Wallygatorr Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Laski regulowane zakłada się gdy zmienia się długość układu karter-cylinder-głowica przy tuningu silników (np. innej grubości uszczelki - najprostsze). W takim przypadku standardowa laska powodowałaby niedomykanie się lub niepełne otwarcie zaworów. Kumpel jak dłubał Softa Customa na EVO i zmieniał głowice to musiał założyć regulowane laski. Przy wymianie samego wałka wymiana jest niepotrzebna - chyba, że są to wałki ekstremalne do rozwiertów, lae wtedi i tak cały top end jest do wymiany. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Fisu - jeżeli będę zmieniał i nie będę przy okazji musiał ściągać głowic to oryginalne będę wycinał. Czyli będą zniszczone i takie pewnie Ci się nie przydadzą. Gdybym chciał zmieniać normalnie to musiałbym ściągać głowice co byłoby bardziej kłopotliwe. Ale gdybym kiedyś ściągał głowice i wtedy zmieniał to zabezpiecze dla Ciebie te oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 (edytowane) He.. luzik. laski wyciagasz bez problemów, jednym palcem... bez ruszania głowic. Do ich założenia potrzebujesz odkrecic rockerbox. ;)Z reszta- jery pisał- nie kazde wchodza bez zdjecia rockerboxów.Straszna panike tu siejecie z "temi laskamy"...Rodzajów lasek jest wiele, powodów ich wymiany tez...Nie bedę się rozpisywał bo się post zrobi długi... a tego tu nie lubia. :biggrin:Jak obetniesz, to obcięte tez bede potrzebowal :biggrin: EVO to motor do którego nawet popsute elementy sa potrzebne...Ale nie dewastuj jak nie musiasz... :cool: Edytowane 3 Grudnia 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 (edytowane) Nie bedę się rozpisywał bo się post zrobi długi... a tego tu nie lubia. :biggrin: Lubią Lubią , jest wiele osób które bardzo chętnie czytają Twoje dłuuugie posty i czekają właśnie na te długie i wyjaśniające, dobrze się to czyta i można się wiele dowiedzieć . Edytowane 3 Grudnia 2012 przez Guti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Nie bedę się rozpisywał bo się post zrobi długi... a tego tu nie lubia. :biggrin: Eeeeee..... Długich nie piszemy jeśli jest spam. A tu piszesz na temat to pisz ile się da. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HarleyDrag Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Tak, przeszedł- Super Trapp, Thunderheader...Każdy wydech wygeneruje większą moc niż puste rury.Szukasz mocy w EVO jako całości czy tylko w wydechach?Może podaj więcej szczegółów konfiguracji. Podpowiem Ci czy pogubiłeś koniki...Jak chcesz to napisz:- jaki wałek- jakie tłoki (w sumie nie musisz, ale bedę potrzebował ich objętość "in +", jeśli znasz to możesz podać, nie będę musiał szukać)- podaj jakie uszczelki dałes pod głowicę i cylek (grubosć)- jak skonfigurowałeś HSRa- zapłon to mini zapłonik do dekla rorządu czy ten w miejsce OEMa?- głowice OEM?- wykonałes porting gowic?- przerabiałes zawory?- mierzyłeś objetość CC w głowicach?- zmeniłeś spręzyny zaworowe?- na ile ustawiłeś max RPM na zapłonie?- zmieniłeś pojemność dolotu pomiędzy zaworem ssacym i przepustnicą? bo dając Chypra objetość od przepustnicy do wolnosci wzrosła niepomiernie. ;)- przy pustych rurach zabezpieczyłes głowice przed przegrzaniem dając stożki do rur wydechowych?- przestawiłeś kąt otwarcia i zamknięcia zaworu odmy?- jakie swiece?- jakie przewody?- jaka cewka?- modyfikowałeś kąt wyprzedzenia zapłonu 2 cylindra? Dłuższa rozmowa... ale miło, że trafiłem na - jak sądzę - fachmana :)Silnik kupiłem po wstępnych modyfikacjach - i nie zaglądałem do niego, więc na wiele pytań nie znam odpowiedzi.Zdaję sobie sprawę, że zestrojenie całości jest kluczowe, ale odkładam to do zakończenia zakupów. No i nie chcę unieruchamiać się na żaden sezon, więc działam etapami.Zapłon to ten w miejsce OEM'a, ale dopiero przyjechał ze sklepu - jeszcze nie jest ustawiony...Ogólnie - powoli się uczę i zdobywam doświadczenie (pozbywając się w zamian sporej kasy ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Hm... dopóki nie poznasz co siedzi w srodku- zakupy bym............................................................ spowolnił.Swoją drogą, kto taki modyfikuje silnik i daje mu OEMowy moduł zapłonu...? Albo puste rury?Zrobienie całego silnika to wraz zakupami, przesyłkami, pomyłkami i palcem w tyłku, jakieś 100 dni. A zima jest przecież dłuzsza... :)Sam dobór wydechu- do czego? Do tego co wydaje Ci się że masz? Czy może inaczej- wydaje Ci się, ze ktoś Ci powiedział, że tam jest zmienione?Hm.. silnik po modach... Komprecha 11. A ile wynosi dynamiczna na tym wałku?Jaki chcesz dać wydech do- no własnie - do czego?A w jaki sposób ten ktoś osiągnał taką komperchę? Czy za pomocą zmiany głowic, zmiany pojemności, czy może zmiany kształtu komory sprężania?Cosik mnię się zdaje, że sobie powydajesz trochę pieniedzy, nie panując za bardzo nad tym jaki efekt chcesz osiągnąć.U mnie stoją już 2 takie motory... co to ktoś chciał, pozmieniał, tylko za bardzo nie wiedział jak... a potem rozczarowanie.Hm.. rozczarowanie to jeszcze pół biedy, gorzej jak potem bedzie mówił wszystkim naokoło, że się nie da..., jak chu*owo i w ogóle... HD to kicha.Prawda kejti? Ciebie też to wkurza... :)P.S.1Tak na marginesie- jak tam jest rzeczywiście CR 11 to... silnik ten, z charakterem HD za wiele wspólnego mieć nie będzie. :wink: Zgubi dół, który praktycznie jest już nie do odzyskania (tanio ;) ). No i pamiętaj- nauka to ciężki kawałek chleba, szczególnie jak kasa na nią idzie z własnej kabzy. :rolleyes:P.S.2Wiesz chociaż ile chcesz mieć tych kucy? Bo o momencie nie wspominasz nic... :blink:________________________________________Info dla Qurima- czas pisania postu- 30 minut... :angry: Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 (edytowane) Witam :)Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na moje pytania dlatego stwierdziłem że żeby nie tworzyć osobnego nowego tematu to zadam je tu :)Mam takie dwa pytanka odnośnie sprawdzania oleju w EVO, a konkretniej w Dynach.Czy olej w silniku należy sprawdzać gdy motocykl stoi prosto czy na nóżce ?Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to pisali że na nóżce, ale chciałem się upewnić.I teraz tak, moja miarka jest dość długa no i ma pokazany poziom dla FULL COLD czyli zimnego i FULL HOT czyli gorącego.No i u mnie przy full cold gdy stoi na nóżce, jest troche ponad tą kreskę.Z tym że dochodzi jeszcze tutaj fakt, że mam z przodu niewielką ale jednak chłodniczkę oleju (długość mniej więcej.15 cm, szerokość może 6-7 cm)., i tutaj pytanie, czy przy takim układzie oleju powinno się wlewać troszkę więcej niż nakazuje to miarka ?Nie wiem jak to jest w układzie z suchą miską jaki jest w HD, dlatego pytam :)Czy mimo wszystko może troszke odessać i zostawić na max, czyli żeby nie przekraczało tej kreski full cold ?Z góry dziękuję :) Btw. Chłodniczka dokładnie taka jak tu :http://www.ebay.com/...7bd7787&vxp=mtr PozdrawiamNATHAN Edytowane 27 Grudnia 2012 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 na bagnecie masz poziom oleju przy napełnionym całym układzie - tzn z chłodnicą oleju. Poziomu nie zawyżaj (po prostu przy zalewaniu układu wejdzie Ci ciutkę więcej oleju ze względu na chłodnice - ale poziom jest poziomem ;). olej sprawdzasz na nóżce, i jeśli jest ciutkę pod czy nad to się nie przejmuj - to nie apteka, ważne żeby nie było cm ponad ;)) Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Dzięki za odpowiedź :)Tak właśnie myślałem że na nóżce, ale chciałem sie upewnić :)Co do stanu na miarce to faktycznie, ile wejdzie to wejdzie ale stan ma być przecież taki sam - mój błąd :) Więc tak, jak moto do mnie przyszło, to przed pierwszym odpaleniem poziom oleju był ponad FULL COLD, dodaję zdjęcie takiej miarki jak moja, i zaznaczyłem tam w Paincie kolorami kreski, w tym przypadku ten poziom oznaczyłem kreską CZERWONĄ.I kilka dni temu gdy temperatura zewnętrzna była u mnie około 8-10 stopni na plusie, postanowiłem że zaleje 10 litrów paliwa, sprawdze właśnie olej i go odpale, co też zrobiłem (wtedy jeszcze nie wiedziałem że nie wolno przekraczać full cold na bagnecie), i silnik w sumie chodził jakieś 5 minut na ssaniu, następnie wyłączyłem ssanie i chodził na wolnych na nóżce jakieś 15-20 minut, i ponieważ mam miarkę z temperaturą (niestety w F), to sprawdzałem jaka jest i przeliczałem na komórce na C.I w sumie jak doszedł tak do około 60-65 stopni to przejechałem się pare razy po kompleksie garaży, bez pałowania i tylko na jedynce bo nie było sie jak rozpędzić.W sumie może dogrzałem olej tak gdzieś do 70 stopni wg miarki, i zgasiłem, w sumie pracował ponad pół godziny, więc jako tako sie dogrzał i pewnie przy okazi spalił resztki starego paliwa z USA.I dzisiaj przychodzę do garażu, moto oczywiście na stopce, sprawdzam olej, a tu na zimnym grubo ponad FULL HOT ! (zaznaczyłem na zdjęciu czarną kreską).No i nie odpalałem tym razem bo dziś przymrozek, a jak wiadomo 20W50 jest bardzo gęsty i nie chciałem niepotrzebnie palić silnika, więc odessałem jakieś 350-400 ml i teraz dopiero stan mam na FULL COLD taki jaki ma być, czyli na końcu kreski.Myślałem że może paliwo sie dostało do oleju ale miarkę tylko minimalnie było czuć benzyną, wydaje mi sie że tyle ile być powinno, a olej sam był raczej gęsty, nie sprawiał wrażenia rozrzedzonego, ponadto mam go w butelce i naprawdę jest jasny, oczywiście nie zbyt jasny i jest moim zdaniem na tyle gęsty ile powinien być, jednak pewien nie jestem no bo przecież analizy fizykochemicznej nie robiłem :)Dodam że odkąd go mam to zakręcam kranik na OFF, a jak go odebrałem to kranik chyba był na ON, a mimo to stan oleju tylko troszke był przekroczony (jak już wspominałem czerwona kreska na zdjęciu). Tak więc przeraziłem się troszke szczerze mówiąc, ale na wszelki wypadek trzymam ten odessany olej w butelce, mimo że i tak go przed sezonem zmienię.Nie rozumiem natomiast, skąd takie rozbieżności skoro silnik pracował dość długo i dogrzał się do prawie odpowiedniej temperatury, no i było parę przejażdzek w międzyczasie.Dodam jeszcze że nie pamiętam czy kranik był na RES czy na ON, ale czy jakby był palony na RES a w baku było z 10 litrów to wtedy do oleju dostało by się aż tyle benzyny ? Przepraszam za chaotyczność całokształtu, ale po prostu zgłupiałem już teraz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flstc1340 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) "Przyrostu" poziomu oleju (podczas dłuższego postoju) nie wiązał bym w żaden sposób z paliwem ( nieszczelny kranik, wysoki poziom w komorze pływaka i takie tam...) bo to nie silnik z mokrą miską i jeśli nie był odpalany nie ma raczej opcji na to aby paliwo poszło w olej do zbiornika. Jeśli już coś się dzieje z poziomami oleju po dłuższym postoju to "w drugą stronę" i to w softailach - a więc olej lubi spłynąć do skrzyni korbowej i bagnet wskaże "mało" Edytowane 29 Grudnia 2012 przez flstc1340 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Hm... text przeczytałem dosyc pobieżnie.Ale... jak problem z tym wzrostem poziomu oleju będzie Ci się powtarzał to wygląda na to ze masz padniety simmer na wale silnika. ;)Naprawa w sumie prosta, ale troszkę upierdliwa, ze wzgledu na dosc slaba jakosć oryginalnej czesci zamiennej:1. 24002-70 spacer, sprocket shaft - ta czesc jest do dupy i wymaga lekkiego tuningu :rolleyes:2. 12026B - oil seal - ta jak najbardziej w pozadku.Uwazaj tylko na dośc nietypowy sposób montazy tego zila. ;)To o czym pisze flstc1340 - to inna usterka jest, nie związana z padnietymi uszczelnieniami. Pisalem o tym juz kiedyś. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez fisu Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) flstc1340 : dzięki, uspokoiłeś mnie z tym paliwem :) fisu : również dzięki :) i zarazem sorki bo napisałem to troche chyba zbyt zawile, ale chciałem wyłożyć sprawę "kawa na ławę" ;)Tą pierwszą część znalazłem na ebayu, nie jest jakaś droga ale chyba trzeba by zamawiać z USA, chyba że u lokalnego dealera ? chociaż pewnie cena chora.Co do drugiej to na alledrogo jest oryginał bardzo tanio : http://moto.allegro....2905661907.htmlRozumiem że potrzebuję jednak obu tych części ?Naprawić sam nie naprawię, chyba musiałbym jechać do małego z tym na wiosne, rozumiem że silnika nie trzeba wyciągać, tylko jakiś pewnie dekiel odkręcić ?A co do wzrostu oleju, to ja obecnie go nawet nie będe odpalał, bo grunt że działa, nic nie stuka nie puka i wiem że silnik jest raczej ok :)Tylko teraz to boję się go nawet odpalać na wiosne, no bo w końcu nie wiem ile jest teraz oleju, czy nie za mało, po tym odessaniu, a jednak sporo go odessałem(około 300-400 ml), żeby obecny stan był ok czyli przy FULL COLD.Dodam że kontrolka ciśnienia oleju gasła od razu po odpaleniu i nie mrugała/nie świeciła się podczas pracy silnika. Edytowane 29 Grudnia 2012 przez NATHAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkrzys Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Czy ktoś się orientuje, czy przewód (rurka) który prowadzi z pompy paliwowej(pompa w zbiorniku) na zawór zbiornika powinien być zaciśnięty opaską?Zbiornik był rozbierany do malowania i znajomy twierdzi że powinna na końcu przewodu opaska, a jej nie było.Ponieważ w przewodzie ciśnienie jest dość wysokie istnieje ryzyko że przewód może spaść z króćca. Edytowane 30 Grudnia 2012 przez olkrzys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Z zasady każdy przewód powinien mieć jakiś rodzaj opaski lub zatzasku. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.