Leon84 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 (edytowane) Witam.Jaki luz macie na łańcuchach w swoich kobyłkach?Gdzie sie powinno go mierzyć?Na podstawce , na kołach , pod obciążeniem itp..?Prosiłbym o mały wykładzik.Zapomniałem jak to sie robi... kardan mnie rozleniwił :bigrazz: Pozdrawiam PS Miało być w dziale XJ ale tu sie przez przypadek wklikało. Edytowane 25 Lutego 2007 przez Lolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Konkretną wartość luzu podaje producent pojazdu w serwosówce. Poszukaj w necie czegoś nt. twojego moto. Ogólnie to zwis powinno sie mierzyć gdy moto stoi na kołach ale ebz obiążenia, i luz powinien być w granicach 25-40 mm mierzony w połowie długości miedzy silnikiem a kołem. Dla formalności dodaję że stan łańcucha sprawdza się na środku zębatki tylnej (w osi wzdłużnej wahacza) naprężając część łańcucha pod wahaczem i jendocześnie "podnosząc" łańcuch na srodku zębatki. Jezeli łańcuch odchodzi więcej niz 5 mm to dyskfalifikuje go do wymiany. to są ogólne zasady i lepiej jak zastosujesz sie do zaleceń producenta a w necie napewno cos znajdziesz. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 to są zasady ogólne, jak najbardziej poprawne. wiele więcej producent nie powieBTW łańcuch może kwalifikować się do wymiany, bez _dys_ Zapomniałem jak to sie robi... kardan mnie rozleniwił :icon_razz: tjaa... jeszcze wrócisz do najlepszego sposobu przeniesienia napędu :) jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Dodam że takie dane dotyczą motocykli drogowych.Nie miałem nigdy off-road`a czy podobnych moto więc nie wiem jak z łańcuchem ale wydaje mi się że luz 25-40mm chyba za mały przy tak duzym skoku zawieszenia i można narobic niezłego klopsu odnosząc się do tych danych w moto typu off-road/super motard itp. To tylko moje własne podejrzenie. A propos dyskfalifikacji to jakos tak sie nauczylem gadac, chyba za duzo sie naczytalem serwisówek po ang. a tam jakos tak to okreslają.pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss.g Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 ... serwisówka XJ600 podaje że luz powinien mieć 30 - 40 mm. Mierzony na podstawce centralnej ... pomiaru dokonuje się zaraz za tłumikiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dach12 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 (edytowane) 1. W instrukcji GS500 F piszę że naciąg łańcucha w najbardziej naciągniętym miejscu ma wynosić 20-30mm tylko która wersja pomiaru jest prawidłowa (bo słyszałem już różne najczęściej a) i c) z rysunku a to jednak 1cm różnicy). FOTO !http://img440.imageshack.us/img440/7660/hg53rl1.jpg 2. Łańcuch przy sprawdzaniu naciągać palcem bardzo mocno czy raczej delikatnie ? Edytowane 7 Lipca 2007 przez dach12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 1. W instrukcji GS500 F piszę że naciąg łańcucha w najbardziej naciągniętym miejscu ma wynosić 20-30mm tylko która wersja pomiaru jest prawidłowa (bo słyszałem już różne najczęściej a) i c) z rysunku a to jednak 1cm różnicy). FOTO !http://img440.imageshack.us/img440/7660/hg53rl1.jpg 2. Łańcuch przy sprawdzaniu naciągać palcem bardzo mocno czy raczej delikatnie ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...8c4a4d381a.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 (edytowane) Obojętnie, w którym punkcie - chodzi o to, być wybrał sobie JEDEN punkt na łańcuchu, nacisnął łańcuch na dół, potem do góry - i odległość, jaka przebył ten punkt (wzgledem jakiegos nieruchomego elementu), ma wynosić 20-30 mm. Naciągaj ani za słabo, ani za mocno - ot, z wyczuciem, a jeden czy dwa mm nie są ważne. :) Mierz oczywiście, kiedy motocykl stoi tylnym kołem na ziemi, nie na podpórce. Jeszcze lepszy pomiar zrobisz z pomocnikiem - usiądź na moto - wtedy zawieszenie ułoży się pod ciebie, a pomocnik będzie widział, jak mocno naciągnięty jest łańcuch. Bo teoretycznie masz np. te 25 mm luzu (kiedy nie siedzisz na moto), a ważysz 150 kg i pod twoim ciężarem łańcuch się naciągnie jak struna.Naciągniesz dwa-trzy razy i wyczujesz, o co biega. Edytowane 7 Lipca 2007 przez Adam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dach12 Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Adam Paweł nie chodzi mi o to w któym punkcie tylko od którego miejsca do którego mierzyć, według tego co napisałeś rozumuje że sprawdzasz metodą B) z mojego rysunku A znowu marcpol podał rysunek w którym jest podana metodą C)... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Adam Paweł nie chodzi mi o to w któym punkcie tylko od którego miejsca do którego mierzyć, według tego co napisałeś rozumuje że sprawdzasz metodą B) z mojego rysunku A znowu marcpol podał rysunek w którym jest podana metodą C)... :) Chłopie to jest proste jak budowa cepa... Łańcuch ma sie o tyle wychylać niezaleznie czy za punkt odniesiebie wybierasz góre, środek czy dół łańcucha...Masz OBRAZEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Paweł Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Zgadza sie - mierzę wg B - mierzę przesunięcie jednego punktu wobec skali bezwzględnej :smile: Tak wynika z rysunkow w obu moich motorkach, no i tak według mnie mierzysz rzeczywiste odchylenie łancucha od danego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Witam Was jak to bywa ze świeżym motocyklistą postanowiłem wykonać pierwszą regulację w moim moto mam ksiazeczke z ktorej korzystam i robie zgodnie z instrukcjami naciąg Łańcucha w mojej CB500.Wszystko fajnie aż na końcu sprawdzam naciąg jest ok 30 mm lecz kiedy zrobilem jeden obrot kołem zeby zobaczyc jak sie zachowuje lancuch to w polowie obrotu zauwazylem ze spina sie tzn naciaga coraz bardziej i jest bardzo sztywny lecz kiedy znowu wróce do pelnego obrotu naciag wraca do prawidlowego czyli znowu 30mmnie wiem co jest grane?? może ktoś wie z gory dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolenweider Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 wygląda na nierówno wyciągnięty łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahor Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 WitamWyciągnięty łańcuch masz. Będziesz musiał zainwestować w nowy zestaw napędowy. Na razie ustaw luz w najciaśniejszym miejscu. Ok 3-4 cmPozdrawiam Cytuj 654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChOOyrak Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 (edytowane) a nie wiecie co spowodowało wyciągnięcie łańcucha ?? wszystko robilem jak w instreukcji nic nie przkręcałem naciągałem ?!no ale teraz jak naciągnę w najciaśniejszym miejscu to w najluźniejszym przekroczę granicę o wiele za dużo ;) ?? Edytowane 11 Lipca 2007 przez ChOOyrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.