Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ledy produkują już pod wszystkie gniazda jakie są w motocyklach i samochodach. ;) Mało tego są to ledy, które znakomicie zastępują światła postojowe, pozycyjne i kierunki. Na mijania trzeba trochę zaczekać...bo albo bajońsko drogie albo za słabe.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pospieszyłem się z tym "starego typu". Pogrzebałem i faktycznie 70 tyś stron żarówek na allegro.

 

Zapalonych po włączeniu świateł mam 5 x BA9S, Tył 2 x BAY15D

W sumie ok 27W jeśli dobrze pamiętam pobór.

 

Przód H4 55W ale faktycznie ta jest nie do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem z ładowaniem krok po kroku.

 

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

 

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.

Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)

Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na

na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V

 

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.

 

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.

Z reguły są to trzy żółte przewody.

 

Pomiar rezystancji:

 

Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.

W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

 

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

 

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie

(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.

Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

 

4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

 

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.

 

Można wykonać jeszcze pomiar napięć międzyfazowych z podpiętą zwykła żarówką 100W (dobry pomysł kolegi Wueska) do mierzonej pary co w jakimś stopniu pozwoli określić czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem. Ten pomiar oczywiście również na odpiętym regulatorze napięcia. Jak wyżej napiecia ze wszystkich par powinny mieć prawie identyczny wynik.

 

Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.

 

Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki.

Witam

mam problem z ładowaniem aku, po dokonaniu pomiarów miernikiem nie ładuje go wcale, zmierzyłem rezystancje i jest ok, w kolejnym kroku odłączyłem regulator napięcia i zmierzyłem prąd zmienny na trzech przewodach między każdą fazą, wykazało 1,7 do 2,0V zwiększenie obrotów nie przyniosło żadnego skutku, co mogło się stać? proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sprawdziłem napięcie między fazowe na 3 przewodach i wyniosło zaledwie 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie dało, pomiar rezystancji 3,1 oma na każdym przewodzie, co się dzieje czyżby alternator padł? chodzi o Honde NT700, pomocy

 

Problem z ładowaniem krok po kroku.

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.
Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)
Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na
na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.

 

Można wykonać jeszcze pomiar napięć międzyfazowych z podpiętą zwykła żarówką 100W (dobry pomysł kolegi Wueska) do mierzonej pary co w jakimś stopniu pozwoli określić czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem. Ten pomiar oczywiście również na odpiętym regulatorze napięcia. Jak wyżej napiecia ze wszystkich par powinny mieć prawie identyczny wynik.

Jeśli wykonałeś całą procedurę i nadal masz problem załóż temat to pomożemy.Pamiętaj, Ze w żadnym wypadku nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika.

Jeśli jakieś sugestie to wniosę poprawki.

Witam

 

Sprawdziłem napięcie między fazowe na 3 przewodach i wyniosło zaledwie 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie dało, pomiar rezystancji ok, co się dzieje czyżby alternator padł? chodzi o Honde NT700, pomocy



coś źle mierzysz.

co za rezystancja jest ok?

zmierzyłem jeszcze raz rezystancje, miernik ustawiłem na 200 omów i po pomiarze na 3 przewodach od setatora wyniosło na każdym 3,1 oma, co to może sugerować? zrobiłem dokładnie jak na filmie

Edytowane przez Jurek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mierzyles napiecie skala pradu zmiennego to znaczy ze stator do wymiany.

Tak zmierzyłem prąd zmienny na przewodach i wyniosło 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie zmieniło, czy cały stator do wymiany a może szczotka się wytarła? może się orientujesz jakie są koszty nowego statora do Hondy NT700 trudno go znaleść na necie, dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zmierzyłem prąd zmienny na przewodach i wyniosło 1,7 do 2,0 V, zwiększanie obrotów nic nie zmieniło, czy cały stator do wymiany a może szczotka się wytarła? może się orientujesz jakie są koszty nowego statora do Hondy NT700 trudno go znaleść na necie, dzięki i pozdrawiam

Tam nie ma szczotek, jest to alternator samowzbudny. Z tego co napisałeś wynika, ze stator jest do wymiany. I taka moja rada, nie podcieraj dupy szkłem bo jak w trasie Ci ładowanie zdechnie to człek żałuje każdej niedopłaconej stówy do opcji "full wypass ładowanie" ;)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy, taka sprawa.

Ładowanie z włączonymi światłami, 5kRPM ~13.9V

bez świateł 14.4V

włączone światła, obroty jałowe, napięcie skacze od 13 do 13.5V, wciśnięcie klamki hamulca skutkuje spadkiem napięcia do 12.8V.

 

Chciałem zamontować hot-gripy, ale zastanawiam się właśnie, czy altek uciągnie tych dobrych kilkadziesiąt watów więcej. Czy skoki napięcia rzędu 0.5V to normalna sprawa? I czy te 12.8V to nie jest troszkę za mało? Głównie chodzi o to, że nie chciał bym się znaleźć w sytuacji, kiedy jadąc po mieście nagle zbraknie mi prądu, bo nie zostaje nic dla aku :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, taka sprawa.

Ładowanie z włączonymi światłami, 5kRPM ~13.9V

bez świateł 14.4V

włączone światła, obroty jałowe, napięcie skacze od 13 do 13.5V, wciśnięcie klamki hamulca skutkuje spadkiem napięcia do 12.8V.

 

Chciałem zamontować hot-gripy, ale zastanawiam się właśnie, czy altek uciągnie tych dobrych kilkadziesiąt watów więcej. Czy skoki napięcia rzędu 0.5V to normalna sprawa? I czy te 12.8V to nie jest troszkę za mało? Głównie chodzi o to, że nie chciał bym się znaleźć w sytuacji, kiedy jadąc po mieście nagle zbraknie mi prądu, bo nie zostaje nic dla aku :).

Z tego co piszesz to wszystko jest ok, pomiar napięcia ładowania dokonuje się bez żadnego obciążenia (wszystkie odbiorniki wyłączone). Napięcie 14,4V jest prawidłowym i w zasadzie nie powinno być przekroczone. Taka sama zasada jest w autach. Pamiętaj o tym że napięce znamionowe akumulatora to 12V więc każdy Volt powyżej tej wartości doładowuje aku. Jak tylko pogoda pozwoli wybieram się do Kazimierza więc po drodze mogę podjechać do Ciebie. W razie potrzeby pisz na PW.

Edytowane przez slajdolot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój problem to całkowity brak ładowania :-( Wysiadło nagle w trakcie jazdy w dobrej pogodzie moim chińskim 4suv 125cm3 :-) Nie ma napięcia na żadnym odcinku układu, wtyczki nie są nigdzie przypalone, przewody również nie. Na przewodach wychodzących z iskrownika również nie ma napięcia. Czy to może być wina iskrownika?? Dzisiaj nie dostałem się do niego ponieważ pokrywa jest zapieczona albo nie wiem jaki ch... zaklejona może czymś.. Dodam, że pokrywę z dołu udało się trochę odciągnąć i wyciekło trochę oleju.

Wszystkie wskaźniki, oświetlenie jest sprawne. Odpala zarówno z kopa jak i z elektrycznego startera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...