Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra chłopaki.

Jesteście oblatani, więc najlepszym wyjściem będzie Was zapytać - tak mi się wydaje.

Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakoś czas i w końcu udać się na speed day.

Oczywiście do grupy C :)

Problem mój jednak dotyczy zakupu opon. Obecne Metzelery Z8 interact kończą żywot. Tył mam zamknięty z przodu zostaje jakieś 1-2mm. Zdarza mi się, że butem (konkretnie przodem buta) przycieram o asfalt, ale tu jednak przyczyny doszukuję się w zbytnio do przodu wysuniętych stopach na podnóżkach.

Zdaję sobie sprawę, że mój sprzęt nie jest ideałem na tor, ale mi to wystarczy.

Chodzi mi bardziej o to czy jeśli chciałbym pośmigać na torze i jeszcze niżej zejść w dół to zakup kolejnych Z8 ma sens, czy raczej mam szukać jakichś opon bardziej sportowych niż sportowo-turystycznych czy tam turystycznych?

Dodam, że poza SD oczywiście chciałbym tych opon używać do normalnej jazdy czyli na dalsze wypady.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to pierwszy raz to bardziej będziesz zmagał się z techniką jazdy niż z oponami. Kup takie opony jakie chcesz użytkować na drodze. Pamiętaj o odpowiednim, nie za wysokim ciśnieniu i nieobciążaniu wewnętrznej stopy w zakręcie ... bla bla bla ... wszystkiego i tak dowiesz się na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat zależy już od prześwitu, ale jeśli nie przerabiałeś BMki na enduro w międzyczasie to z pewnością opony mają jeszcze rezerwę i nawet tyłowi tak na prawdę powinno jeszce trocę do całkowitego zamknięcia brakować. Jak masz tam centralkę to sprawdź najpierw czy ona przypadkiem pierwsza nie uderzy bo raz jak F4 przywaliłem nią na lewym niemieckim w asfalt to tak mnie odbiło, że prawie w małe trybuny poleciałem. Podnożki się składają ale centralka niestety nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyscigowa opona ma inny profil ,jest wyzsza ,zarowno tyl jak i przod przez co w pochyleniach mamy wieksza powierzchnie styku i nie mowie tu wcale o slickach.

W wyscigowej oponie nie ma szans np. zeby zamknac przednia opone ,no chyba ze wyglebisz :)

Roznia sie one tez rodzajem gumy bo przeznaczone sa w duzej mierze do innego typu uzytkowania .

Opona typowa turystyczna ma np. wiecej bieznika w celu efektywniejszego odpowadzania wody a w wyscigowych jest tego duzo mniej przez co w pelnej wodzie spisuja sie slabiej ,druga sprawa ze guma jest bardziej odporna na wielokrotne grzanie i stygniecie przez co wolniej twardnieje i wolniej sie zuzywa ale niestety jest to kosztem przyczepnosci samej gumy.

Na torze opony zuzywaja sie po bokach a na ulicy na srodku wiec spokojnie mozna jeden komplet uzytkowac w obydwu przypadkach :)

D211 GP RACER po torowe sprzedawalismy chlopakom do jazdy po ulicy wiec spokojnie jak sobie kupisz tego TYPU opony to mozesz i latac po torze w bardzo bezpieczny sposob i na ulicy tez krzywdy nie bedzie.

Reasumujac jak latasz na dluuuugie wycieczki w roznych warunakach pogodowych to musisz mniej opone bardziej turystyczna ale jesli latasz dookola komina jak sciganci :) to kup oponki typu GP RACER ,RACETEC bedzie duuuuzo bezpieczniej na torze a i na ulicy spokojnie tez pojedzisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Wiesz co, nie rozpatrywał bym zapasu przyczepności po tym, czy opona jest zamknięta czy nie. Przykładowo Micheliny, na których jeździmy teraz są tak zrobione, że nie domyka ich się w ogóle (pisali zresztą również o tym podczas testów tych opon, bodajże pismo Fast Bikes), a trzymają. To chyba raczej zależy od składu gumy używanej przez producenta.

Sportowa nie zachowuje się gorzej na drodze, w sumie nagrzewa się też szybciej od zwykłej opony drogowej, ale jej żywotność jest drastycznie krótsza. Niby producenci w skuteczny sposób temu zapobiegają, robiąc opony dwuskładnikowe, ale musisz mieć świadomość, że są to gumy, które przyczepność zawdzięczają zostawianiu warstewki gumy na asfalcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Sikor.

Nie chcę przecież do K1300S zakładać opon torowych czy wyścigowych.

Chodzi mi o to czy lepsza będzie opona bardziej w kierunku turystyki np. Z8 , Raodsmart2 itp. , czy może sportu np. diablo rossocorsa,M3 Sportec(takie chyba były fabrycznie), jeśli chcę próbować lepszych złożeń.

Jeśli powiecie mi, że Z8 jest o.k. to ok :) Jeśli natomiast zdaniem speców lepsza będzie bardziej sportowa to chciałbym wiedzieć jakie konsekwencje to za sobą niesie: szybsze zużycie to zapewne, może gorsze zachowanie na mokrym?

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gp racer w wersji z bieznikiem jest normalnie homologowana opona wiec kompletnie niema zadnego problemu z uzywaniem na ulicy.

 

Moja wina :)Faktycznie nie spojrzalem jakiego motura ujezdzasz :) w takim razie kup cos co chlopaki radza ,cos bardziej uniwersalnego,

Ja niestety mierze wlasna miara :) bo ja jak pierwszy raz wybralem sie na motopopoludnie to pojechalem nowa hayka i poprzycieralem owiewki na duzej patelni :) .Tak mi sie podobalo ze nawet nie plakalem z tego powodu :) Niestety drugi raz pojechalem juz gsxr 1000k5 z oponami ktore mialy przejachane jakies 3tys. kilometrow po ulicy i tym razem wywalilem dzwona na duzej patelni bo gumki juz byly poprostu stwardniale po takim przebiegu i nieutrzymaly sprzeta :(

 

Jak zalozysz nowe, nowej generacji oponki to powinienes troche polatac :) bo moze sie zdarzyc ze oszalejesz jak cala reszta i sprzedaz ten autobus kupujac jakiegos sprzeta do wymiatania po torze :), a mowie tak poniewaz od zeszlego sezonu jezdzi z nami kolega ,ktory mial wlasnie takiego samego konia co ty i po jednym speed day'u szybko go sprzedawal bo stwierdzil wlasnie ze to jest to co tygrski lubia najbardziej :)

Powodzenia i milej zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda opona ma bieżnik, slick również. Nie posiada rzeźby bieżnika, ale sam bieżnik owszem. Przecież te "dziurki" w oponie slick właśnie służa do określania ile bieżnika zostało.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmiertelny. Fakt, istnieje takie ryzyko, że mi się za bardzo podoba. Póki co jednak spróbuję moim autobusem bez aspiracji ścigania się ze sprzętami klasy jakiej Wy macie. Możliwości K1300S i tak znacznie przerastają moje umiejętności mimo tego, że jest długi i ciężki.

Tak patrzę na te opony i zastanawiam się nad Bridgestone S20. Śmigał ktoś już na tym?

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) gsxr 1000k5 z oponami ktore mialy przejachane jakies 3tys. kilometrow po ulicy i tym razem wywalilem dzwona na duzej patelni bo gumki juz byly poprostu stwardniale po takim przebiegu i nieutrzymaly sprzeta :(

(...)

Naprawdę 3 000 km i stwardniałe były? Masz na myśli, że guma się zbiła od jeżdżenia po asfalcie czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...