Skocz do zawartości

Wysokie spalanie YZF 750R


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od dłuższego czasu borykam się z wysokim spalaniem w mojej YZF. Problem ciągnie się właściwie od czasu jej zakupu (wtedy paliła nawet ok 14-15l/100), ale w międzyczasie zrobiłem mały serwis tj:

 

- wymieniłem świece na zalecane przez producenta

- gaźniki zostały wyczyszczone i zsynchronizowane

- wyregulowano zawory

- zamontowałem exup, który został zdemontowany przez poprzedniego właściciela

Na filtrze powietrza przejechałem dotychczas około siedmiu tysięcy kilometrów.

 

Powyższe czynności zostały wykonane w serwisie. jedynie świece i filtr pow. wymieniłem sam.

Motocykl zdecydowanie lepiej jeździ, ale wciąż na moje oko pali zbyt dużo, oczywiście nie spodziewam się, że będzie palił 6 litrów w cyklu miejskim, ale sądzę, że w okolicach ośmiu litrów powinienem się spokojnie zamknąć. Tymczasem jej paliwożerność sięga 10/11 litrów na każde 100 kilometrów (miasto), a że mało nie jeżdżę to przy obecnych cenach paliwa daje mi mocno po kieszeni. W trasie spalanie jest mniejsze, ale nadal oscyluje wokół 9 litrów :banghead:

 

PS. wydech był oryginalny, obecnie założony jest przelotowy tłumik Blueflame'a i poza lekkim spadkiem mocy na przelocie, zmian w spalaniu praktycznie nie ma (+/- pół litra :flesje: ).

 

Macie jakieś sugestie od czego zacząć ? Motocykl wg mnie jeździ dobrze, nie dławi się, przyśpiesza bez zająknięcia, nie gaśnie, utrzymuje wolne obroty, ma moc.

Jedyne co mnie zastanawia to fakt, że ciepła odpala po 1-2 sek pracy rozrusznika, a zimna od razu (tak miała od kiedy ją kupiłem).

Edytowane przez Dirty Harry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimna pali szybko a gorąca trudniej to często oznacza zbyt bogatą mieszankę. Iglice masz ustawione jak trzeba? Jeśli w ogóle da się je regulować. Świeczki jaki kolor mają? Być może opuszczenie iglic pomoże, do tego regulacja składu. Dysze seryjne masz? Poziom paliwa? Niektóre modele moto przeznaczone na różne rynki sprzedaży różnią się ustawieniami gaźników, poziomem, iglicami i dyszami. Sprawdź dobrze jaki to model i porównaj ustawienia z danymi producenta. A najpierw popytaj użytkowników takiego modelu ile im pali, sportowe moto czasem lubią żłopnąć paliwko, np.RF600R którą miałem w trasie przy spoko jeździe rzadko mieściła się w 7,5L.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimna pali szybko a gorąca trudniej to często oznacza zbyt bogatą mieszankę. Iglice masz ustawione jak trzeba? Jeśli w ogóle da się je regulować. Świeczki jaki kolor mają? Być może opuszczenie iglic pomoże, do tego regulacja składu. Dysze seryjne masz? Poziom paliwa? Niektóre modele moto przeznaczone na różne rynki sprzedaży różnią się ustawieniami gaźników, poziomem, iglicami i dyszami. Sprawdź dobrze jaki to model i porównaj ustawienia z danymi producenta. A najpierw popytaj użytkowników takiego modelu ile im pali, sportowe moto czasem lubią żłopnąć paliwko, np.RF600R którą miałem w trasie przy spoko jeździe rzadko mieściła się w 7,5L.

 

 

Niestety nie mogę odpowiedzieć na większość pytań, bo sam robię przy niej niewiele z racji braku odpowiednich narzędzi jak i też, co tu dużo ukrywać, wiedzy.

Spytać też nie bardzo jest kogo, bo osobiście żadnego użytkownika 750 nie poznałem, nawet na forum. Wiem natomiast, że Thunderace 1000, którego silnik jest konstrukcyjnie bardzo podobny (rozwinięcia FZR 750) i współdzieli YZF 750 gaźniki oraz dolot jest zdecydowanie oszczędniejszy przy normalnej jeździe.

Zastanawia mnie fakt tego niechętnego odpalania na ciepło. Rozgrzana odpali natychmiast tylko po uchyleniu przepustnic, albo np jeśli uruchomię i zgaszę 3 razy pod rząd - wtedy przy trzecim rozruchu również od razu zapali.

I jeszcze jedno. Po tym jak ją zgaszę często unosi się dość silny zapach paliwa (niespalonego).

Pod zbiornikiem sucho, wycieków brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chyba że tak, że sam nie grzebiesz to trudniej będzie doradzić. Bogata mieszanka to problemy z ciepłym paleniem i zużyciem paliwa jednocześnie. Możesz zrobić amatorski test "na węch" czyli odpalić moto, pojeździć żeby się dobrze nagrzał i wtedy na wolnych obrotach powąchaj spaliny. Pewnie będą bardzo "mocne" :biggrin: czyli szczypiące w nozdrza z wyraźnym zapachem benzyny a nie tylko spalin. Bo spaliny mają inny zapach niż paliwo. :biggrin: Ale taka metoda jest prymitywna i czasem trzeba mieć doświadczenie żeby na węch ocenić spaliny. :icon_mrgreen:

 

Skoro jesteś z Wawy to poszukaj na forum ludzi którzy zajmują się mechaniką w Wawie, a jest tu kilku takich. Niech rzucą okiem na moto. Może Twój mechanik myśli że jesteś laikiem i po prostu Cię dyma nie robiąc nic a kasując $$.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Zastanawia mnie fakt tego niechętnego odpalania na ciepło. Rozgrzana odpali natychmiast tylko po uchyleniu przepustnic, albo np jeśli uruchomię i zgaszę 3 razy pod rząd - wtedy przy trzecim rozruchu również od razu zapali.

(...)

 

Kolego a synchro gaźników masz zrobione, pytam ponieważ ja mam Zeta750 na wtrysku i jak sie porządnie rozgrzeje tak do 80 lub nawet do 90stopni jak go zgasze kiedy temp po delikatnym ostygnięciu jest nadal wysoka to też tak musze z 2-3 sek przytrzymać na starterze rozrusznika zanim załapie.

Mechanik mi powiedział że synchro przepustnic sie przyda zrobić od nowości nie była a mój ma przebieg 16tys km. Dlatego może synchro gaźników u Ciebie coś pomoże, a jak nie to nie mam pomysłu na coś więcej. :icon_rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam yzf 750 z 1993roku kod 4HD wersja otwarta.Pali na dotyk bez znaczenia czy ciepły czy zimny.

Spalanie pomiędzy 6 a 9 litrów;trasa/miasto.

Po zakupie spalanie nie schodziło poniżej 7 litrów pomogło prawidłowe ustawienie zaworu exup.

W gaźnikach jeszcze nie grzebałem nie było takiej potrzeby.Wydech oryginalny.

Jadąc jeśli to możliwe nie pozwalam aby obroty spadły poniżej 4/ 5.000 RPM.

W sieci krążą błędne dane regulacyjne dowiedz się na czym wzorował się Twój mechanik.

Ja bazuje na Haynes service 3728

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny grzech serwisów gdy oddaje się im konia to zaniedbanie, synchronizacja nie załatwia absolutnie nic w regulacji gaźników. Jedyna rada kolego to podjedź do kumatego gaźnikowca, niech zestroi je na nowo. Jeśli źle pali na ciepło, to wystarczy podjechać do pierwszej lepszej stacji diagnostycznej na analizator spalin i sprawdzić je na wolnych obrotach, stanie się jasność. Tak na szybko zawartość CO2 musi być poniżej 1,5%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny grzech serwisów gdy oddaje się im konia to zaniedbanie, synchronizacja nie załatwia absolutnie nic w regulacji gaźników. Jedyna rada kolego to podjedź do kumatego gaźnikowca, niech zestroi je na nowo. Jeśli źle pali na ciepło, to wystarczy podjechać do pierwszej lepszej stacji diagnostycznej na analizator spalin i sprawdzić je na wolnych obrotach, stanie się jasność. Tak na szybko zawartość CO2 musi być poniżej 1,5%.

 

Motocykle 4.5% CO2. 250 HC (weglowodory)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli juz to CO a nie CO2.

CO na poziomie 4.5 % jest oznaka raczej bodatej mieszanki.Generalnie na poziomie obrotow biegu jalowego nalezy ustawic tak uboga jak sie da bez negatywnego wplywu na stabilnosc obrotow a nastepnie troche wzbogacic.Przewaznie to oznacza sklad mieszanki w okolicach 13.0-1.Debilnie latwo sie to robi przy pomocy 02 sensora szerokozakresowego,waskozakresowy mozna o kant d. sobie obic.

Czujniki takie z mozliwoscia zapisu takze innych paramatrow sa osiagalne juz za 250-300$,rozumiem ze ludzie bardzo dlugo dawali sobie rade bez nich ( ja tez) ale jest to ulatwienie niesamowite,bardzo polecam osobom ktore sa troche bardzie zaawansowane.

 

Wracajac do tematu,Diryt Harry pokombinuj tak zabys mogl poobserwowac prace silnika przy podniesinym baku paliwa w celu wyeliminowania potencjalnych wyciekow paliwa.To ze niema zadnych plam-benzyna bardzo szybko paruje.Przy pomocu drogiej osoby da sie to zrobic.

Jezeli tam nie ma problemow niestety musi znalesc fachowca ktory jest w stanie zestroic gaznik.

Na dzien dobry nalezy sprawdzic rozmiary dysz i porownac je z fabrycznymi ze szczegolym zwroceniem uwagi na uklady biegu jalowego ktory sa decydujace podczas jazdy miejskiej i generalnie w zakresie malych i srednich obciazen silnika.

Nie wykluczone ze kiedys jakis "fachowiec" sie w niech dlubal i wychodzac z zalozenia na poziomie przedszkola ze wiecej paliwa to lepiej ----> wieksza moc,itd, cos tam nadlubal.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO poniżej 1,5% z mojego doświadczenia zdecydowanie ułatwia rozruch na ciepło, chłopie 4% nie przekraczał dobrze wyregulowany 125p :banghead: . Takie spalanie w YZF podpowiada o dość przypadkowym złożeniu gaźników.

Co do szerokopasmówki w Polandzie do zdobycia już za 650 zł z wyświetlaczem ale bez możliwości robienia logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega z tego forum jacek1

opisywał w temacie o oddławianiu YZF 750, błąd jednego z motocyklistów

polegający na powiększeniu średnicy otworów wydechowych w silniku (tam gdzie przykręca się kolektory, po tym zabiegu spalanie znacznie wzrosło.

(instrukcja oddławiania tego modelu nie przewidywała takiej ingerencji w wylot)

Warto by odkręcić kolektory i zobaczyć czy wszystko jest tam ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO poniżej 1,5% z mojego doświadczenia zdecydowanie ułatwia rozruch na ciepło, chłopie 4% nie przekraczał dobrze wyregulowany 125p :banghead: . Takie spalanie w YZF podpowiada o dość przypadkowym złożeniu gaźników.

Co do szerokopasmówki w Polandzie do zdobycia już za 650 zł z wyświetlaczem ale bez możliwości robienia logów.

 

Przepraszam my tu rozmawiamy o samochodach czy motocyklach?

Więc jak nie masz pojęcia, to lepiej innych nie wprowadzaj w błąd.

 

Jak by kogoś interesowało:

 

 

Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy przed 1 pażdziernika 1986r

- 4.5% CO - dla samochodów

- 5.5% CO - dla motocykli

 

Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy do 30 czerwca 1995r

-3.5% CO - dla samochodów

-4.5% CO - dla motocykli

 

Dla pojazdów rejestrownych po raz pierwszy po 30 czerwca 1995r

 

- 0.5% CO i 100 ppm HC - dla samochodów pracujących na biegu jałowym

- 4.5% CO - dla motocykli pracujących na biegu jałowym

- 0.3% CO i 100 ppm HC - dla samochodów z podwyzszoną prędkością obrotową bez obciążenia (2000..3000obr/min) Współczynnik nadmiaru powietrza lambda dla samochodów z sondą lambda powinien zawierać się w granicach 0.97..1.03

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest do końca tak ze ma się mieścić w przedziale 1,5% i jest dobrze. Jeśli gaźniki są źle ustawione to wynik mocno faluje. CO trzeba sprawdzić w danych producenta podejrzewam że mieści się w kalifornijskich standardach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

bread

Motocykl przyjechał z Wielkiej Brytanii więc od razu była to wersja 125 konna, także nie było potrzeby jej odblokowywania. Zdemontowany był zawór exup i możliwe, że ktoś przy okazji kombinował przy dyszach, natomiast mój mechanik nic na ten temat nie mówił i wątpię, aby pamiętał w tej chwili ich rozmiary (celem sprawdzenia pozostaje ponowna ich rozbiórka). Nie posiadałeś przypadkiem YZF ?

 

gurim

Mechanikowi nie mogę jak dotąd nic zarzucić, wszystko co zrobił jest ok, z samymi gaźnikami natomiast nie walczył za dużo, że tak powiem. Raz tylko je przeregulował, po tym jak założył exup i spalanie tj pisałem spadło wyraźnie wciąż jednak pozostaje na ciężkim do zaakceptowania poziomie.

 

Tomekd

Zbiornik był już uszczelniany w okolicach pompy i teraz na pewno jest sucho, przewody również całe.

 

Heny

Dzięki za info nt spalania, teraz mam już punkt odniesienia. 9 litrów w cyklu miejskim to była norma, czy minimum, które udawało Ci się uzyskać ? (mówię o relatywnie spokojnej jeździe).

 

 

Co synchro to chyba jest ok, tj pisałem motocykl równo trzyma wolne obroty, nie faluje, ogólnie nie mam nic do zarzucenia poza tym spalaniem :wink:

Pójdę za radą gurima, dobrze rozgrzeję i postaram się sprawdzić na czuja, a może i podskoczę na stację diagnostyczną celem zbadania zawartości CO.

 

Dzięki serdeczne za wszystkie porady i postaram się na bieżąco informować o postępach (lub ich braku :smile: )

 

EDIT: zapomniałem dodać, że zimna "pluje" z wydechu...

Edytowane przez Dirty Harry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...