spiwor Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Może po prostu nowe czasy wymagają nowego typu kierowców-mechaników.Kiedyś w trasę brało się komplet narzędzi by wyeliminować usterki na trasie, dzisiejszy kierowca powinien zabrać laptopa by wyeliminować usterki dzisiejszych pojazdów.A my dinozaury nie potrafimy się przystosować. EditA może po prostu o gustach się nie dyskutuje bo jeden lubi modyfikowane genetycznie ogórki a drugi ogrodnika córki ;) Edytowane 13 Stycznia 2016 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Gusta nie mają tu nic do znaczenia. Postęp i rozwój jest wpisany w świadomość ludzką a szeroko rozumiana elektronika, pozwoliła wejść w obszar rozwoju dotychczas zupełnie nie znany. Nie znam żadnej dzedziny rechniki w której człowiek zdecydował się zatrzymać i jesnoślady też nie będą tu wyjątkiem. Poza tym z tą awaryjnością nowych motocykli nie jest tak źle jak często się nagłaśnia. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Rozumiem postęp i mogę zrozumieć np wtrysk paliwa ale np ride by wire czyli potencjometr zamiast linki gazu to ciężko mi zrozumieć po co to w motocyklu wyprawowym. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skilos Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Podobne problemy mieli z "nowinkami" sprzed 20 lat Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Kiedyś nie było takich problemów, bo nie było aż tyle nowinek i takiego tempa zmian. Tak mniej więcej do lat 80-tych rozwój technologii motoryzacyjnych był dosyć powolny i dopiero pod koniec ub. stulecia rozpoczęła się galopada i szaleńczy wyścig między producentami. Ten wyścig różnił się od tego co było wcześniej, bo spowodował, że to klienci stali się królikami doświadczalnymi - wg mnie zaczęło się to od rywalizacji między VW, a Oplem w momencie, gdy wchodziła na rynek pierwsza Astra. To wówczas obie te firmy tak się spieszyły, że ich auta (wspomniana Astra I i Golf któryś tam) miały mnóstwo baboli i przez pierwszy okres ciągle coś poprawiano i naprawiano. Wtedy się z tego jeszcze jakoś tłumaczyli, a teraz mają to w nosie... robią lifting i udają, że wszystko jest OK... Ostatnie lata to bardzo częste zmiany modeli, liftingi, itd. Do tego mnóstwo nowych opcji wyposażenia dodatkowego i coraz więcej elektroniki. To wszystko samo w sobie nie jest złe - pomijając to, że trwałość nowych produktów, w tym również samochodów, jest coraz mniejsza. Co będzie, jak zaczną się zużywać te ledowe lub laserowe lampy? Filtry DPF można wyciąć, ale do dziwacznej lampy nie da się wstawić żarówki H4 lub H7... Ale jest też inny aspekt tego problemu, szczególnie ważny w turystycznych motocyklach. Obsługa najnowszych pojazdów - i nie chodzi tylko o naprawy, ale również podstawowe czynności serwisowe - wymaga coraz bardziej skomplikowanych, zaawansowanych, a przez to drogich narzędzi. Nowej Beemki, Yamahy, czy Triumpha już raczej nie naprawi młotkiem, spawarką i drutem Wołodia w Rosji, Sergo w Gruzji, czy Imran w Maroku. To właśnie powoduje, że ryzykowne jest podróżowanie poza UE, bo tam nie tylko mogą być problemy z serwisem, ale również z assistance... P.S. Poza Europą cała reszta świata, włączając też USA, użytkuje ogromnie ilości prostych/prymitywnych samochodów i motocykli właśnie dlatego, że są one niezwykle trwałe i łatwe w serwisie, czyli po prostu tanie w utrzymaniu. W głębi Rosji jeździ mnóstwo 30-40 letnich Ład, Zaporożców i Moskiwczy, a w Maroku widziałem całe tabuny Peugeotów 504, czy Renaultów 12. Ciekawe, gdzie za 30 lat będą aktualne auta tych producentów...? Pewnie będą miały jużt rzecie życie w postaci tenisówek "made in China" :cool: Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Motocykle i tak są strasznie zapóźnione - montuje się w nich to co w samochodach montowano 20 lat wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Motocykle i tak są strasznie zapóźnione - montuje się w nich to co w samochodach montowano 20 lat wcześniej. ?!?! A czego takiego "wartościowego" nie ma w motocyklach? Wycieraczek bezpiórowych, czy czujników parkowania? :biggrin: Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Chyba nie trzeba tej wojny szukac w swiecie samochodow.Firmy staraja sie byc konkurencyjne i zgodnie z tym co jest akurat modne doprowadzaja ten segment do granic mozliwosci. Bylo zapotrzebowanie na motocykle sportowe, przescigali sie kto zrobi motocykl,lzejszy, mocniejszy, piekniejszy, az doszli do granic mozliwosci kierowcy i zaczeto wprowadzac ulatwiacze zycia, ktos na pewno byl pierwszy i wprowadzono mozliwosc zmian map, kontrole trakcji, abs,y itp. itd... Pozniej zaczela sie moda na motocyklowe SUVy, teraz nadeszla moda na turystyczne enduro i znow firmy przescigaja sie, ktorej motocykl bedzie lepszy i zaczeto wprowadzac systemy znane z motocykli sportowych. Tylko tak wlasciwie po co, to tylko skomplikowanie konstrukcji, ciekawe czy Honda ze swoja okrojona Africa Twin czasami nie wygra w tym roku. Nie wiem czy tak motocykle sa do tylu:http://www.scigacz.pl/Honda,Live,Computer,Instructor,System,asystent,motocyklisty,27890.html Ciekawe czyim glosem beda podpowiadac kierowcy motocykle w Polsce, pewnie Holowczyca ;) Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Rozumiem postęp i mogę zrozumieć np wtrysk paliwa ale np ride by wire czyli potencjometr zamiast linki gazu to ciężko mi zrozumieć po co to w motocyklu wyprawowym.Dzięki temu masz kontrolę trakcji, możesz zmieniać mapy co znacznie ułatwia prowadzenie w różnych sytuacjach drogowych. Druga sprawa, pytanie ile tych nowych motocykli jedzie do Mongolii czy Kazachstanu, żeby to miało znaczenie w statystykach sprzedaży. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) ?!?! A czego takiego "wartościowego" nie ma w motocyklach? Wycieraczek bezpiórowych, czy czujników parkowania? :biggrin: Prześledź historię. Wtrysk w samochodach standard od lat 80 i wcześniej. W motocyklach od 2000r. Kontrola trakcji w samochodach z lat 90 była, w motocyklach około 2010 zaczęła robić się popularna. ABS w motocyklach od niedawna w samochodach od bardzo dawna, skrzynia automatyczna, turbo itd. 20 lat jak nic zajmuje wprowadzenie technologii samochodowej w motocyklach. (nie mówię o pojedynczych przypadkach).Teraz masz autopilota w samochodach, jakieś rozpoznawanie znaków, autohamowanie, inteligentne reflektory, rozpoznawanie pasów ruchu itp. i za 20 lat pewnie to samo pojawi się w motocyklach. Edytowane 14 Stycznia 2016 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert b Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 http://www.scigacz.pl/Tokyo,Motor,Show,2015,zagladamy,w,przyszlosc,motoryzacji,27507.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Druga sprawa, pytanie ile tych nowych motocykli jedzie do Mongolii czy Kazachstanu, żeby to miało znaczenie w statystykach sprzedaży. Obecnie niewiele, ale "obok" jedzie całe mnóstwo tych "starych" i prymitywnych :) Ale jak te dzisiaj nowe staną się stare, to co wówczas? Pozostaną tylko wycieczki z Itaką? :cool: Pomijam kwestię, czy za kilka lat będziemy w stanie gdziekolwiek wyjechać... ze względów politycznych i braku bezpieczeństwa... Prześledź historię. Wtrysk w samochodach standard od lat 80 i wcześniej. W motocyklach od 2000r. Kontrola trakcji w samochodach z lat 90 była, w motocyklach około 2010 zaczęła robić się popularna. ABS w motocyklach od niedawna w samochodach od bardzo dawna, skrzynia automatyczna, turbo itd. 20 lat jak nic zajmuje wprowadzenie technologii samochodowej w motocyklach. (nie mówię o pojedynczych przypadkach).Teraz masz autopilota w samochodach, jakieś rozpoznawanie znaków, autohamowanie, inteligentne reflektory, rozpoznawanie pasów ruchu itp. i za 20 lat pewnie to samo pojawi się w motocyklach. Brrr... jak czytam Twoje prognozy, to aż mnie trzęsie... A potem motocykl bez kierowcy?!? Jeśli mówimy o naszej części świata (w sensie bogatszej, bardziej rozwiniętej, czyli Europa, Stany, Australia, część Azji), to dla ogromnej większości użytkowników samochód jest "rzeczą", która ma przewieźć doopę z punktu A do punktu B. I dla nich może ważne są te wodotryski - rozpoznawanie znaków, pasów ruchu, fotele z masażem i inne duperele. Natomiast motocykl jest dla nas zabawką dla przyjemności, hobby, itp. Czy w takim wypadku użytkownicy jednośladów marzą i z utęsknieniem czekają na te duperszwance??? Według mnie nie... Ale może niestety okazać się, że nie mamy nic do gadania, bo czarodzieje od marketingu znów odwalą swoją robotę i okaże się, że to czego nie chcemy (teraz) jest nam koniecznie potrzebne... Jak tu żyć??? ;) Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 biblo za kilka lat jak ci gdzieś na stepie walnie sterownik zapłonu, to wystarczy, że podasz współrzędne GPS i dron pod nogi ci go dostarczy :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 A w drodze powrotnej zabierze jakąś bombkę, coby ją później zdetonować w jakiejś europejskiej stolicy... :rolleyes: Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 "...Prześledź historię. Wtrysk w samochodach standard od lat 80 i wcześniej. W motocyklach od 2000r. Kontrola trakcji w samochodach z lat 90 była, w motocyklach około 2010 zaczęła robić się popularna. ABS w motocyklach od niedawna w samochodach od bardzo dawna, skrzynia automatyczna, turbo itd. 20 lat jak nic zajmuje wprowadzenie technologii samochodowej w motocyklach. (nie mówię o pojedynczych przypadkach).Teraz masz autopilota w samochodach, jakieś rozpoznawanie znaków, autohamowanie, inteligentne reflektory, rozpoznawanie pasów ruchu itp. i za 20 lat pewnie to samo pojawi się w motocyklach...." Heniek 128 historia dla motocykli nie zaczyna się od 2000 roku, a na świecie nie tylko są Hondy, Yamahy, Kawasaki, czy Suzuki.... - wtryski i ABS nie jest sprawą nową w motocyklach, skoro czytałem o nich w 1982 roku w Cycle World, z elementami "kontroli trakcji" tak samo.... Niestety/ stety... postępu, jakkolwiek różnie postrzegany, nie da się zatrzymać i kto wie czym ludziska będą latać powiedzmy za 50 lat... Jak wyżej wspomniano, motocykle często budowane tak jak przyszły klient sobie życzy, czy to dobrze czy źle, nie mnie to oceniać, zresztą to indywidualna sprawa, dużo zresztą jest tzw. posiadaczy motocykli a nie "prawdziwych motocyklistów" zresztą czym ta prawdziwość ma się objawiać np. tym, że wszystko potrafi zrobić przy swoim biku( to w takim razie jest ich/ nas coraz mniej) ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.