Skocz do zawartości

Wysokie spalanie YZF 750R


Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam my tu rozmawiamy o samochodach czy motocyklach?

Więc jak nie masz pojęcia, to lepiej innych nie wprowadzaj w błąd.

 

Jak by kogoś interesowało:

Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy przed 1 pażdziernika 1986r

- 4.5% CO - dla samochodów

- 5.5% CO - dla motocykli

 

Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy do 30 czerwca 1995r

-3.5% CO - dla samochodów

-4.5% CO - dla motocykli

 

Dla pojazdów rejestrownych po raz pierwszy po 30 czerwca 1995r

 

- 0.5% CO i 100 ppm HC - dla samochodów pracujących na biegu jałowym

- 4.5% CO - dla motocykli pracujących na biegu jałowym

- 0.3% CO i 100 ppm HC - dla samochodów z podwyzszoną prędkością obrotową bez obciążenia (2000..3000obr/min) Współczynnik nadmiaru powietrza lambda dla samochodów z sondą lambda powinien zawierać się w granicach 0.97..1.03

Koleżko my tu rozmawiamy o życiu i nie przytaczamy cytatów z prehistorycznych rozporządzeń odnoszących się do czasów dwusuwów z RWPG.

Żaden pojazd z mojego garażu nie zostanie wypuszczony powyżej mojej żelaznej normy, którą podałem wcześniej, taka regulacja jest po prostu zdrowsza dla operatora, a każda regulacja kończy się na analizatorze, w moim wypadku wyposażonym w sensor CO.

Po prostu ja to robię a inni o tym tylko piszą fantazjując.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam YZF 750R od 10 lat :) Założony jest K&N, Dynojety, Yoshimura, zębatka z tyłu większa o 2 zęby, a spalanie do 8 litrów. Moim zdaniem masz za bardzo podniesione iglice. W moim moto zauważyłem, że to nic nie daje, a spalanie drastycznie wzrasta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dirty Harry

- skąd pewność że jest to motocykl odblokowany (sprawdzałeś na hamowni?)

ja też niby w papierach miałem że odblokowany a okazało się zupełnie co innego (ale to temat na osobny post).

Co do problemu zacząłbym od rzeczy najprostszej czyli sprawdzeniu koloru świec (przy okazji ustawienie iglic), więc do dzieła! Później będziemy myśleć, bo temat jest bardzo obszerny i jest wiele możliwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza, podstawowa sprawa, którą można zrobić nawet bez analizatora spalin - sprawdzenie:

 

- poziomu paliwa

- ustawienia iglicy

- wielkości dysz głównych

- ustawienia śrub regulacji mieszanki na wolnych obrotach

 

Nie wiadomo, czy poprzedni właściciel nie kombinował z ustawieniami bo "chciał dodać mocy" a wyszło tyko większe spalanie. Co ma do powiedzenia mechanik, który robił motocykl? Powinien sprawdzić wszystkie te elementy. Synchronizacja gaźników to kosmetyka, praktycznie nie mająca nic wspólnego ze spalaniem czy osiągami motocykla w wyższym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez z opisu wynika ze motocykl jest za bogaty od niskich obrotow ( zimny zapala latwiej niz cieply ).

Tak jak Pawel napisal trzeba sprawdzic gazniki pod wzgledem poziomu paliwa, wielkosci dysz i ustawienia iglic i moze wowczas dojdziemy do tego 1.5% CO Madafaki :)

Motocykle idace do GB nie sa blokowane.

Po prostu do tej pory nic z gaznikami nie robiles, jak koszt paliwa za bardzo boli to daj je do swego mechanika na sprawdzenie i regulacje.

To co jest trzeba sprawdzic z fabrycznymi ustawieniami bo Angole lubia sobie pogrzebac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, że się podepnę. Czy spalanie 12-14 po mieście, podczas jazdy non stop pod czerwone to względnie, czy jednak zbyt dużo ? (moto to cebra 1000f) ;p Może trochę mniej, nie jestem do końca pewny jeszcze tego spalania.

 

Pzdr :flesje:

Edytowane przez Techniacz

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, jak swoja ostro traktowałem, naprawde ostro to jednak dwucyfrowych wyników nie uzyskiwała w spalaniu, a spalanie minimalne jakie masz?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwieksze spalanie jakie udalo mi sie uzyskac to okolo 14 l/100km,tor Road America gdzie 60-70 % okrazenia jest na otwartym gazie do konca.

 

12-14l podczas jazdy miejskiej jest raczej niemozliwe do "osiagniecia" przy sprawnym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

12-14l podczas jazdy miejskiej jest raczej niemozliwe do "osiagniecia" przy sprawnym motocyklu.

ja tyle osiagalem banditem 1200 w miescie , krotkie trasy na 4 biegach do konca od swiatel do swiatel :icon_mrgreen:

co do toru to potwierdze r1 14l spalala albo jak kto woli 20mpg :flesje:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez z opisu wynika ze motocykl jest za bogaty od niskich obrotow ( zimny zapala latwiej niz cieply ).

Tak jak Pawel napisal trzeba sprawdzic gazniki pod wzgledem poziomu paliwa, wielkosci dysz i ustawienia iglic i moze wowczas dojdziemy do tego 1.5% CO Madafaki :)

Motocykle idace do GB nie sa blokowane.

Po prostu do tej pory nic z gaznikami nie robiles, jak koszt paliwa za bardzo boli to daj je do swego mechanika na sprawdzenie i regulacje.

To co jest trzeba sprawdzic z fabrycznymi ustawieniami bo Angole lubia sobie pogrzebac.

 

A więc sprawa ma się tak...

Zajrzałem dzisiaj do mojego mechanika i umówiłem się na odstawienie kółek po długim weekendzie, celem przeglądu od a do z gaźników i wymiany tylnego amortyzatora.

Zobaczymy co z tego wyniknie, mam tylko nadzieję, że przestanę w końcu robić za statystę na statoil... :icon_rolleyes:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update:

 

A więc wszystko wskazuje na to, że pomogło obniżenie poziomu paliwa.

W chwili obecnej moto spala około 7,5-8l/100 co przy moim sposobie jazdy jest wynikiem bardzo zadowalającym. Trzeba to jeszcze "dopieścić", ale cel został osiągnięty.

 

Nie chcę zakładać oddzielnego tematu zadam więc pytanie tu, a mianowicie przy przyspieszaniu z niskich obrotów do 5000 rpm moto ma jak ja to określam "zajączka" tzn lekko szarpie - powyżej tych obrotów jakby się uspokaja. Dzieję się to również przy schodzeniu z obrotów. Muszę nadmienić, że mam nierówno wyciągnięty łańcuch, ale czy to może być przyczyną ? Działo się tak również przed ostatnią regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...