Skocz do zawartości

"Przegazówka", "międzygaz"


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jakoś mi się te wszystkie teorie nie kleją. Moto ma 2 punkty podparcia i ileś waży, jak mocno sie odwinie to masa motocykla przenosi sie na tył - przód jest odciążany (w skrajnych przypadkach przód jest w górze) więc masa jest przenoszona na tył, jedyny punkt podparcia, amor musi się ugiąć jak ma przenieść większą masę. Przy hamowaniu dzieje się odwrotnie - to raczej wiadomo, wystarczy pooglądać stopale. Z tego co ja wiem/zauważyłem, podniesienie podnóżków można uzyskać przez większe otwarcie przepustnic i skontrowanie dodatkowego momentu obrotowego tylnym hamulcem, tył się unosi (a z nim podnóżki, bo mowa o motocyklu sportowym gdzie sety sa mocno z tyłu w porównaniu z takim np. BT1200, na którym ostatnio trochę pojeździłem), ale to oznacza, że amortyzator jest mniej odciążony więc jako że masa jest constans to więcej tej masy jest na przodzie, a to grozi wiadomo czym więc technika jest dla tych co maja tysiące kaemów doświaczenia, ale na torze.

Oglądanie filmów z hamowni i pokazywanie jako potwierdzenia unoszenia tyły przy przyspieszaniu tez jest o kant d*py potłuc - chyba, że ktoś z blokadą na tarczy jeździ (jak widać moto jest sztucznie "przytwierdzone" do gleby :icon_mrgreen:)

 

literówka

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A prawie polonista :icon_mrgreen:

Prawie błysnąłem... :flesje:

 

Hmm .. Yaco nie odpisał, może nie ma nic do powiedzenia w temacie "wierutnych bzdur". Co do tego co napisałeś Tomek to:

 

ad 1 "puste rury" - wiem na czym to ma polegać, choć osobiście nie miałem okazji wykorzystać w praktyce. Jak sprawdzę dam znać czy to ma sens czy nie. A co do stwierdzenia, że "mnie nie znika" - no cóż jest w IT taki żart, że jak dzwoni user i mówi, że nie działa mu np. internet to admin odpowiada "dziwne, u mnie działa". Nijak to nie świadczy o profesjonalizmie admina.

 

ad 2 zawody - wielu z Marka uczniów startuje w rookie cup, gsxr cup, pucharze horneta czy w supermoto więc coś tu nie pasuje.

 

ad 3 jeżeli chodzi o 2 palce. Jestem aktywnie związany z Pro-Motorem od początku szkoleń Marka. Jeszcze wtedy pracowałeś z Piotrkiem. Nie przypominam sobie nigdy aby Marek koniecznie i bez wyjątków kazał używać wyłącznie 2 palców, tym bardziej kobietom. Wręcz na przeciwko, zawsze była mowa o tym, że kto nie ma siły dwoma wysprzęgla jak mu pasuje. Ważne aby wiedział co robi.

 

(...)

ad. 1. Tu nie ma czego wykorzystywać. Po prostu wg. Marka po maksymalnym ugięciu znika tłumienie odbicia, bo gdzieś nie ma oleju w rurach które są puste... Gdzie nie ma tego oleju?

ad 2. Co tu nie pasuje? Uczniowie mają własne zdanie i startują bo chcą i lubią i niech startują nadal. Co ma piernik do wiatraka? Marek mówi, że sport jest be, ale normalni ludzie mają w dupie takie opinie, uczą się tego co im potrzebne i korzystają z tego.

ad 3. Ja przypomina sobie doskonale.

 

Pozdrawiam :flesje:

 

Hmmm,

 

Tomasz, dziwię się temu co piszesz takie rzeczy na temat Godlewskiego. Jest jaki jest, ale uczy dobrze. Co ciekawe przykłady o których piszesz zupełnie nie mają związku z rzeczywistością.

 

Ad1. W tym przypadku chodzi o zyskanie na skoku przedniego zawieszenia. Wystarczy rzucić okiem na zawodników w offroadzie - każdy atak na przeszkodę (czy to dziura czy cokolwiek wystającego z ziemi) jest na gazie, aby wydłużyć dostępny skok przednie, czyli zrobić te puste rury. Przecież to oczywiste.

Ad2. Zupełnie nie wiem o co tutaj chodzi. Od kiedy znam Godlewskiego, to od zawsze słyszałem że trzeba jeździć na zawody, tyle że obok nich trenować technikę w innych miejscach... Spośród ludzi, których uczy Godlewski jest duża grupa jeżdżących w każdym możliwym rodzaju wyścigów motocyklowych...

Ad3. Operowanie sprzęgłem to cholernie obszerny obszar, a Ty tutaj rozmyślnie spłyciłeś i zawęziłeś go do słabych dziewczyn. Znaczenie jazdy z dwoma palcami na sprzęgle jest bardzo szerokie. Np. utrudnia kurczowe trzymanie kierownicy i wiszenie na niej, a to chyba są rzeczy, których kierujący, szczególnie kursanci powinni unikać.

 

Może zamiast oczerniać innych, insynuować, konfabulować warto byłoby pójść na szkolenie i wypowiadać się dopiero wtedy? Wydaje mi się, że wtedy drastycznie zmalałaby liczba tych, którzy uważają, że tylne zawieszenie przy przyspieszeniu siada i tych, którzy w swej ignorancji domagaliby się od instruktorów, w tym Godlewskiego kręcenia czasów poniżej 1.40 w Poznaniu...

Słuchaj no, redaktorze. Nie pracowałeś w pro-Motorze, nie spędzałeś na placu połowy doby, wiesz mały promil z tego co się tam działo. Więc nie zarzucaj mi konfabulowania, bo nie lubie jak dyletant mi uwagę zwraca.

Ad 1. Pamiętam to z wywodów Marka, których słuchałem kilka razy, nie tylko na wykładach wieczornych.

Ad 2. Lato 2007 r. Przygotowujemy się wraz z Pawłem Necem (instruktorem o ksywie Pablo) do cross country w Kurdwanowie k. Sochaczewa. Natomiast Marek gorliwie zniechęcał Pabla do startu i szerzył głośno opinie o braku sensu rywalizacji sportowej. Podam tylko ten jeden przykład, bo mi się pisać nie chce.

Zatem uważaj co zarzucasz, gdyż powinieneś zredagować jeszcze raz materiały u Ciebie w redakcji opracowane, gdzie błąd siedzi na błędzie, choćby:

- motocykl o nazwie Cedzior mający tylne koło napędzane paskiem klinowym,

- Honda CX500 z silnikiem ustawionym poprzecznie.

Linków Ci nie podam, sam poszukaj.

 

 

 

Co do tematu, to proponuję pisać maile do red. Potyńskiego i poprosić o odpowiedź, choćby w formie kolejnego felietony w ŚM.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku,

 

Twoim poprzednim postem byłem zdziwiony, ale tym jestem już lekko zszokowany. Dotąd uważałem Cię za na prawdę rozsądnego faceta. Nie bardzo rozumiem skąd tyle jadu i ciśnienia. Na prawdę myślisz, że jak zjeżysz sierść na karku, to inni, w tym ja się przestraszą, podwiną ogon pod siebie? Mówiąc o rozsiewaniu wyssanych z palca informacji na temat Pro-Motora Ciebie akurat najmniej miałem na myśli. Rozumiem, że między wami powstały jakieś ambicjonalne starcia, ale akurat mam to w nosie.

 

Nieważne. Skoro uważasz mnie za dyletanta, to rozumiem że sam czujesz się jako super-pro. Rozumiem też, że Godlewski powinien się u Ciebie douczać skoro nie rozumie, jak pracuje widelec teleskopowy. Nie będę z tym polemizował... ;) Tak samo jak z przyocznymi przez Ciebie wspomnieniami. Moje w każdym razie są zupełnie inne.

 

Od razu zaznaczę, że nie jestem żadnym ślepym fanatykiem Pro-Motora, ani Mara Godlewskiego - żeby nie było:) Uważam po prostu, że to bardzo dobra szkoła i bardzo dobrzy instruktorzy, zupełnie nie zagłębiając się w nazwiska. Po prostu poczułem się wywołany do tablicy, gdy zamiast zdrowego rozsądku do mikrofonu dorwały się uśpione demony... Dyskusja w tym tonie chyba nie ma dalszej racji bytu...

Edytowane przez Lovtza

Ścigacz.pl - www.scigacz.pl | California Superbike School w Polsce - www.sbkschool.pl

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem felieton, przebrnalem przez wiekszosc postow i ... za malo wiem, zeby sie wypowiadac.

Poczytam jeszcze raz wymieniona literature, jesli sie da pojade na tor wyprobowac i poprzygladac sie i moze kiedys bede mogl zabrac glos w takiej dyskusji...

Zeby nie bylo - to nie moj pierwszy sezon i nie robie 100 km rocznie...

 

Kazdy czlowiek ma jakis charakter i juz...

 

Pax, panowie, pax - w koncu jestesmy tu bo mamy wspolna pasje :)

 

Kretosci i przyczepnosci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając na chwilę do głównego wątku: kiedy nie miałam jeszcze bladego pojęcia o czymś takim, jak przegazówka, międzygaz czy jak zwał tak zwał,zdarzyło mi się kilka razy, że przy redukcji tylne koło się uślizgnęło...Teraz nie mam tego problemu..Czy ma to faktycznie związek z międzygazem??

 

Co do artykułu powiem, że ja nie wyobrażam sobie już jazdy bez przegazówki, choćby m.in. dlatego, że nie znoszę, jak wali w skrzyni...

 

...Gott weiss ich will kein Engel sein...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość psikus89

zdarzyło mi się kilka razy, że przy redukcji tylne koło się uślizgnęło...Teraz nie mam tego problemu..Czy ma to faktycznie związek z międzygazem??

zdecydowanie ma związek :bigrazz: , a najlepiej to odczuć w silniczkach w układzie V, gdzie jest spory moment hamujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe kminie podpisu pod wątkiem, niepotrzebny, w zasadzie mozemy powiedzieć ze motocykl też nie potrzebny:] Nie wobrazam sobie np. podjazdu pod górkę i redukcji bez przegazu tak zeby nami nie siepneło czy to na motorze czy w aucie, przy hamowaniu tez gdy zbijam biegi lekko nadgarstkiem ''pykam'' po gazie, moze bezsens ale wydaje mi się ze dla niesynchronizowanej skrzyni zdrowiej a i koła nie blokuje, dochodzi także bardzo wazny element akustyczny :D i jeszcze to uczucie jak zmieniamy bieg z przegazem ahh :D

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wobrazam sobie np. podjazdu pod górkę i redukcji bez przegazu tak zeby nami nie siepneło

 

1. Masz mala wypobraznie

2. Moze jak przesiadziesz sie z 50 ccm na nieco wiecej to dojdziesz do tego, ze sprzet o wiekszej pojemnosci nie zmusza do redukcji, wystarczy jedynie odkrecic manetke gazu.

3. Pomijam juz fakt "siepniecia" ktory u mnie jakos nie wystepuje.

 

...bez przegazu tak zeby nami nie siepneło czy to na motorze czy w aucie,

 

To Ty w aucie tez przy zmianie biego robisz przegazowke :icon_mrgreen: Chyle czola :notworthy:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS- proste pytanie - czy przymykasz gaz aby zmienić bieg na wyższy?

jak mniemam - przymykasz

 

to teraz sobie wyobraź, że "przegazówka" ma taką samą rolę przy wkładaniu biegu niższego jak ujęcie gazu przy wkładaniu biegu wyższego

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...