Skocz do zawartości

Różnica pomiędzy 600-ką a 1000-ką


Rekomendowane odpowiedzi

Żeby kupić litra, trzeba być bogatym, mieć nasr*ne we łbie i najlepiej mieszkać blisko autostrady. Tyle :-)

 

Nie wiem dlaczego uważasz że trzeba być bogatym. Przy podobnym tempie jazdy 1000 pali zwykle mniej niż 600 przy nieporównywalnym przebiegu momentu obrotowego. Mam porównanie jak latamy na kila motocykli o różnych pojemnościach; 1000, 750, 600 i zawsze 600-tki wciągają najwięcej (pewnie było by inaczej gdyby jechać po emerycku). Co do do innych kosztów to jak kupisz złoma to wiadomo że trzeba być bogatym i pojemność nie ma tutaj większego znaczenia.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację. wolę charakterystyke typowego litra, a wskoczyc na obroty 10-12 tys i tak nie ma za bardzo gdzie... ;)

bardziej cenię w motocyklach elastyczność i uniwersalność charakterystyki silnika niż jebnięcie dopiero na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurwa, w zeszłym roku to moto miało dopiero 5 lat, 19000 przebiegu. Kolo od którego to kupiłem to facet po 40-stce, który dosłownie i w przenośni (teoretycznie) jeździł tym po bułki do sklepu. Pisałem o dodatkach, żeby podkreślić ze moto był doinwestowany. Silnik był obsłuchany, nie kupowałem yamahy sam, a osoby które mi doradzały kupno tego złomu* stwierdziły że miałem niespotykanego, qurwa, pecha. Kropka.

 

Sam jeździłem tym turystycznie (już z nowym silnikiem) i uważam że jako turystyk taki moto to nieporozumienie. Nie wyrażam opinii o posiadaczach tego motora, tylko napisałem dla kogo taka R1 powinna być adresowana. W skrucie: jak komuś mało mocy w 600-tce to bierze litra. Dla mnie litr to jednak za duża moc i zbyt niewygodna pozycja do jazdy po mieście.

 

Tak, kupiłem to moto dla szpanu, bo R1 to dzieło sztuki i musiałem go mieć, poza tym byłym ciekaw jak to jest> A najlepsze jest to, ze kolo, ktory to ode mnie wziął sam przyjechał z busem po yamahe, bo wcześniej jeździł zdaje się Bandit 600... A po co mu taki litrowy super sport? A po co mnie był potrzebny? A co mnie, Was i każdego z osobna to obchodzi? Sprawa indywidualna, bo każdy ma prawo kupić co chce.

 

MOIM POSTEM NIKOGO NIE CHCIAŁEM OBRAZIĆ TYLKO PRZESTRZEC. Bo tak jak już napisałem, moto miał zaledwie 5 lat :icon_rolleyes: ... Straciłem na tym kasy w cholerę, a różnice w sportowych 600 a 1000 są ogromne i w zasadzie nie ma potrzeby pisania o tym, o czym inni tu wspomnieli wcześniej.

Edytowane przez Matik7891
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fhisst - skor lubisz Nm z dołu i elastyczność to czemu latasz XVS1100? Latałem takimi cudami, tragedia. Silnik nie ciągnie ani z dołu, ani z góry. Gdzieś w wyższych partiach ma chwilowy przebłysk ale to tylko tak na pokaz. Dosiądź coś starej generacji typu CBR1000F, Yama FJ1100/1200 czy z nowszych XX albo busa. Zobaczysz co to elastyczność. Na przykładzie FJ11 `85 powiem tyle że nie robi jej różnicy który bieg jest zapięty. Lecisz 80km/h na piątce, TIR przed Tobą, odwijasz trochę manetę, TIR znika w lusterku a dopiero wtedy zdajesz sobie sprawię że lecisz 170km/h całkiem nieświadomie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie litr to jednak za duża moc i zbyt niewygodna pozycja do jazdy po mieście.

Zaciekawia mnie Pan... na starość się dowiedziałem, że pozycja na moto zależy od pojemności silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakże! Poza tym już wiemy, dlaczego tak często ludzie na gumie jeżdżą po mieście: bo mają zbyt nisko kierownicę w tych "litrach" i dla odprężenia kręgosłupa co pewien czas muszę zmienić pozycję :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta rn12 niejasny temat swoja sprzedalem kumplowi , w koncu po 8 latach pojechal na regulacje zaworow przy przebiegu 30tys mil , luzy byl w normie :D, wiec ta twoja to chyba gume w pionie palili po pijaku bo ciezko mi uwierzyc w zajebanie tego silnika

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fhisst - skor lubisz Nm z dołu i elastyczność to czemu latasz XVS1100? Latałem takimi cudami, tragedia. Silnik nie ciągnie ani z dołu, ani z góry. Gdzieś w wyższych partiach ma chwilowy przebłysk ale to tylko tak na pokaz.

 

heh ja tam z góry nie widzę zadnego przebłysku tego silnika, jesli juz to w srodkowym i raczej niskim zakresie co pozwala mi na V wyprzedzać wszelkie pksy, tiry i inne dziadostwo bez stresu, do 140-150 km/h osiagi mi wystarczają, tym bardziej ze mam świadomość czym jadę... nie kupuje się tego typu motocykli do zapinania.

 

a jeżdżę dragiem bo lubię tego typu motocykle, ale jednocześnie chciałbym coś sprytniejszego z większym kopem, dlatego coś tam sobie szukam nieśmiało i -czekam na zastrzyk $... draga nie chcę się pozbywać, jak juz wspomniałem - zajebiście go lubię hehe

 

qurim XX - to jest to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę kolejne 3 grosze do dyskusji: zdecydowanie potwierdzam NIŻSZE spalanie litra od 600-tki w trybie jazdy "trasowej", i to znaczne. Wcale niemocno piłowana 600 (na wtrysku) jadąca z prędkością przelotową 130-180 przelatywała mi na zbiorniku niecałe 200 km (gaźnikowa R6 podobnie, ale myślę, że tu dużo większą rolę odgrywa ustawienie). Natomiast wczoraj leciałem litrem trasę wawa-kraków-wawa i przy zdecydowanie większej przelotowej o dziwo na zbiorniku zrobiłem ponad 250 km (zbiorniki 18-litrowe, tankowane zawsze na full przy motocyklu ustawionym w pionie). Nie wspominając o tym, że z 6. biegu zrzucałem praktycznie tylko na światłach i podczas omijania stojących samochodów. Komfort jazdy bez porównania, tylko trzeba się pilnować, bo sześćsetki puchły powyżej 220, a tu nie ma różnicy, ile się jedzie, bo wciąż przyspiesza tak samo...

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś chyba poniosło Cie z tymi niecałymi 200km w 600 z prędkościami, które podałeś wyżej... ja jakoś potrafiłem zrobić ok. 250 na baku (16,5 litra) lecąc z prędkościami, które podajesz w tym ok. 50km ostrzej (mam na myśli przyspieszenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, ja proponuje wrócić na jakiś kurs doszkalania techniki jazdy, albo wręcz jej nauki jeśli w R6 nie potraficie przejechać 200 km na baku i to na trasie. Już wszystko jasne z tym marudzeniem na konieczność zmainy biegu. Po prostu chyba nie ogarniacie tego sądząc po tym co piszecie (braku mocy w sporcie i podawanym spalaniu) hehehe. Nie chcę być złośliwy ani nikogo urazić, ale serio coś tu jest nie tak jak być powinno.

Latając po mieście, od świateł do świateł i czasem wylatując poza miasto rezerwa zapala mi się przy ok 180/220 przejechanych km. Jadąc z Łodzi do Gdyni (przelotowa mniej więcej podawana przez Was) tankowałem raz i to po przejechaniu 310 km włączyła mi sie rezerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę kolejne 3 grosze do dyskusji: zdecydowanie potwierdzam NIŻSZE spalanie litra od 600-tki w trybie jazdy "trasowej", i to znaczne. Wcale niemocno piłowana 600 (na wtrysku) jadąca z prędkością przelotową 130-180 przelatywała mi na zbiorniku niecałe 200 km (gaźnikowa R6 podobnie, ale myślę, że tu dużo większą rolę odgrywa ustawienie). Natomiast wczoraj leciałem litrem trasę wawa-kraków-wawa i przy zdecydowanie większej przelotowej o dziwo na zbiorniku zrobiłem ponad 250 km (zbiorniki 18-litrowe, tankowane zawsze na full przy motocyklu ustawionym w pionie). Nie wspominając o tym, że z 6. biegu zrzucałem praktycznie tylko na światłach i podczas omijania stojących samochodów. Komfort jazdy bez porównania, tylko trzeba się pilnować, bo sześćsetki puchły powyżej 220, a tu nie ma różnicy, ile się jedzie, bo wciąż przyspiesza tak samo...

 

Dziwna sprawa z Twoją 600. Moja nie puchła, przy 220, a spalanie, nie wiem o co chodzi. Moja spokojnie 190-220 do rezerwy i to bez oszczędzania.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...