Skocz do zawartości

Floydoo

Forumowicze
  • Postów

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Floydoo

  • Urodziny 08/24/1983

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Norwegia/Buskerud

Osobiste

  • Motocykl
    SUPER TENERE XT1200Z
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    4683150
  • Strona www
    http://

Osiągnięcia Floydoo

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Shaker, masz popsuty motocykl. Ja na mojej teresie nieraz po 200km/h smigam i nic nie mrowi tym bardziej przy 130, zadnych negatywnych odczuc, no chyba, ze mnie ktos wkurzy :D Super Tenere 1200 idealnie nadaje sie do tego do czego zostala stworzona i nie ma sensu porownywac jej z zadnym kanapowcem.
  2. Ciezko bedzie Ci sie przesiasc z kanapy na koze. Zapatrujac sie na GTL to z Yamahy raczej FJR. Natomiast gdybys sie jednak zdecydowal, a uszczuplenie komfortu nie bedzie stanowilo problemu, to bedziesz zadowolony. W XT1200 jest wiecej miejsca za kierownica niz w GSA1200, Osobiscie znam chlopaka ktory ma blisko 2 metry i jezdzi na Tenere, a z tego co widac jest mu z nia bardzo dobrze.
  3. jonah, bierz AirFlow, nawet jak by miala nie pasowac to tylko pleksa i mozna nawiercic nowe otwory, ale wydaje mi sie ze bedzie pasowac, bo w nowej teresce jest dolozona regulacja na stare mocowanie. Ja caly czas juz 4 lata jezdze z AF na Tenere i wczesniej przez dwa na DL1000 i jestem mega zadowolony, bo jest poprostu bezkonkurencyjna.
  4. Nie ty pierwszy bedziesz pytal :D wiec jak cos to wal smialo :D Jezeli zas chodzi o zwiedzanie Norwegii to czerwiec / lipiec jest szansa na ladna pogode pozniej jest juz coraz gozej choc dwa lata temu wrzesien byl nawet ladny :D jednak sierpien wrzesien to juz pora deszczowa. Z opon kazdy poleci swoje :D pytanie zawsze jednak pozostaje, gdzie i jak chcesz jezdzic i ile kasy chcesz wydac na opony, potem jeszcze pozostaje kwestia jak dlugo jezdzisz na Tenere bo przy krotkim stazu z tym motocyklem kombinowanie z oponami nie ma sensu bo i tak jeszcze nie odczujesz specjalnej roznicy, to moto to taki wielblad co pojedzie na wszystkim i po wszystkim. Z drozszych Batlax A40 z tanszych anakee3 badz podobne, Scout K60 fajnie sie prezentuja daja rade na kazdej nawierzchni, ale po kilkuset kilometrach wyja niemilosiernie i tak az do konca. Kardan ma tendencje do bardzo mocnego nagrzewania, pamietaj jednak ze olej sie wymienia w kardanie co 20tys km, a niektorzy zalecaja przy kazdej wymianie w silniku. Jak przeciagniesz olej robi sie rzadki i rozwala uszczelniacz od strony kola. Srubka w filtrze powietrza, pod zaslepka to takie pozdrowienia od konstruktorow z Yamy, poza tym bardzo przyjemny motocykl do serwisowania. Na norwegie niema najmniejszego sensu zakladania K60 no chyba ze ktos lubi wycie opon, po szutrach nie bedziecie jezdzic a jak juz nawet to normalne szosowe opony tez dadza rade w 100%, ja teraz mam anakee3 i latam sporo po szutrach i jest spoko.
  5. nordkapp.... ehhhh jest tyle fajnych miejsc w Norwegii do zobaczenia, a wszyscy tylko Nordkapp.... na ktorym nic nie ma do zobaczenia i czesto nic nie widac :D Mozna te kilometry przeznaczyc na zwiedzenie norweskich gor, czyli kwintesencji tego kraju. Pozdrawiam Floydoo
  6. Siemanko. O cenach serwisow sie nie wypowiem bo grzebie sam. Zawory sprawdza sie po 40tys, u mnie nie bylo potrzeby regulacji :D Wymiana plynow wyglada wszedzie tak samo, nic nowego, stare spuszczasz nowe zalewasz. Silnik co 10tys kardan co 20tys hamulce co 2 lata - standard Przebieg - moja ma juz 51tys. ja na niej zrobilem 44tys bez awaryjnie niezaplanowana byla jedynie wymiana uszczelniacza na kardanie, ale to z wlasnej winy (nie prawidlowa interpretacja serwisowki). Niektorzy twierdza ze sa jakies klopoty z odpalaniem itd. ale jezeli potrafisz poprawnie obsugiwac motocykl i masz swiadomosc ze to tylko 2 cylindry i az 1200ccm to nie bedziesz mial zadnych problemow. Pozdro Floydoo
  7. Scorpiony zawsze dobre byly, tyle ze cenowo czesto odstraszaja, Z tej samej polki jest teraz nowosc Brigestony Batlaxy A40 i po tego rocznych Alpach nalezy sie im szacun, bo okazaly sie bardzo komfortowe, ciche, i pozwalaly winkle na podnozku robic w deszczu.
  8. wooosiu, olej moze byc 10W50, ale nie ma co przeplacac do syntetyka moze byc pol i nie zaszkodzi. Filtr powietrza, jezeli masz oryginalny wydech, to zaloz oryginalny, jezeli masz lub planujesz montaz jakiegos wolnego wydechu to wtedy KN. Klocki sinter, te zlote z firmy SBS, sa najbardziej wydajne i nie ryja tarczy. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompa paliwa w zbiorniku i bez potrzeby sie go nie rusza, serwisowka tez nie przewiduje ingerencji. Olej do kardana to w moim przypadku MOTOREX GEAR OIL UNIWERSAL 80W90, dostalem go w moim serwisie Yamahy i sprawdza sie bdb. Jest w tubce 300ml czyli akurat tyle co potrzeba, no i wymiana co 20 tys km. adamml, tak myslalem o tych uszkodzeniach po serwisie. Czy jest wiecej znakow swiadczacych ze motocykl sie przewrocil, bo jezeli jest porysowany boczek i popekane plastiki pod gmolami, to rownie dobrze nieogarniety mechnik mogl to zrobic rozkrecajac motocykl i rzucajac te elementy za siebie (niektorzy tak maja)
  9. wooosiu, skad wzieles cene 5500pln z kufry nomady, bralem u holana juz dwa komplety nomada pro 2 i wychodzily po 3000pln http://holan.pl/pl/stelaze-i-systemy-z-kuframi/2134-system-pro-z-kuframi-nomada-pro-2x31l-do-st1200-czarny-stelaz.html#/materia-stal/kolor_stelaa-czarny_mat/kolor_kufrw-naturalny_alu/pojemno_kufrw-2x45l Glowna zaleta to 97cm calkowitej szerokosci moto z kuframi, no i paciaki i parkingowki niestraszne,
  10. Sie ludzie czepiliscie tego odpalania :D, przecież normalne jest, ze gdy odpalisz zimny silnik i go zgasisz zanim zlapie temperature, to potem masz marne szanse na odpalenie, bo silnik najnormalnie sie zalewa bogata mieszanka, potem pozostaje albo dlugie krecenie, ewentualnie przy braku szczescia podpiecie sie pod mocniejszy akumulator, aby swiece mogly dac mocniejsza iskre. Nieraz mi sie to przydarzylo, a rozwiazanie jest banalnie proste, nie gasic silnika zanim wyswietlacz nie zacznie pokazywac temperatury silnika, czyli powyzej 40 stopni. Poprostu ten silnik z takim wykorbieniem jezt wrazliwy na tego typu akcje. Moja tereska ma 45tys km i moge powiedziec ze oleju nie bierze, ale zdazaja sie niwielkie ubytki, najczescie po przelotach w wysokich temperaturach, ale wtedy to olej ''paruje'' (mozna go znalezc w odmie i filtrze powietrza). Halas po odpaleniu to napnacz rozrzadu, te pierwsze byly gorzej wykonane i nie trzymaja cisnienia, po zgaszeniu, w sumie to nie musza, ale zazwyczaj nieco oleju w nich zostaje i wtedy podczas rozruchu nie klekocze. Jeszcze go nie rozbieralem, ale moze w zimie sie za niego wezme :D Szprychy nalezy sprawdzac co 10 tyskm, wiadomo ze sa tacy, ktorym nigdy sie one nie poluzuja, ale czesto jednak jazda z duzym obciazeniem (pasazer, bagaze) ewentualnie po nierownosciach owocuje poluzowanymi szprychami.
  11. Wlasnie smigam na Scoutach. Jezeli chodzi o wlasciwosci trakcyjne jest oki, nawet bym powiedzial ze te opony sa przeznaczone do takich ciezkich enduro jak XT1200. Zywotnosc oceniam na dobra, bo smigajac po norweskich ostrych asfaltach, ciagle jest ich jeszcze sporo, a juz nawinely ok. 6000km (anakee zyje u mnie ok 10kkm). Sa to bardzo dobre opony szutrowe i bardzo dobrze na szutrze sobie radza, jak i trzymaja, nawet jadac w komplecie z pasazerem i ladunkiem nie zwalnia sie tempa. Teraz tak, zadaj sobie pytanie po co Ci one. Jezeli bedziesz smigal 80% szuter to jest je sens zakadac, ewentualnie dla wygladu, bo fajnie tereska na nich wyglada. Jezeli natomiast wiecej smigasz po asfalcie to nie ma sensu. Poza tym jak juz nabraly na siebie troche kilometrow zaczely sie zabkowac i wyc, chuczec, czy jak tam kto woli i juz mnie wkurzaja. Moja ocena, bardzo fajne opony, ale tylko gdy jezdzimy w stosunku 80% szuter 20% asfalt. Po asfalcie jezdzi sie ok, na mokrym tez trzymaja niezle, ale lepiej zalozyc Anakee lub podobne.
  12. Wszystko w normie :D Ten typ tak ma, przynajmniej moja ma tak samo i jeszcze kilka innych, Olej 15W50 troszke pomaga, ale generalnie 110KM z dwóch cylindrow?? Cos sie musi tluc :D praw fizyki nie oszukasz.
  13. uzywam i moge polecic Givi AIR Flow, ewentualnie regulacje z touratecha czy madstad
×
×
  • Dodaj nową pozycję...