Jump to content
marasxl22

Drugi motocykl - motocykl sportowy

Recommended Posts

Odgrzeję trochę temat.

Przesiadłem się po roku z ER5 jeżdżąc jeszcze stosunkowo słabo na CBR F4 i takie wstępne wnioski:

- brakuje na rynku w miarę popularnych rzędowych motocykli, które byłyby lekkie (max 200kg z paliwem) i z owiewkami o mocy (60-80KM)

- w 600tce duża moc mi przeszkadza i utrudnia dalszą naukę

- problemy podczas manewrów na b. małych prędkościach - nauka praktycznie od nowa względem ER5

- przyjemniejsza równiejsza praca silnika, trudniej zblokować tył przy złej redukcji niż w ER5 :).

- łatwiejsza jazda w trasie (łatwiej wyprzedzić bez wachlowania biegami, lepszy komfort dzięki owiewkom i nieco pochylonej sylwetce)

- w mieście przemieszczam się wolniej niż na ER5

- gdyby w latach 2000-2005 była produkowana jakaś 4setka sportowa w miarę dostępna to bym ją brał

- nie żałuję zmiany, nie żałuję że nie kupiłem dwucylindrowej SV lub cięższego o 20 kg nakeda typu Bandit, ZR7

- wg. moich kryteriów lepsza mogłaby być Hornet S (wyższa kierownica, ciut słabsza, jako taka owiewka) ale mały wybór tej wersji na rynku

 

Dlaczego nie produkują już tych sportowych 4setek. :banghead: .

Edited by ryhu

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam pytanko do speca w dziedzinie do którego roku produkowali en 500.

znalazłem info że do 2003, nagle jakies ogłoszenie moto z USA z 2009

o co chodzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlaczego nie produkują już tych sportowych 4setek.

Masz bardzo fajną 250-tkę, np. Kawasaki Ninja. Potem masz sportowe 600-tki, które mają 120 koni tylko powyżej 8000 obrotów, więc dopóki nie odwijasz, to jeździsz normalnie jak każdym innym motocyklem, bo nawet gwałtowne odwinięcie manetki niewiele zmienia. No i masz litry, które rozpędzają się tak, jak 600-tki, tylko od 4000 obrotów i w których odwinięcie manetki czuć przy każdej prędkości obrotowej. Czego chcieć więcej? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest komandosek

Super lekkiego v4 400cm3 który kręci się do kilkunastu tysięcy obrotów. mocy ma tyle by do 100 rozpędzić się poniżej 3,5s i ma w pełni regulowane zawieszenie usd. Takie filigranowe panigale :P

Edited by komandosek

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadzam się z Shermanem. gdzie ta moc w 600 ktora przeszkadza w jeździe? żeby poczuć ze 600 idzie trzeba byc w drugiej połowie obrotomierza... wg mnie po jakiejkolwiek 500 sportowa/szosowa 600 z mocą ok 100KM jest naturalną koleją rzeczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sherman jak 600 jeżdżą jak 400 a 1000 jak 600. To co jedzie jak 1000? :wink:

Jeżdżę F4 właśnie w takim powiedzmy rekreacyjno - turystycznym stylem i jest ok. Mam świadomość, że gdybym wsiadł na litra to też bym jechał ale nie o to chodzi by się tylko przemieszczać ale o kontrolę.

Jak dla mnie różnica w ogarnięciu 50konnego nakeda z wysoką kierownicą a 110konnego sporta jest duża.

 

Super lekkiego v4 400cm3 który kręci się do kilkunastu tysięcy obrotów. mocy ma tyle by do 100 rozpędzić się poniżej 3,5s i ma w pełni regulowane zawieszenie usd. Takie filigranowe panigale :P

 

No i właśnie o to chodzi , że VFR400, CBR400 są praktycznie niedostępne nie mówiąc o częściach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeję trochę temat.

Przesiadłem się po roku z ER5 jeżdżąc jeszcze stosunkowo słabo na CBR F4 i takie wstępne wnioski:

- brakuje na rynku w miarę popularnych rzędowych motocykli, które byłyby lekkie (max 200kg z paliwem) i z owiewkami o mocy (60-80KM)

- w 600tce duża moc mi przeszkadza i utrudnia dalszą naukę

- problemy podczas manewrów na b. małych prędkościach - nauka praktycznie od nowa względem ER5

- przyjemniejsza równiejsza praca silnika, trudniej zblokować tył przy złej redukcji niż w ER5 :).

- łatwiejsza jazda w trasie (łatwiej wyprzedzić bez wachlowania biegami, lepszy komfort dzięki owiewkom i nieco pochylonej sylwetce)

- w mieście przemieszczam się wolniej niż na ER5

- gdyby w latach 2000-2005 była produkowana jakaś 4setka sportowa w miarę dostępna to bym ją brał

- nie żałuję zmiany, nie żałuję że nie kupiłem dwucylindrowej SV lub cięższego o 20 kg nakeda typu Bandit, ZR7

- wg. moich kryteriów lepsza mogłaby być Hornet S (wyższa kierownica, ciut słabsza, jako taka owiewka) ale mały wybór tej wersji na rynku

 

Dlaczego nie produkują już tych sportowych 4setek. :banghead: .

 

A BMW F800? Waży nieco ponad 200kg i ma chyba 86KM

Nie nadałoby się?

 

Pozdr.

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F800 S albo ST są poza moim zasięgiem cenowym (min 20000zł) ze względu na wyłącznie młode roczniki. Wersja ST wygląda w miarę przyzwoicie ale S już nie.

No i to twin a nie 4gary i przez to jest trochę lżejsze od konkurencji typu Fazer, GSX600F.

 

Przez 10lat (od zakończenia produkcji ZXR400 do teraz) nie ma nic sportowego z przedziału 50-100KM czyli o takiej mocy, którą mniej doświadczony motocyklista jest w stanie jechać nazwijmy to sportowo (z wykorzystaniem możliwości zawieszenia i drugiej połowy skali obrotomierza) bez narażania siebie i innych.

 

 

Teraz jak masz rok za sobą na GS500, Er5 , CBR 250, Ninia 250 itp. i chcesz sportowy motocykl masz 7-12tyś to co możesz:

- rzucić się od razu na 600 4cyl. o mocy 110-120KM (co uczyniłem)

- wbić w 2cyl. typu SV, Ducati 900SS, 1cyl. Duke lub inne mniej typowe sprzęty

- odpuścić sporta i wbić w nakeda/sport. -tour. których wybór jest spory

- zrobić to co proponuje Komandosek czyli kupić starą (15-20letnią) odrestaurowaną 400 za dużą kasę, która w zasadzie jest motocyklem unikatowym, problematycznym w serwisie i niesprzedażnym w przyszłości

 

Teraz wypuszczą tą CBR500 jak będzie ważyć max 170kg bez paliwa, miała koło 70KM, skuteczne zawieszenie z min. podstawowymi regulacjami i hamulce np. z Horneta (przy mniejszej masie) no i cenę max 30000zł to może się okazać hitem sprzedaży.

Edited by ryhu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ryhu sztucznie piętrzysz problemy. Jeśli CBR F4 wydaje Ci się za mocna to po prostu wstaw w niej blokady na przepustnicach (ograniczające odkręcenie gazu). Będziesz wtedy nadal mógł na kilku pierwszych biegach wkręcić silnik do 14tys obr/min, ale będziesz dysponować mocą np 70KM i momentem 45Nm. Maszyna z wielkim trudem osiągnie wtedy 200km/h. Sporo jest filmów na Youtube jak śmigają zblokowane do 34, lub 50KM sportowe sześćsetki. Stare 400ccm to jakieś nieporozumienie - przecież one nie mają żadnych zalet w porównaniu do sportowych 600ccm, a mają same wady - wiek, słaby dostęp do części, mały moment obrotowy itd.

 

CBR F4 za mocne? Zależy w jakiej sytuacji. Na pewno nie wtedy jak jedziemy autostradą i chcemy przekroczyć 200km/h. Wówczas przydało by się dodatkowe 10-20KM.

Edited by samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stare 400ccm to jakieś nieporozumienie - przecież one nie mają żadnych zalet w porównaniu do sportowych 600ccm, a mają same wady - wiek, słaby dostęp do części, mały moment obrotowy itd.

stawiam flachę że nigdy nawet nie siedziałeś na tego typu maszynie nie mówiąc o jeździe ;)


Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem nie siedziałem, nie jeździłem. Skoro jeździłeś to oświeć mnie co straciłem? Jeszcze jedno - proszę nie robić z tych maszyn unikatów- rarytasów. 10 lat temu można je było kupić za przyzwoite pieniądze w dobrym stanie i jakoś wielu nabywców nie znalazły. Stare CBR-ki nadal jeżdżą , R1 również ale ZXR400 na drogach jakoś nie widać.


Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo widzisz u nas panuje taki kult mocy: Im więcej tym lepiej.

Ilość ZXR400 w używkach jest znikoma bo mało ich sprzedawano jako nowych. Ich stan jest zły tak jak stan przeciętnego aukcyjnego ZXR750.

CBR F2,F3,F4 to trochę inna bajka jeśli chodzi o awaryjność.

 

Nie każdemu zależy na tym by na autostradzie przekroczyć 200. :)

Z wadami ZXR400 to generalnie masz rację. Ale czy nie ma zalet względem 600? :blink: To tak jakbyś napisał, że R6 nie ma zalet względem R1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...