Skocz do zawartości

Martwy punkt w lusterkach


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a gdzie wlasciwie jest martwe pole jak sie jedzie motocyklem ?

jak nie widze auta w lusterku to jest ono obok mnie i widze kątem oka.

ale prosze mnie naprostowac jak to na prawde jest bo nie chcialbym sie raz zdziwic.

W miescie czesto sie ogladam jak jade w gestym ruchu, przy zmianie pasa.Na trasie rzadko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda tak:

-przy skręcaniu w lewo zawsze się oglądam zazwyczaj dwa razy (wcześnej i przed samym manewrem)

-przy wyprzedzaniu są dwie wersje

1) gdy z naprzeciwka jadą auta i widze że zaraz będzie luka to jak tylko ostatnie auto przejedzie to bez oglądania naprzód bo nic z tyłu mnie nie zaskoczy z martwego pola bo niby jak a w lusterko oczywiście zerknę

2) z naprzeciwka pusto to lusterko + oglądnięcie i naprzód

dodam że poruszam się około 90-100 km/h na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze tylko lusterko

Powodzenia :bigrazz:

 

Ja się zawsze oglądam. Rzadko mi się zdarzy, że całkowicie zaufam lusterkom.

:biggrin: :flesje:

 

Najpierw lusterko, a potem zazwyczaj oglądam się dla pewności.

No i w sytuacjach w których lusterko może być mylne, zawszę się oglądam :biggrin:

:biggrin: :D

 

Zawsze starannie ustawiam lusterka i odwracam głowę.

Lusterka zbyt mało pokazują.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie wlasciwie jest martwe pole jak sie jedzie motocyklem ?

Ano jest. Zależy od lusterek. W niektórych (np. GS500F) po dobrym ustawieniu martwe pole jest znikome, a w niektórych (np. Cagiva River) jak byś nie ustawił to zawsze lepiej się obejrzeć z deczka...

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.. miałam przyjemność jeżdżenia Ducati Paso, gdzie lusterka są w kierunkach i to co w nich widać to co najwyżej kolana plecaczka :)

 

Zatem myślę, że nie ma tu co dywagować:

:icon_arrow: kontrola sytuacji w lusterkach - cały czas

:icon_arrow: oczy dookoła głowy - cały czas

:icon_arrow: zmieniamy pas - łebek obowiązkowo w bok!!

 

Bezpiecznej jazdy... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :icon_arrow:
Ta sytuacja miała miejsce: Rondo Zesłańców syberyjskich, jedziemy z Bitwy Warszawskiej w stronę Prymasa Tysiąclecia, przejeżdzamy już rondo, z trzech pasów robią się dwa, mój kumpel jedzie za samochodem na tym pasie który zaraz ma się skończyć, ogląda się aby się upewnić czy pas po jego prawej stronie jest wolny i dokładnie w tym samym czasie co on odwraca głowę samochód przed nim daje po heblach, kiedy z powrotem odwrócił głowę było to dokładnie w momencie kiedy walił w zderzak tego hamującego samochodu... Ponieważ prędkość była bardzo mała ok. 30 km/h skończyło się "tylko" na złamanym śródstopiu, operacji i kilkumiesięcznej rehabilitacji.

 

Nie chcę Tomek podważać Twojego autorytetu, ale ja nigdy nie odwrócę łba nawet na jedną milisekundę, szczególnie w mieście kiedy odległości pomiędzy pojazdami są bardzo małe. Nie wiem jak w innych motocyklach ale zarówno w SV którą jeżdziłem w zeszłym sezonie (poczytajcie forum, nawet jakeiś przedłużacze robią do lusterek w tych szpejach bo podobno nic w nich nie widać :icon_arrow: ) jak i teraz w Gixerze potrafię tak sobie ustawić lusterka, że dokładnie widzę czy pas obk mnie jest wolny czy też nie. Czasami wymaga to małej zmiany położenie głowy żeby pod innym kątem spojrzeć w lusterko i mieć 100% pewność, ale cały czas kątem oka widzę co się dzieje bezpośrenio przede mną.

 

Na trasie to w ogóle nie muszę patrzeć do tyłu, bo jeszcze się nie zdałyło żeby coś mnie wyprzedziło :)

Edytowane przez Sligier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to, zaleznie od predkosci rzadziej lub czesciej, stale kontroluje lusterka.

Jak gesto to nawet przod mniej mnie interesuje. Przerwa w widocznosci na tyle zeby wyhamowac.

Przy skrecie w lewo wezyk zeby lusterko omiotlo calosc i looking przez ramie.

Przy wlaczaniu sie pod malym katem zawsze (no chyba ze rozbiegowka dluga) hebel i ogladam sie.

Jak sie zagapie na krajobraz albo... panienke to jak przy skrecie w lewo.

Jak strace tyl z oczu bo zjade na prawo to, niezaleznie od predkosci, od nowa.

W sumie to zasada nie widzisz (nie wiesz) to nie jedziesz.

poki co, thanks God, dziala.

Edytowane przez tatajacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sytuacja miała miejsce: Rondo Zesłańców syberyjskich, jedziemy z Bitwy Warszawskiej w stronę Prymasa Tysiąclecia, przejeżdzamy już rondo, z trzech pasów robią się dwa, mój kumpel jedzie za samochodem na tym pasie który zaraz ma się skończyć, ogląda się aby się upewnić czy pas po jego prawej stronie jest wolny i dokładnie w tym samym czasie co on odwraca głowę samochód przed nim daje po heblach, kiedy z powrotem odwrócił głowę było to dokładnie w momencie kiedy walił w zderzak tego hamującego samochodu... Ponieważ prędkość była bardzo mała ok. 30 km/h skończyło się "tylko" na złamanym śródstopiu, operacji i kilkumiesięcznej rehabilitacji.

 

Nie chcę Tomek podważać Twojego autorytetu, ale ja nigdy nie odwrócę łba nawet na jedną milisekundę, szczególnie w mieście kiedy odległości pomiędzy pojazdami są bardzo małe. Nie wiem jak w innych motocyklach ale zarówno w SV którą jeżdziłem w zeszłym sezonie (poczytajcie forum, nawet jakeiś przedłużacze robią do lusterek w tych szpejach bo podobno nic w nich nie widać :rolleyes: ) jak i teraz w Gixerze potrafię tak sobie ustawić lusterka, że dokładnie widzę czy pas obk mnie jest wolny czy też nie. Czasami wymaga to małej zmiany położenie głowy żeby pod innym kątem spojrzeć w lusterko i mieć 100% pewność, ale cały czas kątem oka widzę co się dzieje bezpośrenio przede mną.

 

Na trasie to w ogóle nie muszę patrzeć do tyłu, bo jeszcze się nie zdałyło żeby coś mnie wyprzedziło :icon_question:

 

Wszystko zależy od sytuacji, prędkości i techniki odwracania zwroku. Jak się jeździ z nieprzepisową prędkością to obracanie głowy samo w sobie już jest bardzo niebezpieczne.

Jednakże jeżdżąc po mieście, kątem oka spojrze czy nic z boku nie jedzie podczas zmiany pasa, ale nie odwracam głowy do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam lusterek do kontroli tego co wczesniej widzialem z przodu :). A jesli jest ryzyko ze ta sytuacja sie zmienila, to na moment ogladam sie. W praktyce czesiej rozgladam sie w miescie (oczywiscie biorac poprawke na nagle hamowanie), bo tam po prostu jest wiekszy tlok, tym samym wiecej "zdarzen" do ogarniecia. Na trasie z reguly wystarcza czeste skanowanie luster bo jak nie ma podporzadkowanych itp to mam pewnosc ze nikt niespodziewanie mi nie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadąc po mieście utrzymuję na tyle dużą odległość od pojazdu z przodu, że bez problemu zdążę się obejżeć. Chociaż robię to tak, że odwracam głowę na tyle, by kątem oka zobaczyć, czy nie zbliża się coś z większą prędkością i czy nie jest za blisko. Warto się oglądać mimo, że w lusterkach jest czysto. zdażyło się nie raz, że mając pusto w lusterkach okazało się, że katamaran mnie wyprzedza ułamek sekundy później. Gdybym robił manewr wtedy bez oglądania się to mógłbym źle skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin1sport tak duzo tu sie juz mądrych ludzi wypowiedziało, że ja tylko dodam :

nie wazne gdzie - czy to teren zabudowany czy nie ,

- czy to predkosc 100 km/h czy 200km/h

 

Kazdy manewr, ktory chcesz wykonać musisz byc go pewien w 100%.

 

Tylko praktyka czyni mistrzem !!!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...