Skocz do zawartości

Honda CB500 (cb500s)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! :icon_biggrin:

Praktycznie same pozytywy, co mnie utwierdza w przekonaniu, że dobrze wybrałam. Dzisiaj podreptałam do jednego z komisów motocyklowych. Niestety nie posiadali tego modelu Hondy, ale na co zwrócił mi uwagę sprzedawca, to dosyć cienkie opony w tym motocyklu. Stwierdził, że całkiem nieźle huśta, na naszych wybojach, nie wspominając o niestabilności z racji lekkosci tego motorka. :icon_rolleyes: Hm... nie powiedziałabym tego o tym motocyklu.

 

Co Wy na to?

 

 

pozdrawiam serdecznie Pszczola (prościej Aga)

 

 

PS. Przymierzałam sie do SUZUKI SV 650, ale to zupełnie inna bajka :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Równiez jako były posiadacz CeBulki moge się wypowiadac o niej w samych superlatywach:

- świetny silnik(kultura parcy-chłodzenie cieczą,długie okresy wymiany oleju[12tys] i regul.zaworów[24tys]

- wygodna pozycja, równiez siedzisko :icon_rolleyes:

- super jakość wykonania (bo to Honda przeciez:)

- niskie spalanie (minn.3.8 L, max.6L)

- wystarczające hamulce (po 1997 roku przód i tył od Brembo)

- dobre osiągi jak na motocykl klasy 500

- bezawaryjnosc ( jezeli motocykl jest prawidłowo uzytkowany i NIEZAKATOWANY)

Z minusów to jedynie jak juz poprzednicy wspomnieli, mozna głownie zaliczyc 'niewystarczające' tylne zawieszenie -ale to przy jezdzie we dwie osoby(oczywiscie mozna skrecic spręzyny na max. twardośc co troszke ratuje no ale jezeli pasazer wazy 100 kg..no to coż-zależy co kto oczekuje od takiego malego motocykla)

No i drugi 'mały' mankament to dosc wysoka cena zakupu w porównaniu np. z GS,ER. Ale jakbym miał wybierac drugi raz tez wybrałbym CB500.

Zycze owocnych poszukiwan-bo wydaje mi sie ciezko znalesc CeBulke w zadbanym stanie. Ja swojej szukałem prawie pół roku, sprzedałem po miesiącu(od daty ogłoszenia sprzedazy) i do dzis mam telefony z ofertą kupna.

pozdr

Edytowane przez lukimaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pszczola35.... łoj.. ale pierdół Ci naopowiadał ten sprzedawca.. Cienka opona jest łatwiejsza w prowadzeniu. Szeroka opona jest potrzebna przy dużej mocy, żeby lacza nie spalić niechcący i tyle. Lekkośc motocykla to też zaleta dla początkującej osoby. Rzeczona niestabilność jest wadą, jeśli jeździsz 200km/h. Przy przeciskaniu się w korkach z prędkościami spacerowymi lekkość może być tylko zaletą.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oponek, hmm... ten rozmiar jest napewno optymalny, skoro tak fabryka uznala. Napewno jest adekwatny do mocy silnika i gabarytow. Jesli idzie o mnie to tylny but wizulanie mnie denerwowal. wiec z 130 wstawilem 160/70/17, przy czym nie odczulem spadku mocy, co do wlasciwosci trakcyjnych to nie wiem ale wydaje mi sie ze sie nie zmienily, moze trudniej troche wlozyc sie w zakret...

czolem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, Kochani :biggrin:

 

Dzieki za kolejne opinie. Na to wyglada, ze komus zalezalo na sprzedazy motocykla, ale innej marki...hm...

Oczywiscie, ze starsze egzemplarze maja pojedynczy hamulec, sa chlodzone powietrzem...Kurcze, ale oprocz tego posiada mnostwo innych zalet. I o to chodzi, przeciez to bedzie nie tylko normalny srodek transportu, ale cos wiecej...hm..Nie musze nikomu tlumaczyc, co mam na mysli, prawda :)

 

 

pozdroweczka. pszczola35. prosciej Aga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze starsze egzemplarze maja pojedynczy hamulec, sa chlodzone powietrzem

 

Zaraz zaraz, ktos Ci namieszał trochę. Wszystkie Cb500 są chłodzone cieczą i maja 1 tarcze z przodu. W 1997 roku zmieniono hmulce na Brembo, z tyłu jest tarcza, ale nie stanowi to, ze starsze modele są złe. Jeszcze raz powtórzę, dla Ciebie CB 500, niezależnie od rocznika będzie dobrym motocyklem.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Pawełku :biggrin:

 

Jednak niepotrzebnie rozmawiałam z tym sprzedawcą, ale cóż człowiek na błędach się uczy.... :biggrin:

 

Masz rację co do chłodzenia, Boże komu ja to mówię! A do starszych egzemplarzy nie mam nic przeciwko, zwłaszcza że takie mnie również interesują :biggrin:

 

 

Piękne dzięki. W końcu są jakieś normalne osoby, które udzielają naprawdę fachowych rad. :icon_evil:

 

:biggrin: Aga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich motomain :icon_rolleyes: aków

mam gorącą prośbe do wszystkich dośwadczoych kolegów aby podali kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwage przy kupie urzywanej cb 500. Nadmieniam ze szukam roczńików 2001 2003.

Za wszystkie porady z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primo: zapoznać się z zawartością słownika ortograficznego. i stosować

secundo: poszukać na forum, poszukać w faq i na pl.rec.motocykle - 100x było o kupowaniu używanego. w skrócie? jak się nie znasz - weź mechanika; będzie mniej kosztował, niż późniejsze naprawy jak kupisz minę

tertio: niedawno był opis cb zdaje się, że w śm. można poczytać, zawsze są wymienione słabe strony, typowe uszkodzenia, itd

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już wszystko to przeczytasz i będziesz cięższy o 5kg cennej wiedzy to pamiętaj jeszcze żeby sprawdzić czy działa wentylator na chłodnicy. jeżeli zaś występuje nawet małe zużycie łożysk głowki ramy to znak, że moto ma koło 50tys. km. (słyszałem, że tyle wytrzymują oryginalne łożyska kulkowe). a tak zasadniczo to sprawdzasz to wszystko co w każdym innym moto, sporo już takich tematów było.

powodzenia w zakupach!.

 

ps.sprawdz też schemat malowania przy danym roczniku_czy aby na pewno się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam.

 

jako, ze niedlugo pora na zmiane motocykla, zaczynam sie juz rozgladac za nieco powazniejszymi motocyklami. najbardziej odpowiada mi Honda CB 500, ale w wersji Sport, ze wzglegu na owiewke z przodu. owiewka ta jednak troche nie do konca dopasowana jest do tego motocykla... tak czy siak znalazlem na allegro oferte HONDY CB 500 CUP... rozni sie jedynie tym, ze ma inna, bardzo ciekawa owiewke z przodu. na bikepics`ie i innych stronach nie moge jednaqk znalezc takiego modelu. pokusilem sie napisac do wlasciciela, ktory twierdzi ze to oryginalna owiewka do tego motocykla. czy byly na jakis rynek wypuszczane modele hondy CB 500 CUP???

 

dla rozjasnienia podaje link allegro.

 

L I N K

 

czekam na odpowiedzi.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpie, że to oryginalna owiewka.. Oryginalne były inne.. A tu jakos dziwnie są kierunki przymocowane. Ma miejsca na lustarka w owiewce a pomimo tego lusterka są na kierownicy, no i owiewka jest za "stromo"

 

Błąd kolego Stifler.Na tej owiewce nie ma żadnego miejsca na lusterka.Poza tym były takie modele z taką owiewką.Kierunkowskazy są przymocowane oryginalnie.

 

Do zainteresowanego ,na żywo wygląda ładniej niż na zdjęciach ;)

 

Popatrz na mój avatar ,czy on nie jest podobny ? :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...