Skocz do zawartości

Mazda 6


jjank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy ktoś miał styczność z takim autem z silnikiem diesla 2.0 136KM? Ktoś wie jak to się spisuje? Ceny tych aut kształtują się na poziomie tylko ciut wyższym niz nudne octavie itp. a auto jest ładne(jak na mój gust), pytanie co warte są ich diesle, bo tdi wiadomo - sprzęt sprawdzony.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najlepszych modeli w historii Mazdy. W testach Auto Świata 100 tkm ocena 6 za niezawodność, czołowe miejsca w rankingach TUV. Bolączką tego silnika jest zapychający się smok olejowy (trzeba często go oczyszczać). Karoseria rdzewieje, konieczne solidne zabezpieczenie przed zimą. Poza tym auto rewelacja.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubagsx

Napisano dziś, 08:22

 

Jeden z najlepszych modeli w historii Mazdy. W testach Auto Świata 100 tkm ocena 6 za niezawodność, czołowe miejsca w rankingach TUV. Bolączką tego silnika jest zapychający się smok olejowy (trzeba często go oczyszczać). Karoseria rdzewieje, konieczne solidne zabezpieczenie przed zimą. Poza tym auto rewelacja.

 

Ja z twojej wypowiedzi odebrałem taki oto przekaz:

Auto rdzewieje i łatwo zatrzeć silnik, ale poza tym rewelacja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sieci INTER CARS sporo schodzi do nich "kół dwumasowych" więc z tym też ma problemy...tak po 200tyś. Problem turbin to raczej nie umiejętna eksploatacja niż wada materiału. Przednie wahacze aluminiowe i jak na naszych drogach trochę za delikatne.

Komfort i jakość wykonania na dobrym poziomie.

Polecam bogatsze wersje,szczególnie z nagłośnieniem BOSE :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego nalezy doliczyc koszty serwisu diesla niezaleznie czy to bedzie vw czy mazda

 

dwumasa

padajaca turbina regeneracja minimum 1000

wtryskiwacze - regeneracja lub nowe ida w tysiace

filtr czazasteczek stałych- podobno mozna w mazdzie to wyrzucic

 

 

a nie lepiej 6 w benzynie + LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na mój gust... to każde auto w granicach ~200 tys zacznie się konkretnie je**ć, nawet salonowe auta ojca gdy robił przebiegi trzeba było po prostu wymieniać, by dalej w nie nie pakować. Po używanych autach mojego brata wnioskuję to samo. Swojego też planuję dociągnąć do ~180 tys i kupić coś młodszego.

 

A madzioche bym brał, ale w dwulitrowej benzynce :) Cudo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze - regeneracja lub nowe ida w tysiace

słyszalem, ze właśnie uklad wtryskowy jest marki DENSO, jest wrażliwy i drogi w naprawie, ogólnie silniki na CR mają jakieś gorsze opinie

Mazda super, auto z Japoni, jedne z najwyzszych notowan w swojej klasie mialo w owym czasie.

No tylko problem w tym, ze ja szukam 10cio latka, z przebiegiem pewnie ponad 200k km, a testuje się nówki :icon_razz:

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ogólnie auto spoko, diesel był w dwóch wariantach mocy - szukaj mocniejszego. Z DPFem jak z DPFem - trzeba uważać. Były przypadki że zalewało przez niego ropą, ropa miesza się z olejem, oleju przybywa i w końcu silnik się rozbiega i bum!. Ale to już wynika z czystego niedbalstwa. Problemy z wtryskami są sporadyczne, częściej dwumas się odzywa. Rudej unikaj jak ognia bo w pierwszych rocznikach były problemy technologiczne z ochroną antykorozyją, ale jak trafisz taką co jeszcze nie gnije to raczej problemów z rdzą nie będzie. Seryjne Webasto też potrafi krwii napsuć. Są też problemy z tylnimi zaciskami a dokładnie z ich prowadnicami. Zacisk się na nich zapieka jeśli wymiana klocków ogranicza się do wymiany klocków bez zadbania o czystość i ewentualnie reperaturkę usczelek.

Fajnie jeździ - dla mnie dużo przyjemniej jak TDI. Świetnie się prowadzi i ma fajne wnętrze. Usterki są sporadyczne raczej ale psoro zależy od tego jak fachowo auto jest serwisowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych tygodnik MOTOR wydanie 36 z 05.09.2011.

Bardzo obszerny artykuł o Maździe 6 z 2002-2007 pod tytułem "Kosztowne rozczarowanie".

Jeśli już ten model to tylko z benzyną...chyba że ktoś choruje na nadmiar gotówki to polecam diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu z octavia rewelacja.

Pracuje w serwisie mazdy aczkolwiek sie nimi nie zajmuje. Z tego co wiem do zawieszenia sie nie zagląda jest takie trwałe, dużym problemem faktycznie jest rdza. Zwykle mazdy są dużo lepiej wyposażone niż octavie. Ja bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...