Jump to content
marasxl22

Drugi motocykl - motocykl sportowy

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Zeszłego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy kategorii A jak i pierwszego poważniejszego sprzętu jakim jest Yamaha XJ 600 (96r) ;) Od tamtej pory zrobiłem już (a raczej dopiero, choć uwzględniając 1 sezon mieszczę się w średniej ;P) 10000km. Było mnóstwo krótkich tras i kilka dłuższych wypadów. Sprawdziłem empirycznie jak śliska potrafi być nawierzchnia w deszczu, jak drobinki piasku na rondzie mogą sprawić że tylne koło "odjedzie" gdy chce się pochylić trochę bardziej niż wymaga sytuacja, jak to jest gdy trzeba zahamować gwałtownie z prędkości 130 do praktycznie 0 gdy nagle z teoretycznie podporządkowanej ulicy wyłania się auto i jak gdyby nigdy nic wjeżdza na nasz pas (zupełnie jakby nas nie bylo) ;) Udało mi się jak dotychczas przetrwać bezkolizyjnie, może własnie dlatego, że XJ wiele wybacza jak to wszyscy mówią. Nauczyłem się szacunku dla motocykla choć to tylko (a może dla niektórych aż ;P) 61 koni ;) Do końca tego sezonu pozostanę nadal przy XJ jednak gdy ceny w październiku zjadą w dół planuję na kolejny (trzeci) sezon nabyć drugi motocykl. Motocykl sportowy.

I tu pytanie do doświadczonych - jaką sportową 600 polecacie na drugi motocykl? Zawsze marzyła mi się R6 ale nie wiem czy to dobry pomysł - przesiąść się z 60 koni od razu na 120... Wiem, że plastiki z założenia są "wyrywne" (;p) ale mnie właśnie zależy żeby nie pójść na koło przy pierwszym ruchu manetką bo do stuntera mi daleko ;P Szukam więc czegoś analogicznego do XJ tylko że w klasie sportowej. Ścigacza, który "wybacza" o ile to możliwe trochę bardziej niż R1 ;) I który nie pali średnio 12 litrów ;D To też jest dość ważne kryterium - nie chcę smoka który zrujnuje mi kieszeń ;)

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki budżet ? Czy to musi być plastik, czy zwyczajnie rzędowa czwórka współczesnej generacji ?

 

Jeśli polubiłeś stajnie Yamaha, i serie XJ to może pójdź za ciosem i kup nową (tutaj zgaduję, że plastik musi być) Diversion F. Kucyków chyba 78 ale bardzo sympatycznych i ruchawych :) I jeśli dobrze rozumuje to powinno dać się to zmienić na wartości fazerowe ale głowy nie dam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa no własnie - budżetu nie uwzględniłem ;)

10.000 to max, niestety fundusze nie pozwalają na więcej.

Więc F-ka która wychodzi od 2009 raczej odpada...

Celuję raczej w plastik, chociaż jeśli "plastikowy" silnik będzie zamocowany w turystyczną ramę to też można rozważyć takowe opcje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Hornet 600? bodajże coś ok 100 KM, silnik z CBR, tylko że słabszy, łagodniejszy

Albo jeszcze lepiej, Hornet 900 :icon_biggrin:


Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest tak, ze odkrecisz i odrazu idzie na kolo. Tak szczerze napisawszy tu jest jeszcze wieksza porazka bo musisz wrzucic na wysokie obroty. Frajda z jazdy zaczyna sie dopiero prawie od czerwonego.

Kup to co Ci sie podoba.

A pozniej zobaczysz czy potrzeba Ci V czy dalej rzedowki.

 

Thundercat?

Edited by spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sgregor242

R6 była by najlepsza ale za dyche to dobrej nie kupisz.Tak więc jesteś skazany na horneta albo dołożenie ok.4 tys. plus kombinezon itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej pasowałby Ci Triumph Street Triple, ale niestety to nie ten przedział cenowy..


freude am fahren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej pasowałby Ci Triumph Street Triple, ale niestety to nie ten przedział cenowy..

 

to może Speed Four? W 10k da radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co piszesz, to idealnie pasowała by do ciebie taka CBRa jak moja, mocy więcej, świetne prowadzenie, moc liniowa jak na 600, dość wygodna jak na ściga, w cenie coś znajdziesz, silnik niezawodny i wiele innych plusów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko cebra :D


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również polecam Cebrę F4, do 6tys obrotów będzie jechać jak XJa a jak się już wjeździsz to będziesz kręcił wyżej,

bardzo wygodna jak na sportową 600, spalanie od 5,5l przy wolnej jeździe, przy normalnej ok 6,3.


www.bikepics.com/members/zawisza

 

Simson S51 > MZ ETZ150 > Kawasaki GPZ500s > Honda CBR600 F4 > Yamaha FZS 1000 Fazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak kolega wyżej napisał, CBRki to najlepszy wybór na pierwszy sportowy motocykl w klasie 600. Oddaje moc liniowo więc nie odstrasza jej miłośników. Jeżeli wybór padnie na CBR to polecam Ci modele od 1997 roku (osobiście bym dozbierał na F4i - ale to tak tylko nawiasem).

 

Mógłbyś się jeszcze pokusić na zx6r po roku 2001, jeździłem takim modelem całe zeszłoroczne wakacje i jak dla mnie bardzo fajny motocykl - bardziej zrywny i "nerwowy" niż CBRka i troszkę tańszy ale wygodny i wg mnie bardziej prestiżowy od F3 czy F4 (te przednie reflektory! miodzio).

 

Pzdr.


'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na Twoim miejscu rozglądał się za CBR F3 lub F4. Za przyzwoite pieniądze kupisz w dobrym stanie, zwłaszcza F3. Silniki w nich są bardzo wytrzymałe i odporne. Przy zakupie F3 zostanie jeszcze kaski na niezły strój.


milicjaforum.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz CEBRE! Za dyszkę spokojnie powinieneś wyrwać jakaś F4 w przyzwoitym stanie.


V-TWIN wanker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostań w stajni Yamahy i zakup eleganckiego Thundercat-a powinien spełnić wszystkie Twoje wymagania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thundercat tez bylby dobra propozycja gdyby nie mial problemow z wypadajaca dwojka.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thundercat tez bylby dobra propozycja gdyby nie mial problemow z wypadajaca dwojka.

a R6 tego nie miała? Zdaje mi się że R1 napewno.. Widać w Yamasze to nagminny problem.

Edited by kubagsx

freude am fahren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak jak piszesz, to bolaczka wielu yamah.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak jak piszesz, to bolaczka wielu yamah.

A moj model BMW (pierwsze egzemplarze) swego czasu trapił wyskakujący nie wiadomo kiedy luz, zdarzały się niebezpieczne przypadki gdy na autobahnie między 5 a 6 biegiem jadąc prawie 2 paki wypadał luz. :ph34r: musiało być nieprzyjemnie. Na szczęście szybko poprawiono usterkę i mój rocznik jest zdrowy :)

Edited by kubagsx

freude am fahren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Główną przyczyną wypadających biegów w Yamaszce było katowanie jej na kole i wbijanie bez sprzęgła - mogę się mylić ;)

Jeżeli znajdziesz coś fajnego ze sprawną skrzynią to czemu nie, najwyżej zarezerwuj sobie w najgorszym przypadku 1,5k na nową skrzynię.

Jak już Yamaha to tylko R6 :notworthy: Jak jesteś kasiasty to kup sobie coś po 2004 roczniku to problem skrzyni zniknie jak bańka mydlana :D


'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jesteś kasiasty to kup sobie coś po 2004 roczniku to problem skrzyni zniknie jak bańka mydlana :D

Albo cebre w dowolnym roczniku jesli nie jestes kasiasty :D


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo cebre w dowolnym roczniku jesli nie jestes kasiasty :D

 

To mi się właśnie podoba w CBRkach, tanie, ładny desing, "żywe" - same PLUSY a ich koszt jest do zniesienia. Nawet można zaryzykować powiedzeniem, że są tanie.

 

HONDA :notworthy:


'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po divce 96 wsiadlem na f4i i jest super :)

Bez problemu do ogarniecia, bardzo przyjemne moto, nieawaryjne, czesci cala masa w razie problemu.

Juz ze 2 lata ja mam i nadal jest fajnie :)

Do miasta jak znalazl.

Edited by G3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo :). Zanim kupilem cebre to zmienialem sprzety srednio co pol roku. Na poczatku xj 600, potem fazer, gsxf 750, sv 650, a cebre mam juz trzeci rok i wcale sie nie nudzi :D


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...