Skocz do zawartości

Co wybrać? BMW R 1200 GS vs KTM 1200 Adventure vs Triumph Tiger 1200 Explorer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

właśnie stoję przed wyborem nowego "Turystycznego Enduro".

Tak jak w temacie zastanawiam się nad wyborem 1 z 3 wariantów, a mianowicie:

1. BMW R 1200 GS,

2. KTM Adventure 1200

3. Triumph Tiger 1200 Explorer.

 

 

Preferowany profil jazdy, to:

1. Polskie drogi

2. Wyprawy w góry, odrobina winkli itd.

3. Miasto - np. Poznań

4. Niemieckie autostrady

5. Off- Road - rzadko

 

W związku z tym, iż absolutnie nie mam doświadczenia z tą klasą, a dostępna literatura oraz opinie internetowe nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co wybrać :(, będę wdzięczny za wasze wsparcie oraz konstruktywne uwagi/opinie w powyższym temacie.

 

Z góry dziękuję i Pozdrawiam,

Edytowane przez r2d3

GS 1200

VN 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na czym bedziesz sie najlepiej czul i to co Ci sie najbardziej podoba.

 

Poje preferencje to

 

Triumph

 

BMW

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś wysoki to mój głos nie ma znaczenia, ale mając 170cm wzrostu na testach nowego GS-a miałem czasem problem żeby go "spionizować" kiedy był oparty na bocznej stopce a ja siedziałem w siodle. Wszystkie trzy jeżdżą zajebiście, kat jest z nich najbardziej narowisty, Triumph najładniejszy -ale to moje zdanie. Proponuję przymierz się do każdego, przejedź się -wtedy nie będziesz miał wątpliwości który ci "leży"

...do zobaczenia gdzieś w Pyrlandii ;-)

--->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09

http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych trzech propozycji zdecydowanie wybrałbym KTM-a po prostu ten sprzęt ma charakter a to swego rodzaju dodatek do naprawdę dobrych motocykli jakimi bez wątpienia są też pozostałe sprzęty choć brak im w mojej opinii wartości dodanej, która posiada KTM.

 

Oczywiście wybór to tylko i wyłącznie twoja sprawa i bez względu na to który motocykl znajdzie się u ciebie w "garażu" jak myślę będziesz zadowolony. Miałem okazję polatać każdym z wymienionych włącznie z najnowsza wersją GS-a więc mogę śmiało polecić każdy z naciskiem na KTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy wybierał pomiędzy Triumphem i BMW i po jeździe próbnej wziął Triumpha. Do KTM nie podchodził. Jeździ już Explorerem rok i jest bardzo zadowolony. Zrobił nim Alpy, Chorwację, trasy wokół komina, śmigi autostradowe i nie myśli póki co o sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko staraj się być na tyle wiarygodny by przekazali ci motocykl na co najmniej kilka godzin, ja ostatnio przejechałem nowym GS'em 2,4 tyś i dalej nie jestem przekonany, że mogę w pełni wypowiedzieć się w temacie tego sprzętu - choć może to kwestia moich oczekiwań jakie miałem w stosunku do nowego GS'a po artykułach które czytałem w temacie tego motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś wysoki to mój głos nie ma znaczenia, ale mając 170cm wzrostu na testach nowego GS-a miałem czasem problem żeby go "spionizować" kiedy był oparty na bocznej stopce a ja siedziałem w siodle. Wszystkie trzy jeżdżą zajebiście, kat jest z nich najbardziej narowisty, Triumph najładniejszy -ale to moje zdanie. Proponuję przymierz się do każdego, przejedź się -wtedy nie będziesz miał wątpliwości który ci "leży"

...do zobaczenia gdzieś w Pyrlandii ;-)

 

 

Nie jestem za wysoki - mam 176cm.

Właśnie umówiłem się na 3 Jazdy testowe. :)

 

... do zobaczenia w gdzieś w Pyrlandi :)

 

Znajomy wybierał pomiędzy Triumphem i BMW i po jeździe próbnej wziął Triumpha. Do KTM nie podchodził. Jeździ już Explorerem rok i jest bardzo zadowolony. Zrobił nim Alpy, Chorwację, trasy wokół komina, śmigi autostradowe i nie myśli póki co o sprzedaży.

 

A co z wagą, Triumph o blisko 25 kg cięższy od konkurencji?

Poza tym w "polskich" testach krytykowano kontrolę trakcji i ABS - o dziwo niemieckie media tego nie zauważyły???

GS 1200

VN 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triumph waży sporo choć nie jest to coś co można by nazwać wadą w konstrukcjach tego typu środek ciężkości jest dość wysoko więc po prostu czuć masę tych motocykli ale nie należy tego demonizować.

 

Ja mam 170cm wzrostu i nie mam problemu z poruszaniem się tego rodzaju motocyklem choć faktycznie dosiadam tego najlżejszego Ducati MTS1200.

 

Kontrola trakcji działała w Tigerze poprawnie natomiast ABS faktycznie nie przypadł mi do gustu wkracza dość szybko do akcji i w dodatku bardzo wyraźnie to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazję przejechać się Triumph'em - muszę przyznać, że wywarł na mnie dość pozytywne wrażenie, a w szczególności silnik:)

Skrzynia mały minus - mogła by być nieco bardziej precyzyjna.

Poza tym elektroniczny gaz - Ride-by-Wire - nieco nadwrażliwy - być może to tylko kwestia przyzwyczajenia.

 

Jutro BMW GS:)



No i decyzja zapadła:)))

 

Nowy GS rozwiał moje wątpliwości:)

 

 

Pozdrawiam i dziękuję za Wasze sugestie...

 

PS.

Proszę o zamknięcie tematu.

GS 1200

VN 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...