Skocz do zawartości

Jaki smar do łańcucha?


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie cokolwiek innego bezbarwnego. Ktoś sprawdził, że łańcuch niesmarowany chodzi tyle co smarowany i jeśli to lekko mija siè z prawdą to wielkiego znaczenia nie ma co na niego wylejesz, napsikasz lub posypiesz.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mógłby być ciekawy eksperyment. Dwa takie same moto pokonują np 20 tys km w tych samych warunkach powiedzmy na torze. Jeden ze smarowanym łańcuchem drugi na sucho. Wiedzielibyśmy czy warto kasę wydawać i felgi, wahacze, ubrania czyścić i czas tracić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś testowałem brak smaru. Może do spokojnej jazdy to się sprawdza ale przy łojeniu łańcuch się zbytnio grzeje, co zakończyło się szybkim wypadaniem oringów w łańcuchu i łańcuch musiał przedwcześnie zostać wymieniony. Lepiej od czasu do czasu przesmarować czymkolwiek i to na rolki, a nie jak często radzą poradniki na boki łańcucha (tam smar siedzi na stałe).

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy łojeniu łańcuch się zbytnio grzeje

 

Dokładnie, grzeje się i to ostro. Nie trzeba testować na hardkorze bez żadnego smaru. Wystarczy porównać jak ciepły jest łańcuch po przejażdżce zaraz po nasmarowaniu a następnie po 500 km jak już tego smaru tam zostało bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi ile wytrzyma mój łańcuch dość często czyli co 400-500 km psikany motulem w sprayu. Na ta chwilę na regulatorze jeszcze 4 kreski do naciągania pozostało, a na liczniku coś 11 tys km. Do 30 tys km wytrzyma przy rozsądnej jeździe, czyli do mojej emerytury ? :)

Jak myślicie ?

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tego motula czy inny super spray to wyda się więcej kasy niż to warte. Ja osobiście używam Hipol-a i sobie chwalę. Chyba nawet producenci moto piszą żeby stosować olej i podają jego gęstość.

 

Też doszedłem do takiego samego wniosku parę lat temu :) Łańcuch smaruję hipolem, który rozprowadzam pędzelkiem po całym łańcuchu, nadmiar wycieram. Pierwsze kilometry po smarowaniu trochę oleju pójdzie na felgę ale to wystarczy przetrzeć szmatką i później jest spokój. Wystarcza na jakieś 300 - 400 km. Jak latałem w dalsze trasy po Polsce to smarowałem przed wyjazdem i nie bawiłem się w smarowanie podczas trasy. Co 3 - 4 smarowania czyszczenie, szczotka do łańcuchów w rękę, kubeczek nafty i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są może jakieś takie sprytne niedrogie oliwiarki automatyczne do zamontowania na wahaczu aby Hipolem właśnie smarowały ? Hipek jako olej przekładniowy do dużych obciążeń powinien zdawać egzamin na łańcuchu, tylko te chlapanie przeraża :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj na allegro, czasami można niedrogo kupić np. używki scottoilera. ludzie też montują własne, są jakieś lokalne produkcje. polecam wyszukiwarkę, w dziale co, jak kupić znajdziesz sporo informacji

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro tego typu sprzęty, cyrka 500-600 zł. No jakby cena łańcucha, ale będę śledził. Może ktoś używkę do Suzuki sprzedawał będzie. Na następny sezonik bym miał, bo upierdliwe te psikanie tym białym motulowym sprayem.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Część.

Po zmianie łańcucha na nowy zacząłem używać "Suchy smar do łancucha S100 Dry Lube Ketten Spray" (złoty)
Wypsikałem dopiero dwie puszki i puki co nie mogę mu nić zarzucić.

Puki co wiele wniosków wyciągnąć nie mogę, łańcuch kręci się jak należy.
Duży plus że teraz nic nie jest zachlapane smarem jak w przypadku tradycyjnego smaru, moge powiedzieć że panuje idealna czystość default_smile.png
Ciekawe jak poradzi sobie jesienią/zimą gdzie panuje większa wilgotność a z czasem i sól dojdzie na drogach.

Używa ktoś też suchego smaru łańcuchowego? Jakieś porady co do stosowania, opinie ?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Jeśli ktoś lata w Angielskich warunkach, przez cały rok, jaki polecacie smar do łańcucha DID? Myślałem między wd40 chain wax, motulc2 bądź gearbox oil Sae 80w90?

Pozdrawiam

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam produktów Ipone, dostępnych w Olek Motocykle. Preferuję smar przeznaczony do pojazdów ATV, długo siedzi na łańcuchu, nie wypłukuje go woda. Ma być tam gdzie go aplikowałem. Używany w turystyce.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...