Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Dodam tylko, że WolnyNick porównuje do Tereski GS a nie GL 1600 a to duża różnica...



Szkoda, że nie do końca zademonstrował wymianę tylnego w normalnym tempie. Trochę się "mordował" z jego wyciągnięciem.

Jak to skomentuje WolnyNick?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accountant73 miałem okazję ściągać koło tylne gdyż wymieniałem uszkodzony sensor rotor ABS .Korzystałem właśnie z tego filmu.Fakt że pierwszy raz to robiłem .Zajęło mi to z godzinę bo nie mogłem "zrzucić " koła z osi i niestety wyszło mi z gumami.Troche mi zajęło żeby to złożyć i ze powinno to wyjść z wieloklinem. Teraz jak wiem co i jak myślę że 15min i zdjęte gorzej było trafić wielokilnem w piaste reszta to bajka . Fakt ze w terenie trzeba uważać na piach ale dotyczy to każdej maszyny.

 

Marcin Kraków rozumiem płyn trzeba wymienić ,ale związek płynu do trudności w redukcji biegów. Problem pojawiał się przy redukcji z 4 do 1 w górę nie ma problemu, a ostatnio na postoju nie mogłem z N wbić na 1.Przy teorii ,że to płyn jest winny takie objawy powinny się objawić 50% użytkowników.

Edytowane przez wooosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój komentarz? hmm gdybym był w Gruzji; na Saharze lub "stepach Akermańskich" może metodę bym zapodaną zastosował :)... teraz trzeba koło ściągnąć i dymać do najbliższego wulkanizatora. Heh mnie też to chwilę zajęło do tego jeszcze trzeba było torxem wykręcić czujnik ABS-u. W sprawie oświetlenia LED - nie mam zainstalowanego, ale dobrze jest przyglądnąć się budowie samej lampy i elektronice. Z reguły nawet nowe - rozbieram i sprawdzam luty. Mogę powiedzieć tak: najsłabszym ogniwem jest lutowanie, drivery do ledów są już na dobrym poziomie - nawet te "chińskie". Dobrze jest dać dobrą pastę termiczną między radiatorem a ledem ( COB-y). Będę kupował led-y na światła dzienne do samochodu (te motocyklowe) to przyglądnę się tej sekwencji (słabe-mocne-stroboskop).

Zwróćcie uwagę, że każde oświetlenie musi mieć homologację :)... a tego czasami trudno doszukać się na oprawce lub kloszu. To kwestia podejścia "drogówki" ale w najgorszym przypadku - zabranie dowodu rejestr. i ponownie na stację kontroli pojazdu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooosiu czy twoje HEED pasowały do moto bez problemu?? Ja dziś próbowałem i ni groma nie dało rady ich założyć! Może dasz radę jakieś foto podrzucić? Albo wskazówki jakieś? Ja jutro do nich dzwonie i obgadam z producentem.

W Yamaha Olsztyn serwisant powiedział, że pewne modele Teresek były poddane akcji serwisowej wymiany wadliwych wybieraków, które powodowały problemy z redukcją biegów lub jakieś inne. Sprawdził mój VIN i stwierdził, że wszystko powinno być ok (akcja serwisowa nie obowiązuje mojego moto).

 

WolnyNick jak obczaisz co i jak z tą sekwencją w ledach to skrobnij coś na forum...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alnitak jutro dam foty . Podaj numer lub mail na pw to i opiszę ci co i jak.Szkoda że trochę kilosów do ciebie bo bym podjechał i poszło by sprawnie.Byłem w Yamaha Kłodzko i ponoć sprawdzali VIN że nie było akcji serwisowej a tu proszę. Ja myślę że zaczęli od najprostszego a jak będą dalej objawy no to coś wymyślą. Może klamki nowe które się zużyły??? aż się boje pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooosiu dzięki twojej fotce wszystko poszło w miarę sprawnie. Wielkie dzięki za pomoc. Solidnie wyglądają te HEED.

Teraz tylko ledziki jakieś muszę obczaić. A z tym nie jest tak łatwo jak się okazuje. Fabryczne drogie jak czort a inne ciężko znaleźć.

Ciekaw jestem co u mnie będzie się działo ze skrzynią biegów. Póki co jest ok. Niebawem planuje dłuższą trasę to się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, a macie może jakieś pomysły na chlapacz z tworzywa do przedniego kola i błotnik na tylne? Do mojego poprzednieko motocykla zainstalowałem sobie na nity taki z tworzywa z firmy plastbike i byłem z niego zadowolony.

 

Ma ktoś może Service Manual w "pdf" do tereski z roczników od 2014? Na forum widziałem do tej starszej, ale trochę zmian jednak jest toteż fajnie by było mieć wersje aktualniejsza...

Edytowane przez osu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alnitak teraz moto moim zdaniem "poważnie "wygląda. Zdjęcia nie oddają tego bo w rzeczywistości wygląda lepiej.No jutro lub w sobotę zrobię trasę no i zobaczymy co z biegam .

Chłopaki, a macie może jakieś pomysły na chlapacz z tworzywa do przedniego kola i błotnik na tylne? Do mojego poprzednieko motocykla zainstalowałem sobie na nity taki z tworzywa z firmy plastbike i byłem z niego zadowolony.

 

Ma ktoś może Service Manual w "pdf" do tereski z roczników od 2014? Na forum widziałem do tej starszej, ale trochę zmian jednak jest toteż fajnie by było mieć wersje aktualniejsza...

Chłopaki, a macie może jakieś pomysły na chlapacz z tworzywa do przedniego kola i błotnik na tylne? Do mojego poprzednieko motocykla zainstalowałem sobie na nity taki z tworzywa z firmy plastbike i byłem z niego zadowolony.

 

Ma ktoś może Service Manual w "pdf" do tereski z roczników od 2014? Na forum widziałem do tej starszej, ale trochę zmian jednak jest toteż fajnie by było mieć wersje aktualniejsza...

Osu od czasu do czasu na allegro pokazuje się błotnik przedni z włókna i żywicy polerowany czarny . Ja zakupiłem za całe 45zł montowany na cztery śrubki nierdzewne - polecam . Jak chcesz postaram się znaleźć namiary . Daj znać. Co do serwisów ki mam tylko ta stara ale powiem ci ze przydała by się do ZE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapodajcie, proszę, przy jakich przebiegach usłyszeliście napinacz - jakby ktoś wrzucił nagrany dźwięk to byłoby super. Mnie nigdy się nie zdarzyło usłyszeć - może to kwestia drewnianego ucha .......

Tak się zastanawiam, czy może nie założyć oddzielnego wątku na toturiale? Bylibyście "za"???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto by było stworzyć forum z prawdziwego zdarzenia (dedykowanego) jakich dorobily się inne motocykle. :cool:

 

 

A tak z innej beczki - wiem, że wielu skrytykuje amatorskie kufry ale ja w ciezki teren nie bede jezdzil...

Pomozcie fachowcy - zastanawiam się nad dwoma firmami i produktami (poki co chce kupic topcase bo na boczne mnie nie stac, ale wiadomo, że jak juz wybiore topcase to reszte musze juz wybrac teraz):

Givi TRK52N (52 litry, plus boczne 2x37litrow):
http://motorshop24.pl/pl/kufry/1626-kuf ... nokey.html

Hepco&Becker Junior 55 TC (55 litrow, plus boczne 2x40litrow):
http://motopodroznik.pl/p/112/276/kufer ... elaze.html

Givi może i ciut ładniejszy i bardziej pasujący do typu moto ale Hepco (seria Junior) firma przeze mnie sprawdzona w naprawdę ciężkim boju (heavy duty, zamknięty licznik w poprzednim moto bez zadnych turbulencji, dalo rade dorobić dodatkowe uszy na worek marynarski który kladlem na gore i nic sie nie ryplo nawet ze stelażem choć może dlatego ze był starego typu - stalowe prety a nie kawalek blach plastyku jak teraz, ale ciężary woziliśmy naprawdę mega). No i przezył 60metrowego szlifa nieodpadajac od moto...!!! :-)

 

Oczekiwania co do centralnego:
Poza wyglądem i dopuszczalną masą zależy mi na tym by dostawić oparcie pasażera, reling albo dorobić uszy na dodatkowy bagaż i co ważne - plecak ma się o niego mocno opierać (czyli adapter/pólka pod kufer musi mieć taki system mocowania by w płaszczyźnie poziomej miał solidne mocowanie by nie zgubić kufra wraz z plecakiem podczas przyspieszania....!). No i duzy musi być (przyslowiowe 2 kaski musza wejsc - to daje gwarancje ze mi stelaz namiotu wejdzie..).

PLEASE HELP :blush:

Edytowane przez osu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc moich podrozy przejechalem z Givi. Nigdy mnie nie zawiodly. 3 lata temu zmienilem moto i kupilem Touratecha. Stelaz centralnego pekl. Na 100proc wada konstrukcyjna. W 2014 zmienili konstrukcje a ... kufry ... przeciekaja co w Givi nie zdarzylo sie nigdy...nie wspomne ze gmole w xt660z przetarly waz od chlodnicy... i taka to jakosc Touratecha :(

 

Panowie zapodajcie, proszę, przy jakich przebiegach usłyszeliście napinacz - jakby ktoś wrzucił nagrany dźwięk to byłoby super. Mnie nigdy się nie zdarzyło usłyszeć - może to kwestia drewnianego ucha .......

Tak się zastanawiam, czy może nie założyć oddzielnego wątku na toturiale? Bylibyście "za"???

Napewno uslyszysz. U mnie 36tys. Klekot przy rozruchu bardzo wyrazny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zastanawiajacych sie nad ew. ożenkiem z Super Tereską podaje porównanie pomiędzy wersją do 2013 roku (wartości w nawiasach) a wersją po modyfikacjach/lifcie czyli od 2014 roku ale ta ZE czyli o 14kg cięższa od wersji bez regulacji elektrycznej zawieszenia:

 

przyspieszenie
0-100 km / h3,7 (3.7) s
0-140 km / h6,7 (6.5) s
0-200 km / h17,8 (20,7) s

0-100 km / h4,6 (4.5) s
100-140 km / h5,1 (5.0) s
140-180 km / h6,1 (6.8) s

 

wykresy mocy i momentu oraz inne dane w poniższym artykule (niestety w pogańsjkim jezyku):

 

http://www.motorradonline.de/einzeltest/fahrbericht-yamaha-xt-1200-ze-super-tnr-technische-daten/526330?seite=3

 

Może się przydać niektórym...ja tez szukalem wszedzie by cokolwiek sensownego sie dowiedziec podczas wybierania wybranki mego serca. :biggrin:

 

PS. jak coś to rozkminilem wszystkie roznice pomiędzy wersją do 2013 i od 2014 oraz różnice pomiędzy wersja po 2014 XT1200Z oraz XT1200ZE...ale nie było łatwo :wink:

Edytowane przez osu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...