Skocz do zawartości

Kawa GPZ 500 (94r)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prędkość to tam nic, bo na 6-tym biegu dochodzi do ~125km/h i 6tys obr i nie idzie dalej. Tylko te obroty.... :angry:

 

Da się jakoś sprawdzić czy rozrząd przestawiony bez dużej ingerencji w silnik? Bo właśnie mechanik coś o tym wspominał, że może być przestawiony i jeden ząb i chodzić, ale mieć mniejszą moc.. :mellow:

Teraz sam nie wiem za co mam się zabierać. :sad:

 

Ps. co do prędkości kumpel leciał 200km/h gpz'tka :biggrin: ale nie mają heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam takie pytanie. Bo postanowiłem że ten sezon przejeżdżę taki jak jest. A na zimę rozbiorę go i wszystko poustawiam jak powinno być.

Tylko czy to nie pogorszy stanu silnika? Bo tak, pali ładnie, chodzi też dosyć równo, tylko że na te obroty się na biegach nie wkręca...

 

Bo teraz rozbierać i z tydzień lub dwa pieprzyć się z tym wszystkim, rozrząd, zawory, synchro... to chyba nie ma sensu. :mellow:

 

 

Jeszcze o ten rozrząd.

http://img256.imageshack.us/img256/4962/rozrzadpluswa322qx5.jpg

 

To jest schemat ustawiania i czy dobrze rozumiem. Nr.1 to Ex na przednim trybie ma być w poziomie a na drugim IN w poziomie?

I najpierw ustawiam tą literkę C na kole, a poźniej zębatki od rozrządu?

Edytowane przez MajsteR20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "strzałów" z wydechu , sprawdź czy nie ciągnie Ci lewego powietrza . Może też dostawać za małą ilość paliwa . Miałem ten sam przypadek , często przez głupote wyłączałem zapłon po chwili włączałem strzał z wydechów z płomieniami , lecz jeden wydech ucierpiał . Ale wracając do tematu , sprawdź sobie na wszelki wypadek luzy zaworowe , wyczysć gaźniki , i sprawdź jeszcze raz tak jak pisalem czy lewego powietrza nie łapie . Motor już swoje lata ma , zobacz czy kolektory ssące nie maja "krzywizny" materiał też się z czasem poddaje . Takie zabiegi to podstawa.

 

Co do schematu rozrządu , to linie ( które będziesz miał na kołach ) mają pokrywać się równo z rantem głowicy i oczywiście na dole znak na "zamachu" powinien pokrywać Ci się z punktem który znajduje się w pokrywie po odkręceniu śruby w deklu.

Edytowane przez Rodzer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam takie pytanie. Bo postanowiłem że ten sezon przejeżdżę taki jak jest. A na zimę rozbiorę go i wszystko poustawiam jak powinno być.

Tylko czy to nie pogorszy stanu silnika? Bo tak, pali ładnie, chodzi też dosyć równo, tylko że na te obroty się na biegach nie wkręca...

 

Bo teraz rozbierać i z tydzień lub dwa pieprzyć się z tym wszystkim, rozrząd, zawory, synchro... to chyba nie ma sensu. :mellow:

 

 

Jeszcze o ten rozrząd.

http://img256.images...luswa322qx5.jpg

 

To jest schemat ustawiania i czy dobrze rozumiem. Nr.1 to Ex na przednim trybie ma być w poziomie a na drugim IN w poziomie?

I najpierw ustawiam tą literkę C na kole, a poźniej zębatki od rozrządu?

 

W praktyce to robisz tak, ze ustawiasz walek wydechowy tak zeby kreska pokrywala sie z linia glowicy, a ssacy tak, zeby miedzy punktami na zebatkach walkow byly 24 ogniwa.

 

 

Co do wypowiedzi wyzej... Co to jest "krzywizna" kolektorow ssacych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz kolego "krzywizna" jest w cudzysłowiu . Chodziło mi o miejsce styku kolektora ssacego z cylindrami jeżeli jest "zmęczony" materiał robi się krzywizna którą da się za pomocą kawałka gładkiej i prostej deseczki oraz papieru sciernego zlikwidować . Jeżeli jest zbyt mocna to frezarka pomoże . Robisz jeden szlif na papierze i widzisz czy kolektor jest szlifowany po całej powierzchni czy tylko na "rogach"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz kolego "krzywizna" jest w cudzysłowiu . Chodziło mi o miejsce styku kolektora ssacego z cylindrami jeżeli jest "zmęczony" materiał robi się krzywizna którą da się za pomocą kawałka gładkiej i prostej deseczki oraz papieru sciernego zlikwidować . Jeżeli jest zbyt mocna to frezarka pomoże . Robisz jeden szlif na papierze i widzisz czy kolektor jest szlifowany po całej powierzchni czy tylko na "rogach"

 

Temat dotyczy motocykla Kawasaki GPZ500 a nie Jawy TS350.

Opisywana przez Ciebie operacja używania papieru ściernego podczas naprawy silnika jest bardzo rewolucyjna i ciekawa ale bardzo trudna do wykonania w silniku Kawasaki ponieważ w nim nie ma opisanej przez Ciebie części.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zeby a oski ogniw lancucha rozrzadu.

No o to mi chodziło, tylko źle sprecyzowałem pytanie :biggrin:

 

Co to znaczy ze tlumiki masz zrobione na przelotowe ?

 

Chodzi jak ciągnik prawdę mówiąc, chodzi dosyć głośno. I typ od którego kupowałem moto, mówił że są zrobione na przelotowe.

Nagram dziś dźwięk, ale niestety cegłą to jakoś nie za bardzo będzie dobra.

 

Sprawdz sobie cisnienie sprezania w cylindrach.

Gdybym miał tylko czym już dawno bym sprawdził, muszę poszukać jakiegoś mechanika taniego, bo po ostatniej wizycie u jednego za sam pomiar kompresji chciał 50zł, gdzie ja za 30zł u jednego zrobiłem syncho i czyszczenie gaźników.

 

Co do rozrządu, to trzeba tylko płyn z chłodnicy spuścić? Czy z silnika olej też? Żeby tylko rozrząd zobaczyć czy dobrze ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał tylko czym już dawno bym sprawdził, muszę poszukać jakiegoś mechanika taniego, bo po ostatniej wizycie u jednego za sam pomiar kompresji chciał 50zł, gdzie ja za 30zł u jednego zrobiłem syncho i czyszczenie gaźników.

 

Rzucil Ci normalna cene. 30zl to wymiana oleju kosztuje, a nie czyszczenie i synchro gaznikow. Chyba ze jakis gimnazjalista Ci to robil...

 

Musisz spuscic plyn chlodniczy zeby zdjac dekiel. Po prawej stronie silnika jest pompa wody, a w najnizszym punkcie sruba na klucz 8 z podkladka miedziana. Musisz ja wykrecic, podstawic cos i odkrecic korek od chlodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koleś się zna na rzeczy i jak tylko zapaliłem moto po synchro od razu była różnica w pracy silnika. W ogóle synchro, podłączenie 2 zegarów i kręcenie śrubą.

 

Po dzisiejszej przejażdżce 1,2,3, idzie już za 6tys obr. 4 już powoli coś łapie, nie wiem. Postanowiłem że po sezonie moto idzie na warsztat i wtedy wszytko porobię jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie! Sorry że odkopuje ale problem nie zniknął.

 

Zrobiłem regulacje luzów zaworowych, rozrząd w porządku. Gdy wyjąłem filt powietrza ładnie się zwija, na obroty się wkreca, ale 140-145km/h i dalej nie idzie, jakoś nie ma siły...

 

Wiecie co może być jeszcze przyczyną? Może przewody wysokiego napięcia? A jak nie to zostają jeszcze te nieszczęsne tłumiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...