Skocz do zawartości

Opony po raz setny...


Rekomendowane odpowiedzi

No dobra mistrze to dam wam zagadkę.

 

Motocykl A z przodku P. Power z Tyłu Macadam

Motocykl B z przodu i z tyłu Macadam.

 

rozumiem że według was większe szanse na niezabicie się ma kierowca motocykla B?

 

A co do zaleceń producentów to wystarczy otworzyć instrukcję motocykla np. http://www.gobookee.org/get_book.php?u=aHR0cDovL3d3dy55YW1haGEtbW90b3IuY29tL2Fzc2V0cy9zZXJ2aWNlL21hbnVhbHMvMjAwNy9MSVQtMTE2MjYtMjAtNTNfcjFfMTMwOS5wZGYKUjEgT1dORVImIzM5O1MgTUFOVUFMIFlaRlIxVyhDKSAtIFlhbWFoYQ==

dział 5-3 i można pęknąć ze śmiechu co do ich "profesjonalnych" zaleceń dotyczących zmiany biegów. Tak samo z oponami każdy producent woli sprzedać komplet niż jedną oponę.

 

Ciekawi mnie czy wymieniacie opony zawsze kompletami ponieważ stary przód a nowy tył to już drastyczna różnica przyczepności.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwykle mam na przodzie założoną miękką sportową gume, na tył coś turystycznego i żyje, a w sezonie robie ok 20 tys.km :)

 

P.S. Nie zakładajcie tych kartofli Metzeler Z8 :dry:

Edytowane przez Syrek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki teorie są typowo polskie i nie warto z nimi dyskutować :banghead:

Napisz takie zapytanie do pierwszego lepszego producenta opon motocyklowych i po otrzymaniu odpowiedzi opublikuj na tym forum.

 

dlaczego nie warto?

ja tylko oczekuję konkretów

na razie mogłem przeczytać argumentacje typu "nie, bo nie" a to jakoś do mnie nie dociera

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra mistrze to dam wam zagadkę.

 

Motocykl A z przodku P. Power z Tyłu Macadam

Motocykl B z przodu i z tyłu Macadam.

 

rozumiem że według was większe szanse na niezabicie się ma kierowca motocykla B?

 

A co do zaleceń producentów to wystarczy otworzyć instrukcję motocykla np. http://www.gobookee.org/get_book.php?u=aHR0cDovL3d3dy55YW1haGEtbW90b3IuY29tL2Fzc2V0cy9zZXJ2aWNlL21hbnVhbHMvMjAwNy9MSVQtMTE2MjYtMjAtNTNfcjFfMTMwOS5wZGYKUjEgT1dORVImIzM5O1MgTUFOVUFMIFlaRlIxVyhDKSAtIFlhbWFoYQ==

dział 5-3 i można pęknąć ze śmiechu co do ich "profesjonalnych" zaleceń dotyczących zmiany biegów. Tak samo z oponami każdy producent woli sprzedać komplet niż jedną oponę.

 

Ciekawi mnie czy wymieniacie opony zawsze kompletami ponieważ stary przód a nowy tył to już drastyczna różnica przyczepności.

 

Macdan to jak by Syrek powiedzial kartofle. nawet nei bede wiec rozwazal, pozatym, co tu rozwazac skoro jeden motocykl na danym modelu zachowuje sie tak, a na drugim zupelnie inaczej. Oczekujesz porownania pomidorow z Mango ?

 

Zwroc uwage ile opon do danego motocykla dopuszcza niemiecka homologacja a ile tych mozliwosci masz np. w PL czy Holandi.

 

To, ze Dany producent wyposaza swoje motocykle w ten a nie inny model, hmmmm, ksiegowi odrabiaja swoje prace domowa i wyposazaja w miare dobre ale i najtancze. Nie dzialaja wiec inaczej jak Polacy, cena czyni Panie cuda.

 

Dla przykladu moja pierwsza " K " byla wyposazona w Matzeler M1 a druga juz w BT 014 ( przy ktorym okreslenie kartofel bylo by naprawde pochlebne. Generalnie byl to bowiem syf. To, ze BT zbudowal wreszcie dobra opone ( S20 - z ktora opinia Yuby moze sie nie zgodzic ) to raczej przypadek.

 

Kwestia tego jak kto ma opanowana jazde jednosladem i jaka ma technike hamowania ( lub preferencje ) Mialem faze, ze predzej zjechalem przednia niz tylna ( i wcale nie palilem lacza ). NA poczatku kariery tyl zuzywal sie wczesniej 1 : 2 wiec zmeinialem tyl, i smigalo sie dalej. Obecnie zuzywam rowno, wiec zakladam komplet

 

P.S. Nie zakładajcie tych kartofli Metzeler Z8 :dry:

 

Nie chce drazyc, ale jak interpretowal bys, ze nazwijmy to wiekszosc uzytkownikow Z 8 jest z nich super zadowolona, ( nawet tu na Forum ) tylko Ty twierdzisz, ze to kartofle ? Nawet nie napisales dlaczego trak uwazasz ( chyba, ze przeoczylem ).

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony założyć do FZS 600 - myślę o komplecie Bridgestone 023 bo głównie jeżdżę bez wygłupów i zależy mi na trwałości zwłaszcza tylnej opony (jezdżę też z pasażerem), ale zastanawiam się też nad tym, żeby 023 dać na tył, a na przód 016 Pro lub S20 czyli bardziej sportowa-miękka guma. Motocykla używam na co dzień w każdych warunkach pogodowych przez większą część roku.

 

A może coś innego w podobnych pieniądzach ale na pewno nie Dunlop, zraziłem się do tej firmy dwukrotnie i nigdy więcej nie kupię ich produktów.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony założyć do FZS 600 - myślę o komplecie Bridgestone 023

 

Bridgestone to syf

 

Wez Z8 jezeli chcesz wieksza wytrzymalosc to wez Z6 o ile jeszcze dostaniesz, ale mysle, ze nie bylo by problemu.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Nie zakładajcie tych kartofli Metzeler Z8 :dry:

Syrek, napisz co z tymi oponami wg. Ciebie jest nie tak. Mam je od wiosny br. i jak na razie jestem zadowolony. Zrobilem na nich kilka tys. km w znacznej części po naszych autostradach z pełnym obciążeniem (kufry boczne, centralny i jeszcze worek na tylnej kanapie), w palnik też dawałem ostro i czułem się bardzo stabilnie, moto jechało jak trzeba i żadnych problemow nie zauważyłem, ale może jeszcze za mało km. na nich nakręciłem. Chciałem kupić wersję M/O tych opon i przód jest rzeczywiście M natomiast tył nie ma tego oznaczenia i w miejscu gdzie powinna być literka O jest czyste pole (rozm. opony 160). Latanie po mieście też bez problemów i oponki pozamykane na Lublin - ringu. Mało mialem jeszcze okazji sprawdzić je na mokrym (jedynie jazda w delikatnym deszczu). Porownujac te opony do poprzednich Bridgestone BT 57 to zupełnie inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, bo akurat ja z Roadsmart 2 byłem bardzoooo zadowolony :) Skoro nie Dunlop to może Angel ST ?

Dunlop Qualifier z przodu w motocyklu ząbkuje nawet stojąc, a to nie jedyne jej wady, z tego co widzę nadal ta opona jest w sprzedaży. Letnie opony do samochodu tej samej firmy równie doskonałe.

 

Pirelli Angel ST/GT nie są produkowane w rozmiarze 110/70/17.

 

 

Bridgestone to syf

 

Wez Z8 jezeli chcesz wieksza wytrzymalosc to wez Z6 o ile jeszcze dostaniesz, ale mysle, ze nie bylo by problemu.

Szukam czegoś za około 850 zł komplet i tyle by mnie kosztowały te Bridgestone (830 zł), czytałem o nich dość dobre opinie ale mimo wszystko wolę dopytać. Z8 niestety ale to w granicy 950 zł.

 

Z6 są dostępne nowe bez problemu i nazywają się "Metzeler Roadtec Z6" a są jeszcze z dopiskiem Interact jednak takich nigdzie nie mogę znaleźć, czy warto pomimo wszystko kupić nowe zwykłe Z6? cenowo 720 zł za komplet. Czyli w tej chwili co wybrać - BT 023 czy Z6? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z6 są dostępne nowe bez problemu i nazywają się "Metzeler Roadtec Z6" a są jeszcze z dopiskiem Interact jednak takich nigdzie nie mogę znaleźć, czy warto pomimo wszystko kupić nowe zwykłe Z6? cenowo 720 zł za komplet. Czyli w tej chwili co wybrać - BT 023 czy Z6? :)

 

Nie kombinuj z tym Interact'em w przypadku Metzeler'a Z6 sa gorsze od zwyklych Z6.

 

Nie kombinuj z BT 023, bo o ile na suchym daja rade, tak na deszczu nie dorastaja Z6 do piet.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zakupie najprawdopodobniej komplet Pirelli Diablo Strada. Pytałem faceta w sklepie mówił, że to dobra opona w rewelacyjnej cenie. Rzeczywiście dwie gumy (przednia i tylna) można mieć w cenie 640zł. Sprzedawca nie widział większych przeciwwskazań do wymiany tylko tylnej opony, a ma duże doświadczenie w prowadzeniu mocnych maszyn.

Metzeler Z6 też brałem pod uwagę, z tym że w tej samej cenie ma wyraźnie mniej atrakcyjny wygląd - wygląda jak opona od Nyski :)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie zakupie najprawdopodobniej komplet Pirelli Diablo Strada. Pytałem faceta w sklepie mówił, że to dobra opona w rewelacyjnej cenie. Rzeczywiście dwie gumy (przednia i tylna) można mieć w cenie 640zł. Sprzedawca nie widział większych przeciwwskazań do wymiany tylko tylnej opony, a ma duże doświadczenie w prowadzeniu mocnych maszyn.

Metzeler Z6 też brałem pod uwagę, z tym że w tej samej cenie ma wyraźnie mniej atrakcyjny wygląd - wygląda jak opona od Nyski :)

 

Samolot, pomijam juz kwestie zalozenia turystycznej ( sportowo turystycznej ) opony do supersport'a, ale jezeli oceniasz opone po biezniku czy wygladzie, to raczej sobie nie pogadamy.

 

 

Strady do Cebry :rolleyes:

 

No niezły debil.

 

Świetny wybór, gratulacje :)

 

Panowie, o gustach sie nie dyskutuje.

 

Majac nawet Supersporta mozna uzywac go wbrew przeznaczeniu

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...