Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info i linki.

Jeżeli chodzi o zakres roboczy 1 mm to rozumiem że popychacz po ustawieniu ma mieć ruch 1 mm?

Proszę o potwierdzenie lub poprawną interpretację.

Czujnik zamówiony.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mieć luzu, przeczytaj dokładnie instrukcję.... Dokręcasz ręką aż nie będzie luzu, dokręcasz określoną ilośc obrotów i czekasz, żeby lifter odpuścił olej. Po wyznaczonym czasie popychacz nie ma moc luzu, ale musi się obracać ręką.

 

Lifter (a w zasadzie kompensator liftera ) ma zakres ruchu ok. 5mm, ale ustawienie popychacza musi być mniej więcej w połowie (po to są te odliczania obrotów) .

 

Zakres roboczy kompensatora to ten 1mm, i chodzi o upewnienie się, że nie zabraknie mu ruchu w dole lub w górze.

 

W jednym z linków jest świetna instrukcja przydatna dla popychaczy innych producentów - jedyne co trzeba wiedzieć to jaki jest gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

Pomiary dokonane.

Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.

Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.

Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.

Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.

Proszę o opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........Jak kupowac to dobry manometr - a takich to już jest kilka - 1 czy tam 2 na rynku.

Montuje to namietnie w praktycznie kazdym sprzecie ktory ode mnie wyjeżdza - myslę ze warto widziec, gdy coś sie zaczyna dziać z silnikiem ,a nie jak już sie zadzieje... bo potem jest tak jak tu - maj i... DUPA... :wink:

Wiatm, jakbyś mogł zareklamować jeden z tych 2 dobrych bede wdzieczny za sugestię bo właśnie się noszę z zamiarem kupna. i moze jakaś sugestia gdzie montować? zamiast czujnika?

FLHR '97

pozdr.

egg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do montażu manometru masz dwie opcje:

 

1. trudniejsza - adapter z trójnikiem do gniazda czujnika ciśnienia, manometr bezpośrednio lub na kapilarze - gorzej wygląda, ale łatwiej później przy serwisowaniu silnika

2. łatwiejsza - manometr zamiast korka filterka rozrządu - ale przy każdej wymianie oleju będziesz musiał go ściągać do wyszyszczenia filterka.

 

Nie zapomnij o odpowietrzeniu manometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo czaję tej drugiej opcji:) mam clymera, ale nie bardzo czaję co to jest ten korek filterka rozrządu:) jak to się nazywa po angielsku, albo łopatologicznie poproszę...

 

dzieki

egg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jest to oil screen. Śruba na duży śrubokręt nad pompą oleju. Pod nią masz sprężynę i filterek.

Co do manometru to zamówiłem zestaw u małego, ma pasować właśnie w to miejsce.

 

Redukcja , redukcja kątowa i manometr Marshalla do 60 psi.

Czekam na dostawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis, pisząc niedokładnie miałem na myśli procedurę ustawiania a nie samo ustawienie...

 

A w przypadku zaworów wydechowych (a przedniego cylindra jakby bardziej, nie wiem czemu) trzeba przeprowadzić ustawianie z dużym wyczuciem, każde pójście na skróty wróci jako stuki... Tak przynajmniej zaobserwowałem...

 

Fazik, proponuję zakup manometru do pomiaru ciśnienia i zamontowanie na stałe - są wersje montowane zamiast śruby filterka od rozrządu, jest tego pełno wersji w aftermarkecie. To w zupełności wystarczy do wstępnej diagnozy...

 

Konradook, który rocznik? Trzeba zobaczyć w schematach, do czego te przewody, może po prostu nie trzeba ich podpinać. Kierunki ori czy aftermarket?

Rocznik 2009. I oczywiście chodziło mi o kierunki tylnie- ledowe, zintegrowane ze światłem stopu( polowa ledów jest pomarańczowa, a polowa czerwona). A gdzie mogłbym znaleźć takie schematy?

 

Widzisz - nawet pisac trzeba dokładnie... :biggrin:

 

Trzeba - w dewiacjach jest wtret na ten temat -chodzi o budowe układu OEM HD - S&S ma to inaczej i tu nie trzeba... :biggrin:

Jak silnik jest dobry - to nie ma znaczenia który trzeba robić dokładnie - wszystkie robisz tak samo... czyli około 1 mm.

Ten wydech I baniaka - wymagający wiekszego skupienia - deska ratunkowa przed odwleczeniem duzego przeglądu - aby nie napisac remontu... generalnie tą sztuczkę nalezałoby dokładnie opisac bo to jest bardziej "knyf" niż prawidłowe działanie, szczególnie że przy pewnych zabiegach mozna se zawory załatwić... generalnie ja nie polecam. Powinno być NORMALNIE, a nie - podpieranie drzwi miotłą.

 

Jak kupowac to dobry manometr - a takich to już jest kilka - 1 czy tam 2 na rynku.

Montuje to namietnie w praktycznie kazdym sprzecie ktory ode mnie wyjeżdza - myslę ze warto widziec, gdy coś sie zaczyna dziać z silnikiem ,a nie jak już sie zadzieje... bo potem jest tak jak tu - maj i... DUPA... :wink:

Ale jest jak piszesz...

Nooo Wally - rośniesz... fajnie. Coraz mniej bładzenia po omacku... bo 2 lata temu to... :spam:

 

 

Konradook- nie raczył nawet napisac czy przednie czy tylne, zero szczegółow... - wiec post olałem... :cool:

Sory, oczywiście chodziło mi o kierunki tylnie- ledowe, zintegrowane ze światłem stopu( polowa ledów jest pomarańczowa, a polowa czerwona).

 

AA, i kierunki kupiłem oryginalne ale nie od Irona, a od sportstera 48 z 2013roku, ale wydaje mi się, że w Ironach Europejskich powinny być takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

Pomiary dokonane.

Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.

Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.

Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.

Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.

Proszę o opinię.

Było!!! Poszukaj w starszych postach - pisałem już na ten temat elaborat...

 

 

Konradook - schematy są w servisówkach - musisz znaleźć servisówki do raczników które potrzebujesz - i po tym dojdziesz co i jak.

Druga opcja to uzycie multimetru...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary dokonane.
Na lekko cieknącym połączeniu w miejscu czujnika ciśnienia.
Silnik rozgrzany 30 min pyrkania na postoju.
Wolne obroty około 900 1000 na słuch ciśnienie około 10-12 psi.
Podwyższając obroty ciśnienie rośnie szybko do około 28 -30 psi.
Proszę o opinię.

 

Witam ponownie

Muszę niestety zweryfikować to co wcześniej napisałem jw.

Zamontowałem czujnik ciśnienia oleju w miejsce screen oil i przegoniłem maszynę po obwodnicy i:

 

1. podczas jazdy ciśnienie nie spada poniżej 22-24 psi nie zależnie od prędkości obrotowej.

2. po zatrzymaniu na wolnych spada do 6 -7 psi.

 

W tym tygodniu wstawiam sprzęt na sprawdzenie regulacji popychaczy zgodnie z Wally - ego linkami!!!! (postanowiłem powierzyć to zadanie na początek bardziej doświadczonym ludziom).

Proszę o poradę co należy sprawdzić podczas tej regulacji co ma wpływ na ciśnienie. Oraz inne elementy które wymagają weryfikacji nie zależnie od ww. regulacji.

 

Dla informacji może się przyda przed poradą: zmieniałem położenie filterka odmy i muszę przyznać że jest zupełnie suchy nie zauważyłem w środku ani kropli oleju.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje: na wolnych za mało, przy 800-900 RPM powinno być min. 10 psi.

 

Ale: niedokładne ustawienie lasek popychaczy może mieć również wpływ na spadek ciśnienia. Najpierw ustaw laski, potem pomierz. Pomierz też drugim przyrządem, bo trochę masz rozbieżne wartości i nie wiadomo na czy się oprzeć...

Do weryfikacji : cała hydraulika, czyli pompa, liftery z lifterblokami, popychacze i rocker armsy...

 

Sucha odma raczej o niczym tu nie świadczy ( no może jedynie o tym, że głowice dostają mało oleju - patrz zdanie o ustawieniu lasek). Zmiana lokalizacji filterka nie ma znaczenia.

 

Możesz leczyć syfa pudrem i zamontować pompę HVHP od S&Sa (wysokowydajną) i pozwoli Ci to przechulać jeszcze jeden sezon przed remontem silnika, bo niestety w tym silniku coś jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki. Electra na evo- problem jest w tym, że moto od ok 2200- 3000 obr. przy dodawaniu gazu przerywa, nie ma mocy (muszę w tych zakresach delikatnie operować manetką) po 3 tysiach budzi się w niej diabeł i naprawdę super ciągnie. Świece wymieniałem, gaźnik czyściłem, skład mieszanki regulowałem i nic. Wcześniej od 2700 obr. pokazywała pazury. Teraz odczucie jest takie jakby zanikała iskra. Czy to zapłon , cewka, czy jeszcze gdzie indziej szukać? Dodam, że na biegu jałowym normalnie wkręca na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...