Skocz do zawartości

VTR1000 - temat użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

no niestety "motocykle uzywane' to zbior katalogowych informacji tzn jak ,gdzie i kiedy powstal dany motocykl i jakie zmiany zaszly w czasie produkcji, typowe usterki itd. swego czasu Pawel Boruta w ŚM pisal fajne teksty na temat uzywek. bylo czuc ze mial z motocyklem kontakt. te "bzdety" to mysle ze nie na temat moich wypocin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...A tak z innej beczki...może wie któryś ile powinno się odkręcić śrubkę od powietrza (biegu jałowego) w VTR Firestorm chodzi mi o tą śrubkę co znajduje się od spodu gaznika:P czytam tą serwisówke... ale moja znajomość angielskiego jest nikła i rozkładam ręce :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki

 

Mam wielką prośbę do osób które są posiadaczami VTRki 1000 F. Chodzi mianowicie o zębatki.

Kiedy kupiłem motocykl, a przesiadłem się z CBR600F to spalanie było większe ale nie do przesady. Motocyklem jezdze bardziej turystycznie i na odcinku 250km spalanie średnie w trasie wyniosło 7,5l/100km. Po wymianie łańcucha coś się zmieniło, motocykl przy jeszcze bardziej spokojnej jedzie nie potrafi zejsc do normalnego spalania a 6bieg muszę wrzucać dopiero przy 140km/h aby miał równe obroty około 3700-4000/min.

W miescie to juz w ogóle porażka, 2 bieg przy około 70km/h (pisze orientacyjnie, bo w tym roku jedziłem po osiedlu jak dotąd) ale gadałem z golegami co mają VTRki w miescie i oni takich problemów nie mają-zdjagnozowaliśmy, że chodzi o zębatki. Ale szukałem w necie i wiekszośc sprzedających oferuje komplety przód 16 a tył41zębów. W larssonie mają od 14 do 17 zębów przód a tył od 40do46 i teraz nie wiem jak dobrać aby było dobrze.

Nie chce motocykla do stuntu, ale też takiego co leci 300km/h a przy tym pali na codzien 12l w miescie.

 

I teraz prośba do tych, co im motocykle VTR mniej palą niz innym na forum aby sprawdzili dokładnie ilośc zębów u siebie w zębatkach i dali znać.

 

Dzięki i pozdrawiam

Rafał P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie mam 16 przód i 41 tył-po wymianie. Nie wiem jakie miałem przed wymianą ale z pewnością inne, bo motocykl mniej palił w trasie o średnio 2 litry na 100km, dodatkowo naprawdę muszę się pomęczyć i jeździć tak taryfiarz aby osiągnąć 10litrów w mieście. Leciałem ze znajomymi, oni na GSXR750, FJ1200, CBR 600F4i, yamaha R6 i R1 i tylko ja na drogach lokalnych przy 100-110km/h jechałem na 4 biegu a koledzy na 6. I motocykl już mi przez to spalanie nie sprawia żadnej frajdy i tak być nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie kombinowal, jesli masz inne to zamien na oryginaly.zawsze troche bedzie szarpala bo to V-ka. ja mam standartowe(i naleze do tych, ktorym pali troche mniej, ale to jest temat rzeka) na 6biegu: 3tys obr 90 km/h , 4tys 120 , 5tys niecale 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie kombinowal, jesli masz inne to zamien na oryginaly.zawsze troche bedzie szarpala bo to V-ka. ja mam standartowe(i naleze do tych, ktorym pali troche mniej, ale to jest temat rzeka) na 6biegu: 3tys obr 90 km/h , 4tys 120 , 5tys niecale 150.

 

no u mnie się nie da na 6 biegu tyle jechać. 4tys obrotów to u mnie kolo 140i więcej km/h jak w trasie lecialem 100-140km/h to mi srednie spalanie wyszlo 9l i wcale nie krecilem. ponizej 140km/h nie da sie jechac na 6biegu.

 

Pytanie - jakie sa oryginalne? bo w manualu nie znalazłem a w ogloszeniach na allegro wiekszosc proponuje 16 i 41 -i ja tyle mam, a przed wymianą nie wiem ile mialem, bo robil to mechanik a sprawa wyszla po kilku miesiacach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał to co opisujesz jest (co najmniej) dziwne , lub nie do końca dobrze opisane . Jeśli masz korony 16/41 to powinieneś mieć baaardzo podobne prędkości przy tych obr. jak Rom opisuje . A tak na marginesie , Jesteś pewien czy mechanik wymienił w Twoim Moto tylko napęd i nie grzebał w gaźnikach np , że poszło Ci spalanie ? Przecież przełożenia w skrzyni musisz mieć takie same , i teraz masz napęd standardowy 16/41 ... co przychodzi mi do głowy inna średnica tylnego koła ... W mieście VTR można dobić wysokie spalanie jak będziesz łoił po manecie i stał w korkach , ale w sumie w Elblągu nie ma takich korków (bynajmniej nigdy na takie nie trafiłem) i piszesz , że nie odwijasz agresywnie wiec nie kumam ...

 

Nie wiem też co wam szarpie , trochę obr i nie szarpie ... :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie. Spalanie to raz-że wzrosło.

2 ja mam zębatki 16 i 41 ale 6 bieg moge wbic dopiero przy 140km/h.

Jadąc 100km/h muszze jechać na 4 biegu, bo na 5 też są za niskie obroty. na biegach1-2-3 jezdze od niskich obrotów np 2 tys ale na 5 i 6 biegu aby byly równe obroty i moto jechało musze miec 3800 i więcej-a wtedy to musze już jechac te 140km/h wiec na takiej drodze Elbląg-Braniewo musze jechac na 4 biegu albo zapindalac, zero turystyki itd. Co do jazdy po miescie, to pali mi 10l/100km jak jezdze jak taryfiarz, bo jakbym jezdził tak jak się powinno jezdzić to mialbym 12-14. Jadąc po E7 z Elblaga do Ostródy jeszcze w czasie remontów drogi ale bez korków i dośc równo spaliła mi srednio 9-9,5litra na 100km a to juz przesada.

Sparwzdiłem dokładnie i na przodzie mam zamontowaną 16 fabryczną, łańcuch ma 102 ogniwa, tylna zębatka chyba JT 41zębów a naciąg łańcucha mam w połowie(na nowym łańcuchu przejechałem 3000km).

Pozyczyłem zebatke 45zębów od gsxra i w wolnym czasie -bede musiaql skorzystac z uprzejmosci znajomych, aby ja wymienic obadac obroty a pozniej zakupic i zainstalowac odpowiednia na tył

 

Co do zasad dobierania zębatek-podam prosty przykład z rowerów, aby szybko jechac wrzucamy przód duża zebatka a tył mała, wtedy ciezko nam sie pedaluje ale szybko jedziemy, natomiast aby wjechac pod gore lub jechac na 1 kole, wrzucamy z przodu małą zebatke a z tylu największa, wtedy mniej sie meczymy, mimo ze obroty naszego pedalowania wzrastają-podobnie w motocyklu.

 

 

A i jeszcze jedno: na mojej vtr nie da się wyjsc w miescie z zakretu na 2 biegu, konieczna redukcja na 1 lub palenie sprzegla w celu wyrownania obrotów

Edytowane przez Rafał P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz standartowe zebatki wiec to nie moze byc przyczyna klopotow. moze faktycznie warto zrobic przeglad zawory/gazniki. z drugiej strony przy obr ok 4tys 140 km/h to za duzo, wiec tez troche dziwne. faktem jest ze na 6 nie ma co przyspieszac ponizej 4tys ale jest to jak najbardziej mozliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni , ja tam starałem się nie schodzić niżej jak 4500-5000 obr/min (od 3 biegu w górę) , od tej wartości vtr zaczyna jechać wdł. mnie , ( miałem serie i seryjne ustawienia ) , bo raz - szkoda pieca , a dwa - tam nie ma mocnego dołu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory i silnik mam w dobrym stanie, robiłem głowice 2 lata temu. MOze synchro by sie przydało ale motocykl zmienił swoja charakterystyke po zebatkach. silnik moze jechac na najwyzszym biegu te 3800 ale to nie to. od 4 idzie jak trzeba, ale gadalem ze znajomymi co maja vtr i oni jada np 100-120km/h na 6 biegu a ja musze na 4, bo na 6 mialbym 1,5-2 tys obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...