Skocz do zawartości

WolnyNick

Forumowicze
  • Postów

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O WolnyNick

  • Urodziny 08/27/1969

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chrzanów

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha XT1200Z
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia WolnyNick

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. johny34 - daj namiar na priv to podeślę Ci instrukcję po polsku. Jest też w necie.
  2. Widzę Panowie, że nikt nie chciał podjąć dyskusji w temacie jakie opony do Teresy poleca. Nie zrażony jednak Waszym milczeniem podczas wymiany wszystkich płynów w Teresie, jeszcze jedno pytanie: - do jakiej temperatury zagrzewa Wam się Kardan podczas średnio dociążonego motocykla? (lekki offroad i asfalt krętymi) Czy kiedykolwiek sprawdzaliście temperaturę na przekładni po jeździe? Wymieniam olej raz na 2 lata i jestem niestety zawiedziony jego wyglądem, w FJR-ze był idealny po 7kkm a tutaj niestety tak nie jest. Z ciekawostek podaję gdyby komuś wpadło do głowy wymienić filtr powietrza: ostatnia śruba do odkręcenia jest pod zaślepką gumową na samym środku filtra. Norwegię wstępnie planuję z przyjaciółmi w następnym roku, sensowny miesiąc na jazdę to sierpień/wrzesień. A co do opon to tam na pewno Heidenau.
  3. Witam po dłuższej nieobecności. Miałem napisać opinię w temacie możliwości zmiany sterowania lampami LED - sekwencja: długie, krótkie, migające. Nie zakupiłem, ale przyglądałem sie elektronice w innych źródłach światła - niestety nie można zmienić tej sekwencji - przeważnie jest to wyrób chiński napylony na "ebonit" i zalany. Na razie odpuszczam temat. Zakupiłem opony Metzeler Karoo 3: http://www.oponeo.pl/model-opony-motocyklowej/metzeler-karoo-3 (nie traktować tego linku jako reklamy!!!!!) - czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi oponami? Wcześniej jeździłem na Heidenau K60 Scout http://www.oponeo.pl/model-opony-motocyklowej/heidenau-k60-scout i mogę o nich powiedzieć tak: - przód drganie na kierownicy przy prędkości ok 40km/h, zanika przy innych prędkościach - musiałem dać ponownie do założenia tył bo uchodziło powietrze przy styku opony z felgą (więcej "smaru" i problem został usunięty) - opona tył trochę myszkuje przy małym szutrze (chodzi o ten pełny pasek wzdłuż środka opony) - w głębszym szutrze, piachu zjawisko ustępuje - jazda w winklach do pochylenia (do podnóżki) nie stanowi problemu - hamowanie na suchym też nie stresowało - jazda w deszczu - nie zauważyłem aquaplaningu, ale też jechałem ostrożnie - nie zauważyłem nadmiernego ścierania się opony (przód niezauważalnie, tył po ok 10kkm lekki kwadrat, mięsa jeszcze dość) Wyprzedając pytanie czemu nie inne - bo takie wyglądają dobrze :) Napiszcie swoje przemyślenia, na jakich oponach i w jakich warunkach jeździło się Wam komfortowo. Thx też jeszua za kontrolę poziomu dyskusji. Może lepiej by było dawać info jakiego nicka się wycięło? typu: "WolnyNick zaniżasz poziom..." Z ciekawostek: polecam malowanie proszkowe elementów metalowych/aluminiowych. Dałem do pomalowania gmole za względu na liczne otarcia i koszt malowania (głęboki mat, kolor porównywalny z kolorem Kardana) + piaskowanie - kwota ok 40zł. Malowanie wytrzymalsze od zwykłego. Czekam na konstruktywne wypowiedzi w sprawie ogumienia, w sumie to jedyny punkt styku z asfaltem.... chyba że podczas jazdy coś się zmieni :)... lub postoju....
  4. Witam Panowie, w sprawie uszkodzeń: po fakcie jak sie wyjedzie z serwisu, to marne szanse aby udwodnić, że z moto się źle obchodzono, przykre i nic się w tym temacie nie zrobi. Co do podczytu danych z kompa - właśnie dlatego zakupiłem Yamahę, że można w niej zrobić sobie przegląd samemu. Moto jesli leżało i silnik pracował, będzie zapisany kod błędu (nie będzie ani daty ani godziny - nie ma czegoś takiego, nawet zegarek jest 12 a nie 24-godzinny). Z pewnością jeśli moto glebnęło to byłby mechanik niedorobiony jakby zostawił "ślad" w kompie - szczególnie, że wykasowanie z przycisku to 30sekund a interfejsem szybciej. Miałem wcześniej FJR1300 i tam bawiłem się tym kilka razy (gleby parkingowe). W serwisówce jest podana kombinacja klawiszy. Czujnik położenia powinien być gdzieś koło kanapy (tak było w FJR). Pozostaje jedynie zrobić zdjęcia i pójść do serwisu z wydrukiem i "postraszenie" ich, że skarga pójdzie "wyżej". Jedynie co mogą stracić to autoryzację. Wymagane: duże zacięcie w dążeniu do celu i nieustępliwość oraz wrodzona dyplomacja. Jedynie co "ruszy" serwis to uświadomienie im, że się jest zanagażowanym w wielu forach i reklamę sie im zrobi, co przełoży się na klientów. Wiem, że tymi informacjami nie za wiele pomogłem, jeśli potrzebujecie wiedzieć jak się wchodzi w błędy - to sprawdzę u siebie i podam na forum. W sprawie prostowania gmoli to tylko miękkimi materiałami i wiedzieć gdzie punkt podparcia przyłożyć aby nie zniszczyć więcej - moment=ramię*siła. Samemu zdarzyło mnie się pary razy położyć tenerkę na postoju (zapomniałem neutrala wrzucić lub pochyliłem za bardzo). I na pewno jak będę sprzedawał to nie powiem, że nigdy nie leżała bo tylko pelikany łykają takie głupoty - jak się jeździ to się takie rzeczy zdarzają. I można odróżnić wywrotki z postoju od wywrotek w ruchu.
  5. Podziękowania za info OSU! - Kaszuby naprawdę piękne, drogi boczne rewelka - trochę zwiedziliśmy i na pewno wrócimy. Zrobione jakieś 1800km w 4 dni. Pogoda oki bo nie padało. Jedliśmy dom dalej - jeszcze takiego wypasu jak żyję nie mieliśmy nigdzie. Pozdrawiam
  6. Hej OSU! wczoraj wylądowaliśmy w Swornegacie, dzisiaj spróbujemy odwiedzić miejsca o ktorych pisałeś. Niech tylko trochę więcej słońca przyświeci......pozdrawaim
  7. Szerokość zestawu 2 kufrów oryginalnych w Yamaha XT1200Z z rocznika 2011 - u góry: 88,5cm; u doły 87,5cm, mierzone metrem stolarskim :) Akurat jutro jedziemy w 4 maszyny na Kaszuby :)
  8. Kurcze, jeśli brak garażu to sprawa się komplikuje :(. Co do filtrów K&N - to korzystam z oryginalnego czerwonego oleju tej firmy w aerozolu - sam nasączam choć początki były trudne :) - trochę dymiło hehe ale to na kosiarce do trawy. Dobrze jest wypłukać w dedykowanym płynie, wysuszyć dokładnie i na końcu nasączać - nie nasączać przy wilgotnym filtrze. Nasączać tylko i wyłącznie "tkaninowe" i dedykowane - żadnych "papierowych". Jeśli Twoja kobieta używa lakieru do włosów to wprawniej to zrobi od Ciebie :). Jak swoją o to poprosiłem to się "wyraziła nieprzyzwoicie"...... Masz rację DOT jest wredny dla lakieru.
  9. Ja pokusiłbym się o zrobienie listy (na podstawie serwisówki) tego co trzeba zrobić. Jesli masz czas i umiejętności to zrobisz to lepiej od serwisu bo nie goni Cię czas i wymóg zarobienia na usłudze. Ja osobiście staram się prawie wszystko rozebrać na atomy, np hamulce: wymiana klocków to czyszczenie cylinderków, uszczelek, jeśli minęły 2 lata to podmiana DOT4. Wcześniej przeglądam serwisówkę i czasem youtube. Jeśli masz konkretny serwis do którego chcesz oddać to wcześniej pogadałbym z serwisantem czy niektóre "prace" odliczą od kosztów przeglądu - co raczej będzie trudne do wynegocjowania. Przed sezonem sprawdzam śruby i ich dokręcenie, szczególnie mocowanie silnika, podnóżki, rama w tylnej części, wydech - tam gdzie pojawiają się drgania. W tym roku będę zaglądał pod bak (filtr powietrza, mocowania króćców ssących, kondycja świec. Bardzo sobie chwalę DENSO niż NGK.... Doświadczenia serwisowe: miałem źle ustawione lagi, pojechałem do autoryzowanego serwisu Yamahy w Katowicach przed spodkiem - mechanik przy rozbiórce bocznych plastików (spinki pod lampą) tak demontował że prawy poleciał na podłogę - o mało nie dostałem zawału (600-800zł) Rys nie zauważyłem przy odbieraniu ale później (były na rantach). Dlatego dobrze jest stać i patrzeć na to co robią (nikt nie ustrzeże się błedów) lub robić samemu. Koledze przy wymianie opony urwali czujnik ciśnieniowy (łyżką) - koszt ok 600zł. Jak mam gdzieś oddać sprzęt to się stresuję.....
  10. Patrząc na serwisówkę, w rozdziale "periodic maintenance" 3-1 przy przebiegu 10 kkm wymieniono przegląd: zasilanie paliwem, świece, system wtrysku, kolektor wydechowy i tłumik - mocowanie/śruby, układ hamulcowy, koła/szprychy, wymiana smarów w elementach ruchomych (klamki, hamulec nożny), przegląd układu kierowniczego, wymiana oleju, płynu chodzącego, hamulcowego (zalecane co 2 lata); lagi, kable, światła, Kardan - strona od 138-139 a potem dokładnie rozpisane na co "patrzeć" - myślę że w rocznikach od 2014 jest podobnie. Waga pliku 45MB więc nie podkleję :( Rzetelnie robiąc: to kilka godzin wyjęte - jedynie zawory odpuszczasz :). Myślę, że serwis może nie chcieć negocjować punktów, które sam zrobisz a resztę oni. Całość jest na stronach 139-170 z rysunkami, jak coś to na priv. Klucz dynamometryczny - wymagany. Na długie jesienne wieczory - fajne odprężenie, do tego ciepły garaż i muzyka. Przy piwie robi się podobno szybciej ale wyniki mogą być gorsze :) Do tego cenne rady kolegów, którzy coś od siebie dorzucą :). Osobiście mam takich :) i przepona boli mnie przez kilka dni od śmiechu po ich wizytach i uwagach. Reasumując - przegląd nie jest straszny.........
  11. Jeszcze nie zakupiłem :( świateł LED - może uda mnie się w tym miesiącu. Jak będę miał w rękach to na pewno opiszę co i jak.
  12. OSU! przed zakupem teresy jeżdziłem z kuframi Hepco&Becker i nie mogę złego słowa powiedzieć, były szczelne, zamykanie oki; soldne mocowanie do płyty; woziłem w środkowym kufrze klucze i inne pierdoły - razem ok 30kg i nic się nie działo, pojemne. Zdarzało się je pociągnąć po ziemi to potem brałem opalarkę i rysy schodziły. Sprzedałem z montażem koledze do GS 650 i też zadowolony. Budowa tego kufra co miałem pozwalała na domontowanie oparcia dla "plecaczka". Co to WOOOSIU za post był, że aż kazali go zdjąć z anteny? Mam tereskę z 2011, czyli w przyszłości nastawić się na robotę z napinaczem......
  13. Panowie zapodajcie, proszę, przy jakich przebiegach usłyszeliście napinacz - jakby ktoś wrzucił nagrany dźwięk to byłoby super. Mnie nigdy się nie zdarzyło usłyszeć - może to kwestia drewnianego ucha ....... Tak się zastanawiam, czy może nie założyć oddzielnego wątku na toturiale? Bylibyście "za"???
  14. Mój komentarz? hmm gdybym był w Gruzji; na Saharze lub "stepach Akermańskich" może metodę bym zapodaną zastosował :)... teraz trzeba koło ściągnąć i dymać do najbliższego wulkanizatora. Heh mnie też to chwilę zajęło do tego jeszcze trzeba było torxem wykręcić czujnik ABS-u. W sprawie oświetlenia LED - nie mam zainstalowanego, ale dobrze jest przyglądnąć się budowie samej lampy i elektronice. Z reguły nawet nowe - rozbieram i sprawdzam luty. Mogę powiedzieć tak: najsłabszym ogniwem jest lutowanie, drivery do ledów są już na dobrym poziomie - nawet te "chińskie". Dobrze jest dać dobrą pastę termiczną między radiatorem a ledem ( COB-y). Będę kupował led-y na światła dzienne do samochodu (te motocyklowe) to przyglądnę się tej sekwencji (słabe-mocne-stroboskop). Zwróćcie uwagę, że każde oświetlenie musi mieć homologację :)... a tego czasami trudno doszukać się na oprawce lub kloszu. To kwestia podejścia "drogówki" ale w najgorszym przypadku - zabranie dowodu rejestr. i ponownie na stację kontroli pojazdu....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...