Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się!...w przyszłym tygodniu żenię się na nowo...a wybranką zostaje XT1200Z (matt grey) :wub:

 

Kiedy jakiś zlocik bo tak jak reszta kolegów stoję na początku drogi jeśli chodzi o ubieranie w "ciuszki" a tak bym zrobil okolook i male macanko Waszych? :biggrin:

 

Jedno co mnie ciut podirytowalo to brak w standardzie (w tej wersji bez reg. el.) uchwytów dla pasażera...przecież to turystyczny motocykl... :banghead:

Brak centralnej stopki można przezyc majac kardana ale uchwyty....w akcesoriach stoją za ponad 800zl :mad:

Może ktoś nie potrzebuje swoich...??????????? A może stelaże do bocznych kufrów jakichś producentów mają już takie uchwyty przewidziane? Ja w swojej CBF1000 miałem Hepco & Becker które miały właśnie takie uchwyty przewidziane. Pytam zanim zaczne poszukiwania w necie tych uchwytow. Jeżdze praktycznie non stop z plecaczkiem także nie mam wyboru. Stąd też w pierwszej kolejności musze zapewnić plecaczkowi oparcie - topcase z oparciem. Jeszcze nie wiem w strone jakiego producenta pojsc. Zalezy mi na tym by był duży na dwa kaski (musi namiot wejść), mieć na górze "uszy" do mocowania gumami dodatkowego bagażu (ja w swoim poprzednim moto sam dorabiałem sobie takie uszy i powiem, że przydaje się na wyprawy..!!!, pasować do moto i mieć oparcie dla plecaczka...kasa tez nie jest bez znaczenia :cool: Podobaja mi się H&B Gobi ale ciut jakby małe są zarówno boczne jak i central (zmieści najwyżej jeden kask a już na pewno nie zmieści stelaża do namiotu).

A następne w kolejności dobre gmole musze kupic.

A może ktoś z trójmiasta jest tu na forum?

 

 

Pozdrawiam wszystkich i dozobaczyska gdzies w trasie...poki co, docieranko mnie czeka..

PS. Ma ktoś "user manual" w pdf do wersji po 2014 roku...?

I jeszcze jedno - wiecie jak dowoża motocykle do klienta (dostawcy dealerow), w sensie jak są transportowane, mocowane, za co łapane pasami, itd. żeby wiedzieć gdzie szukać ew. szkód podczas odbioru moto od kuriera????

Witam, ja jestem z Trójmiasta, też mam mat gray tyle że z 2012. Musimy jakiś lokalny spot wykręcić. Zapraszam na okolook. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc, już wiem, że jak gmole to tylko HEED :rolleyes: (choć w przypadku kiedy bierzesz AC, a jest to chyba nieuniknione przy nowym moto, to z gmolami nie trzeba się aż tak spieszyć co nie...?)

 

Widze, że z kuframi będę miał poważna zagwostke...poki co nie chce inwestować w boczne kufry i stelaż a tylko topcase....ale pasowałoby już pomyśleć o całym zestawie co by pasowało wszystko do kupy :sad:

Z tego co widze to na ogol boczne kufry i stelaże nie wchodzą sobie w parade pomiędzy różnymi producentami.

Szkoda, że Yamaha poskąpiła na tych bocznych uchwytach pasażera...

Edytowane przez osu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde Osu na pewno każdy z nas ma lub miał taki problem jak Ty. Musisz sobie na pewno zadać parę pytań . Do czego potrzebuje kufry? Ile razy w roku? Gdzie bede jeżdził?Jeżdżę solo czy w dwoje? Jaką kasę chcesz przeznaczyć ? Itp. Reszta sama Ci wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już pierwszy 1000 km za nami :) Niesamowicie fajne moto. Kilka lat jeździłem dużym Vstromem, ale Tenera wymiata. Mój syn dzisiaj jechał nią (prowadził) pierwszy raz i określił swoje odczucia jako podróż na latającym dywanie ( ustawienia były na miękko). Super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ustawienia na miękko :), ale GS-a teresa nie przebije. Jeździłem na moto kolegi (olejak z ostatniego roku produkcji) i jeszcze lepiej wybiera nierówności. Nie sprawdzałem w piachu jak przód reaguje.

Co do nóżki serwisowej i uchwytów to wg mnie draństwo i cwaniactwo. Próbowaliście wymieniać tylną oponę? lub tylko zrzucić koło? Mimo że bardzo lubię moją teresę to trzeba się nagimnastykować i bez centralnego podnóżka jest to awykonalne. Lepsze jazdy są jak Wam odejdzie wieloklin zdawczy z gumami i trzeba będzie koło wysunąć. Mimo, że GS mnie sie nie podoba, to kufry ma rozsuwane, tylne koło wymienia się bez problemu. Mam oryginalne kufry bo taki kupiłem sprzęt ale mocowanie i sam zamek - niedopracowane - wystarczy pomylić kierunek otwierania i mamy kufer wypięty; zdażało mnie się zamknąć kufer, który okazał się nie zamknięty - wychwyt od zamka jest na sprężynie i nie wszedł w mocowanie dekla kufra. No i ten rynek wtórny, u nas z częściami krucho a ceny zwalają z nóg...... trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Oplot stalowy w układzie hamulcowym to tylko we własnym zakresie.

Czeka mnie teraz wymiana DOT-4 oraz płynu chłodniczego - robił to ktoś na forum?? nie zagladałem do serwisówki i nie wiem czy pompa ABS-u nie musi wejść w tryb odpowietrzania......

Żeby była jasność, nadal będę jeżdził teresą bo mnie sie ona b. podoba ale na Wasze "och-y" i "ach-y" trochę zimnej wody zapodałem. Co do dodatkowych lamp, można zapodać na gmole, teraz to wszystko na LED-ach, więc obciązenie mniejsze, tylko o IP trzeba dbać :)

Osobiście podobają mnie się te wystawione na alle...

http://allegro.pl/halogen-led-cree-125-wat-do-motocykli-quadow-fv-i5581630454.html

Ciekawe jak te sprawy wygladają u innych.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WolnyNick jakiej zimnej wody? przy problemach o których wszyscy wiedzą te o których napisałes to czyste popierdółki.

Kwestia miękkiego zawieszenia, ja mam XT1200Z z 2010 znajomy BMW 1600GT na ESA i mimo że wybrał miękko jak wsiadł na mój powiedział że różnica jest na plus Yamahy, Zdjęcie tylnego koła ? po odkręceniu zacisku hamulca i zdjęciu go z tarczy oraz wykręceniu osi koło wyjdzie bez większych problemów, nie wiem czy da się to zrobić bez stopki centralnej, ja ją mam :) co do kufrów tylko nie oryginalne to też każdy wie ale większość je dostała w cenie motocykla, lepsze są rogale albo sakwy jak sie niedużo smiga, centralny kufer najlepiej duży givi dwa szczękowe wejdą (aluminiowy nie plastik )LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawostka, na cóż każdy ma inną d.... do odczuwania :). Tak się zastanawiam czemu odkręcasz zacisk hamulca jeśli wykręca się tylko element wsporczy (śruba M12 i nakrętka z kontrą) przy wahaczu a po wyjęciu ośki odsuwa sie na długość przewodu hamulcowego całą szczękę z klockami. Życzę szczęscia przy rozbiórce w terenie jak jeszcze piaskiem sypnie. Ci inni mają to lepiej rozwiązane i ..... prościej. W momencie przesunięcia koła trzeba uważać aby wyszedł wieloklin z Kardana a nie gumy amortyzujące bo inaczej czeka nas wykręcenie tarczy. Sciągałem wielokrotnie i nie widzę innej możliwości.

Może masz racje, że to są popierdółki i to upierdliwe w trasie. Poważne problemy... no cóż w gronie moich znajomych one się nie ujawniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alnitak no i inni użytkownicy zaciekawieni moim problemem z biegami.Po urlopie odebrałem Tereske z ASO Motorland Wrocław no i moja ciekawość co spece ponaprawiali i za co zapłaciłem 109zł . Więc posadcie tyłki i trzymajcie się krzesła. Otóż w mojej maszynie (rok zakupu 08/2014) po przebiegu 7300 km (wsumie pół roku jazdy)płyn hydrauliczny się zurzył ( stwierdził mechanik), zdziwiony zapytałem jak to możliwe skoro płyn wymienia się co dwa lata? Na to mechanik że nie co dwa lata tylko jak się zużyje. Koszt płynu 29zł wymiana 80zł. I co wy na to ???Oczywiście w skrzyni biegów niczego nie znaleziono( nawet śladów brak ingerencji)

Edytowane przez wooosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alnitak no i inni użytkownicy zaciekawieni moim problemem z biegami.Po urlopie odebrałem Tereske z ASO Motorland Wrocław no i moja ciekawość co spece ponaprawiali i za co zapłaciłem 109zł . Więc posadcie tyłki i trzymajcie się krzesła. Otóż w mojej maszynie (rok zakupu 08/2014) po przebiegu 7300 km (wsumie pół roku jazdy)płyn hydrauliczny się zurzył ( stwierdził mechanik), zdziwiony zapytałem jak to możliwe skoro płyn wymienia się co dwa lata? Na to mechanik że nie co dwa lata tylko jak się zużyje. Koszt płynu 29zł wymiana 80zł. I co wy na to ???Oczywiście w skrzyni biegów niczego nie znaleziono( nawet śladów brak ingerencji)

To takie polskie obłatwienie sprawy, że chyba nawet mnie nie zdziwili... Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak tylko pyknąć dłuższą traskę i sprawdzić jak teraz będzie z redukcją? Ja tylko przypominam, że PolandPosition potwierdzili jeden taki przypadek i problemy z wodzikiem jakimś.

Podbijam temat o LEDach dodatkowych! Macie jeszcze jakieś propo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gasic silnika zanim wyswietlacz nie zacznie pokazywac temperatury silnika, czyli powyzej 40 stopni.

Poprostu ten silnik z takim wykorbieniem jezt wrazliwy na tego typu akcje.

 

Moja tereska ma 45tys km i moge powiedziec ze oleju nie bierze, ale zdazaja sie niwielkie ubytki, najczescie po przelotach w wysokich temperaturach, ale wtedy to olej ''paruje'' (mozna go znalezc w odmie i filtrze powietrza).

Halas po odpaleniu to napnacz rozrzadu, te pierwsze byly gorzej wykonane i nie trzymaja cisnienia, po zgaszeniu, w sumie to nie musza, ale zazwyczaj nieco oleju w nich zostaje i wtedy podczas rozruchu nie klekocze.

Jeszcze go nie rozbieralem, ale moze w zimie sie za niego wezme :D

Szprychy nalezy sprawdzac co 10 tyskm, wiadomo ze sa tacy, ktorym nigdy sie one nie poluzuja, ale czesto jednak jazda z duzym obciazeniem (pasazer, bagaze) ewentualnie po nierownosciach owocuje poluzowanymi szprychami.

Wlasnie wczoraj po ca 40tys uslyszalem klekot przy odpalaniu ... i juz za kazdym razem po odpaleniu klekocze. Czy polecasz konkretny napinacz ? Co do brania oleju zaywazylem zawsze taka prawidlowosc. Przy ok 3tys po wymianie lubi zapalic sie na zimnym silniku kontrolka. Wylacze zaplon i wlacze ponownie. Znika. Zazwyczaj pomaga. Po ok 1tys km juz wylaczanie zaplonu i ponowne wlaczanie nie pomaga. Stan wtedy jest ponizej minimum. Do Max wchodzi 0.5litra. Wiec moge powiedziec ze na kazde 3-4tys 0.5litra sie nalezy. Potwierdzam zdarza sie to najczęściej w upalach i znajduję trochę oleju wyrzuconego. Jezdze na 7100 10w40 a od 1000km na 300V 15w50

 

 

To takie polskie obłatwienie sprawy, że chyba nawet mnie nie zdziwili... Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak tylko pyknąć dłuższą traskę i sprawdzić jak teraz będzie z redukcją? Ja tylko przypominam, że PolandPosition potwierdzili jeden taki przypadek i problemy z wodzikiem jakimś.

Podbijam temat o LEDach dodatkowych! Macie jeszcze jakieś propo?

Z plynem raczej mozliwe. Po powrotach z gor zdarza sie ze po 4-5tys plyn jest czarny ... i trzeba go wymienić. .. jesli chodzi o LED to mam highsidery 2 krotkie i 2 dlugie i jest jasno w nocy :) Nieliczne ktore maja homologacje lecz cena wysoka bo 100euro za sztuke. Ten o ktorym piszesz posiadam w domu. Wkurzajaca jest dla mnie ta sekwencja. Wlaczysz wylaczysz wloczysz i masz.... stroboskop

Edytowane przez Marcin Kraków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem do końca pzrekonany czy to tylko kwestia płynu? Moja Teresa miała ok. 5 tys i żadnych gór na rozkładzie kiedy pojawił się problem z redukcją biegów. Ale ja tam ekspertem nie jestem więc może Marcin masz rację?

 

A może ktoś z was miał do czynienia z lampami 4xled?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...