Skocz do zawartości

Czy "ocieplenie" akumulatora pomoze czy zaszkodzi?


magrpa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, chodzi oczywiscie o niskie temperatury zwlaszcza w nocy gdy motocykl stoi poza garazem. Zastanawiam sie czy wykonanie czegos na ksztalt termoizolacji nie bedzie mialo negatywnego wplywu na akumulator. Myslalem o czyms w rodzaju szczelnego pojemnika wylozonego styropianem (lub innym materialem moze bardziej odpornym)- oczywiscie z odpowietrznikiem ;) Czy ktos posiada wiedze w w/w temacie? Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami jesteście negatywni.

Akumulator się grzeje podczas pracy. Niezauważalnie dla nas, ale jednak jakaś amplituda temperatur podczas pracy występuje. Zimno dla akumulatora jest złe.

Więc ubranko ze styropianu jest jak najbardziej wskazane. :flesje:

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz miejsce na ten ocieplacz? Bo ja musiałbym ramę ciąć żeby cos takiego u siebie zmieścić... Enyłej, spróbowałbym raczej okleić czymś aku, zamiast budowy pojemnika. Może zadziałasz coś z taką matą, którą się daje pod kaloryfer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz miejsce na ten ocieplacz? Bo ja musiałbym ramę ciąć żeby cos takiego u siebie zmieścić... Enyłej, spróbowałbym raczej okleić czymś aku, zamiast budowy pojemnika. Może zadziałasz coś z taką matą, którą się daje pod kaloryfer?

 

Miejsca ci u mnie dostatek, Moto Guzzi V35 III, aku ma z kazdej strony ok 2cm luzu, ;) tak wiec poprobuje cos skonstruowac! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w aucie uszyłem z karimaty :-)

Pomogło - wolniej stygł przez noc i miał lepszą wydajność ranem, co było bardzo ważne w Mercu 123 200D :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator podczas pracy nagrzewa się i jest to normalne, bo przyjmuje ładunek elektryczny, zachodzą reakcje pomiędzy elektrodami, elektrolitem. Najczęściej jednak akumulatory ulegają uszkodzeniom latem z powodu długiej pracy w wysokiej temperaturze (przegrzanie, silne gazowanie, degradacja dodatnich materiałów elektrodowych, silniejsze korodowanie nośników elektrodowych, mostków), a zimą wychodzi tylko na światło dzienne obniżona zdolność rozruchowa, pojemność i inne uszkodzenia, do których doszło latem. Im wyższa temp. tym akumulator wykazuje wyższą zdolność rozruchową. Dlatego zimą, przy niskich temperaturach czasem mamy problemy z uruchomieniem silnika, a latem przy wyższych temp. problemu nie ma. Ja osobiście do motocykla nie polecam żadnych wynalazków z izolacją termiczną akumulatora, wg mnie może przynieść tylko szkody. Jeżeli w pełni naładowany akumulator (przy sprawnej instalacji w moto) nie może uruchomić silnika po nocnym postoju to nie pomoże mu nawet kołderka z prawdziwego pierza i podusia.

 

Pozdrawiam

kaami112

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jednak akumulatory ulegają uszkodzeniom latem z powodu długiej pracy w wysokiej temperaturze (przegrzanie, silne gazowanie, degradacja dodatnich materiałów elektrodowych, silniejsze korodowanie nośników elektrodowych, mostków), a zimą wychodzi tylko na światło dzienne obniżona zdolność rozruchowa, pojemność i inne uszkodzenia, do których doszło latem.

 

Wszystko prawda, tyle tylko ze ujemne temperatury obnizaja zdolnosc rozruchowa akumulatora wiec ocieplenie go dziala na niego pozytywnie.

Trzeba tylko pamietac o zdjeciu ocieplenia na wiosne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda, tyle tylko ze ujemne temperatury obnizaja zdolnosc rozruchowa akumulatora wiec ocieplenie go dziala na niego pozytywnie.

 

A jak dodajmy do tego fakt, że zimny silnik ma znacznie większe opory mechaniczne, to mamy rano niespodziankę, gdy akumulator słaby. Ja generalnie nie bawiłem się w ocieplani akumulatora nigdy. Motor zimuje w garażu a akumulator w piwnicy. W aucie -20 i problemów też nie było jak aku było zdrowe. Ale swoją drogą nie jestem pewien, czy w tym aucie, które mam teraz nie ma fabrycznego "kubraczka" na aku. Gdzieś taki patent widziałem. Jutro sprawdzę.

Edytowane przez Nezer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...