Skocz do zawartości

Co wybrać? BMW R 1200 GS vs KTM 1200 Adventure vs Triumph Tiger 1200 Explorer


Rekomendowane odpowiedzi

Na "Pana" to trzeba mieć albo posturę, albo $$$$$$ u mnie ni tego ni tego....

o innych rzeczywiście zapomniałem :blink:

 

Ale ja nie mam takich dylematów, jak powyższe, do terenu mam Ducati Enduro , klasyka zbiornikowca- Paso LTD( jeden z 2 w kraju), a do ostrzejszego przytupu 999

 

:icon_razz:

 

Na dodatek, mam możliwość bezkarnego podbierania zarówno Multinki jak i GS 1200

 

Pozdr. J-999

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanuszM, jeśli chodzi o ten test to pewnie trzeba by na niego wsiąść jakąś poprawkę być może podobną jak na opinię od mojego Ducatowskiego mechanika.

 

Tak widziałem ten film, potwierdza że GS na szutrach czuje się świetnie, ale tam cały czas przewijają się lokalesi na komarkach i pewnie też dają rade. Trochę zastanawia mnie dlaczego w przy naprawdę ciekawych przeszkodach ujęcia kończą się w połowie pokonywania przeszkody ? No ale jak widać wszystkie zostały w jakiś tam sposób pokonane bo bohater jedzie dalej.

 

Czy multi dałaby radę lepiej? Pewnie nie lepiej ale jak by miała odpowiednią oponę może pojechała by podobnie. Problem z tym że z filmiki z YT kompletnie nie oddają charakteru i trudności terenu więc tak naprawdę nie wiadomo czy to jest taki trochę lajcik czy może glina na której ciężko ustać. Dla przykładu podrzucam film niestety samochodowy z rajdu przeprawowego i spróbujcie ocenić trudność terenu na podstawie pierwszych 5s filmu.

 

 

W zeszłym roku zjeździliśmy z kumplem w Albanii góry przeklęte i gdybym był sam i ktoś by mnie zapytał czy tymi drogami w górach da sie przejechać zwykłym szosowym nakedem to pewnie bym się krzywił że tak ale będzie ciężko itd. a kumpel robił za mną Hornetem co prawda wolno lub bardzo wolno ale nie miał problemów żeby przejechać chociaż momentami brakowało mu trochę prześwitu a koła były do połowy w wodzie itp. Dlatego ciężko jest to ocenić i łatwo się można pomylić, szczególnie po filmiku z YT.

 

Jeśli zaklasyfikujemy Multi do tzw. turystycznych enduro to faktycznie będzie mocno udawany SUV ale to jest klasa uniwersalna lub turystyczna i tak ten motocykl zaczyna być klasyfikowany np. w wyborze motocykla roku stoi zupełnie gdzie indziej niż GSy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dla mnie każdy z wymienionych tutaj motocykli jest bardzo dobrym wyborem. Jeszcze jak jest nowy? Po co to całe gadanie o wadliwej elektronice, napędach wałem czy łańcuchem. Każdy i tak wybierze to co jemu się spodoba a nie rad od kogoś kto doradzał na forum nie mając do czynienia z żadnym z tych motocykli ( mówię o nowych z salonu kupionych dla siebie ) tylko czytał testy w gazetach, bądź był na jeździe 20 minutowej w salonie.

Dziwi mnie to że wszyscy tak pieprzą o tej wadliwej elektronice w motocyklach a przecież w większości każdy z nas jeździ także samochodami i jakoś tam elektronika nie przeszkadza mimo że pokonujemy więcej kilometrów rocznie samochodami :-) I co tak bardzo się psuję???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie rad od kogoś kto doradzał na forum nie mając do czynienia z żadnym z tych motocykli ( mówię o nowych z salonu kupionych dla siebie ) tylko czytał testy w gazetach, bądź był na jeździe 20 minutowej w salonie.

 

Chyba nie do konca rozumiem ten fragment Twojej wypowiedzi. Ja zrozumialem go tak, ze jak ktos kupil nie nowa sztuke, tylko kilkuletnia to nie moze sie wypowaidac bo nie kupil nowki w salonie :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wstawilem swoj motocykl do serwisu.

Dealer na czas serwisu oddal mi do dyspozycji nowe BMW R 1200 GS LC Adventure (dluzszej nazwy nie mogli wymyslec).

Motocykl w pelnej specyfikacji z nowym dynamicznym ESA i roznymi mapami zaplonu.

Od rana dzis nim jezdzilem, nie dawno skonczylem :)

Jeszcze wczoraj po blizszym obejrzeniu nowego GSa w pieknym niebieskim kolorze, bylem sklonny wymienic swojego na noweg :)

Dzis choc jestem pelny podziwu dla nowego modelu, ktory w kazdym calu jest troche lepszy od starego, juz nie tak "entuzjastycznie" odnosze sie do zmiany, ochlonalem :)

 

Najbardziej urzekl mnie nowy silnik, teraz dla mnie jego dzwiek na wolnych obrotach jest przyjemny.

Gdy silnik pracuje w czasie jazdy na wysokich obrotach, to juz nie wydaje dzwiekow niczym gwozdzie obijajace sie od scianek metalowej puszki.

Najwazniejsza dla mnie zmiana w silniku jest dodanie w stosunku do mojego egzemplarza az 20 KM mocy. Dzięki większej mocy i bardziej aksamitnej pracy, swoją charakterystyką przypomina on teraz bardziej duży rzędowy silnik, które to silniki uwielbiam :)

Ta moc czuc i to wyraznie gdy sie przyspiesza, odkrecajac gwaltownie manetke jadac np. na 3 biegu.

Przyspieszajac od zera az tak tej roznicy w mocy nie czuc, jest ona widoczna, wyczuwalna lecz nie jest to spektakularna roznica.

 

Pozycja za kierownica wydaje sie bardzo podobna, jednak jest troche wygodniejsza dla mnie (bez mala 2m wzrostu i +130 kg), a myslalem, ze juz nie da sie zrobic wygodniejszego motocykla od mojego GSa :) Bak lepiej chroni kolana przed wiatrem, jest szerszy a siedzenie jest wygodniejsze.

 

Kokpit bardziej bajerancki, wyswietlacz pokazuje na raz wiecej informacji, niestety klasyczny licznik i obrotosciomierz sa mniejsze i mniej czytelne.

 

Zawieszenie zapewnia jeszcze lepsza stabilnosc, przynajmniej tak jego prace odbieralem. Nie jezdzilem zbyt ostro z powodu niskiej temperatury okolo 6 C0 i dosc duzej wilgotnosci powietrza.

 

Pod kazdym wzgledem nowy jest lepszy od starego, jednak nie jest to warte doplaty okolo 10 000 £.

Nowy GS 1200 LC ADV w topowej specyfikacji, takiej jaka mam w starym modelu obecnie czyli ESA, podgrzewane manetki, trzy aluminiowe kufry itp. kosztuje niestety az 17 000 £.

post-687-0-66954100-1423672208_thumb.jpg

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacna ta maszyna , chodź przy tobie wygląda jak dziecinny rowerek :)

Byłem na targach W-we i był egzemplarz adv z obniżonym zawieszeniem . BMW zrobiło ukłon w stronę ludzi nie tak okazałych jak Ty , czyli jak ktoś ma 175 -180 cm wzrostu bez problemu stawia całe stopy na ziemi . Twój LC miał bez kluczykowe palenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zwykle kluczykowe i nawet nie powiedzieli mi, ze jest taka opcja bez kluczyka :huh:
Musze sprawdzic z ciekawosci czy jest to w cenniku uwzglednione.

Jednak tak jak juz stwierdzilem, pozostane jeszcze przy starym GS, za duzo bym stracil sprzedajac teraz swojego GSa i za duzo bym musial doplacic do nowego.

 

Faktycznie jest taka opcja bezkluczykowego odpalania w cenniku

Keyless Ride £245.00

Fajna opcja, zawsze mnie wkurza szukania kluczyka w 101 kieszeniach :) Dzieki temu, ze nie trzeba wyjmowac kluczyka z kieszeni, trudniej go zgubic :)

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest mniejsza od tej w starszym modelu. Spełnia jednak ona swoje zadanie. Pomimo, że wczoraj było zimno, nie zmarzłem oraz nie czułem turbulencji przy większych prędkościach. Ma natomiast lepszą, szybszą w obsłudze regulację.

 

 

Dodam jeszcze, ze nowy model ze swoja moca i osiagami jest jeszcze dalszy od "nudnego" sprzetu.

Ten kto okresla tak starsza wersje GSa a tym bardziej nowa, ktora ma agresywniejsza charakterystyke, chyba musi miec problem z wykorzystaniem osiagow tych motocykli.

 

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodam jeszcze, ze nowy model ze swoja moca i osiagami jest jeszcze dalszy od "nudnego" sprzetu.

Ten kto okresla tak starsza wersje GSa a tym bardziej nowa, ktora ma agresywniejsza charakterystyke, chyba musi miec problem z wykorzystaniem osiagow tych motocykli.

 

Ja mam ten problem :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się umówić na jazdę i samemu ocenić tego sprzęta.

Jest sens kupowania wersji Adv jeśli w ogóle nie bedzie się zjeżdżać z czarnego?

 

Dla mnie jest sens poniewaz:

 

1. ADV lepiej wyglada.

2. Ma wyzej umiejscowiona kanape.

3. Posiada fabryczne orurowanie (gmole).

4. Ma wiekszy bak, ktory lepiej chroni kolana przed warunkami atmosferycznymi.

5. W przypadku standardowego GSa trzeba doplacic za ESA oraz dodatkowe mapy zaplonu i inne dodatki.

 

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zbiera GS LC . Jeśli ktoś lubi orać grubo ponad dwie paki , to nie jest maszyna dla niego :)

 

 

 

I bez kluczyka

 

www.youtube.com/watch?v=H_UXMlnmYRs

To jest oczywiste, jeśli ktoś chce "Orać grubo ponad dwie paki" to nie kupuje GSa. Do takiej jazdy stworzonye są np. BMW 1000 RR bądź K 1300 S.

Co nadal nie dowodzi, że GS jest nudnym sprzętem, bo jednak 3,4 sekundy do 100 km/h czy też 12,4 do 200 km/h i dobre, stabilne podwozie nie dają powodu do nudy.

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...