Skocz do zawartości

Różnica pomiędzy 600-ką a 1000-ką


Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie jest pewna luka na rynku , sportowa rama z turystycznym silnikiem. Moze Buse szukaj ? , troszke duza , ale ciagnie od dolu.

 

 

Czytales temat os poczatku ? Wiesz wogole jakie kolo ma doswiadczenie, no chyba, ze zapomniales do swojej wypowiedzi dodac ikonki :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry za głupie pytanie, ale dla mnie istotne: ile obrotów/min mają sportowe litry podczas jazdy z prędkością "trasową" rzędu 130 km/h? W sumie wciąż się zastanawiam, czy na latanie w trasie (co mi się zdarza często) litr nie jest wygodniejszy od 600 (i oszczędniejszy) właśnie z tego względu. Ja mam w obecnej 600 tak:

- 5000 obr/min przy 100 km/h

- 6000 obr/min przy 120 km/h

- 7000 obr/min przy 140 km/h

 

W efekcie podczas jazdy po autostradzie żyłuję moto na 8-10 k/obr, bez sensu. Trochę to wkurzające, bo jadąc gdzieś dalej mam wysokie spalania i niepotrzebne piłowanie silnika. Zębatki mam standardowe, nie chce tu nic motać, bo to by był idiotyzm w tym kierunku zmieniać. Poza tym w trasie denerwuje mnie ciągła konieczność przepinania biegów, bo i R6, i gixer "jadą" dopiero od 8000 obr/min.

 

Z góry dzięki za informację!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy na którym biegu, ostatnio 954 w trasie prędkości 140-150, obroty w okolicach 7 tysięcy na 5.

Przy 150 km/h na szóstce ma równe 6 tysi.

A - i właściwie nie występuje prędkość, przy której żwawo nie przyspieszy. Tzn. pewnie przy 260 już idzie mu nieco oporniej, ale dla mnie lamusa nie są to prędkości "użytkowe".

Naprawdę zaczynam rozumieć, dlaczego litry są fajne.

Edytowane przez ajriszkofi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tego silnika takie wartości prędkości obrotowej nie są "piłowaniem", a naturalnym (optymalnym) "środowiskiem",

taką mają charakterystykę, a skoro tak bardzo Cię to męczy, to nie rozumiem w ogóle nad czym się zastanawiasz ;)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal Youtube i oglądaj filmiki z jazdy motocyklami gdzie kamera pokazuje zegary, zobaczysz jakie moto ile mniej więcej RPM kręci przy danej prędkości. Prym zapewne wiodą motocykle z dużym momentem obrotowym.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na latanie w trasie (co mi się zdarza często) litr nie jest wygodniejszy od 600 (i oszczędniejszy) właśnie z tego względu. J

mi w trasie litry mniej palily niz 600 , nietrzeba schodzic do 3 biegu by kogos wyprzedzic , tylko odkrecasz manetke !

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falco turystycznie opie**ala 7,1L/100km prędkości w zakresie 100-180km/h, prędkośc obrotowa mniej istotna bo testowałem z czoperowymi obrotami jak i latając pod 8-9 tyś. obr/min.

Na trasie małe moto wciągnie dużo więcej przy wysokich prędkościach niż duże przy podobnych (to nie sport ale GR650 po rzejechaniu A4 n zamkniętym gazie wessała mi 11L/100)

A jak chcesz mało spalać to nie używaj hebli i manety zero-jedynkowo .

 

PS

Troche to wkurzające, jeden wypadzik na kilka godzin i dwie paki wyparowały z portfela na samo paliwo ... :bigrazz:

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W efekcie podczas jazdy po autostradzie żyłuję moto na 8-10 k/obr, bez sensu. Trochę to wkurzające, bo jadąc gdzieś dalej mam wysokie spalania i niepotrzebne piłowanie silnika.

 

A wiesz chociaż gdzie masz max moment obrotowy?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za info!

 

dla tego silnika takie wartości prędkości obrotowej nie są "piłowaniem", a naturalnym (optymalnym) "środowiskiem"

Niby tak, ale wolę, żeby mi silnik ciągnął większym momentem, niż obrotami. Jak jedziesz 400 km, to naprawdę wygodniej jest jechać z obrotami około 5, niż 8 tysięcy, a właśnie chyba taka jest różnica między jazdą sześćsetką i litrem. W praktyce i tak jadąc turystycznie jedziesz przez 90% czasu na 6. biegu, więc fajniej, gdyby można było na tym i wyprzedzać, i po prostu taniej się przemieszczać.

 

W takiej sytuacji i tak nie ma bólu, bo 600 planuję zostawić sobie na tor i wykorzystywać ją zgodnie z przeznaczeniem :)

 

A wiesz chociaż gdzie masz max moment obrotowy?

Wiem, tak samo jak wiem, przy jakich obrotach mam maksymalną deklarowaną przez producenta moc. To i tak nieważne, bo i tak skoro chcę jechać np. 180 km/h, to nie mam za dużego wyboru - jadę na 6. biegu i tyle, co tu mogę wykombinować?

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman - a że tak tylko spytam jeśli mogę.... Czy do takiej jazdy turystycznej nie lepiej w ogóle przesiąść się na coś chociaż trochę bardziej ukierunkowamego na turystykę niż sport? Zawsze poza niższymi obrotami będzie jeszcze wygodniej tyłkowi :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie cały czas fascynują osoby, którym w sportach brakuje mocy do wyprzedzania i muszą mieć 180 KM. Nie chcę wiedzieć gdzie tacy wyprzedzają...

Panowie dziadkowie którym nie chce się zmieniać biegów. Automata jakiegoś kupcie, a najlepiej niech ktoś was wozi, nie będzie trzeba manetką kręcić ani hamulca wciskać... Pełna wygoda.

 

Dla silnika który kręci się do 16/18 tysięcy obrotów 8 to za dużo? Co to za temat w ogóle. Szkoda że nie nazywa się "Czy sport to dobry motocykl na początek, czy 8 tysięcy obrotów to dużo dla sporta i czy sport to dobry motocykl do turystyki"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...