marasxl22 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam wszystkich.Zeszłego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy kategorii A jak i pierwszego poważniejszego sprzętu jakim jest Yamaha XJ 600 (96r) ;) Od tamtej pory zrobiłem już (a raczej dopiero, choć uwzględniając 1 sezon mieszczę się w średniej ;P) 10000km. Było mnóstwo krótkich tras i kilka dłuższych wypadów. Sprawdziłem empirycznie jak śliska potrafi być nawierzchnia w deszczu, jak drobinki piasku na rondzie mogą sprawić że tylne koło "odjedzie" gdy chce się pochylić trochę bardziej niż wymaga sytuacja, jak to jest gdy trzeba zahamować gwałtownie z prędkości 130 do praktycznie 0 gdy nagle z teoretycznie podporządkowanej ulicy wyłania się auto i jak gdyby nigdy nic wjeżdza na nasz pas (zupełnie jakby nas nie bylo) ;) Udało mi się jak dotychczas przetrwać bezkolizyjnie, może własnie dlatego, że XJ wiele wybacza jak to wszyscy mówią. Nauczyłem się szacunku dla motocykla choć to tylko (a może dla niektórych aż ;P) 61 koni ;) Do końca tego sezonu pozostanę nadal przy XJ jednak gdy ceny w październiku zjadą w dół planuję na kolejny (trzeci) sezon nabyć drugi motocykl. Motocykl sportowy.I tu pytanie do doświadczonych - jaką sportową 600 polecacie na drugi motocykl? Zawsze marzyła mi się R6 ale nie wiem czy to dobry pomysł - przesiąść się z 60 koni od razu na 120... Wiem, że plastiki z założenia są "wyrywne" (;p) ale mnie właśnie zależy żeby nie pójść na koło przy pierwszym ruchu manetką bo do stuntera mi daleko ;P Szukam więc czegoś analogicznego do XJ tylko że w klasie sportowej. Ścigacza, który "wybacza" o ile to możliwe trochę bardziej niż R1 ;) I który nie pali średnio 12 litrów ;D To też jest dość ważne kryterium - nie chcę smoka który zrujnuje mi kieszeń ;)Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Jaki budżet ? Czy to musi być plastik, czy zwyczajnie rzędowa czwórka współczesnej generacji ? Jeśli polubiłeś stajnie Yamaha, i serie XJ to może pójdź za ciosem i kup nową (tutaj zgaduję, że plastik musi być) Diversion F. Kucyków chyba 78 ale bardzo sympatycznych i ruchawych :) I jeśli dobrze rozumuje to powinno dać się to zmienić na wartości fazerowe ale głowy nie dam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marasxl22 Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Aaaa no własnie - budżetu nie uwzględniłem ;)10.000 to max, niestety fundusze nie pozwalają na więcej.Więc F-ka która wychodzi od 2009 raczej odpada...Celuję raczej w plastik, chociaż jeśli "plastikowy" silnik będzie zamocowany w turystyczną ramę to też można rozważyć takowe opcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Może gsr-600 tylko uważaj na pękające ramy tu masz mój temat, może będzie pomocny:http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/136753-drugie-moto-problem-bogactwa-wyboru-co-kupic/page__p__1699839__hl__%2Bproblem+%2Bbogactwa__fromsearch__1#entry1699839 Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rachub48 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Honda Hornet 600? bodajże coś ok 100 KM, silnik z CBR, tylko że słabszy, łagodniejszyAlbo jeszcze lepiej, Hornet 900 :icon_biggrin: Cytuj Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 (edytowane) To nie jest tak, ze odkrecisz i odrazu idzie na kolo. Tak szczerze napisawszy tu jest jeszcze wieksza porazka bo musisz wrzucic na wysokie obroty. Frajda z jazdy zaczyna sie dopiero prawie od czerwonego.Kup to co Ci sie podoba. A pozniej zobaczysz czy potrzeba Ci V czy dalej rzedowki. Thundercat? Edytowane 1 Czerwca 2011 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sgregor242 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 R6 była by najlepsza ale za dyche to dobrej nie kupisz.Tak więc jesteś skazany na horneta albo dołożenie ok.4 tys. plus kombinezon itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Najlepiej pasowałby Ci Triumph Street Triple, ale niestety to nie ten przedział cenowy.. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Najlepiej pasowałby Ci Triumph Street Triple, ale niestety to nie ten przedział cenowy.. to może Speed Four? W 10k da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adel Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 z tego co piszesz, to idealnie pasowała by do ciebie taka CBRa jak moja, mocy więcej, świetne prowadzenie, moc liniowa jak na 600, dość wygodna jak na ściga, w cenie coś znajdziesz, silnik niezawodny i wiele innych plusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Tylko cebra :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekx123 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Również polecam Cebrę F4, do 6tys obrotów będzie jechać jak XJa a jak się już wjeździsz to będziesz kręcił wyżej,bardzo wygodna jak na sportową 600, spalanie od 5,5l przy wolnej jeździe, przy normalnej ok 6,3. Cytuj www.bikepics.com/members/zawisza Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Jak kolega wyżej napisał, CBRki to najlepszy wybór na pierwszy sportowy motocykl w klasie 600. Oddaje moc liniowo więc nie odstrasza jej miłośników. Jeżeli wybór padnie na CBR to polecam Ci modele od 1997 roku (osobiście bym dozbierał na F4i - ale to tak tylko nawiasem). Mógłbyś się jeszcze pokusić na zx6r po roku 2001, jeździłem takim modelem całe zeszłoroczne wakacje i jak dla mnie bardzo fajny motocykl - bardziej zrywny i "nerwowy" niż CBRka i troszkę tańszy ale wygodny i wg mnie bardziej prestiżowy od F3 czy F4 (te przednie reflektory! miodzio). Pzdr. Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargamel Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Ja bym na Twoim miejscu rozglądał się za CBR F3 lub F4. Za przyzwoite pieniądze kupisz w dobrym stanie, zwłaszcza F3. Silniki w nich są bardzo wytrzymałe i odporne. Przy zakupie F3 zostanie jeszcze kaski na niezły strój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djobeł Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Bierz CEBRE! Za dyszkę spokojnie powinieneś wyrwać jakaś F4 w przyzwoitym stanie. Cytuj V-TWIN wanker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.