Marcin1sport Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Chodzi mi tu o jazdę po mieście jak i podczas wyprzedzania na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudee Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 wedlug porzadnej szkoly jazdy lusterka powinno sie omiatac co 5 - 6 sekund a spogladac przez ramie przy kazdej zmianie kierunku, pasa itp itd... na chlopski rozum jak skrecasz to lepiej zawsze sprawdzic czy nikt nie zajechal cie ... tym bardziej ze w moto tez sa martwe punkty w lusterkach i moze byc niespodzianka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbicniev Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 To żart czy na serio? Zawsze (!!!) trzeba się obejrzeć, już kilka razy uratowało mi to tyłek. Często jest tak, że w lusterku jest pusto ale w tym momencie mijający samochód jest w martwym polu, bardzo blisko i jeśli się nie odwrócisz, to pakujesz mu się pod koła.. Powiem więcej, dobrze jest umieć, poćwiczyć, odwracanie się w zakręcie, w pochyleniu tak, żeby zachować tor jazdy. Często przy odwracaniu się prostujemy mimowolnie motocykl, jedziemy szerzej, prosto pod koła auta. Więc - tak tak tak, lusterko nie wystarczy. Właśnie - chodzi mi o sytuację gdy zmieniamy kierunek. Jak jedziemy prosto - to lusterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doozer Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ja mimo iż rzadko wyjeżdżam na miasto,to przy każdej zmianie kierunku się oglądam,w sumie tylko to mi zostaje,bo lusterek nie mam :) Cytuj nowadeba.com.pl- tor motocross/ATV-zapraszamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 dokładnie oczy do okoła głowy, lusterka i obracanie sie, w lusterku nie zobaczysz auta ktore jest juz prawie kolo Ciebie. A czasem mozna sie oszukać myslisz ze jestes najszybszy na drodze ruszyłeś pierwszy ze swiatel to już nic obok Cibie nie powinno być, a tu niespodzianka albo ktoś dał ladnie po garach katamaranem i jest juz przy Tobie ale jakiś Twój kumpel na moto smignął i jedzie koło Ciebie a Ty o tym nie wiesz więc zanim zrobi się jakiś manewr najpierw rozejżyj sie czy mozesz :) powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyleta Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 (edytowane) Rozglądanie się to podstawa. Już nie raz nacięłem się na manewrowaniu wyłącznie przy pomocy lusterek (szczególnie na rondzie przy zmianie pasa ruchu lub zakrętach). Trzeba uważać... Edytowane 15 Czerwca 2007 przez zyleta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komalo Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Myślę, że dużo zależy tu od rodzaju i ustawienia lusterek. Jeśli masz dosyć duże lusterka i dobrze je ustawisz, a potem sprawdzisz czy nie wystepuje tzw. 'martwy punkt' (obszar niewidoczny ani w lusterku ani kątem oka) - to można specjalnie się nie obracać. Tym bardziej, że manewr obracania głowy też powoduje pewne ryzyko (no bo ktoś przed tobą może nagle zachamować i du**). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adii Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 w lusterkach czasami nie widać wszystkiego więc niektóre sytuacje zmuszają by się oglądnąć ale przeważnie zdaję się tylko na lusterka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ja jeżdzę tylko na lusterkach, bardzo, ale to bardzo rzadko zdaży mi się obejżeć przez ramię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny Enduro Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 nie mam lusterek :) oglądanie sie za siebie zupełnie mi wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ja również nie mam lusterek. Oglądam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 ja zazwyczaj sie goladam choć zadarza mi sie patrzec tylko w lusterko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 no cóż, większość mądrych opinii już była :biggrin:jeśli o mnie chodzi, to w większości przypadków wystarczają mi lusterka: motocykl jest zrobiony przez europejczyków, dla ludzi normalnych gabarytów, dzięki czemu lusterka są rozstawione odpowiednio i 1/3 odbicia nie przesłaniają ramiona kierowcy :>natomiast w gęstym ruchu ulicznym, albo przy szybkim wyprzedzaniu na trasie - kiedy nie jestem pewien czy wszystko co widzę jest wszystkim co jest na drodze za mną - oglądam się lekko przez ramię; żeby choć kątem oka złapać ewentualne zagrożenie. parę razy faktycznie okazywało się, że coś było... więc metoda zdaje egzaminjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 motocykl jest zrobiony przez europejczyków, dla ludzi normalnych gabarytów, dzięki czemu lusterka są rozstawione odpowiednio i 1/3 odbicia nie przesłaniają ramiona kierowcy Właśnie... Macie na to jakiś sposób? Bo u mnie w lusterkach to mogę co najwyżej zobaczyć czy jakiegoś bociana na polu nie przegapiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Najważniejsze to zdawać sobie sprawę z wymiarów martwego pola. Mnie najczęściej wystarczą lusterka i spojrzenie w bok praktycznie bez skręcania głowy. Generalnie wszystko zależy od wielkości i ustawienia luster w danym motocylu. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.