LORD VADER Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Daj zdjęcie oryginalnych żarówek to poszukam jaki uchwyt i czy ledy dostaniesz. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Ledy produkują już pod wszystkie gniazda jakie są w motocyklach i samochodach. ;) Mało tego są to ledy, które znakomicie zastępują światła postojowe, pozycyjne i kierunki. Na mijania trzeba trochę zaczekać...bo albo bajońsko drogie albo za słabe. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Pospieszyłem się z tym "starego typu". Pogrzebałem i faktycznie 70 tyś stron żarówek na allegro. Zapalonych po włączeniu świateł mam 5 x BA9S, Tył 2 x BAY15DW sumie ok 27W jeśli dobrze pamiętam pobór. Przód H4 55W ale faktycznie ta jest nie do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek_n Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Ok styki przeczyszczone. Na wolnych obrotach z włączonymi światłami i żarówkami led 13,6v :) Przy delikatnym zwiększeniu obrotów 14,5 :)sukces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Gratulacje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek123 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Problem z ładowaniem krok po kroku. Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie. 1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów nana min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V 2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator. 3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.Z reguły są to trzy żółte przewody. Pomiar rezystancji: Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku. Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego: Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min. 4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. 5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator. Można wykonać jeszcze pomiar napięć międzyfazowych z podpiętą zwykła żarówką 100W (dobry pomysł kolegi Wueska) do mierzonej pary co w jakimś stopniu pozwoli określić czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem. Ten pomiar oczywiście również na odpiętym regulatorze napięcia. Jak wyżej napiecia ze wszystkich par powinny mieć prawie identyczny wynik. Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika. Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki.Witammam problem z ładowaniem aku, po dokonaniu pomiarów miernikiem nie ładuje go wcale, zmierzyłem rezystancje i jest ok, w kolejnym kroku odłączyłem regulator napięcia i zmierzyłem prąd zmienny na trzech przewodach między każdą fazą, wykazało 1,7 do 2,0V zwiększenie obrotów nie przyniosło żadnego skutku, co mogło się stać? proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 coś źle mierzysz.co za rezystancja jest ok? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek123 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Sprawdziłem napięcie między fazowe na 3 przewodach i wyniosło zaledwie 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie dało, pomiar rezystancji 3,1 oma na każdym przewodzie, co się dzieje czyżby alternator padł? chodzi o Honde NT700, pomocy Problem z ładowaniem krok po kroku.Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów nana min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.Z reguły są to trzy żółte przewody.Pomiar rezystancji:Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator. Można wykonać jeszcze pomiar napięć międzyfazowych z podpiętą zwykła żarówką 100W (dobry pomysł kolegi Wueska) do mierzonej pary co w jakimś stopniu pozwoli określić czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem. Ten pomiar oczywiście również na odpiętym regulatorze napięcia. Jak wyżej napiecia ze wszystkich par powinny mieć prawie identyczny wynik.Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki.Witam Sprawdziłem napięcie między fazowe na 3 przewodach i wyniosło zaledwie 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie dało, pomiar rezystancji ok, co się dzieje czyżby alternator padł? chodzi o Honde NT700, pomocycoś źle mierzysz.co za rezystancja jest ok?zmierzyłem jeszcze raz rezystancje, miernik ustawiłem na 200 omów i po pomiarze na 3 przewodach od setatora wyniosło na każdym 3,1 oma, co to może sugerować? zrobiłem dokładnie jak na filmie Edytowane 10 Stycznia 2015 przez Jurek123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jesli mierzyles napiecie skala pradu zmiennego to znaczy ze stator do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek123 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Jesli mierzyles napiecie skala pradu zmiennego to znaczy ze stator do wymiany.Tak zmierzyłem prąd zmienny na przewodach i wyniosło 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie zmieniło, czy cały stator do wymiany a może szczotka się wytarła? może się orientujesz jakie są koszty nowego statora do Hondy NT700 trudno go znaleść na necie, dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Tak zmierzyłem prąd zmienny na przewodach i wyniosło 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie zmieniło, czy cały stator do wymiany a może szczotka się wytarła? może się orientujesz jakie są koszty nowego statora do Hondy NT700 trudno go znaleść na necie, dzięki i pozdrawiamTam nie ma szczotek, jest to alternator samowzbudny. Z tego co napisałeś wynika, ze stator jest do wymiany. I taka moja rada, nie podcieraj dupy szkłem bo jak w trasie Ci ładowanie zdechnie to człek żałuje każdej niedopłaconej stówy do opcji "full wypass ładowanie" ;) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glenroy Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Koledzy, taka sprawa. Ładowanie z włączonymi światłami, 5kRPM ~13.9Vbez świateł 14.4Vwłączone światła, obroty jałowe, napięcie skacze od 13 do 13.5V, wciśnięcie klamki hamulca skutkuje spadkiem napięcia do 12.8V. Chciałem zamontować hot-gripy, ale zastanawiam się właśnie, czy altek uciągnie tych dobrych kilkadziesiąt watów więcej. Czy skoki napięcia rzędu 0.5V to normalna sprawa? I czy te 12.8V to nie jest troszkę za mało? Głównie chodzi o to, że nie chciał bym się znaleźć w sytuacji, kiedy jadąc po mieście nagle zbraknie mi prądu, bo nie zostaje nic dla aku :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Wygląda, że wszystko ok. Na jałowych nie oczekuj zbyt wiele. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slajdolot Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) Koledzy, taka sprawa. Ładowanie z włączonymi światłami, 5kRPM ~13.9Vbez świateł 14.4Vwłączone światła, obroty jałowe, napięcie skacze od 13 do 13.5V, wciśnięcie klamki hamulca skutkuje spadkiem napięcia do 12.8V. Chciałem zamontować hot-gripy, ale zastanawiam się właśnie, czy altek uciągnie tych dobrych kilkadziesiąt watów więcej. Czy skoki napięcia rzędu 0.5V to normalna sprawa? I czy te 12.8V to nie jest troszkę za mało? Głównie chodzi o to, że nie chciał bym się znaleźć w sytuacji, kiedy jadąc po mieście nagle zbraknie mi prądu, bo nie zostaje nic dla aku :).Z tego co piszesz to wszystko jest ok, pomiar napięcia ładowania dokonuje się bez żadnego obciążenia (wszystkie odbiorniki wyłączone). Napięcie 14,4V jest prawidłowym i w zasadzie nie powinno być przekroczone. Taka sama zasada jest w autach. Pamiętaj o tym że napięce znamionowe akumulatora to 12V więc każdy Volt powyżej tej wartości doładowuje aku. Jak tylko pogoda pozwoli wybieram się do Kazimierza więc po drodze mogę podjechać do Ciebie. W razie potrzeby pisz na PW. Edytowane 11 Marca 2015 przez slajdolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IncaTribie125 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Mój problem to całkowity brak ładowania :-( Wysiadło nagle w trakcie jazdy w dobrej pogodzie moim chińskim 4suv 125cm3 :-) Nie ma napięcia na żadnym odcinku układu, wtyczki nie są nigdzie przypalone, przewody również nie. Na przewodach wychodzących z iskrownika również nie ma napięcia. Czy to może być wina iskrownika?? Dzisiaj nie dostałem się do niego ponieważ pokrywa jest zapieczona albo nie wiem jaki ch... zaklejona może czymś.. Dodam, że pokrywę z dołu udało się trochę odciągnąć i wyciekło trochę oleju.Wszystkie wskaźniki, oświetlenie jest sprawne. Odpala zarówno z kopa jak i z elektrycznego startera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.