Fazik Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Dzięki za info i linki.Jeżeli chodzi o zakres roboczy 1 mm to rozumiem że popychacz po ustawieniu ma mieć ruch 1 mm? Proszę o potwierdzenie lub poprawną interpretację.Czujnik zamówiony.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Nie ma mieć luzu, przeczytaj dokładnie instrukcję.... Dokręcasz ręką aż nie będzie luzu, dokręcasz określoną ilośc obrotów i czekasz, żeby lifter odpuścił olej. Po wyznaczonym czasie popychacz nie ma moc luzu, ale musi się obracać ręką. Lifter (a w zasadzie kompensator liftera ) ma zakres ruchu ok. 5mm, ale ustawienie popychacza musi być mniej więcej w połowie (po to są te odliczania obrotów) . Zakres roboczy kompensatora to ten 1mm, i chodzi o upewnienie się, że nie zabraknie mu ruchu w dole lub w górze. W jednym z linków jest świetna instrukcja przydatna dla popychaczy innych producentów - jedyne co trzeba wiedzieć to jaki jest gwint. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazik Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Czołem, Pomiary dokonane.Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.Proszę o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egg Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 .........Jak kupowac to dobry manometr - a takich to już jest kilka - 1 czy tam 2 na rynku.Montuje to namietnie w praktycznie kazdym sprzecie ktory ode mnie wyjeżdza - myslę ze warto widziec, gdy coś sie zaczyna dziać z silnikiem ,a nie jak już sie zadzieje... bo potem jest tak jak tu - maj i... DUPA... :wink:Wiatm, jakbyś mogł zareklamować jeden z tych 2 dobrych bede wdzieczny za sugestię bo właśnie się noszę z zamiarem kupna. i moze jakaś sugestia gdzie montować? zamiast czujnika?FLHR '97pozdr.egg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Do montażu manometru masz dwie opcje: 1. trudniejsza - adapter z trójnikiem do gniazda czujnika ciśnienia, manometr bezpośrednio lub na kapilarze - gorzej wygląda, ale łatwiej później przy serwisowaniu silnika2. łatwiejsza - manometr zamiast korka filterka rozrządu - ale przy każdej wymianie oleju będziesz musiał go ściągać do wyszyszczenia filterka. Nie zapomnij o odpowietrzeniu manometru. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egg Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Nie bardzo czaję tej drugiej opcji:) mam clymera, ale nie bardzo czaję co to jest ten korek filterka rozrządu:) jak to się nazywa po angielsku, albo łopatologicznie poproszę... dziekiegg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazik Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Cześć, Jest to oil screen. Śruba na duży śrubokręt nad pompą oleju. Pod nią masz sprężynę i filterek. Co do manometru to zamówiłem zestaw u małego, ma pasować właśnie w to miejsce. Redukcja , redukcja kątowa i manometr Marshalla do 60 psi. Czekam na dostawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konradook Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Fis, pisząc niedokładnie miałem na myśli procedurę ustawiania a nie samo ustawienie... A w przypadku zaworów wydechowych (a przedniego cylindra jakby bardziej, nie wiem czemu) trzeba przeprowadzić ustawianie z dużym wyczuciem, każde pójście na skróty wróci jako stuki... Tak przynajmniej zaobserwowałem... Fazik, proponuję zakup manometru do pomiaru ciśnienia i zamontowanie na stałe - są wersje montowane zamiast śruby filterka od rozrządu, jest tego pełno wersji w aftermarkecie. To w zupełności wystarczy do wstępnej diagnozy... Konradook, który rocznik? Trzeba zobaczyć w schematach, do czego te przewody, może po prostu nie trzeba ich podpinać. Kierunki ori czy aftermarket?Rocznik 2009. I oczywiście chodziło mi o kierunki tylnie- ledowe, zintegrowane ze światłem stopu( polowa ledów jest pomarańczowa, a polowa czerwona). A gdzie mogłbym znaleźć takie schematy? Widzisz - nawet pisac trzeba dokładnie... :biggrin: Trzeba - w dewiacjach jest wtret na ten temat -chodzi o budowe układu OEM HD - S&S ma to inaczej i tu nie trzeba... :biggrin:Jak silnik jest dobry - to nie ma znaczenia który trzeba robić dokładnie - wszystkie robisz tak samo... czyli około 1 mm.Ten wydech I baniaka - wymagający wiekszego skupienia - deska ratunkowa przed odwleczeniem duzego przeglądu - aby nie napisac remontu... generalnie tą sztuczkę nalezałoby dokładnie opisac bo to jest bardziej "knyf" niż prawidłowe działanie, szczególnie że przy pewnych zabiegach mozna se zawory załatwić... generalnie ja nie polecam. Powinno być NORMALNIE, a nie - podpieranie drzwi miotłą. Jak kupowac to dobry manometr - a takich to już jest kilka - 1 czy tam 2 na rynku.Montuje to namietnie w praktycznie kazdym sprzecie ktory ode mnie wyjeżdza - myslę ze warto widziec, gdy coś sie zaczyna dziać z silnikiem ,a nie jak już sie zadzieje... bo potem jest tak jak tu - maj i... DUPA... :wink:Ale jest jak piszesz...Nooo Wally - rośniesz... fajnie. Coraz mniej bładzenia po omacku... bo 2 lata temu to... :spam: Konradook- nie raczył nawet napisac czy przednie czy tylne, zero szczegółow... - wiec post olałem... :cool:Sory, oczywiście chodziło mi o kierunki tylnie- ledowe, zintegrowane ze światłem stopu( polowa ledów jest pomarańczowa, a polowa czerwona). AA, i kierunki kupiłem oryginalne ale nie od Irona, a od sportstera 48 z 2013roku, ale wydaje mi się, że w Ironach Europejskich powinny być takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Czołem,Pomiary dokonane.Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.Proszę o opinię.Było!!! Poszukaj w starszych postach - pisałem już na ten temat elaborat... Konradook - schematy są w servisówkach - musisz znaleźć servisówki do raczników które potrzebujesz - i po tym dojdziesz co i jak.Druga opcja to uzycie multimetru... Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazik Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Pomiary dokonane.Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.Proszę o opinię. Witam ponownieMuszę niestety zweryfikować to co wcześniej napisałem jw.Zamontowałem czujnik ciśnienia oleju w miejsce screen oil i przegoniłem maszynę po obwodnicy i: 1. podczas jazdy ciśnienie nie spada poniżej 22-24 psi nie zależnie od prędkości obrotowej.2. po zatrzymaniu na wolnych spada do 6 -7 psi. W tym tygodniu wstawiam sprzęt na sprawdzenie regulacji popychaczy zgodnie z Wally - ego linkami!!!! (postanowiłem powierzyć to zadanie na początek bardziej doświadczonym ludziom).Proszę o poradę co należy sprawdzić podczas tej regulacji co ma wpływ na ciśnienie. Oraz inne elementy które wymagają weryfikacji nie zależnie od ww. regulacji. Dla informacji może się przyda przed poradą: zmieniałem położenie filterka odmy i muszę przyznać że jest zupełnie suchy nie zauważyłem w środku ani kropli oleju.Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Na moje: na wolnych za mało, przy 800-900 RPM powinno być min. 10 psi. Ale: niedokładne ustawienie lasek popychaczy może mieć również wpływ na spadek ciśnienia. Najpierw ustaw laski, potem pomierz. Pomierz też drugim przyrządem, bo trochę masz rozbieżne wartości i nie wiadomo na czy się oprzeć... Do weryfikacji : cała hydraulika, czyli pompa, liftery z lifterblokami, popychacze i rocker armsy... Sucha odma raczej o niczym tu nie świadczy ( no może jedynie o tym, że głowice dostają mało oleju - patrz zdanie o ustawieniu lasek). Zmiana lokalizacji filterka nie ma znaczenia. Możesz leczyć syfa pudrem i zamontować pompę HVHP od S&Sa (wysokowydajną) i pozwoli Ci to przechulać jeszcze jeden sezon przed remontem silnika, bo niestety w tym silniku coś jest nie tak... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egg Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Witam,Szukam kogoś kto ma sprzęt ( stroboskop i szkielko) i moglby mi ustawić zapłon w EVO. najlepiej do 200km od Szczecinka:) okolice ale niekoniecznie...pozdr.egg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Ja mam, ale musiałbyś się przyturlać do Włocławka... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raf76 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Witam. Proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki. Electra na evo- problem jest w tym, że moto od ok 2200- 3000 obr. przy dodawaniu gazu przerywa, nie ma mocy (muszę w tych zakresach delikatnie operować manetką) po 3 tysiach budzi się w niej diabeł i naprawdę super ciągnie. Świece wymieniałem, gaźnik czyściłem, skład mieszanki regulowałem i nic. Wcześniej od 2700 obr. pokazywała pazury. Teraz odczucie jest takie jakby zanikała iskra. Czy to zapłon , cewka, czy jeszcze gdzie indziej szukać? Dodam, że na biegu jałowym normalnie wkręca na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Zuzyta needle jet ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.