Robek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 A ZAPOMNIELISCIE KOLEDZY CHYBA O KARCIE POJAZDU ZA 500 ZŁ ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 A ZAPOMNIELISCIE KOLEDZY CHYBA O KARCIE POJAZDU ZA 500 ZŁ ?? POBUDKA!!po pierwsze nie krzycz. duże litery w sieci oznaczają WRZASK!po drugie zgodnie z orzeczeniem naszej ukochanej brukseli 5stów za kartę pojazdu tylko dlatego, że jest przywieziony używany, jest niezgodne z unijnym prawem i nie obowiązuje od jakiegoś czasu (nie chce mi się szukać daty)jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Mała poprawka!!! Nieubezpieczonego pojazdu NIE ZAREJESTRUJĄ, więc poprawna kolejność wygląda tak: Motocykl rejestrują :bigrazz: Rejestrujesz i dopiero odbierając TWARDY DOWÓD musisz mieć motocykl już ubezpieczony. Przy pierwszej rejestracji musisz mieć tylko komplet dokumentów, tłumaczenia, opłacony podatek, przegląd ale nie musisz mieć żadnego ubezpieczenia. Ubezpieczenie wypisują na podstawie wydanego dowodu tymczasowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG_1975 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Motocykl rejestrują :P Rejestrujesz i dopiero odbierając TWARDY DOWÓD musisz mieć motocykl już ubezpieczony. Przy pierwszej rejestracji musisz mieć tylko komplet dokumentów, tłumaczenia, opłacony podatek, przegląd ale nie musisz mieć żadnego ubezpieczenia. Ubezpieczenie wypisują na podstawie wydanego dowodu tymczasowego. Vector ma rację - ostatnio rejestrowałem i do miękkiego dowodu nie było wymagane ubezpieczenie OC, dopiero przy wydawaniu twardego tego wymagali (Wydział Komunikacji w Piasecznie, może inne inaczej podchodzą).Ponieważ jednak nie mogłem się doczekać rejestracji (w Piasecznie czekasz NA WIZYTĘ w urzędzie ponad miesiąc - to temat na osobną opowieść...) i chciałem jeździć już wcześniej to sobie OC na numery VIN pojazdu bez numeru rejestracyjnego. Dowód do kupna ubezpieczenia OC (PZU) nie był potrzebny, tylko papiery te same co do rejstracji czy cła (Szwajcaria jest poza UE więc normalnie musiałem oclić bike na granicy). Jedynie AC nie kupisz dopóki nie masz dowodu (ale już miękki wystarczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rawiak Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 A ZAPOMNIELISCIE KOLEDZY CHYBA O KARCIE POJAZDU ZA 500 ZŁ ?? jakie 500 zł ? ja nic nie płaciłem przy rejestracji swojego Fazera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 jakie 500 zł ? ja nic nie płaciłem przy rejestracji swojego Fazera Bo kolega zapomniał, że już takich pieniążków się nie płaci :) Tak jak było wspomniane wyżej, płaci sięstały podatek w urzędzie skarbowym - 160 złotych, przegląd, tłumaczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Bo kolega zapomniał, że już takich pieniążków się nie płaci :biggrin: Tak jak było wspomniane wyżej, płaci sięstały podatek w urzędzie skarbowym - 160 złotych, przegląd, tłumaczenia... 1. się płaci. opłatę recyklingową - ale nie za moto2. 160 to nie podatek, tylko za zaświadczenie o braku konieczności zapłaty podatku. tak, wiem, debilne i bezczelne zarazemjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 A jeśli motocykl został sprowadzony do Polski przez firmę która specjalizuje się w takich rzeczach i ta Polska firma wystawia mi fakturę na zakup takiej maszyny to jakie dokumenty muszę mieć żeby zarejestrować motocykl? Oczywiście moto przywiezione z UE, a dokładnie z Włoch. Pytam bo w zeszłym roku kupiłem sprzęta ściągniętego z USA, dostałem fakturę VAT, pierwszy przegląd, tłumaczenia, odprawę celną a i tak nie chcieli mi go zarejestrować bo coś tam brakowało, aha, numeru urzędu celnego w którym był motocykl clony. Całe szczęście wszystko się dobrze skończyło, ale Chrzanów to inny świat. Tu jak gołębie wlatują to się na plecy odwracają żeby im obrączek nie ukradli, tak więc proszę o odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qsa Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 A jeśli motocykl został sprowadzony do Polski przez firmę która specjalizuje się w takich rzeczach i ta Polska firma wystawia mi fakturę na zakup takiej maszyny to jakie dokumenty muszę mieć żeby zarejestrować motocykl? Faktura i przegląd techniczny, tak twierdzą w firmie. Mam mieć motocykl na dniach z Francji, pewnie koło wtorku lub środy pójdę z kwitami do UM, to odpowiem Ci na 100% procent. Przy odbiorze stałego dowodu rejestracyjnego potrzebne OC. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qsa Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Faktura i przegląd techniczny, tak twierdzą w firmie. witam Chyba dzisiaj obudziłem się w innym kraju. Cała procedura rejestracji w UM trwała 10 min. :lalag: (z tego z 4 minuty wypełniałem druk o wydanie rejestracji) i kosztowała mnie 188 zł. Pani miała 8 tablic i pozwoliła mi wybrać nawet numer. :notworthy: Niestety była otworzona tylko jedna paczka z blachami, ale dobre i to. Ale do rzeczy - nie jest tak do końca, że tylko faktura i badanie. W firmie w której kupiłem używany motocykl z Francji otrzymałem do faktury VaT: 1. Badanie techniczne zrobione w Polsce (tu albo placi się 112 zł albo w koszcie zakupu) 2. Fakturę zakupu we Francji 3. Jej tłumaczenie 4. Coś w rodzaju francuzkiego dowodu rejestracyjnego 5. Jego tłumaczenie 6. Zaświadczenie o działalności gospodarczej firmy, która mi sprzedała motocykl w Polsce 7. Dokument identyfikacji pojazdu po zapłaceniu opłaty otrzymałem: 1. Dowód tymczasowy 2. Tablicę rejestracyjną 3. Fakturę z Francji 4. Fakturę Vat z Polski 5. Decyzję czasowej rejestracji za 2 tygodnie z ubezpieczeniem OC po stały dowód rejestracyjny. Tablicę przykręciłem, motocykl ze sklepu już w domu, jutro ubezpieczę - czekam na wiosnę. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strumyck Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Witam. Zamierzam kupić motocykl sprowadzony z Anglii wraz z dowodem rejestracyjnym,i umową z tym że na właściciela w UK a nie na osobę która faktycznie mi go sprzedaje (in blanco). Mam pytanie czy jest możliwość zabezpieczenia się w razie jakiś problemów z rejestracją i czy w ogóle jest sens pakować się w coś takiego??? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Witam . Jutro mam jechać po moto, ale żeby nie na próżno mam pytanie: Czy dla motocykla sprowadzonego z Niemiec do zarejestrowania wystarcza dowód wymeldowania i stary brief ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 musi być mały brief - innaczej trzeba nawiedzić niemcownie/ambasade/konsulat żeby mały brief uzyskać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Właśnie się dowiedziałem, że ten stary brief jest w formacie A5 i nie wiem czy to mały czy duży brief. Do tego wspomniany dowód wyrejestrowania. Nie ma dowodu rejestracyjnego. Z tego co czytam na różnych forach to wiele osób ma podobny problem. Poradźcie jak obejść taki problem, podobno można datę zakup stawić sprzed 25.12.2007 czyli sprzed obowiązywania przepisów o konieczności dowodu. Podobno można uzyskać duplikat dow. rejestracyjnego z Deutschlandu ale to pewnie kosztuje czas i pieniądze ( może ktoś posiada po niemiecku wzór takiego wniosku do urzędu o wydanie duplikatu ?) Pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narazie_amator Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 (edytowane) Właśnie się dowiedziałem, że ten stary brief jest w formacie A5 i nie wiem czy to mały czy duży brief. Do tego wspomniany dowód wyrejestrowania. Nie ma dowodu rejestracyjnego. Z tego co czytam na różnych forach to wiele osób ma podobny problem. Poradźcie jak obejść taki problem, podobno można datę zakup stawić sprzed 25.12.2007 czyli sprzed obowiązywania przepisów o konieczności dowodu. Podobno można uzyskać duplikat dow. rejestracyjnego z Deutschlandu ale to pewnie kosztuje czas i pieniądze ( może ktoś posiada po niemiecku wzór takiego wniosku do urzędu o wydanie duplikatu ?) Pozdrawiam :crossy: Spróbuje Ci coś doradzić... W poprzednim roku przywiozłem kilka samochodów w Niemiec i troche się orientuje w temacie(bez szaleństw, ale coś tam wiem). Zakładam, że nie kupujesz na szrocie tylko od prywatnego właściciela. Odnośnie wersji kupowania u jakiegoś handlarza Turka, Ruska czy Polaka wypowiem się na końcu. Ok to do rzeczy... Najlepiej zapytaj sprzedawce czy jest to Zulassungsbescheinigung Teil I czy Zulassungsbescheinigung Teil II. Jeśli Ci powie że Teil II(duży Brief czyli karta pojazdu) to jesteśmy w domu, a jeśli że Teil I to możesz spróbować gościa poprosić, że dasz mu zadatek i niech wyrobi Ci duży Brief skoro go zgubił, a Ty wtedy kupisz moto. Jeśli odmówi to zrobić to znaczy, że najprawdopodobniej moto jest finnanziert, czyli w kredycie a Zulassungsbescheinigung Teil II znajduje sie w Banku(czytaj gość chce Ci wcisnąć zadłużony motocykl). Tu w odróżnieniu od Polski nie ma dziwnych form zabezpieczenia kredytów takich jak np. zastaw rejestrowy, które w pewnym sensie umożliwiają przestępcom oszustwa. W Niemczech jeśli jakiś pojazd jest kredytowany to Zulassungsbescheinigung Teil II zostaje w Banku. Teraz zakładamy że to jest Zulassungsbescheinigung Teil II, albo że nie było i gość wyrobił. Co teraz możesz zrobić... Nie jestem pewny czy nie udało by Ci się zarejestrować moto w niemieckim Zulassungsstelle na czerwone tablice wywozowe tzw. Rotekennzeichen(nie mylić z żołtymi - Gelbekennzeichen - bo te się tutaj nie przydadzą) i wtedy wpisują Ciebie w Zulassungsbescheinigung Teil 2 jako właściciela pojazdu i NIE JESTEM PEWNY ale może dostaniesz wtedy również mały brief na siebie-np. takie tablice z ubezp. ważne 14 dni na samochód kosztowały w granicach 150 Euro. Ja radze Ci zadzwonić do Zulassungsstelle w mieście, w którym kupujesz moto i wyjaśnić czy można to zrobić bez małego Briefu i czy oni go wtedy wydadzą na Ciebie. Dowiesz się wtedy również ile to kosztuje. Oczywiście w tej sytuacji musisz troche znać niemiecki. A jeśli wybierasz się na jakiś plac z motorami i coś jest w atrakcyjnej cenie i do tego bez Zulassungsbescheinigung Teil II to ja bym sobie to na Twoim miejscu odpuścił. Jak kupować w Niemczech coś dla siebie to od rodowitego Niemca. Ci są zazwyczaj bardzo ucziciwi i nie bawią się w przekręty. Z hanlarzami to z kolei bywa różnie-czasem można się nieźle rozczarować. Generalnie jak masz ambicje na fajne moto i chcesz zapłacić tyle ile wynosi cena rynkowa w Polsce lub więcej to Niemcy to dobry kraj na kupno moto w dobrym stanie. Ale tak jak mówie trzeba tam zapłacić nieraz więcej niż u nas za ten sam model(mówie o dobrym stanie). Powiem Ci tylko jeszcze jak było rok temu. Powiedzmy ukazyło się coś na internecie w dobrej cenie, ja dzwonie do Niemca i pytam czy może mi zarerwować samochód do jutra, a facet mówi, że jacyś Polacy mieszkający np. w Hanoverze już do niego jadą i będą za godzine. A pisze Ci to tylko po to żeby Ci uświadomić, że w Niemczech jest trudno kupić coś tanio, czy to motocykl czy samochód. Życze powodzenia i do zobaczenia na drodze! Edytowane 14 Września 2009 przez narazie_amator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.