magrpa Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Jak w temacie, chodzi oczywiscie o niskie temperatury zwlaszcza w nocy gdy motocykl stoi poza garazem. Zastanawiam sie czy wykonanie czegos na ksztalt termoizolacji nie bedzie mialo negatywnego wplywu na akumulator. Myslalem o czyms w rodzaju szczelnego pojemnika wylozonego styropianem (lub innym materialem moze bardziej odpornym)- oczywiscie z odpowietrznikiem ;) Czy ktos posiada wiedze w w/w temacie? Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 A nie prościej zabierać aku do domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magrpa Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 A nie prościej zabierać aku do domu? :notworthy: no wlasnie prosciej by bylo zrobic raz takie ocieplenie! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zrobiłem takie ocieplenie ze styropianu w samochodzie ostatniej zimy. I nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem po nocy. Ale w sumie też nie wiem czy to nie działo na niego jakoś negatywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Sami jesteście negatywni.Akumulator się grzeje podczas pracy. Niezauważalnie dla nas, ale jednak jakaś amplituda temperatur podczas pracy występuje. Zimno dla akumulatora jest złe.Więc ubranko ze styropianu jest jak najbardziej wskazane. :flesje: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 A masz miejsce na ten ocieplacz? Bo ja musiałbym ramę ciąć żeby cos takiego u siebie zmieścić... Enyłej, spróbowałbym raczej okleić czymś aku, zamiast budowy pojemnika. Może zadziałasz coś z taką matą, którą się daje pod kaloryfer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magrpa Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 A masz miejsce na ten ocieplacz? Bo ja musiałbym ramę ciąć żeby cos takiego u siebie zmieścić... Enyłej, spróbowałbym raczej okleić czymś aku, zamiast budowy pojemnika. Może zadziałasz coś z taką matą, którą się daje pod kaloryfer? Miejsca ci u mnie dostatek, Moto Guzzi V35 III, aku ma z kazdej strony ok 2cm luzu, ;) tak wiec poprobuje cos skonstruowac! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Ocieplenie na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Jak się nudzi w zimowe wieczory można tez na drutach uścimbolić jakiś gustowny pulowerek, nie zaszkodzi :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Ja w aucie uszyłem z karimaty :-)Pomogło - wolniej stygł przez noc i miał lepszą wydajność ranem, co było bardzo ważne w Mercu 123 200D :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Styropianu nie polecam. Kruszy się, myszy go lubią i jest łatwopalny. Karimata jest lepszym pomysłem, zwłaszcza powinna się nadać ta z folią aluminiową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaami112 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Akumulator podczas pracy nagrzewa się i jest to normalne, bo przyjmuje ładunek elektryczny, zachodzą reakcje pomiędzy elektrodami, elektrolitem. Najczęściej jednak akumulatory ulegają uszkodzeniom latem z powodu długiej pracy w wysokiej temperaturze (przegrzanie, silne gazowanie, degradacja dodatnich materiałów elektrodowych, silniejsze korodowanie nośników elektrodowych, mostków), a zimą wychodzi tylko na światło dzienne obniżona zdolność rozruchowa, pojemność i inne uszkodzenia, do których doszło latem. Im wyższa temp. tym akumulator wykazuje wyższą zdolność rozruchową. Dlatego zimą, przy niskich temperaturach czasem mamy problemy z uruchomieniem silnika, a latem przy wyższych temp. problemu nie ma. Ja osobiście do motocykla nie polecam żadnych wynalazków z izolacją termiczną akumulatora, wg mnie może przynieść tylko szkody. Jeżeli w pełni naładowany akumulator (przy sprawnej instalacji w moto) nie może uruchomić silnika po nocnym postoju to nie pomoże mu nawet kołderka z prawdziwego pierza i podusia. Pozdrawiamkaami112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Osobiście słyszałem o chowaniu aku w torbie termoizilacyjnej, takiej z biedro czy innego lidla ale nie praktykowałem takiego zabiegu. W handlu są dostępne toby termiczne na aku, próbował ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Najczęściej jednak akumulatory ulegają uszkodzeniom latem z powodu długiej pracy w wysokiej temperaturze (przegrzanie, silne gazowanie, degradacja dodatnich materiałów elektrodowych, silniejsze korodowanie nośników elektrodowych, mostków), a zimą wychodzi tylko na światło dzienne obniżona zdolność rozruchowa, pojemność i inne uszkodzenia, do których doszło latem. Wszystko prawda, tyle tylko ze ujemne temperatury obnizaja zdolnosc rozruchowa akumulatora wiec ocieplenie go dziala na niego pozytywnie.Trzeba tylko pamietac o zdjeciu ocieplenia na wiosne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Wszystko prawda, tyle tylko ze ujemne temperatury obnizaja zdolnosc rozruchowa akumulatora wiec ocieplenie go dziala na niego pozytywnie. A jak dodajmy do tego fakt, że zimny silnik ma znacznie większe opory mechaniczne, to mamy rano niespodziankę, gdy akumulator słaby. Ja generalnie nie bawiłem się w ocieplani akumulatora nigdy. Motor zimuje w garażu a akumulator w piwnicy. W aucie -20 i problemów też nie było jak aku było zdrowe. Ale swoją drogą nie jestem pewien, czy w tym aucie, które mam teraz nie ma fabrycznego "kubraczka" na aku. Gdzieś taki patent widziałem. Jutro sprawdzę. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Nezer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.