Adam M. Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Musisz zastosowac wlasciwy regulator, wiekszosc z tego co jest na rynku to uwalacze do altkow samowzbudnych.Staralbym sie kupic mlodsza uzywke, w koncu te motocykle byly produkowane dosc dlugo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 No to jest oczywista sprawa że pierwszego z brzegu -zwieracza- od dynama nie założę. Swoją drogą to mam już je powyżej uszu i do suzy czekam na regulator który jak to ładnie napisał janosikkk , działający impulsowo a nie jak regulowane zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Można zamówić są ludzie którzy produkują regulatory i zrobią nawet lepszy niż fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jeżeli masz jakiegos na oku to dawaj namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Ktoś coś doda w mojej sprawie? Załatwiłem kolejny regulator i to samo. Z początku git, a potem się nagrzewa i znów po 17v Wysłane z mojego BePhone UN030 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Wygląda na ponownie uszkodzony regulator. Długo było ok? Teraz już cały czas źle ładuje czy tylko jak się nagrzeje?Nie miałem styczności z FZR ale przerabiałem kilkukrotnie problemy z regulatorami w różnych Hondach i jeśli nie zadbało się o dobre przymocowanie regulatora do ramy i nie posmarowało się go pastą termoprzewodzącą to regulator sam się szybko uwalał właśnie z przegrzania. Rama robi jako dodatkowy radiator. Inna sprawa to wątpliwa jakość tanich regulatorów. Kolejna to kondycja instalacji i akumulatora. Kiepskie połączenia masowe, zaśniedziałem lub poupalane przewody i wtyczki miezy reglerem a aku i truchło zamiast akumulatora też swoje robią. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Trzeci? Aku nowe, instalacja nowa, z początku jest ok, dopiero jak się nagrzewa to szaleje. Przykrece go gdzieś indziej do ramy, dorzucę radiator komputerowy i dam znać. Wysłane z mojego BePhone UN030 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 :laugh:Bardzo niebezpiecznie jest tutaj pisać że widziałeś zjazdy napięcia mieszczące się w normie i stwierdzić przy tym że to nie problem. Mam stary tester z opornikami spiralnymi i paskiem diodowym , jescze Made in Poland - niedawno uruchomiony i powtórnie skalibrowany :)Moge sobie na nim podejrzeć jak napięcie siada . W uproszczeniu - jeśli z twojego altka wychodzą 3 kabelki i nic więcej tam nie ma to jest to altek samowzbudny i szukamy takiego regla , w altku obcowzbudnym w zasadzie wystarczy + ze zintegrowanego regla na wylocie bo masa może iść na obudowę . W takim wypadku szukamy regulatora który wyprostuje 3 fazy i wysteruje uzwojeniem wzbudenia . Jeśli podłaczysz uzwojenie wzbudzenia bez obciążenia uzwojenia mocy to 50V nie powinno być niczym dziwnym . Stare alternatory z regulatorami ON/OFF musiały wytrzymywać te przeciązenia aż do zakończenia ładowania ale nie wykluczone że w obwód wzbudzenia właczony był opornik dla redukcji prądu wzbudzenia . Możesz z obcowzbudnego zrobic samowzbudny jak lubisz rzeźbić - zapinasz na stałe uzwojenie wzbudzenia przez opornik (dobrany doświadczalnie tak aby na jałowych już jakieś ładowanie było ) a wyjście załatwiasz reglem do samowzbudnych . niewykluczone że w takiej konfiguracji coś pójdzie z dymem :laugh: Trzeci? Aku nowe, instalacja nowa, z początku jest ok, dopiero jak się nagrzewa to szaleje. Przykrece go gdzieś indziej do ramy, dorzucę radiator komputerowy i dam znać. Wysłane z mojego BePhone UN030 za pomocą Tapatalk 2Adam , ty to napiecie mierzysz na klemach akumulatora czy na regulatorze ?zmierzyłeś spadki napięć na przewodach masy i plusa od regla do aku ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Do Adama: - Jakie sa to regulatory, firmowe nowe czy uzywki, czy nowe chinskie ?Poprowadz od masy reglera dedykowany przewod do minusa aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 I zmierz jeszcze raz rezystancję miedzy przewodami idącymi z altka ale innym miernikiem. Ponad 1Ohm to trochę dużo. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) W uproszczeniu - jeśli z twojego altka wychodzą 3 kabelki i nic więcej tam nie ma to jest to altek samowzbudny i szukamy takiego regla , w altku obcowzbudnym w zasadzie wystarczy + ze zintegrowanego regla na wylocie bo masa może iść na obudowę . W takim wypadku szukamy regulatora który wyprostuje 3 fazy i wysteruje uzwojeniem wzbudenia . Jeśli podłaczysz uzwojenie wzbudzenia bez obciążenia uzwojenia mocy to 50V nie powinno być niczym dziwnym . Stare alternatory z regulatorami ON/OFF musiały wytrzymywać te przeciązenia aż do zakończenia ładowania ale nie wykluczone że w obwód wzbudzenia właczony był opornik dla redukcji prądu wzbudzenia . Możesz z obcowzbudnego zrobic samowzbudny jak lubisz rzeźbić - zapinasz na stałe uzwojenie wzbudzenia przez opornik (dobrany doświadczalnie tak aby na jałowych już jakieś ładowanie było ) a wyjście załatwiasz reglem do samowzbudnych . niewykluczone że w takiej konfiguracji coś pójdzie z dymem :laugh: Ostatnia opcja :laugh: Przyszła mi do głowy bez pomocy, jednak to pewne jak w banku że cos pójdzie z dymem i najpewniej będzie to ten regulator od samowzbudnego :laugh: Kompletnie nie mam do nich szczęścia i w ciagu roku to już trzeci zdechł mi w Suzuki i nie nauczyło mnie to jeszcze trzymac paragonów :banghead: . Nie kupiłem nowego póki co bo zdechł w ten sposób że jedną fazę zwiera (poprzednik to zgon miał widowiskowy bo go normalnie rozwaliło i były efekty dźwiękowe-wizualne i zapachowe :laugh: ). Odłączyłem ją i tak już ze 2 miesiące śmigam wykorzystując to że w UK można jeździć bez świateł. A ładowanie jest symboliczne, niemniej żeby nakapać dla rozruchu i dla zapłonu styka. Tak więc lampki zapalam tylko w niedzielę i święta albo gdy się bardzo śpieszę. Elektronik ze mnie marny, ale jadę jutro do miasta :) i przyhaczę o maplina z zapytaniem o scalak z tego obrazka: Tyle dałbym radę zlutować gdybyś podpowiedział mi jakiej wartości elementy wstawić te poza scalakiem. Z diodami dam sobie radę :laugh: A tak w ogóle to nie mozna doczepić jakiegoś regulatora od szczotkowego altka? Walają się w każdym sklepie prawie ps. w zasadzie to odpowiedziałeś na samym początku. Kawa po pracy zaczyna działać na ckm-a :) Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Tyle dałbym radę zlutować gdybyś podpowiedział mi jakiej wartości elementy wstawić te poza scalakiem. Z diodami dam sobie radę :laugh: A tak w ogóle to nie mozna doczepić jakiegoś regulatora od szczotkowego altka? Walają się w każdym sklepie prawie ps. w zasadzie to odpowiedziałeś na samym początku. Kawa po pracy zaczyna działać na ckm-a :) "Consequently it doesn't need,in the standard application, any external component"C - wstawiasz 2,2uF - 4,7uF ale tylko jak masz "długie kable " między altkiem a mostkiem . reszta to symbole na potrzeby opisu dodatkowych parametrów i funkcji .Martwi mnie (lub niedoczytałem) brak wyraźnie określonego maksymalnego napięcia wejściowego . A napewno maksymalny prad na poziomie 18A nie napawa optymizmem . ~230W mocy , a możesz mieć więcej . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) A im tam może chodzi o prąd samego wzbudzania? 18 A na nim to raczej od cholery i trochę i na pewno do wiekszej maszyny niz ta w Hondzie. Długość kabli to jakie metr z hakiem :) Chyba że zaczepiłbym to gdzieś bliżej Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Już tutaj pisaliśmy z Wueską o robieniu własnych regulatorów. Odsyłam na elektrodę bo tam kolesie pogubili zęby i nic im z tego nie wychodziło...a nie takie łby nad tym myślały. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) :laugh:Ja tam za cienki Bolek jestem żeby na elektrode łazić po regulator. Zaczną goście od wzorów i ja polegnę na sam widok. Dla mnie to ma byc jak konstrukcja cepa. Gdyby z gwoździa dało się zrobić regulator to właśnie taka opcje wybrałbym. Max na co mnie stac w takim działaniu to zlutowanie kilku drutów wg. takiego np. planu jaki wkleiłem. No i ewentualnie jakos mogę próbować założyć gotowca ze sklepu motoryzacyjnego. ps. nie wychodziło im pewnie dlatego że chcieli ideał zrobić. A jak mawia mój kolega z pracy- doskonałe jest tylko dzieło Allaha. Pewno przez swiadomość tego z bombą nie lata :) Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.