ryba1983 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam serdecznie Piszę do Was, ponieważ mam poważny problem ze skuterem (czterosuwem), który to spędza mi sen z powiek i prawdę powiedziawczy nie wiem już co robić - jestem w desperacji.Aby rozjaśnić moją sytuację wyjaśnie co nieco na początek.Temat był poruszany wcześniej na forum i nie został rozwjązany,natomiast do dzisiajszego dnia pojawiło się trochę nowych wątków które może pozwolą na rozwikłanie problemu.Otóż kupiłem nowego skutera z czterobiegową skrzynią manualną marki Barton Fighter (nazwa w dow.rejestracyjnym : Dafier HW50B).Żeby było śmieszniej kupiłem tylko dlatego nowego żeby nie mieć z nim problemów chociaż przez dwa sezony - niestety ten plan spalił na panewkach - od samego początku są z nim problemy (chyba z używanym bym miał mniej kłopotów).Z kilkoma mniejszymi problemami udało mi się uporać ( na samym początku nie chciał w ogóle zapalić - okazało się że świecadawała za duże przebicie iskry - to tak na marginesie).Mój główny problem z którym to nie mogę się uporać jest taki : na motorowerze zrobiłem już 900 km - z tym że to dotychczasnie była jazda ,tylko męczarnia! A więc chodzi o to ,że skuterek po odpaleniu jedzie w miarę przyzwoicie około 20-25 minut podrodze prostej lub z górki i około 5 minut gdy jest pod górkę.W zależności od trasy. Po tym czasie silnik robi się wrzący i motorower słabnie momentalnie:Na drodze prostej trzeba zredukować na 3 bieg i jedzie maks. 30km/h przy czwartym biegu robi "buuu" i się zatrzymuje.Gdy jest pod górkę to jest o wiele gorzej - po kilku minutach jazdy tylko redukcja nja pierwszy lub drugi bieg i jazda15-10km/h do póki motorek jest tak zgrzany że po prostu zaczyna tracić prędkość i zatrzymuje się.O jeździe w dwie osoby niema nawet mowy - nawet na drodze prostej maksymalnie na dwójce pociągnie trochę i staje...Powiecie - oddaj do serwisu masz na gwarancji to muszą Ci naprawić.I to był mój błąd - motorek brałem przez internet,który przywiózł kurier ,podpisałem dokumenty i to wszystko - do najbliższego autoryzowanego serwisu mam prawie 100 km.Zresztą pokusiłbym się o wysłanie gdyby nie fakt że było już przy nim grzebane - tak jak wspominałem wcześniej od samego początku nie chodził tak jak trzeba.I teraz meritum : Oddałem motorower znajomemu mechanikowi który naprawił już troszkę tego sprzętu w swoim życiu - jednak w tym przypadku jak sam mówi "zaczynam wątpić w swoje umiejętności" Czyżby beznadziejny przypadek? Kto wie wkońcu przestrzegali przed Chińszczyzną....Lista rzeczy które sprawdził znajomy mechanik:-gaźnik ( wymianja na nowy nie pomogła)-zapłon (myśleliśmy że może pomylili się o ząbek)-rura wydechowa (nie była zatkana)-luzy zaworowe (ustawione)-rozrząd (sprawdzony) Z tych ważniejszych rzeczy które pamiętam to by było na tyle.Mechanik chciał jeszcze sprawdzić jakie jest ciśnieniesprężenia - jednak jak na złość nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji jakie ma być - stąd ogromna prośba jeśliktoś posiada informację jakie powinno być w tym modelu to będę wdzięczny za wiadomość!Oprócz tego bardzo bym prosił ekspertów o podpowiedź co by można było jeszcze sprawdzić, co Waszym zdaniem może byćzepsute, lub może ktoś z Was miał już taki przypadek w tym modelu lub podobnym czterosuwie?Kurcze będę na prawdę wdzięczny za pomoc, tak jak pisałem już wcześniej nie daje mi to spokoju i z chęcią wymieniłbymuszkodzoną część tylko którą?....Da rady zrobić coś z tą "nową kupą złomu" czy pozostało mi zainwestować tylko w młotek i przecinak ? :)Jeśli będzie potrzebna jakaś informacja której nie podałem proszę śmiało pisać na pewno podam.Na końcu chciałbym przeprosić za trochę przydługawy post, po prostu chciałem zarysować w miarę jasno moją sytuację. Pozdrawiam serdecznieJacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jak nowy to co z gwarancją ? Ten list powinien być kopiowany na forach jako przestroga. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shad11 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 marcel111 pierdolenie - nie chce zaczynac od nowa tematu chinszczyzna, bo przekomarzanie sie w postach co jest fajne a co nie nie ma sensu. czekam na jakies podpowiedzi odnosnie czterosuwa razem z Toba Ryba. Sam ostatnio kupiłem 50 biegówke i mam nadzieje, ze nie skonczy sie to jak z Toba ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameel Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 A co to za problem, że kupiłeś przez internet ? Przecież gwarancja i tak musi być. Zadzwoń do nich pogadaj albo jedź te 100 km, więcej niż na wyjazd wydasz na wymianę kolejnych częśći... Jak będzie problem się dogadać to porada prawnika też nie kosztuje nie wiadomo ile... Może zwykłe pismo pomoże a jak nie to masz jeszcze jakiś urząd konsumenta czy jak to się zwie :) Najpierw rozmawiaj z nimi, że chcesz naprawy / wymiany / zwrotu kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Dał za parcha ze 2,5 koła , kazdy wypad gwarancyjny będzie go kosztował duzo więcej niż to warte (w relacji do ceny pojazdu ) .Niech twój mechanik sprawdzi:1. Świeca - jai kolor ma koncówka iskrowa (wrzuc fotkę) . Jak czarna - automat ssania moze nie działać i zlaewa ci sprzęta na gorąco .2. luzy zaworowe - moga być za małe , miałem chińską 50 w której były za małe , po nagrzaniu były problemy , dzwigienka w góre i po kłopocie (nie wnikam na jak długi czas :bigrazz: )3. jezeli z luzami jest ok - radzę ustawić większe ,tak o 20% (bedzie klepać ale tylko na czas sprawdzenia) . Jezeli ten zabieg pomoze znaczy to że kałolit zaworowy (gniazda i zawory )nie został własciwie obrobiony cieplnie i zbytnio reaguje na temperaurę .4. Jezeli powyzsze nie rozwiąże problemu - trza zrzucić cylinder i zobaczyc czy nie przyciera sie w nim tłok . Jezeli tak oznacza to a) brak wentylacji b) złe spasowanie Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 5 postów i tylko jeden na temat. :cool: Skoro zaczyna tracić moc i gasnąć w momencie rozgrzania, to puchnie Ci tłok. Rozumiem, że to jest chłodzone powietrzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 5 postów i tylko jeden na temat. :cool: Skoro zaczyna tracić moc i gasnąć w momencie rozgrzania, to puchnie Ci tłok. Rozumiem, że to jest chłodzone powietrzem?Są rónież inne czynniki powodujace problemy z właściwym spaleniem mieszanki . Wyżej wymienione ;) Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Dokładnie, dlatego też Twój post wymieniłem z pośród tych pięciu. :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 znajomy mechanik sprawdził:gaźnik, zapłon, rurę, luzy i rozrząd ale nie sprawdził poziomu oleju :biggrin:Silnik ma już na liczniku 900 km a Barton zaleca pierwszy przegląd z wymianą oleju po przebiegu 300km :biggrin: a potem co 1000km :biggrin:Teraz już jest "po ptokach" i wypada zamontować nowy zestaw tłok+cylinder potem odpowiednio dotrzeć Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piroo Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Sprawdź ciśnienie sprężania jeśli nie będzie przynajmniej 8 Bar(100 PSI) to wyrzuć cylinder i tłok ! Niestety Chińczyki mają to do siebie że remont silnika przeprowadza się bardzo często wszystkie części wykonane są z gównolitu i nie pracuje to zbyt długo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 No wiec szukalem jakichkolwiek danych na temat tego motorka, ale niestety na necie nic nie ma ( albo zle szukalem ).Wydaje mi sie ze w tej chwili trzeba zastosowac rozwiazanie Piotrka z nowym cylindrem i tlokiem, tym bardziej ze ceny czescinie sa chyba zbyt wysokie, a przy okazji rozebrac gore silnika i pomierzyc dla sprawdzenia co sie dzieje.Rozwazyl bym rowniez propozycje zalozenia wiekszego cylindra - 50 za duzych mozliwosci nie daje ani pod wzgledem szybkosci,ani trwalosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) znajomy mechanik sprawdził:gaźnik, zapłon, rurę, luzy i rozrząd ale nie sprawdził poziomu oleju :biggrin:Silnik ma już na liczniku 900 km a Barton zaleca pierwszy przegląd z wymianą oleju po przebiegu 300km :biggrin: a potem co 1000km :biggrin:Teraz już jest "po ptokach" i wypada zamontować nowy zestaw tłok+cylinder potem odpowiednio dotrzeć Nie no o tym nie wspomniałem nawet bo to podstawa - ja sam pilnowałem aby nie brakło oleju i wymieniałem po 90km i 300km na bierząco.Olej mineralny Elf 15W40.Problem w tym że wydaje mi się iż ta usterka tkwiła od samego początku - już od pierwszych kilometrów - dlatego diagnoza z puchnącym tłokiem wydawała by się całkiem realna bo objawy na to wskazują - natomiast tak jak pisałem nie miałem kiedy przegrzać silnika ponieważ od samego początku motorower był słaby - z tym że na początku myślałem że jest jeszcze nie dotarty jednak już od samego początku się przegrzewał.Oczywiście mogę się mylić, ale tak mi się po prostu wydaje..Dziękuję Wszystkim za pomoc, sprawdzę kolor świecy oraz powiem by mechanik zmierzył to ciśnienie.Dam znać jak tylko czegoś się dowiem.Mam jeszcze tylko takie pytanie - czy w najgorszym przypadku wymiana tłoka, cylindra i pierścieni na nowe powinno usunąć usterkę - chodzi mi o to by na darmo nie wyrzucać kolejnych pieniędzy a żeby nie okazało się że motorek jeździ trochę szybciej ale dalej się przegrzewa, bo tego bym już nie zniósł.PozdrawiamJacek Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Mam jeszcze tylko takie pytanie - czy w najgorszym przypadku wymiana tłoka, cylindra i pierścieni na nowe powinno usunąć usterkę - chodzi mi o to by na darmo nie wyrzucać kolejnych pieniędzy a żeby nie okazało się że motorek jeździ trochę szybciej ale dalej się przegrzewa, bo tego bym już nie zniósł.Nikt nie zagwarantuje efektu przez internet. Musisz jeszcze zainwestować i się przekonasz. Wymiana tłoka i cylindra wydaje się najrozsądniejszym wyjściem. No i koniecznie dokonaj pomiaru ciśnienia sprężania na starym i nowym zestawie, dla potomnych, bo ten problem na forum pewnie nie raz się pojawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Z takim staniem wiedzy ja bym już dawno przynajmniej zdjał ten cylinder. To nie fizyka eksperymentalna żeby najpierw snuć hipotezy a potem szukać dowodów tylko prosty chińczyk. Jak najszybciej umów ten silnik na dekapitacje ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Przed zakupem tłoka i cylka sprawdz ten stary czy ma ślany łapania tłoka. Sprawdz tez wał czy nie ma jakiegoś luzu lub wykrzywienia korby. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.