konradoo Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam niedawno kupiłem kawasaki zr7S z rocznika 2002. Motocykl został sprowadzony z Włoch, zaraz po kupnie wymieniłem Olej filt paliwa i przy okazji powietrza. Przy pomiarze kompresji okazało sie ze na 2gim cylindrze jest 3 a powinno byc 11-12 wiec reg zaworów i synchro gaźników, niestety to nie pomogło, mechanik sciagną głowice okazało sie ze jest pękniety zawór wydechowy. Pękniecie a właściwie to rozłupanie było długości około 3mm i szerokości 1mm. Zawór został wymieniony, bylo też planowanie głowicy (ponadpalane gniazda zaworowe) i wymiana uszczelki pod głowicą, troche nieszczelne były uszczelki wydechu wiec tez zostały wymienione. Po takich naprawach należało wymienić olej, wiec zostało to zrobione. Wymiana oleju+filtra po raz drugi od kupna. przejechałem na moto około 900-1000km okazało sie ze troche sprzegło śliza, mechanik odkrecił dekiel - tarcze do wymiany- juz sie kończyły, spuścił olej z moto i okazało sie że jest całkowicie czarny... jest czarny po niecałym tysiącu kilometrów... Dlaczego tak jest? czego to jest przyczyną? Pomożecie koledzy? pozdrawiam k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monster Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Czy wiesz na jakim oleju wcześniej jeździł ten motorek? Jaki wlałeś? Możliwe, że koleś jeżdził na jakiś mineralnym lub zwykłym półsyntetyku a ty wlałeś jakiś "nowocześniejszy" z dodatkami czyszczącymi i dlatego wybrał cały nagar z silnika. Ja miałem tak w swojej kawie, że wlałem olej motul 5100 Hi-Tech i za kawałek zaczęły walić zawory. Wylewam olej i patrzę, że jest czarny jak smoła po miesiącu. Ale czy dokładnie to jest przyczyną u Ciebie to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konradoo Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Czy wiesz na jakim oleju wcześniej jeździł ten motorek? Jaki wlałeś? Możliwe, że koleś jeżdził na jakiś mineralnym lub zwykłym półsyntetyku a ty wlałeś jakiś "nowocześniejszy" z dodatkami czyszczącymi i dlatego wybrał cały nagar z silnika. Ja miałem tak w swojej kawie, że wlałem olej motul 5100 Hi-Tech i za kawałek zaczęły walić zawory. Wylewam olej i patrzę, że jest czarny jak smoła po miesiącu. Ale czy dokładnie to jest przyczyną u Ciebie to nie wiem. jeżdze na castrolu 10W40 pół syntetyk. a wczesniej nie wiem na czym moto chodziło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Teoretycznie właśnie tak powinno być, tj. zanieczyszczenia i sadza są zatrzymywane w oleju, a nie odkładają się na ściankach. Czarny olej to olej dobrze spełniający swoją (jedną z wielu) funkcję. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konradoo Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 to wymienic jeszcze raz ten olej czy jeździc na takim jak jest? tak jak pisałem olej i filtr mają może 900km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Panowie proszę czytajcie uważniej a potem po zastanowieniu się odpisujcie. Kolega spalił sprzęgło w silniku na wskutek czego cały syf z tarcz poszedł do oleju.(PO SPALENIU OKŁADZIN POZOSTAJE BARDZO DUŻO CZARNEGO POPIOŁU) Po wymianie tarcz na nowe zajdzie konieczność ponownego płukania bloku silnika lub szybszej niż to przewiduje instrukcja ponowna wymiana oleju. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Jak zmieniasz olej to w silniku mimo wszystko zostaje parę setek starego, i to się miesza z nowym, tak że to normalne że olej szybko się robi czarny. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Czerwca 2009 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Dokładnie. Olej zmieniający barwę na ciemną chwilę po wymianie to zupełny standard. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruha Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Temat o oleju więc się podepnę. Przestrzegam przed olejami "Motul" . Na rynku pojawiła się ogromna partia syfu zamiast w/w oleju. W praktyce wygląda to tak że gdziekolwiek nie kupisz, nie masz pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 O to, tooo, znam "zbrodnię" z mojego miejsca zamieszkania z przed trzech lat, gdzie dwaj młodzi pomysłowi przedsiębiorcy sprowadzali MOTUL-a z Francji w bekach, zawartość sprzedawali w nieoznakowanych bańkach po ludziach, a do beczek zalewali uwaga: znany polski produkt pt. TURDUS i całość pchali dalej w kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 dobre a potem dziwic sie ze motor sie zatarl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam niedawno kupiłem kawasaki zr7S z rocznika 2002. Motocykl został sprowadzony z Włoch, zaraz po kupnie wymieniłem Olej filt paliwa i przy okazji powietrza. Przy pomiarze kompresji okazało sie ze na 2gim cylindrze jest 3 a powinno byc 11-12 wiec reg zaworów i synchro gaźników, niestety to nie pomogło, mechanik sciagną głowice okazało sie ze jest pękniety zawór wydechowy. Pękniecie a właściwie to rozłupanie było długości około 3mm i szerokości 1mm. Zawór został wymieniony, bylo też planowanie głowicy (ponadpalane gniazda zaworowe) i wymiana uszczelki pod głowicą, troche nieszczelne były uszczelki wydechu wiec tez zostały wymienione. Po takich naprawach należało wymienić olej, wiec zostało to zrobione. Wymiana oleju+filtra po raz drugi od kupna. przejechałem na moto około 900-1000km okazało sie ze troche sprzegło śliza, mechanik odkrecił dekiel - tarcze do wymiany- juz sie kończyły, spuścił olej z moto i okazało sie że jest całkowicie czarny... jest czarny po niecałym tysiącu kilometrów... Dlaczego tak jest? czego to jest przyczyną? Pomożecie koledzy? pozdrawiam k. Olej ciemnieje, to normalne. Tym bardziej jak zajechałeś sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Z tego co piszesz wynika ze kupiles zaniedbany motocykl, na ktorym jezdzono bez zadnej obslugi czy wymiany zuzywajacych sie czesci. Podobno we Wloszech sie to zdarza, zreszta gdzie indziej tez. Teraz zabierze troche czasu i pieniedzy doprowadzenie wszystkiego do wlasciwego stanu - normalka. Ja bym jednak ten olej dla pewnosci wymienil na taki sam, nowy - specjalnie jak tarcze sprzegla byly skonczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Temat o oleju więc się podepnę. Przestrzegam przed olejami "Motul" . Na rynku pojawiła się ogromna partia syfu zamiast w/w oleju. W praktyce wygląda to tak że gdziekolwiek nie kupisz, nie masz pewności. Jakieś podróby? Czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruha Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 (edytowane) Z tego co mi wiadomo to Motula w Motulu jest znikoma ilość. I nie chodzi tylko o beczki, a o normalne opakowania 4L. Ja przez jakiś czas Motula sobie odpuszczam . Ile tego poszło w rynek ?,-nie mam pojęcia. Ryzykować nie mam zamiaru Edytowane 3 Czerwca 2009 przez maruha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.