Skocz do zawartości

Opony po raz setny...


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, może nie o samą oponę ale o całe koło. Czy ktoś wie, jaki będzie efekt w trakcje jazdy, gdy: po wymianie opony nie wyważę koła lub zostanie ono źle wyważone, lub zwyczajnie odklei się ciężarek ?

 

Czy będzie czuć, że coś jest nie tak ? Nie wiem, jakieś wibracje czy inne objawy ?

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu raczej nie odczujesz. Przód może tak jakby wibrować, drgać przy dużej prędkości. Ogólnie jak nic niepokojącego nie czujesz to jest i ok i nie ma co się martwić wyważeniem bo prawda jest taka, że jak kilka razy zblokujesz koło lub przejeździsz 1tys.km to i założysz jeszcze raz koło na wyważarkę to i tak będzie niewyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie około 100km/h mam takie wrażenie wibrowania motocykle, odczówalne na podnóżkacha, sprawdzałem ustawienie centryczne tylnego koła i naciąg łańcucha (jest trochę rozcignięty miejscami ale ma luz na całej długości). Poza tym muszę zmienić oponę z przodu a ceny montażu i wyważeniamnie pokonały, opona kupiona przez internet 40 euro a jej montaż w serwisie od 30 do 55 euro, bo opona nie kupiona u nich, a z drugiej strony, ta sama opona kupiona u nich za 82 euro a z montażem 103 euro, no bandycki kraj a w 3 dostępnych serwisach sprawdzałem. Tak więc więc zastanawiam się czy ma sens wyważania.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki bandycki. Zarabiasz w euro a nie pln. Jakbyś dostał wypłatę 500eur i musiał kupić komplet opon za 200eur to mógłbyś napisać że bandycki kraj. Tak jest tutaj ;)

 

A wracając do tematu poszukaj na youtube filmików jak się wyważa i zrób to sam. To bardzo proste.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż bez wyważania - jak coś będzie nie tak to wtedy się będziesz zastanawiał. Na upartego nawet samymi łyżkami da się założyć w polowych warunkach. A na przyszłość tak jak Limo radzi, koszt najtańszej wyważarki statycznej to ok. 130zł i masz do końca życia wyważanie w cenie ciężarków.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Wiem, wiem Limo, ale pytałem kumpla w PL ile montaż kosztuje, to mi pisał że w Olsztynie 50 zeta za koło, czyli ułamek procentowy wartości opony, a tu, w bandyckim kraju kupuję oponę za 40 a za montaż chcą 55 (najdrożej).

Pewnie że 500 euro nie zarabiam, no ale na kasie też nie śpię, a wszystko kosztuje, za sam wynajm domu płacę miesięcznie 600 bez opłat. A pracuję tylko ja, bo żona ma jednak dzieciaki na głowie.

 

Popatrzę za wyważarką, dzięki Panowie.

 

 

P.S. Wiem o co chodzi :biggrin: mój ojciec miał taką zwykłą ramę z kształtownika, wkręcaną w imadło, do wyważania kół rowerowych, bardzo dobry pomysł :notworthy:

Edytowane przez chasseur

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie około 100km/h mam takie wrażenie wibrowania motocykle, odczówalne na podnóżkacha....

 

hmm tak totalnie z czapy ale może to nie koło. Może po prostu ten model tak ma? Dla przykłądu mój fazer łapie wibracje przy ok 5tyś obrotów. Poniżej powyżej nie. Po prostu tutaj wpada w jakiś rezonans. A akurat jak dobije do 6ki to te 5tys obrotów wychodzi mi koło prędkości 100km/h. Stąd mi się tak skojarzyło z Twoim przypadkiem.

To u Ciebie pojawia się tylko przy tej prędkości? czy przy różnych biegach, różnej prędkości a podobnych obrotach?

Od dawna jeździsz na tym moto? Bo jak nowe moto to może nie zauważyłeś że tak jest zawsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

hmm tak totalnie z czapy ale może to nie koło. Może po prostu ten model tak ma? Dla przykłądu mój fazer łapie wibracje przy ok 5tyś obrotów. Poniżej powyżej nie. Po prostu tutaj wpada w jakiś rezonans. A akurat jak dobije do 6ki to te 5tys obrotów wychodzi mi koło prędkości 100km/h. Stąd mi się tak skojarzyło z Twoim przypadkiem.

To u Ciebie pojawia się tylko przy tej prędkości? czy przy różnych biegach, różnej prędkości a podobnych obrotach?

Od dawna jeździsz na tym moto? Bo jak nowe moto to może nie zauważyłeś że tak jest zawsze?

Więc jeżdżę tym moto od początku sezonu, w zasadzie od lutego bo śniegu nie było i pogoda znośna. Rozpędzam się i zmieniam biegi normalnie, czyli bez pałowania, więc 100 mam na 6 biegu przy około 4500 rpm. Zauważyłem że najbardziej optymalna prędkość to jest 80 km/h, na 6 biegu czyli poniżej 4000 rpm, wówczas motocykl sunie w zasadzie bezdotykowo po jezdni. Wibracja jest odzuwalna na podnóżkach. Nie mogę stwierdzić co jest przyczyną, bo do wymiany nadaje się przednia opona oraz zestaw napędowy i weryfikacja wyważenia tylnego koła. Ostatnio przejżałem śruby i posprawdzałem czy się coś nie rozkręca dla przykładu, ale wszytko jest dobrze poskręcane. Ciężko mi powiedzieć czy przy większych prędkościach to się zmienia, bo odkręcam do 140 max i być może trochę słabnie. Natomiast inna sprawa chodzi mi po głowie, kiedyś w samochodzie odpadł odważnik z felgi z przodu. Auto przy około 120 wpadało w taką wibrację, że ręce bolały na kierownicy a przy około 140-150 wszystko ustępowało. Przyczynę odkryłem przy wymianie opon z przodu i ponownym wyważeniu kół.

I jeszcze jedna sprawa, w zeszłym roku przelatałem końcówkę sezonu na kawie er6, pożyczanej od znajomego ze szkoły jazdy. Motocykl z przebiegiem około 30 tyś, w pełni sprawny, serwisowany, wiadomo jak to jest na potrzeby szkoły jazdy. Kawa wpadała w lekkie wibracje powyżej 100, ale myślałem, że to wina 2-cylindrowego silnika, obecnie w yamaszce jest R4 i podobny efekt.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koło zdjąłem to płaciłem 25 zł z wyważeniem. Miesiąc temu to było.

 

wysłane z noki 6310i

Dwa koła zdjęte , wymiana kapci z wywazeniem 70zł /2 szt w salonie Yamahy w Toronto .

 

Naprawde jest sens pie**olić się z łyżką ? Chyba tylko wtedy gdy zuzywamy gume w kilka dni .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Po 10 k km na Angel GT przód wyglada na niewzruszony tym dystansem, tył po mału kwalifikuje sie do zmiany. Nadal jest okrągły ale do wskaźnika zużycia brakuje około 1.5 mm. Zmieniam na nowy komplet Angel GT. Ta opona to dla mnie nr 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

w czerwcu wybieram sie do Norwegii/Szwecji wiec oponki narazone na szybsze scieranie, co byscie polecili, pilot roady 2, czy 3? moze jedynki?

Edytowane przez Magik

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...