Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

guma w wyniku wielokrotnego grzania i chlodzenia traci swoje wlasciwosci ,to sa setki cykli ,jedziesz 10 km po bulki :) ,opona sie nagrzewa ,pozniej sie zatrzymujesz i stygnie i tak wieeele razy i to ma potezny wplyw na sama gumke.

sprobuj np. wbic paznokiec w nowa gume a taka ktora ma przejechane kilkaa tysiecy kilometrow i zobaczysz roznice.

Na ulicy mozna na tym spokojnie latac ale na torze gdy opona ma bardzo ciezka robote do wykonania i wyniku obnizonego cisnienia mocno sie nagrzewa ,guma szybciej twardnieje ,warstwy gumy nie scieraja sie tak jak w wypadku wyscigowych mieszanek gdzie opona zuzywajac sie odkrywa caly czas swieza warstwe zapewniajac swietna przyczepnosc .

Producenci caly czas ulepszaja gumki zeby mozna bylo i polatac po to torze i po ulicy i na wiekszosci nowych opon mozna to w miare bezpiecznie robic ale jak zaczynamy coraz smielej sobie poczynac na torze i chcemy miec przyczepnosc to niestety opona musi sie szybciej zuzywac .

Pozatym wyscigowe opony daja wczesniej wyrazniej znac ze zaczynamy przesadzac z odwijaniem , wyraznie czuc ze opona sie zaczyna uslizgiwac a w oponach zwyklych czesta(chodz nie zawsze :) ) poslizg opony konczy sie gleba .

 

Zeby bylo jasne ,na zwyklych tez mozna jezdzic ale wszystko zalezy od tego to jak kreci manetka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filipr, kupuj sportowe opony, nie zastanawiaj się. Jaki to konkretny producent ma być? Nie wiem, może po prostu weź to na co będzie dobra oferta. Tylko, żeby to były po prostu lacze z segmentu sportowego (M3 Sportec o których wspomaniałeś - w sam raz), a nie żadne sport touring czy broń Boże pełne turystyki.

 

Takie turystyczne kartofle mają płaski profil i są po prostu twarde, to się absolutnie nie nadaje do jazdy w szybkich zakrętach, w złożeniach (przypomina mi się high-side kolegi na jakimś Bridgestonie BT-023 czy cuś, nie wiadomo skąd, a tu nagle kolega się katapultuje przez kierę na stosunkowo wolnym prawym ... ).

 

Sportowe mają lepszy profil, dający większą powierzchnię styku w złożeniu, ponadto ich kształt ułatwia skręcanie. Do tego są właśnie miękkie i przyczepne. Zupełnie normalnie tym się jeździ również po zwykłych drogach, także w deszczu.

 

Zużywalność takich opon na drodze? Pewnie z tysiąc razy wolniejsza niż opon torowych, więc nie ma co narzekać :) .

 

Producenci jednak mądrze klasyfikują swoje produkty i co jest przeznaczone do sportu nadaje się do sportu, a co do turystyki to do turystyki. Gdy zaczynamy kombinować, zawsze prędzej czy później napotkamy problemy.

 

 

P.S. Wracając do tych homologacji, bieżników itp. Stworzył się pewien mit na ten temat, więc powtórzę. Jedyne niehomologowane opony to slicki oraz deszczówki (rainy oraz wety). Łączy je oznaczenie NHS - Not for Highway Use. Wszystkie inne opony, które mają cięty bieżnik to opony homologowane, nie ważne czy to Supercosa SC0 czy Z8 Roadtec. Wszystkie takie opony mają homologację, zwyczajowo mówi się, że mają DOT (http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_Transportation), a opony przeznaczone do wyścigów nazwa się często "DOT Race" (http://www.motorcycle-usa.com/402/4924/Motorcycle-Article/2009-DOT-Race-Motorcycle-Tire-Shootout.aspx).

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprbuj sportsmarta, wszyscy się zachwycają ;)

 

 

Tia, i jedni powtarzają za drugimi, jakie to super opony, a niestety trochę się na rynku pozmieniało i można trafić lepiej (że wymienię tylko Pirelli Supercorsę albo Michelin Power Cup, obydwie też z homologacją). Dunlopy to opony z twardym szkieletem, mi się na nich jeździło zawsze średnio. W Pirelli (Metzelerze) czy Michelinie czuć, że opona bardzo pracuje, jest plastyczna i odciąża zawieszenie, a Dunlop podskakuje i wydaje się być mniej stabilny, taki toporny. Pomijam, że Dunlop ma jakąś kompletną manianę z modelem D212 - próbowaliśmy rozkminić mieszanki itd. i okazało się to totalnym matrixem.

 

Na jazdy uliczne połączone z okazjonalnym wypadem na tor chyba bym sugerował Pirelli Rosso Corsę albo Michelin Pilot 2CT, a jeżeli chcesz trochę szybciej pojeździć to odpowiednio Supercorsa albo Power Cup. Jeżeli wywiniesz orła, na 100% będzie to Twoja wina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chłopaki. Przekonaliście mnie :) Wychodzi na to, że jedynym mankamentem zakupu takich opon będzie pewnie mniejszy przebieg. Spodziewam się 5-6 tys.km. zamiast 9 tys. km, które udało mi się zrobić na Z8.

W ogóle to sorki za off top, ale ten wątek wydał mi się najodpowiedniejszy.

Jeśli chodzi o wybór opony to zgodnie z tym co napisał Sikor i Sherman kupię albo Pirelli Rosso Corsę albo Piloty 2CT albo... no właśnie,. Czytam o tych Bridgestone S20 i opinie są mega pozytywne. Nie mam na myśli tylko testu, który mógł być sponsorowany, ale również opinie użytkowników.

Odnośnie M3 - to miałem je fabrycznie, więc chcę spróbować innych.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tia, i jedni powtarzają za drugimi, jakie to super opony, a niestety trochę się na rynku pozmieniało i można trafić lepiej (że wymienię tylko Pirelli Supercorsę albo Michelin Power Cup, obydwie też z homologacją).

 

 

Porównywanie tych opon to chyba lekkie nieporozumienie, nie uważasz? :)

 

 

 

Na jazdy uliczne połączone z okazjonalnym wypadem na tor chyba bym sugerował Pirelli Rosso Corsę albo Michelin Pilot 2CT, a jeżeli chcesz trochę szybciej pojeździć to odpowiednio Supercorsa albo Power Cup. Jeżeli wywiniesz orła, na 100% będzie to Twoja wina ;)

 

 

Parę cytatów tak na szybko z wyszukiwarki:

 

"Kolega poruszył temat Rosso Corsy więc dałem je jako przykład. Nie uważam, że to są najlepsze opony do połączenia jazdy na torze z jazdą po drogach. Mysle, ze lepsze są Dunlop Sportsmart lub nawet Pilot Power. Jesli masz dwa motocykle, to nie ma o czym gadać. Pisałem również w odpowiedzi dla ludzi, którzy mają tylko jeden sprzęt." - tekst Leguta, który chyba zna się co nieco na oponach

 

"od paru lat smigam litrowymi sportami..

Jako ze powiedzmy mam dosc dobre dojscia do oponek to przetestowalem wiekszosc z dostepnych sportowych i moge stwierdzic:

bylem zakochany kiedys w pirellkach diablo corsa i diablo rosso, jednak w przy jezdze w desczu i troche zimniejszych oponkach dosc kiepsko jak dla mnie wypadaja. Dodatkowo to, ze tyl jak dla mnie to po 3000 km zaczynal sie konczyc.

 

Na trasie najlepiej wg mnie wypadlby pirelli angel ST -REWELACJA - oponki u kolegi w 1000k7 wytrzymaly 13.000!!!! a kolega ma ciezka reke i co chwile gumuje smile.gif - u mnie po 10.000 km sciagnalem i trzymam na np szybki weekend w chorwacji. Oponki rewelacyjnie trzymaja w desczy, wzorowo zachowuja sie na winklach - jednak nie sprawdzalem na torze i nie wiem jak w zlozeniach.

 

Aktualnie uzywam dunlop sportsmart i moge napisac tak:

w desczy zdecydowanie lepiej niz pirelii

na zakretach bardzo dobrze sie sprawuja

przejechalem na tyle 2500 km i jak na razie opona ma bieznik jak nowa diablo rosso smile.gif (mam dosc ciezka reke).

Tez po ok 30 km zamkniete, ale nie "mechacą" sie po bokach jak diabełki

 

Jak dla mnie aktualnie do latania sportowo tyrustycznego sportsmart sa naprawde swietne i juz widze ze duzo dluzej wytrzymaja niz diably" - tekst Tazzmana

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie tych opon to chyba lekkie nieporozumienie, nie uważasz? :)

 

Dlaczego? D211, Supercorsa i Power Cup to najwyższy, homologowany model opon 3 producentów. Wyżej są tylko slicki nieposiadające homologacji. Dlatego właśnie porównywać należy te 3 opony albo inne kombinacje (np. Rossa corsa vs Pilot Power albo Pirelli Superbike vs Michelin Power Cup w wersji slick).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlopy to opony z twardym szkieletem, mi się na nich jeździło zawsze średnio. W Pirelli (Metzelerze) czy Michelinie czuć, że opona bardzo pracuje, jest plastyczna i odciąża zawieszenie, a Dunlop podskakuje i wydaje się być mniej stabilny, taki toporny.

 

Stary, dziwisz się, że opony Ci szybko schodzą, ale Ty wręcz lubisz gdy opona "odciąża zawieszenie". Na moje oko coś tu delikatnie nie gra :bigrazz: .

 

Mówiłem Ci, że Twoja zawiecha to niemalże beton. Taka twarda praca zawiechy przy oponach z miękkim karkasem po prostu je rozp...ala.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stary, dziwisz się, że opony Ci szybko schodzą, ale Ty wręcz lubisz gdy opona "odciąża zawieszenie". Na moje oko coś tu delikatnie nie gra :bigrazz: .

 

Mówiłem Ci, że Twoja zawiecha to niemalże beton. Taka twarda praca zawiechy przy oponach z miękkim karkasem po prostu je rozp...ala.

 

U mnie po pomiarach wczoraj okazało się, że tył mam dużo za twardy - za twarda sprężyna, a przó - dużo za miękki. Czeka mnie wymiana wszystkich sprężyn... oby tylko I Rundę przejechac...

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...