Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Mam nakręcowne 40tys km. Narazie bez problemów. Żadnych poluzowanych szprych, jak tu czasem czytam i też nigdy nie były dokręcane. Jest kilka rzeczy, które mnie wkurzają. 1) Przez kilka sekund po rozruchu głośna praca silnika. 2) Zdarzyło mi się kilka razy odpalić sprzęta, zgasić po 10sekundach i .... już nie odpalił :-) Kończyło się odłączeniem instalacji i odpalaniem od aku samochodowego. Mam kumpla, który ma też Tenerę i też mu się to przydarzyło. Już nie odpalił :-). 3) Po mniej więcej 3000km po odpaleniu świci się kontrolką oleju. Po wyłączeniu moto gaśnie... ale pop przejechaniu następnych 500-700km już gasnąć nie chce. Trzeba dolać 300-500 ml. Więc olej bierze w granicach 1 litra na 6000km. Zjeździłem kilka opon. Moim zdaniem najlepiej jeździło mi się na ContiTrail. Teraz mam Anakee 2 i ewidentnie moto zacieśnia skręt, wali się w skręcie. Nie lubię ... Conti miały lepszą dokłądność prowadzenia w łuku lub zakręcie. Przyzwyczajam się do Anakke 2 ale ta chęć to kładzenia się moto jest denerwująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie ludzie czepiliscie tego odpalania :D, przecież normalne jest, ze gdy odpalisz zimny silnik i go zgasisz zanim zlapie temperature, to potem masz marne szanse na odpalenie, bo silnik najnormalnie sie zalewa bogata mieszanka, potem pozostaje albo dlugie krecenie, ewentualnie przy braku szczescia podpiecie sie pod mocniejszy akumulator, aby swiece mogly dac mocniejsza iskre.

Nieraz mi sie to przydarzylo, a rozwiazanie jest banalnie proste, nie gasic silnika zanim wyswietlacz nie zacznie pokazywac temperatury silnika, czyli powyzej 40 stopni.

Poprostu ten silnik z takim wykorbieniem jezt wrazliwy na tego typu akcje.

 

Moja tereska ma 45tys km i moge powiedziec ze oleju nie bierze, ale zdazaja sie niwielkie ubytki, najczescie po przelotach w wysokich temperaturach, ale wtedy to olej ''paruje'' (mozna go znalezc w odmie i filtrze powietrza).

Halas po odpaleniu to napnacz rozrzadu, te pierwsze byly gorzej wykonane i nie trzymaja cisnienia, po zgaszeniu, w sumie to nie musza, ale zazwyczaj nieco oleju w nich zostaje i wtedy podczas rozruchu nie klekocze.

Jeszcze go nie rozbieralem, ale moze w zimie sie za niego wezme :D

Szprychy nalezy sprawdzac co 10 tyskm, wiadomo ze sa tacy, ktorym nigdy sie one nie poluzuja, ale czesto jednak jazda z duzym obciazeniem (pasazer, bagaze) ewentualnie po nierownosciach owocuje poluzowanymi szprychami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację. Po przeczytaniu postów na forum co do stokow silnika w pewnym zakresie obrotow i pewnej pomocy oleju 15-50 zakupilem dzis Motula V300 15W50 i zobacze. Do tej pory uzytkowalem 7100 10W40.

 

Cd... z ta wrażliwością wykorbieniowa to tez chyba racja. W swojej stajni mam cbr600rr, warriora i xjr1300 i tylko tenere tak reaguje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem nową osobą na tym forum i pragnę pozdrowić wszystkich tutaj zaglądających. Link podesłał mój bardzo dobry znajomy i co mnie sie rzadko zdarza, przeczytałem "od deski do deski" cały wątek. Od 2 lat jestem posiadaczem "teresy". W skrócie to co zmieniałem i to co zauważyłem (przejechane ok 10 000km, rocznik 2012):

- szprychy, nie zauważyłem żeby się odkręcały, ale miałem małe "spotkanie" z kolegą i dałem do sprawdzenia na geometrię i dokręcenia - wszystko było oki, ale co 10kkm będę woził na sprawdzenie

- dołożyłem grzane manetki oxforda i oddzielną instalację do nich (sterowanie przekaźnikiem)- bardzo sobie chwalę, ale polecam nową generację (w starej padały sterowniki od przepięć)

- zmieniłem oświetlenie na HID ale z możliwością natychmiastowego powrotu do oryginału (także oddzielna instalacja)

- celem lepszej możliwości ładowania akumulatora - bezpośrednie zasilanie gniazda zapalniczki do aku + zabezpieczenie 20A

- przygotowanie instalacji pod czujnik mikrofalowy (miałem wcześniej FJR1300 i spełniał świetnie swoje zadanie) - czyli alarm, będę zakładał po zakończeniu sezonu

- mocowanie z oddzielnym zasilaniem do GPS (rozpórka przy szybie)- GPS centralnie nad zegarami - ze względu na dużą masę TomTom - trochę drga na wybojach bez uszczerbku dla mocowania szyby

- rozklejałem już lampę przednią i ją składałem - przez co dostała ode mnie "brewki"

- zmiana podświetlania zegarów na białe

- jeżdżę na Heidenau Scout K60 (drgania przy 44km/h z przedniego koła) i myślę o TKC 70 - nie narzekam na obecne, mogę się głęboko pochylać w zakręcie, przy zimnej potrafi ujechać. Miałem oryginalne i gorzej się spisywały

- moto posiada gmole, komin akrapovica, przyciemnione kierunki - takie zakupiłem

- miałem "krzywą" kierownicę, ale to była kwestia ustawienia na śrubach lag

- za namową kolegów wymieniałem simmeringa w kardanie - oryginalny 100zł i się czeka; założyłem "polski", trochę szerszy i bez kierunku odprowadzenia oleju - spisuje się bez zastrzeżeń - potwierdzam wysoką temperaturę kardana - ok 70st. Celsjusza

- potwierdzam: ABS jest rewelacyjny, kolejna generacja w Yamaha - nie umywa się do tego w FJR1300

- nigdy nie miałem problemów z odpaleniem powtórnym moto - ale stosuje zasadę tą o której wspominał kolega Floydoo, moto musi sie rozgrzać, do tego ważny prąd rozruchowy akumulatora i dobry styk

- nigdy nie zgasł mnie podczas eksploatacji (chyba że wystawiłem boczną nóżkę) - ale przyglądnę się instalacji

- ciepło z chłodnicy jest odprowadzane tuż za lewym udem, więc nie stanowi problemu, w mieście też nie miałem dyskomfortu - przesiadłem się z "fujary" więc tam to konwekcja była :) - nigdy nie zmarzłem

- podczas jazdy w deszczu zalewa spodnie od kostki po goleń -tego nie miałem w FJR1300

- nie próbowałem bocznikować złącza od sprzęgła - musze się przyglądnąć instalacji bo jakoś nie mogę uwierzyć, że to jest rozwiązanie na uwolnienie mocy :) - bardziej bym stawiał na info do kompa o "niewysprzęgleniu"

- przy wymianie oleju, trzeba uważać z napełnianiem bo pierwsze odpalenie nie pokaże praidłowego poziomu i nie należy od razu dolewać

Więcej grzechów nie pamiętam...... każdy temat mogę rozwinąć. Jeszcze raz pozdrawiam :), szczególnie kolegę Accountant72 :) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz polecic sprawdzone HIDy? Ja zakupulem z Highsidera halogeny LED i swieca pieknie ( 2sztuki jako krotkie i 2 sztuki jako dlugie) Wlasciwie jak wlacze to glownego swiatla wogole nie widac. Nie mniej jednak planuje cos zrobić z głównym swiatlem. Led za 60zl. Odpada. Zakupilem H7Led na allegro za 60zl sztuka i porazka. Ledy z radiatorem i wentylatorem tez odpadaja gdyz nie mieszcza się w obudowie ... lagi tez by im przeszkadzaly przy skrecie. Pozostaje HID lecz moje doświadczenie z samochodu jest kiepskie. Brak stabilności dzialania. Stąd pytanie o cos z polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to trzeba mieć świadomość że jest to illegal - dlatego mam tak poprowadzoną instalację i tak wykonany montaż, że mogę na drodze zmienić na zwykłe H7 (ciepłotę najlepiej dobrać ok 4300K). Przy zabudowie teresy nie miałem raczej dużego wyboru - balasty zamontowałem tuż za reflektorem soczewkowym po lewej i prawej stronie, tuż za osłoną lampy. Zasilanie oddzielnie kablem 2,5mm2 z przekaźnika 30A (swykła samochodówka)- sterowanie z gniazda oryginalnej żarówki (przekładam między wtyczką na ksenon a żarówką H7. Wyjścia wysokonapięciowe z lamp przez nawiercone osłony plastikowe w uszczelnieniu gumowym. Nie kierowałem się konkretną firmą lecz wielkością balastu i nie brałem z oddzielnym trasformatorem. Do tego szukałem czegos typowego aby można było szybko kupić i podmienić.

Przykład balastów: http://allegro.pl/xenon-hid-bmw-e39-e46-ksenon-h7-zestaw-gwarancja-i5014578613.html - tu chodzi o wielkość a nie o reklamę!!!!

Zdjęcia zamontowanego zestawu mogę podesłać. Ważne jest potem ustawienie świateł.

Z LED-em nie eksperymentowałem bo podobnie jak ksenon -lampa musi być homologowana a cena na razie zaporowa. Na poprawę nastroju mamy tutaj soczewkę i świetnie zrobione odcięcie światłocienia.

Montowałem 2 lata temu więc pewnie teraz to już kolejna generacja balastów :), jeśli jesteś z Krk to zapraszam na wizję lokalną :) . Jedna z zasad: nie wpinamy się w oryginalną wiązkę z zasilaniem bo start przetwornic to ok 10A i możliwe "sianie" lecz robimy oddzielną prosto z aku, warunek poprawości montażu to pewne połączenia z masą i kablami prądowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie szprych to radze motywować serwis, aby zgodnie z procedurą Yamahy sprawdzał co 5 tys. szprychy 6 Niutonami i wyważał koła. Moja szprycha narobiła bałaganu na 7000 szkodę z AC. Jeździłem Tereska 2 generacji i stwierdzam, że ZE to duuuży postęp w dziedzinie komfortu podróżowania. Opowiadanie, że nie ma różnicy albo że elektronika zawieszenia zbędna to hipokryzja. Wady wyliczone przez kolegę komentatora z GSika to dla mnie z czapki wyciągnięte. Zrobiłem 50 tys. Tenerami i nic z tych dolegliwości nie zauważyłem. Natomiast stwierdzenie, że serwis i części na tym samym poziomie co w BMW to żart. Dzwoniłem swojego czasu do Inczkejpa i wiem jaki "tani" jest serwis do Gsików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Nowicjusz!

Kolega z GSika życzy Ci następnych 50 tys. km bezawaryjnej i bezwypadkowej jazdy!!!. Wady o których piszesz jakobym wyciągnął je z czapki to nic innego jak podsumowanie wypowiedzi użytkowników tego wątku na forum - zachęcam do lektury. Nic od siebie nie dodałem ponieważ Tereską przejechałem w sumie tylko ok.700 km dzięki uprzejmości mojego przyjaciela również piszącego na tym forum "WolnyNick". Nawet tak niewiele wystarczyło abym polubił ten motocykl.

Co do serwisu to każdy ma prawo mieć swoje zdanie. Wiem jednak, że jak kolega potrzebował przednią lampę co servis podał taką cenę, że do GS-a były 2. Można sprawdzić.

Dzięki za info w sprawie szprych.

Tak na marginesie ja na GSsikach (2 szt.) nawinąłem już 100 tys. km :biggrin:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

Info powyżej to mam nadzieję wynik zbyt dużych upałów w Polsce. Nie ma sensu tak "denerwować się" na forum bo żadnemu z nas od tego nic nie przybędzie. Ja osobiście jestem zadowolony z jazdy I generacją teresy i może kiedyś uda mnie się przesiąść na II generację - bo z pewnością jest różnica. Wszystkie uwagi w temacie pojawiających się usterek biorę sobie do serca i lepiej jest o nich wiedzieć i nie mieć niż nie wiedzieć i trafić w najmniej oczekiwanym momencie. Pamiętać należy że jeździmy jakimś egzemplarzem lub najwyżej kilkoma, a sprzętów sprzedało się dużo więcej i jeszcze jedno nie u każdego motocykl ma ogrzewany garaż, jest myty i suszony po wyprawach, ma przegląd serwisowy robiony na czas i rzetelnie. Więc Panowie dobrze jest zgłaszać swoje uwagi ale oceniać to pozostawmy serwisom w ramach bezpłatnego usuwania usterek. Tyle.

Osobiście chętnie podyskutuję nad rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w motocyklach, dodatkowy chlapacz na tylne koło mnie zauroczył i chętnie go sobie zabuduję. Koła szprychowe, które posiadam są ładniejsze od odlewów (rzecz gustu :) ) ale wymagają pewnej troski. Inaczej będą eksploatowane gdy się jeździ w pojedynkę po asfaltach Austrii a inaczej z pełnym obciążeniem i "plecaczkiem" po Rumunii. Cieszmy się ze swoich sprzętów i wymieniajmy doświadczeniami.

Niestety rynek wtórny jest bardzo ubogi i ceny są kosmiczne. Potwierdzam, że zakup lampy do Tenery to koszt ponad 4500zł, na aukcjach mozna trafić za ok 1600-1800, boczek plastikowy osłaniający "elektrownię" - 800zł. Więc delikatnie mówiąc - porażka. Inaczej się ma rynek części do sąsiada ........ Pomimo tych niedogodności jest jeszcze urok osobisty, więc dalej będę jeździł teresą :) Pozdrawiam serdecznie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Nowi :) czytam i nie wierzę że forum zaczeło żyć, mamy swoją grupę na Facebook-u gdyby ktoś był zainteresowany.

A tak z innej beczki w Krakowie jest całkiem mocna grupa, tak wiec powinniscie jakiś mini spot pod nyską zrobić.

 

Każdy motocykl ma swoje wady i zalety mnie zastanawia ta chęć zmiany Świateł czemu to robicie ?

 

Ja czekałem na Swoją Teresę spory kawał czasu, mam ją od roku kupiona od pierwszego własciciela polski salon z przebiegiem 23 tyś km, niewiele aprzez rok i 9 kolejnych tysięcy trochę się dział, ale to wszystko pierdoły, rekordowe o któych wiem mają ponad 100 tyś mil, tak mil pewien amerykanin w 4 lata zrobił ponad 160 tys km w róznych warunkach kilka napraw i motocykl ciągle smiga, BMW nie jest wyjątkowo dobrym sprzętem, jest swietnie zareklamowany ale w niczym nie lepszy od Yamahy, na szczescie kazdy wybierze co chce i oby sprawiało mu to frajdę.

 

W mojej zmian Sporo:

Dodatkowe lampy daleko sieżne Wesem 2x 55 w

Żarówki Philips bluevision, kierunki zwykłe

Osłony lag neoprenowe i stalowe tarcze osłaniające lagi, osłony czujników ABS, płyta pod silnik i gmole oryginalne, przedłużenie błotnika przód, specjalny błotnik z tyłu :) pojemnik na apteczkę regulowany uchwyt szyby szyba givi, ochwyt na navi Touratech, navi Garmin, Manetki oxford V8 i cała masa innych pierdół, kto był na pierwszym zlocie w Maju tego roku widział l:) Zapraszam na Facebook tam i zdjęcia i cała reszta szybko dostępna piszcie do Sebastian Begierski. LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...