak ja mówię na te moto. Ja jestem zasowolony z wyboru. Jest trochę opini na necie można poczytać. TDMZONE forum ma dużo materiałów do zapoznania. Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję i przyznam się że turystyk typu

V-Strom, Transalp to fajne propozycje i oglądałem już ogłoszenia, a honda deauville też super ale tego nie znałem, wygląda ze zdjęć na duży.

Głównie moje obawy skierowane są do ruchu ulicznego bo te propozycje na trasie czuję że będą dawać rade (bo z moją MZ-tką jest tak że w mieście jeszcze daje radę ale na trasie to mocy zdecydowanie brak).

Co do Burgmana to nie wpadłem na taki pomysł, może ze wzdlędu na wielkość kół ..., ale pasażerka ma super nogi !

 

Poczytam o w/w Suzuki, Hondach - bo fajne i spróbuje się doczytać o zwrotności i kosztach, usterkach, itp.

 

A tak żebym miał czyste sumienie to dajcie mi propozycję jakiegoś enduro, bo serce nie sługa.

 

Maciej

 

ps. dzięki za propozycję i czekam dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post nad twoim TDM 850

 

 

 

lepsza by była tdm 900. 850 miała spory apetyt na olej.

Może mały lub duży bandzior? Jeżdżę dużym i uważam, że jest w miarę uniwersalny. Daje radę i w mieście, i na trasie. Do tego nie jest kłopotliwy w eksploatacji, a z akcesoryjnych gadżetów dostaniesz wszystko w przyzwoitych cenach. W budżecie, jakim dysponujesz, łatwo trafisz ładny egzemplarz. Gdybyś chciał się przymierzyć, to daleko do mnie nie masz. :)

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię codziennie 102km t/p z TDM900, sprawdza się rewelacyjnie. Trasa, zaczynam na wioskach kończę w mieście.

Na plus motocykla to spalanie nierzadko poniżej 5l i zasięg ponad 400km na baku. Po prostu koza stworzona do nawijania kilometrów.

Na minus turbulencje na kasku, niestety oryginalna owiewka daje rade do 120km/h.

W budżecie się zmieścisz jeśli nie szukasz idealnej sztuki.

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...