Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki , rozumiem że należy przejrzeć cały układ hydrauliki wysokiego ciśnienia. LIfter został zmieniony na nowy rev-tech. (małyhd)

Myślę że silnik jest złożony poprawnie? Przypomnę że po sprowadzeniu nie było żadnego problemu ze stukaniem. Dopuki nie wymieniłem oleju i nie dałem moto w niewłaściwe ręce. Pewnie nie kontrolowałbym ciśnienie gdyby nie stukanie i szukanie tego przyczyny.

Została sprawdzona pompa (stan b.dobry) rocker arms, tuleja i laski ppychaczy, filterek podobno nie ma się czego czepić.

Wykonana została regulacja kilku krotnie.

Mechanik ma załatwić z innego evo rocker arms i laskę popychacza do wydechu I gara na podmianę, czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Fisu mam pytanie jak często z Twojego doświadczenia przyczyną niskiego ciśnienia jest łożysko na wale i czy zużyte daje jakieś inne objawy niż niskie ciśnienie oleju.

Resztę układu hydrauliki mogę sprawdzić lecz tego nie w miarę dostępny sposób.

pozdro

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy zawory w pompie ich np. zużycie (sprężyn) mogą mieć wpływ na spadek ciśnienia.

Myślą logiczne skoro spadek pojawia się na mocno rozgrzany slniku gdzieś w obiego wysokiego ciśnienie musi być luz który się powiększa przy nagrzaniu (co zresztą jest oczywiste) powoduje że rzadki olej przecieka do części niskiego ciśnienia. Na zimno i ciepło jest OK.

Myśle że trzeba sprawdzić wszystko jeszcze raz tzn. pompa,liftery i ich gniazda, popychcze, tuleje rockersów i tuleję w świńskim ryju (tam nie było zaglądane).

Proszę o weryfikację gdyby coś przeoczył.

 

Z góry dzięki

pozdr.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez lozyska na wale sa toczne, nie maja noc wspolnego z cisnieniem oleju.

Ogolnie najprostszym wyjsciem jest wlanie oleju z gorna granica 60, ale glownie dlatego zeby sie cykaniem nie denerwowac bo tak naprawde niczym ono nie grozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

 

Kolejne pytanie z cyklu szukam ciśnienia oleju evo 1998

Zauważyłem że na ciepłym oleju przy podniesionej osłonie popychcza zaworu wydechowego przedniego cylindra i próbie startu na kilka sekund chlapie olejem od strony liftera.

 

Czy jest to normalne zjawisko czy oznaka że olej nie trafia do popychacza tylko ucieka na boki. Wiem że w tym miejcu może być delikatna mgiełka olejowa ale czy aż tak.

Pozdr.

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Wracam do ciśnienia oleju.

Podmieniłem laskę popychacza na nieregulowaną przedni cylinder wydech. Niestety nie mogłem dostać pojedyńczej regulowanej,dzwigienkę popychacza i wałek.

Odczucia dźwiękowe na plus czyli mniej stuka tylko lekko przy mocno wygrzanym silniku.

Natomiast ciśnienie bez zmian.

Założyłem części używane kumpla który ma rozebrane evo.

Zauważyłem źe jedna tuleika dzwigienki jest podtarta,luzów nie stwierdziłem.

 

Zakupiłem nową tulejkę i wałek. Jak ma być spasowana tulejka do wałka?

 

Czy może być jeden popychacz nieregularny,bo nie mogę dostać regulowanych pojedyńczych nowych?

 

 

Zauważyłem po kilku dniach postoju około 5 dni po odpaleniu przedni cylinder mocno stukał przez chwilę, lifter na wydechu z którym są kłopoty został wymieniony na nowy więc musi przepuszczać ssący.Czy po tylu dniach olej może spłynąć, czy jest to normalne czy należy go wymienić.

Pozdrawiam

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w tym manualu na którejś tam stronie widziałem wymiary.

http://pl.scribd.com/doc/29034002/1997-1998-Harley-Davidson-Softail-Service-Repair-Manual-Flstf-Fxstc-Fxsts-Fxstsb

 

gdzie zamawiałeś wałek i tulejki i jaki to koszt ? w zimie też się muszę za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

 

panowie, problem brak swiatla stopu w hd elektra 2002r, reczny i nozny tak samo ,bezpieczniki ok , wczesniej palil sie razem ze swiatlami po wymianie zaròwki tylko siwatla, myslalem ze moze byc do wymiany czujnik stopu ale jak wiedziec na 100% ?

mieszkam za granica w stronach gdzie trudno o kogos co mi poradzi :-(

 

dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie padają na raz dwa czujniki.Jeśli bezpieczniki są ok ,to szukałbym przyczyny w lampie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Powracam do tematu spasowania nowych części: road king evo 1998

 

Kupiłem nowe tuleje i wałek do rocker arm na zawór wydechowy cylinder przedni.

Znalazłem w serwisówce zapisy:

1. Bushing fit in rocker arm (0,05-0.102)mm

2. Shaft-to-rocker arm bushing clearance (0.013-0,050)mm

3. End clearance (0,08-0,33)mm

4.Shaft to rocker arm cover (0.018-0,056)mm

 

Jak ma to odczytywać?

 

Zauważyłem również że nowe tuleje są przecięte czego nie widzę w starych chyba że jest to nie widoczne.

Rozumiem że stare tuleje muszę zdemontować i wpasować nowe a później zrobić luz na obracanie się wałka w tolerancji jw. 0,013-0,050.

Czy nowe tuleje też muszę wpasowywać ciasno zgodnie z jw. 0,05-0,102 czy po prostu wpasować na sztywno.

 

Proszę o objaśnienie tematu.

 

pozdrawiam:

Fazik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...