Skocz do zawartości

VTR1000 - temat użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

hmm, chyba 3 razy mowil ze ma 16/41 czyli to ,co mam miec. a jazda z niskimi obrotami(za niskimi) na wysokich biegach jest szkodliwa dla wału. nawet ostatnio czytalem o tym w samochodowej gazecie.moze to chodzi o slabsze smarowanie a duze obciazenie silnika?

Edytowane przez rom996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Rom mniej więcej , o to chodzi ... Rafał chyba nie polubi tego tematu . Ale ciężko jest coś wymyślić , jeśli wszystko co podaje jest tak jak trzeba ... wszystkim jedzie tak samo tylko w tym przypadku inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wcale tak Rafal nie twierdzi. ale jesli nie moze jechac na 6 biegu od 3,5 tys obr. to jest cos nie tak. i pomijanie zakresu obrotow ,w ktorym sa problemy ,nie jest rozwiazaniem. mniej lub bardziej logiczne powody. 1.zmiany w skrzyni biegow 2.znieksztalcone wskazania obr. i pred. 3. inne tylne kolo 4. pomijam zebatki bo 3 razy pisal ze ma 16/41. 5.regulacja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś byłem u kolegi co ma VTR. Pomierzyłem wszystko tzn ilosci zębów na przodzie i tyle)16/41) łańcuch(102ogniwa) ba, nawet zmierzyłem zębatke tylną, srednice na cebie i rowku-to samo co u mnie. Nie mam pojęcia co jest. Licznik z pewnościa nie przekłamuję o 40km/h a ja nadal mam problem taki, że kolega jezdzi 100km/h na 6 biegu a ja wtedy mam 1,500obrotów. motocykl na kolo staje na 1 i 2 biegu, ma odejscie do setki i 600cm3robi na starcie do okolo 120km/h-pozniej sie juz nie scigam. Poza tym skoro w trasie jedziemy na roznych sprzetach i kazdy ma wbity 6 bieg=ja mam nadal 4, bo na 5 bieg za niskie obroty o 6 nie wspominając.

Nie wiem, naprawde nie wiem co jest, czy w skrzyni mam inne przełożenia? choc silnik nie wyglada na rozpoławiany i przed wymianą napędu chodził normalnie. Co do turystycznej jazdy to uwazam taka gdzie jedzie sie 120-140km srednio i czasem lata po 200km/h i rzadko sie zwalnia do 80km i mniej.

 

Zamówłem zębatke 43zęby i jakoś w next weekend zrobie traskę aby sprawdzic spalanie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przyczyna leży w silniku, tym bardziej że przed oddaniem do mechanika było "normalnie". Zmiana przełożenia wtórnego o 2 zęby więcej spowolni motocykl, ale na pierwszych dwóch biegach wielkiej różnicy nie odczujesz. Na zegarach (obroty i prędkość) będzie bez zmiany- odczyt prędkości masz ze skrzyni biegów, nie z koła. Najlepiej porównać parametry z innym VTR-em albo dwoma, jak wspomniał Yuby.

 

Ja założyłem zębatkę z tyłu o 3 zęby mniejszą (44 zamiast 47), łańcuch krótszy o 2 ogniwa (teraz 110, o jedno nigdy się nie da skrócić, łańcuch zawsze ma parzystą liczbę ogniw). Prękość na 5 biegu wzrosła o 7% ( zmierzone innym motocyklem i GPS ), ale w Varadero jest inna skrzynia biegów i inaczej zestrojony silnik. Zyskałem za to na zużyciu paliwa- tego chciałem. Ale nie odczułem jakoś spadku dynamiki przy przyspieszaniu na niskich biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie panowie że wpiepszam sie miedzy obiad a zakąske ale czy "wydłużone" przełożenie nie powinno zaskutkować właśnie niższym spalaniem zwłaszcza w trasie ?

 

Znajomy ma VTR chyba 99' i naprawde normalnie da sie poruszać na 6 biegu w okolicach 100 km/h wiec u kolegi musi być coś jednak nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie panowie że wpiepszam sie miedzy obiad a zakąske ale czy "wydłużone" przełożenie nie powinno zaskutkować właśnie niższym spalaniem zwłaszcza w trasie ?

I tak działa. Na standardowym przełożeniu przy 120 km/h "Varan" spalał 6 L/100 km. Teraz przy "licznikowych" 110 km/h (realnie ok 118) spala 5,2 L/100 km. Obroty przy tej prędkości spadły z 5 tyś na 4,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem właśnie na poziomie kupna łańcucha (jak już wcześniej pisałem) i mam takie pytanie hmmm nawet związane z powyższą burzliwą rozmową: jak duża różnica jest między 41 a 42 zęby z tyłu? W sklepie co zamówiłem piszą, że nie mają 41 i chcą mi dać 42 i się zastanawiam czy brać?

 

Chodzi mi przede wszystkim o to czy:

1 będą jakieś problemy z założeniem łańcucha (wycinanie ogniw z łańcucha)?

2 czy jest mocno odczuwalne inne przełożenie?

 

z góry dzięki za szybką odpowiedź, bo czeka koleś z wysyłką :)

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zamów na Ścigacz.pl taki zestaw jaki potrzebujesz. Dostaniesz tam zębatki w każdym sensownym rozmiarze, do tego wyliczą Ci wymaganą długość łańcucha i jeszcze dostaniesz korzystną cenę. Zębatki Sunstar i łańcuchy DID biorą z oficjalnej sieci sprzedaży, więc oryginalność gwarantowana.

 

Wracając do pytania - jeden ząb dużej różnicy nie zrobi, jeśli chodzi o długość łańcucha. Chociaż to zależy od konfiguracji ilości zębów na przodzie i tyle. Przy większej zębatce z tyłu powinno się wręcz dać dłuższy łańcuch (rozstaw osi się skróci, a regulacja na wahaczu jest ograniczona). W Ścigaczu możesz zapytać jaką długość łańcucha sugerują dla takich zębatek.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja robilem wymiane napedu to lancuch juz w zestawie byl dluzszy i mechanik odcial tyle ile trzeba. swoja droga tez myslalem ze nowy zestaw wykorzysta cala mozliwosc naciagu a jest juz polowa dlugosci wykorzystana. ale widocznie tak ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zębatka już wymieniona :) 43 zęby z tyłu y 16 na przodzie. Łańcuch na poczatku naciągu, ale spokojnie weszła by wieksza zębatka-ale nie oto chodziło. dziś już nie mam czasu na motocykl a i temperatura odstrasza, choć słonko ładnie świeci. W weekend jeśli się ociepli do 5st wsiąde i przejade sie w trase, nawine 100km i sprawdze spalanie etc.

 

jakby ktos potrzebował, to moją tylna zębatke 41zębów oddam tanio - najechane na niej 3000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam pytanie troche z innej beczki ... Otóż sprawa wygląda następująco, firestorm , pali bdb, chodzi na wolnych obrotach i na średnich ...gdy zbliża się do 6,5 rpm nagle zaczyna przerywać i tak już jest praktycznie do czerwonego pola. Byłem pewny że to gaźniki podmieniłem z innej vtry i objawy sa identyczne, świece też wymieniane i bez zmian ... czy ktoś może poradzić? kilka głów zawsze coś więcej wymyśłi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...