Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Fazik, obawiam się, że robisz jeden podstawowy błąd - nie powinieneś tego robić tylko dla jednego zaworu - albo cała głowica (a najlepiej obie) + liftery i lifterbloki, albo nic...

 

W taki sposób, w jaki to robisz narażasz się na koszty i rozbieranie kilka razy tych samych rzeczy. To, o czym ja piszę było opisane przez Fisa jako "mały remont"... Zrobisz jeden zawór, zacznie Ci ciśnienie spadać na drugim... Zrobisz drugi, słabym punktem będzie drugi cylinder... Koszty, czas, a rezultaty będą słabe...

 

Najtańszym rozwiązaniem problemu braku ciśnienia oleju na ciepłym jest instalacja pompy HVHP... Moja Ela miała przejścia i wymaga zrobienia całego top endu (od połowy zeszłego roku), ale z powodu braku czasu i chęci myślę o tym dopiero po tym sezonie... Założyłem w zeszłym roku HVHP i sprzęt hula (w upale przy 550 RPM mam 15 psi)... Trochę cykają zawory przedniego cylindra, ale są to zużyte elementy i mają prawo... Nalatałem w ten sposób 8kkm i nie ma problemu... A też nie miałem ciśnienia na ciepłym silniku i hałasował zawór wydechowy przedniego cylindra...

 

Wracając do pytania - pasować wg zakresów z serwisówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Pewnie masz rację, skupiłem się na cykającym zaworze i tam doszukiwałem się problemu nie patrząc na temat globalnie.

Wymienię na początek to co już mam zakupione czyli: nowe tuleje, sworzeń, lifter i pushrod przedni gar wydech, oraz lifter przedni gar ssący. Zauważyłem że po kilku dniach postoju (lifter wydechowy zmieniony) po odpaleniu głośno stula z przedniego cylindra i po chwili cichnie.

Po sezonie podejdę do tematu kompleksowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pasowania.

Wprasowałem tuleje i żeby sworzeń pasował zgodnie z serwisówką około 0,03 trzeba zebrać około 0,4mm z tulei obawiam się że zbiorę cały brąz.

Wygląda na to że tuleiki nie są całe z brązu tylko powlekane.

przypomnę kupiłem orginalne i tuleiki i sworzeń.

Czy coś jest nie tak bo dowiedziałem się że jest tylko jeden rodzaj wałka i tulejek.

Proszę o informację.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dupy taka robota. To nie tak. Generalnie wg mnie wszystko nie tak.

Do dupy częsci, do dupy podejscie, do dupy myslenie, do dupy pasowania - masa energii w gwizdek.

Tak pierwszy z brzegu problem:

Np. jak wykonasz luz na tulejkach dla wałka współosoiwo dla obydwu tulejek? Co bedzie prowadzeniem pierwszej tulejki względem drugiej a potem tej drugiej wzgledem pierwszej.

Albo:

Skoro już to robisz to dlaczego powielasz błędy fabryki? :)

Podejrzewam, że jak skończysz ten remont w sposób w jaki to robisz to:

1. wykonasz praktycznie remont silnika - gdzieś w okolicach grudnia 2016

2. wymieniajac częśc po części - jak skończysz ten remont - to pierwsze części wymieniane na poczatku beda już znów do remontu bo pochodza już trochę w warunkach im niesprzyjajacych...

Albo całość albo nic - jak Wally pisze...

I jeszcze jedno - pytania jakie zadajesz obrazuja, ze nie masz najmniejszego pojęcia o tym co robisz.

Natomiast sposób w jaki to robisz az ciśnie na usta pytanie: jak wymieniasz klocki hamulcowe to tez tylko te które są zdarte do balchy? Czyli na sztuki, a nie parami? :rolleyes:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Fisu,

W takim razie powiedz co mam zrobić.

To co robię to działania mechaniorów bo zasięgnołem rady również innego.

Pasowania wziąłem z manuala nie z głowy.

Najchętniej oddał bym go w Twoje ręce, mimo tego że mam daleko.

Załamują mnie już mechanicy bo widzę że szukają po omacku i nic z tego.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety Fazik ma rację.

Jestem już z jedną rzeczą w czwartym warsztacie i każdy mówi co innego.

Jak się nie znasz , to cię j..... na każdym kroku.

Z kolei ci co mówią logicznie pracują w moim mieście w takich warsztatach, że nie budzą zaufania a może niesłusznie.

Jest dział gdzie zamieszcza się opinie. ale jak zajrzy się tam, to opinii brak. jakichkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazik - do tej roboty musisz mieć tzw. narzedzia specjalne. I to naprawde - mocno specjalne - aby to zrobić tak jak nalezy.

Przez net - nie uleczysz.

 

 

 

kulka - mam dostep... ale.... nie mam pewnosci, czy ci nie bedzie kolanko tylnego baniaka wadzić...

Swoją drogą - piekny sprzet!!!

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak to jest z tym przykręcaniem/montażem przedniego koła . w Rk wkładałem w dziure wiertło 11 i dokrecałem , a teraz mam Heretyka i tam po włożeniu w dzurę osi nie dociąga wiertła do goleni . Czy robie coś nie tak czy po prostu w sofcie jest inaczej.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005r - zastanawia mnie czy przypadkiem ta chromowana osłona osi coś nie blokuje. Z nakrętki osi wystaje mi raptem pół gwintu - muszę chyba podziałać wiekszym młotkiem.

Ćwiczyłem większym młotkiem i ani drgnie , może ktoś z kolegów co mają softy zerknie czy dziura w osi orzylega do goleni czy jest luz.

Edytowane przez chorcio

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że nie wiedziałem wcześniej ....u kumpla w garażu stoi Heretyk i Fat Boy

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nikt nie ma softa aby rezknąć na tą oś?

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...