Skocz do zawartości

Chiński czterosuw


ryba1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O.K dzięki za uwagi i opinie.Postanowiłem raz jeszcze zaryzykować i wydać parę groszy może uda się przejeździć nim w końcu normalnie kilka kilometrów.

A więc tak : - po pierwsze dobre pasowanie tłoka, cylindra i pierścieni ( tym już się zająłem), następnie lepsze chłodzenie silnika (poszukam ten pasek z włókna szklanego i zamówię jeśli nie znajdę to zamówię uszczelkę i zamontuje tak jak sugerujecie). Rzeczywiście filtr jest w pozycji leżącej (jutro go poprawię lub wyjmę i sprawdzę różnice w pracy silnika). Filtr jest w dobrym kierunku założony...

Jeszcze co do grzania silnika - czy do tego modelu mogę dokupić jakieś chłodzenie, jakiś wiatraczek czy coś co dało by się zamontować? Silnik to 139 FMB.

I czy do tego chinola da rady dokupić jakiś lepszy filtr powietrza? Ten stożkowy na pewno , ale słyszałem że te wynalazki zacierają silniki a więc jakieś propozycję?

W co mógłbym jeszcze zainwestować? Jak będę zamawiał to od razu wszystko na raz więc jak jeszcze coś się przyda to proszę śmiało pisać.

Dzięki, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/listing.php/search?category=156&change_view=1&description=1&order=p&string=owijka+wydech trzymaj, trochę źle to opisałem więc dam Ci link do tego o czym mowa. 22zł za metr to kupisz i będziesz mógł sobie nawet pasek do spodni z tego zrobić razem z zawinięciem dolotu i wydechu ( wydech to może owiń jak już znudzi się sprzęt ;) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/li...g=owijka+wydech trzymaj, trochę źle to opisałem więc dam Ci link do tego o czym mowa. 22zł za metr to kupisz i będziesz mógł sobie nawet pasek do spodni z tego zrobić razem z zawinięciem dolotu i wydechu ( wydech to może owiń jak już znudzi się sprzęt ;) )

 

Dzięki, znalazłby jeszcze jedno zastosowanie jakby już nic nie pomogło....Tylko więcej metrów by trza kupić :D

(oczywiście proszę nie brać tej wypowiedzi na serio :) )

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całego łącznika, to bym nie owijał, bo jego temperatura jeszcze bardziej wzrośnie i mieszanka paliwowo- powietrzna całkowicie zmieni stan skupienia zanim dojdzie do komory spalania. Jedynie co, to nie zaszkodziło by wcisnąć jakiś izolator miedzy łącznik, a komorę pływakową.

Jak już pisałem dodatkowa, lub grubsza uszczelka miedzy głowicą, a łącznikiem powinna poprawić sytuację przenikania ciepła. Mozna kupić odpowiedni materiał na uszczelki, jakbyś nie mógł zakupić oryginalnych. Klingieryt, czy jakos tak, się nazywa.

 

Jeszcze co do grzania silnika - czy do tego modelu mogę dokupić jakieś chłodzenie, jakiś wiatraczek czy coś co dało by się zamontować?

W takie eksperymenty, to się możesz bawić dopiero jak z mechaniką dojdziesz do ładu. Jeśli w tym komarku masz instalację na 12V, to możesz wyciagnać ze starego kompa z zasilacza wiatraczek i podpiać. Niech sobie dmucha, byle nie za blisko, żeby się nie stopił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj kilka rzeczy :

Zmieniłem pozycję filtru paliwa na pionową , niestety nie poprawiło to kompletnie niczego ( w pozycji poziomej jak się okazuje dostawał normalnie dawkę paliwa ponieważ był pełny).

Po przejechaniu 15 km sprawdziłem czy łącznik jest ciepły - okazuje się że u góry jest leciutko ciepły (prawie zimny) , dopiero u samej góry tu gdzie wytłoczony jest napis "49" przy samych zaworach jest gorący,czyli chyba zamiast tej owijki tak jak pisał Luca lepiej dokupić oryginalną uszczelkę pod głowicę?

Jeszcze co do objawów które zauważyłem - są identyczne jak na pierwszym zestawie - moto coraz bardziej słabnie, przy siedmiu tysiącach obrotów silnik wydaje takie odgłosy jak by chciał eksplodować :D To samo było poprzednio.

Tak instalacja jest na 12V, ale montarz małego wiatraczka od komputera chyba niema sensu bo co on da? Myślałem o jakimś dobrym chłodzeniu, może jakieś radiatory większe ?

O eksperymenty mi nie chodzi , ale sam powiedziałeś że jak silnik będzie się przegrzewał to i nowy tłok nie pomoże, więc lepsze chłodzewnie na pewno by się przydało...

Mam jeszcze takie pytanie - czy regulator napięcia lub moduł mogą mieć coś wspólnego z przegrzewaniem się lub słabnięciem silnika? Bo chyba jeszcze tych dwóch rzeczy w nim nie sprawdziłem?

I ostatnia prośba - czy inwestować w jakiś inny filtr powietrza czy niema sensu?

Dzięki

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź ile możesz na maksa , np ze 20 - 30km , zgas , poczekaj az ostygnie , wykręc świece i wrzuć tu jej zdjęcie . Zdjęcie ma przedstawiac elektrodę świecy (tą pracująca w komorze spalania) .

 

PS

Wiatrak od kompa ? Radiatory ? :D Szatańskie pomysły macie :bigrazz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej dokupić oryginalną uszczelkę pod głowicę?

Nie pod głowicę, a między głowicę a łącznik.

 

Mam jeszcze takie pytanie - czy regulator napięcia lub moduł mogą mieć coś wspólnego z przegrzewaniem się lub słabnięciem silnika?

Uszkodzony moduł może przy pewnych obrotach, lub jak się nagrzeje powodować przerywanie, lub całkowite gaśnięcie, ale u ciebie silnik słabnie, to objawy raczej na to nie wskazują.

Zrób fotkę świecy, tak jak Janosikkk napisał.

 

Co do wiatraczka z kompa, to niektóre mają całkiem niezłą wydajność, mimo niepozornych rozmiarów, ale takie posunięcie, to bym zaliczył do eksperymentów.

 

przy siedmiu tysiącach obrotów silnik wydaje takie odgłosy jak by chciał eksplodować

Do rozkręceania jak nic. Trzeba zobaczyć co się dzieje z tłokiem ,korbowodem, czy nie ma gdzieś luzów na łożyskach wału itp.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem jakiś artykuł nie pamiętam o jaki moto ale coś typu WSK/MZ/Simson itp. i gość rozwiercał cylinder i dla lepszego chłodzenia większej pojemność przyspawał do każdego żeberka w cylindrze kawałki blach aluminiowych, miały jakieś 2-3cm szerokości.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak instalacja jest na 12V, ale montarz małego wiatraczka od komputera chyba niema sensu bo co on da? Myślałem o jakimś dobrym chłodzeniu, może jakieś radiatory większe ?

 

 

Pisałem Ci przecież, że sporo daje dołożenie chłodnicy oleju ja kupowałem tu http://tnij.org/qmzf a swoja drogą to za te wywalone w szukanie dziury w całym pieniądze kupisz pasujący kompletny silnik 110 CM :D np: http://tnij.org/qmzh i na tym spokojnie troche pojeździsz nawet szybciej po zmianie zebatek :D

Edytowane przez darjerz

Praevenire melius est quam praeveniri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, pamietam jak kiedyś pisałeś, że nie chcesz jechać na serwis z tym, bo masz daleko. Ale może skoro tyle jest problemów z tym motorowerem, to mając gwarancję oddałbym na serwis. Może wymienią Ci cały silnik. :)

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, pamietam jak kiedyś pisałeś, że nie chcesz jechać na serwis z tym, bo masz daleko. Ale może skoro tyle jest problemów z tym motorowerem, to mając gwarancję oddałbym na serwis. Może wymienią Ci cały silnik. :)

 

Na pewno radośnie uwzględnią gwarancję po wymianie całej góry silnika i kręceniu każdą dostępną śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przejdź ile możesz na maksa , np ze 20 - 30km , zgas , poczekaj az ostygnie , wykręc świece i wrzuć tu jej zdjęcie . Zdjęcie ma przedstawiac elektrodę świecy (tą pracująca w komorze spalania)"

 

 

W załączniku zdjęcia po przejechaniu 27km bez przerwy.Sorry za jakość ale to zwykły aparat - świeca czarna a elektroda trochę jaśniejsza.Ten czterosuw to jakaś zagadka - kilka dni temu gdy próbowałem zmienić mieszankę po przejechaniu kilku kilometrów świeca była bardziej jaśniejsza a teraz od nowa czarna...

 

"Nowy piec to od 60 do 110 baksów u chinola :D (baksów w bardzo szybkim tempie utopionych w błocie )"

 

Taa to już jest parodia Robin Hooda - kupować silnik 110ccm żeby móc jechać pod górkę w dwie osoby :o To może od razu jakieś pół litra zamontować :D

 

"Pisałem Ci przecież, że sporo daje dołożenie chłodnicy oleju ja kupowałem tu http://tnij.org/qmzf"

 

Rzeczywiście znalazłem też na allegro pod mój silnik i.... wychodzi na to że nie tylko ja mam problem z przegrzewaniem, bo chłodnice rozchodzą się jak świeże bułeczki :)

 

 

P.S. Na razie pozamawiałem nowe części, tłok i pierścienie, tą uszczelkę, dwie dysze,hamulce i jeszcze kilka rzeczy :D Może jak wymienię cały motor od nowa to zacznie w końcu jeździć ;)

post-59872-0-56368700-1336933409.jpg

post-59872-0-24495300-1336933453.jpg

post-59872-0-73498500-1336933463.jpg

post-59872-0-66803200-1336933487.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...