Skocz do zawartości

Co wybrać? BMW R 1200 GS vs KTM 1200 Adventure vs Triumph Tiger 1200 Explorer


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli co, wg. Was BMW wprowadzając S1000XR zrobiło sobie konkurencję z GS'em? :) Nie sądzę.

Klienci są coraz bardziej wymagający, oczekują bardzo konkretnie sprecyzowanego pod siebie pojazdu. Dlatego producenci wychodzą na przeciw potrzebom i oczekiwaniom, tworząc nowe segmenty modeli, często bardzo zbliżone parametrami i zastosowaniem ale jednak z zauważalną różnicą dla klienta.

Obieżyświat czy miłośnik dalekich wypadów weźmie GS'a ADV bo jest do tego lepszy. Z kolei S100XR lepiej sprawdzi się jako dynamiczny, wygodny sprzęt na weekendowe wypady poza miasto. Po prostu firmy powiększają ofertę, zyskując dodatkowych, wybrednych i wymagających klientów.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robi sobie konkurencji, tylko uzupełnia lukę. Nie bez znaczenia pozostaje tu fakt, że GS jest bardziej emerycki a przynajmniej tak jest odbierany, czy też takie jest grono nabywców. To może oznaczać, że ktoś kto chciał BMW GS(ze względu na powszechny emerycki odbiór GS) zdecyduje się na XR :)/ Nikt nie napisał, że jest to konkurencja. Po prostu skoro jako propozycje padły MTS1200 i Crosstourer to ja dorzucam nowego świeżego S1000XR, bo nikt o nim nie wspomniał. Wszystko zależy jednak od oczekiwań kupującego i tak jak napisałem - większość z kupujących (nawet GSy) nie opuszcza asfaltu.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do moich potrzeb, faktycznie lepiej by pasowala Multistrada czy tez to nowe BMW S 1000 XR.
Jednak wole GSa z powodu przeniesienia napedu za pomoca walu, jak rowniez lepszej oslony przed warunkami atmosferycznymi.
Zapewne wielu, ktorzy uzywaja GSa do jazdy po asfalcie, wybrala go wlasnie z powodu komfortowego, bezobslugowego napedu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z GS-sami to tak trochę jak z sandałami ..jedni bez nich nie wyobrażają sobie lata a inni za żadne skarby nie założą

 

Dobre ;)

Jest jeszcze trzecie rozwiązanie - takie polskie. Mianowicie są też tacy, którzy sandały owszem, ale tylko w skarpetach ;)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ważne są też gabaryty motocykla. GS jest niczym na mnie szyty.

Lubię wysoką pozycję jaką mi oferuje.

Poza tym z racji jego właściwości terenowych, nie muszę się martwić, że coś uszkodzę podjeżdżając pod krawężnik, zjeżdżając na dojazdową dziurawą drogę itp.

ER jest natomiast dla mnie za mały, nie czułem się na nim komfortowo.

 

Dodatkowo GS oferuje uniwersalność, dziś jeżdżę GSem po asfalcie ale jeśli zajdzie potrzeba, to jutro zmienię opony i pojadę dajmy na to do Maroka.

 

Z takimi motocyklami jest jak z SUVami.

Pomimo tego, że ludzie nie potrzebują tego typu samochodów, że samochody osobowe lepiej zachowują się na asfalcie, to i tak ludzie SUVy kupują. Każdy zawsze znajduje jakieś swoje powody na ich zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ani SUV-y ani motocykle pokroju GS nie mają sensu , poza tym ze siedzisz wysoko i wydaje Ci się ze jesteś Panem świata , to nima innych zalet poza tymi ,że się wydaje , bo w teren są lepsze pojazdy i na szosę są lepsze , nie mówić o tym ze do lanserki tez są lepsze. Osobiście podziwiam marketingowców ,że wymyślili taki typ samochodu jak SUV , nikomu niepotrzebny ,niepraktyczny , drogi i wmówili ludziom ze to dla aktywnych itp , i tworząc nową nisze ,wode z mozgu porobili ludziom jakie to fajne sa te samochody czy motocykle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketing marketingiem ale nikt na siłę nie każe ich kupować. Zakup nowego motocykla czy samochodu to poważna inwestycja, więc raczej dobrze przemyślana i skalkulowana.

Zaletą endurowych turystyków szczególnie dla wyższych drajwerów, jest małe ugięcie kolan, co wpływa na komfort dalekich podróży. Ale głównie uniwersalność.

Niby się mówi, że jak coś jest do wszystkiego to to jest do niczego, ale jednak w wielu przypadkach jest to wystarczające do spełnienia potrzeb ludzi decydujących się na taki produkt. To nie jest tak że producenci nam coś narzucają tylko rynek (popyt) decyduje o kształcie oferty.

 

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketing marketingiem ale nikt na siłę nie każe ich kupować.................To nie jest tak że producenci nam coś narzucają tylko rynek (popyt) decyduje o kształcie oferty.

 

Własnie o to mi chodzi:) ,że popyt kształtowany jest głownie przez marketing , dobry marketing czyni cuda :)

 

Słoma, to samo można napisać o Twojej Multistradzie ;)

 

ja nie mam multistrady :) :) nie bądź złośliwy :)

 

 

Edytowane przez słoma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe... ale Multistrada zapier......ala hahahhahahahahha :icon_mrgreen:

 

Pozdr.J-999

 

P.S. Tak jak wcześniej gdzieś wyżej napisałem, GS- lepszy od Multi tylko i wyłącznie jeśli ujeżdża się motocykl w ciężkim terenie, Multi się nie da, a na GS- ciężko, ale możliwe....

Nie jestem zwolennikiem tego typu motocykli, w Multi nie podoba mi się dizajn, łatwość łapania mandatów( ponieważ wysoka szyba/zawiech i charakter silnika daje złudne wrażenie spokoju i płynności, rozgląda się człek patrzy tu zajączek, tam baranek, a na liczniku 2.00 ...... to.... niebezpieczne wręcz...)

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...