Skocz do zawartości

komalo

Forumowicze
  • Postów

    408
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O komalo

  • Urodziny 03/03/1975

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha FZ6 Fazer
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia komalo

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta (17/46)

0

Reputacja

  1. Odnośnie tematu... kiedyś fotoradar zrobił mi zdjęcie w samochodzie służbowym, po jakiś 3 miesiącach dotarło do mnie (bo wcześniej była informacja do firmy leasingowej, która przekazała ją mojej firmie). Udałem się na komendę, wypełniłem jakiś druczek, trzeba było zapłacić (przelewem) i odebrać punkty. Podobno z punktów można się wywinąć, jeśli na zdjęciu nie widać wyraźnie twarzy kierowcy (bo jak przychodzisz na komendę to policjant może cię od razu porównać ze zdjęciem :biggrin: ). Ale często to też kwestia dobrej gadki z policjantem - to też ludzie i mają mnóstwo takich "delikwentów" dziennie więc niektórym odpuszczają. Ale jeszcze lepsze jest wysłać znajomego cudzoziemca po odbiór takiego mandatu - oni wtedy z zasady nie dostają punktów a tylko sam mandat. No ale oczywiście wtedy trzeba zwrócić mu koszt mandatu (chyba, że to jest bogaty wujek z ameryki :bigrazz: ).
  2. Znalazłem jeszcze źródłowa decyzję NSA: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6320EE87C1 No to teraz zaczynam odliczać VAT!
  3. Ja również byłem uczestnikiem ostatniego kursu pierwszej pomocy w salonie Yamahy. Powiem tak - kurs spełnił moje oczekiwania. Chciałem poznać teorię - poznałem. Chciałem poznać praktykę - poznałem. Chciałem dowiedzieć się jak zachować się momencie spotkania się z sytuacją, gdzie mamy poszkodowane osoby - dowiedziałem się. Oczywiście nie mogę zapewnić, że w sytuacji kryzysowej będę potrafił to wszystko wykorzystać - wtedy często sami jesteśmy w szoku i drętwiejemy. Ale myślę, że dzięki temu kursowi, a szczególnie ćwiczeniom w realnych sytuacjach, kiedy już otrząsnę się z szoku - wykonam po kolei zalecane czynności. Może komuś uratuje to życie...
  4. Odnośnie jednorazowej amortyzacji... Szukałem trochę informacji w Internecie i generalnie mogą być 2 interpretacje: można albo nie można. Dlatego zwróciłem się o oficjalną interpretację do Krajowej Informacji Podatkowej. Co prawda mają 3 miesiące na odpowiedź ale jak już ją dostanę to przekażę info na forum.
  5. Znalazłem jeszcze jedną intepretację podatkową (Interpretacja indywidualna z dnia 07.02.2009 r., sygn. ILPP1/443-1008/08-2/AI - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu) Prawo do odliczenia VAT przy zakupie motocykla Pytanie podatnika: Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu zakupu motocykla lub rat leasingowych dotyczących motocykla oraz paliwa do niego i akcesoriów (kask, kurtka)? INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2008 r. (data wpływu 27 października 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupem motocykla, z tytułu rat leasingowych dotyczących zakupionego motocykla, paliwa służącego do jego napędu oraz akcesoriów – jest nieprawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 27 października 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zakupem motocykla, z tytułu rat leasingowych dotyczących zakupionego motocykla, paliwa służącego do jego napędu oraz akcesoriów. W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: Wnioskodawca – podatnik w celu wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług zamierza zakupić motocykl, aby sprawniej i szybciej dotrzeć do klienta zamawiającego między innymi usługi serwisowe świadczone przez Zainteresowanego. W związku z powyższym zadano następujące pytanie: Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu zakupu motocykla lub rat leasingowych dotyczących motocykla oraz paliwa do niego i akcesoriów (kask, kurtka)? Zdaniem Wnioskodawcy, motocykl nie jest pojazdem samochodowym w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), i w związku z tym nie mają tu zastosowania przepisy art. 86 ust. 3 powołanej ustawy. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Natomiast w myśl ust. 3 cyt. artykułu, w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca – nie więcej jednak niż 6.000 zł. Jak wynika z ust. 4 cyt. artykułu, przepis ust. 3 nie dotyczy: 1. pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van; 2. pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków; 3. pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków; 4. pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu; 5. pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku nr 9 do ustawy; 6. pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie; 7. przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest: a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze, i te samochody (pojazdy) są przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy. W myśl art. 86 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 4 pkt 1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań. W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca zamierza na potrzeby prowadzonej działalności kupić motocykl. Z uwagi na fakt, iż ww. ustawa nie zawiera definicji pojęcia pojazdu samochodowego, należy odnieść się do definicji określonej w art. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.). Zgodnie z art. 2 pkt 33 cyt. ustawy, „pojazd samochodowy” to pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego. Natomiast w myśl art. 2 pkt 45 powołanej ustawy, „motocykl” to pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem – wielośladowy. Definicja towarów, podana w art. 2 pkt 6 ustawy o VAT odwołuje się do klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. Zgodnie z niniejszą klasyfikacją - samochody osobowe i inne pojazdy mechaniczne zakwalifikowane zostały wg PKWiU do grupowania 34 „Pojazdy mechaniczne, przyczepy, naczepy”, natomiast motocykle do grupowania 35 „Sprzęt transportowy pozostały”. Jednakże z konstrukcji ustawy o podatku od towarów i usług wynika, że zasadne jest w tym przypadku przyjęcie definicji „pojazdu samochodowego” podanej w ustawie Prawo o ruchu drogowym i uznanie, że pojazdem samochodowym jest pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h. Dla potrzeb prawa podatkowego nie mogą bowiem być formułowane odrębne definicje, jeśli uprzednio zostały zdefiniowane w innych ustawach właściwych dla tego rodzaju zagadnień. Podkreślić należy, iż ustawodawca wielokrotnie odwołuje się do przepisów Prawa o ruchu drogowym, w tym w art. 86 ust. 4 ustawy. Zwraca się również uwagę, że w załączniku nr 1 do ustawy zawierającym „Wykaz towarów zaliczanych do nowych środków transportu” ujęto zarówno pojazdy zakwalifikowane do grupowania PKWiU 34 „Pojazdy mechaniczne, przyczepy, naczepy” jak również PKWiU 35, czyli „Sprzęt transportowy pozostały”. Zgodnie z przepisem z art. 86 ust. 7 ww. ustawy o VAT w przypadku usługobiorców użytkujących samochody osobowe oraz inne pojazdy samochodowe, o których mowa w ust. 3, na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku naliczonego od czynszu (raty) lub innych płatności wynikających z zawartej umowy, udokumentowanych fakturą. Suma kwot w całym okresie użytkowania samochodów i pojazdów, o których mowa w zdaniu pierwszym, dotycząca jednego samochodu lub pojazdu, nie może jednak przekroczyć kwoty 6.000 zł. Z art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT wynika, iż obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 86 ust. 3, czyli samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczajacej 3,5 tony. Z powyższego wynika, iż ograniczenia wynikające z art. 86 ust. 3 i ust. 7 oraz art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług mają również zastosowanie do motocykli z uwagi na fakt, iż motocykle uznane są za pojazdy samochodowe. Dlatego też w przypadku nabycia motocykla do prowadzonej działalności gospodarczej podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w ograniczonym zakresie, tj. 60% kwoty określonej w fakturze – nie więcej jednak niż 6.000 zł, o ile towar ten będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych. Również w przypadku odliczenia rat leasingowych od motocykla do prowadzonej działalności gospodarczej, podatnikowi – jak wynika z art. 86 ust. 7 ww. ustawy – przysługuje prawo do odliczenia podatku w ograniczonym zakresie, tj. 60% kwoty określonej w fakturze, za cały okres leasingu – nie więcej jednak niż 6.000 zł, o ile towar ten będzie wykorzystywany do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Natomiast w przypadku nabycia paliwa do napędu motocykla prawo do odliczenia podatku VAT, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, nie przysługuje. Z kolei, przy nabyciu akcesoriów (kask, kurtka) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w myśl ogólnej zasady wyrażonej w przepisie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Należy jednak zauważyć, iż do 30 listopada 2008 r. w przypadku odliczenia podatku naliczonego od rat leasingowych od zakupionego motocykla oraz odliczenia przy nabyciu akcesoriów do motocykla, należało uwzględniać przesłanki wymienione w art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego. Reasumując, w przypadku: - nabycia motocykla do prowadzonej działalności gospodarczej, Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w ograniczonym zakresie, tj. 60% kwoty określonej w fakturze – nie więcej jednak niż 6.000 zł, o ile towar ten będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych, - rat leasingowych od zakupionego motocykla, Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku w ograniczonym zakresie, tj. 60% kwoty określonej w fakturze, za cały okres leasingu – nie więcej jednak niż 6.000 zł, o ile towar ten będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych, - nabycia paliwa do napędu motocykla, prawo do odliczenia podatku VAT, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT, nie przysługuje, - nabycia akcesoriów (kask, kurtka), w myśl ogólnej zasady, wyrażonej w przepisie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie w jakim towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. (...)
  6. Odwiedziłem w ubiegły roku więc pewnie i w tym roku odwiedzę. Tylko jeszcze tyle czasu zostało a tu śnieg i mróz za oknem.
  7. Dopiero teraz przeczytałem tego posta. Może ktoś napisze ile było osób, jak to wyglądało no i kiedy kolejny termin?
  8. Moim zdaniem nie było aż tak tragicznie. W środku zimy, kiedy śnieg i mróz za oknem zawsze warto się wybrać pooglądać nowe sprzęty. Oczywiście jak zwykle największe stoisko miało Suzuki (i przyznam, że najładniejsze hostessy). Stoisko Yamaha też było dosyć duże, wspomnę jeszcze o BMW. Zabrakło HD i Honda (coś gdzieś tam można było znaleźć, ale nie jako oddzielne, duże, duże promowane stoisko). Rzeczywiście skuterów było trochę za dużo - widać japońce i europejczyki już nie wkładają takiej energii w zdobywanie klienta a chińczykom jeszcze się chce. Nie wiem czy to nowe miejsce to już na stałe. Przydałoby się aby panowie z ochrony trochę bardziej sterowali ruchem - byłyby mniejsze zatory. 5 zł za godzinę postoju to trochę przesada - tyle to się płaci w centrum w Złotych Tarasach. Było kilka custom bike'ów ale jakoś żaden nie przypadł mi specjalnie do gustu (chociaż oczywiście oddałem swój głos). Specjalnie nie nastawiałem się na zakupy - bardziej na atmosferę. Tak więc wyszedłem umiarkowanie zadowolony.
  9. To mam jeszcze jeden temat do przedyskutowania. Na stronie http://www.vat.pl/srodki_trwale_koszty_int...etacje_1236.php znalazłem taki oto zapis: Czy ktoś z forumowiczów korzystał z jednorazowej amortyzacji motocykla? Przyznam, że jest to o niebo lepsze rozwiązanie niż rozkładać to na 60 rat (5 lat po 12 miesięcy).
  10. Ja właśnie m.in. dlatego chcę wpisać mój motocykl do działalności gospodarczej. Przy płaceniu za benzynę np. 50 zł 19% z tego (czyli 9,5 zł) zostaje mi w kieszeni, bo o tyle płace mniej podatku. Oczywiście im większa kwota tym więcej zostaje w kieszeni (przeglądy i ubezpieczenie przecież kosztują znacznie więcej).
  11. No nic. Wychodzi, że trzeba będzie amortyzować standardową stawką 20%. A co do wyceny to postaram się o jakiś formalny papier. Dzięki za pomoc.
  12. Dzięki za odpowiedzi Motocykl kupiłem nowy w salonie prawie 2 lata temu - to jak to zrobić w takim przypadku?
  13. Od niedawna stałem się małym przedsiębiorcą. Prywatny motocykl posiadałem już wcześniej i chciałbym go teraz wprowadzić na stan środków trwałych mojej firmy. Znalazłem dużo wątków o odliczaniu VAT od paliwa (a raczej, że nie można go odliczać) ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Jeśli ktoś przechodził przez ten proces to będę wdzięczny za odpowiedź na poniższe pytania: 1) Co muszę zrobić aby wprowadzić prywatny motocykl na stan środków trwałych mojej działalności gospodarczej? 2) Czy mogę odliczać wszystkie koszty związane z motocyklem tzn. doposażenie, naprawy, przeglądy, ubezpieczenie (oczywiście poza VAT od paliwa)? 3) Z tego co się doczytałem to stawka amortyzacji jest 20% co w praktyce oznacza konieczność amortyzacji przez 5 lat - czy można jakoś skrócić ten okres? 4) Jak mogę określić wartość początkową motocykla, który wprowadzam na stan środków trwałych - czy wystarczy porównanie aktualnych cen na rynku, czy też muszę mieć jakiś formalny dokument? Będę wdzięczny za pomoc.
  14. Jak na motocykl 14-letni przebieg 23 tys. km jest podejrzany (wychodzi jakieś 1500 km/rok). A jeśli prawdziwy to oznacza, że motocykl więcej stał niż jeździł. A jeszcze jak stał pod chmurką - to może być mocno przerdzewiały. Sam miałem rocznik 1999 kupiłem w 2006 (czyli o połowę młodszy) z podobnym przebiegiem, który stał pod chmurką i rdza była zauważalna.
  15. Obłożenie u Marka jest okrutne, aż się dziwię, że chłop ma siłę tyle czasu szkolić i robić to ciągle z zacięciem. Sam byłem na jazdach, które bardzo zmieniły moje nastawienie. Dużo jeszcze ćwiczeń przede mną ale przynajmniej wiem jak to robić. Osobiście polecam kurs u Marka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...